Samenwonen zonder hypotheek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 09:54

Gaat hij je dan ook helpen bij het verhuizen en de aanschaf van je nieuwe inboedel? Wat je had, heb je onder zijn valse voorwendsels opgegeven. Je huisje moet immers ook ingericht worden. Of is dat allemaal voor jouw rekening en komt hij slechts langs voor de lusten?

Oh wacht, hij heeft natuurlijk geen auto. Dus jij mag dan telkens bij hem (in het huis waar jij uitgetrapt bent) op audiëntie met je auto die al kuren heeft, maar die je momenteel niet kan vervangen vanwege alle kosten waar hij je op heeft gejaagd. Gaat hij dan je benzinekosten vergoeden? Of blijft het hetzelfde eenrichtingsverkeer?

Nou ja TS, vooral doen waar jij je goed bij voelt. LAT-ten kan prima zijn als je hier samen voor kiest. Maar bij succesvolle LAT relaties is er geen sprake van een partner die eerder het huis uit is getrapt door de andere partner en die daarvan alle kosten zelf heeft mogen dragen. Verder ben ik nog steeds van overtuigd dat hij je zal overhalen om onder dezelfde omstandigheden in zijn huis te blijven op het moment dat jij een eigen huisje hebt gevonden. Persoonlijk noem ik iemand die zo makkelijk met mijn primaire levensbehoeftes omgaat een vijand en niet een liefje. Jij ziet dat op dit moment nog anders. Ik wens je veel wijsheid, zelfliefde en eigenwaarde toe.

Mocht je wel de sprong wagen, dan gun ik je een leuk huisje in een erg koude maand. En dan niet vergeten om jouw CV ketel mee te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 09:55

Nu heb je je huurwoning voor hem opgezegd en kan je weer opnieuw beginnen. Ik zou mij daar volledig op richtten en dan zie je vanuit daar wel wat jouw toekomst breng. Zeg gewoon oke, doe je eigen ding en laat hem lekker afwachten wat jij dan wilt. Er zijn genoeg leuke mannen die dolgraag wel samen iets willen opbouwen.

anjali

Re: Samenwonen zonder hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 10:01

Ik heb uiteraard niets te zeggen of te vinden over de relatie van ts. Ik kan alleen voor mezelf spreken en voor mij is het zo dat als iemand me het huis uitgooit dan is het helemaal over.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 10:19

capopjekop schreef:
[...]
Probeer voor jezelf uit te zoeken hoe je je toekomst ziet. Past je ex daarbij? En wat ik geleerd heb uit m'n toxische relatie met een narcist is puur kijken naar daden. Mensen kunnen veel zeggen. Maar laten zijn daden zien dat hij je respecteerde en om je geeft?

Heel veel sterkte de komende tijd

Dit TS, helemaal, enkel dit! Toen ik het had uitgemaakt met mijn ex zei een vriendin tegen mij ook de wijze woorden:
Het gaat niet om wat hij zegt, het gaat om wat hij doet.

En uit eigen ervaring: het duurt een paar maanden voor je realiseert hoe ontzettend toxisch de relatie nou eigenlijk was. Je bent ongemerkt zo in een hoek gemanipuleerd. En ik zat er niet zo diep in als jij of capopjekop. Ik woonde nog gewoon in mijn eigen huis.
Daarom adviseer ik je niet te gaan LAT-ten maar hem helemaal achter te laten, je wonden te likken en dan op zoek naar een man die je wel waard is.

En wapen je tegen de valkuil. Sommige types kunnen ontzettend charmant en gevoelig en verdrietig doen. Terwijl het allemaal toneel is. Misschien ook jouw ex-vriend? Hoe dan ook: trap er niet in!

Sterkte in elk geval :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 10:25

Ik zou niet zo behandeld willen worden. Maar als jij alleen maar goed bent als ie jeuk heeft dan is het je eigen keuze.
Hij moet natuurlijk nu alles in zijn eentje bekostigen.

Wil je echt weer zoveel verdriet krijgen als eerst?

Denk erover na wat hij je heeft aangedaan en of het het waard is. En vind je het waard dan goed afspraken op papier zetten en hem er echt aan laten houden.

Succes

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 10:34

Op zich is het niet verkeerd dat ze even wat afstand nemen omdat het een beetje een rollercoaster is geworden en hij voor zichzelf gaat bepalen wat hij wil en hoe.

Wel zou het netjes zijn als hij TS alle investeringen die zij heeft gedaan in het huis terugbetaald. Dus de kosten aan de nieuwe CV ect, niet de leefkosten. Zo heeft ze ook weer een spaarpotje om een eigen woning in te richten.

Maar vriend moet wel beseffen dat door deze stap het spaarpotje van TS weer een stuk kleiner is en de investeringen die zij nu wel zou kunnen doen voorlopig van de baan zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 10:35

Wat ontzettend balen TS dat het zo gelopen is :(:)

Ik wil je wel graag meegeven dat ik dit topic ook erg toxisch over vind komen....
Wat er hier gezegd wordt over je vriend / ex... het kàn waar zijn.

Maar het kan ook zijn dat die vent gewoon slechts wat milde tekortkomingen heeft (niemand is perfect....) en dat de bokkers je hier massaal op hebben zitten naaien tegen hem, waardoor hij het gevoel kreeg het toch niet goed te kunnen doen.

Als het aan Bokt ligt dan is die man het grootste gruwelmonster dat er maar is, men gaat er als een stel bloedhonden overheen vind ik.... ik denk niet dat het helpend is om je hierdoor op te laten hitsen :(:)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 10:36

verootjoo schreef:
Dat staat niet op papier dus daar kan je naar fluiten.

Uiteraard. Maar het is een investering in andermans huis. TS, misschien kun je er een lening van maken, mag ie rente betalen :)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 10:57

Kinke schreef:
verootjoo schreef:

Uiteraard. Maar het is een investering in andermans huis. TS, misschien kun je er een lening van maken, mag ie rente betalen :)

Hahaha zou jij nou werkelijk zoiets doen als jij die vriend had geweest? Je neemt een stap terug in de relatie omdat je van mening bent dat partner mee moet betalen aan de woonst en dan ga je daarna alles terugbetalen met rente? Ik persoonlijk zou de totale investeringen hebben gedeeld door het aantal maanden en dan eens kijken hoe dit zich ongeveer verhoudt als kost per maand en wat redelijk zou geweest zijn als leefbijdrage.

Verder helemaal eens met pmarena hierboven.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 11:00

pmarena schreef:

Ik wil je wel graag meegeven dat ik dit topic ook erg toxisch over vind komen....

Maar het kan ook zijn dat die vent gewoon slechts wat milde tekortkomingen heeft (niemand is perfect....) en dat de bokkers je hier massaal op hebben zitten naaien tegen hem, waardoor hij het gevoel kreeg het toch niet goed te kunnen doen.

Als het aan Bokt ligt dan is die man het grootste gruwelmonster dat er maar is, men gaat er als een stel bloedhonden overheen vind ik.... ik denk niet dat het helpend is om je hierdoor op te laten hitsen :(:)

Bokt weet niets anders over deze man dan wat ts zelf over hem verteld heeft. En dat ziet er helemaal niet positief uit.Ze heeft geen enkele goede daad of eigenschap van hem onthuld.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 11:15

anjali schreef:
pmarena schreef:

Bokt weet niets anders over deze man dan wat ts zelf over hem verteld heeft. En dat ziet er helemaal niet positief uit.Ze heeft geen enkele goede daad of eigenschap van hem onthuld.

Onzin. Lees haar berichten maar eens terug als het je daadwerkelijk interesseert....

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 11:18

Heb je al oproepjes gedaan via social media voor een huurwoning? Ik heb via mijn netwerk op Twitter voor een vriendin 2x een woning gevonden.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 11:21

Onder milde tekortkomingen schaar ik zaken als per se witte sportsokken in sandalen willen dragen ondanks je partner daarvan gruwelt of smakken tijdens het eten. Iemand op straat zetten, haar op alle bijbehorende verhuis- en inrichtingskosten jagen, maar toch toegang tot de slaapkamer wensen valt echt in een andere categorie. Dat is iemand direct in zijn of haar kern raken, omdat je daarmee aan primaire levensbehoeftes komt zoals o.a. de zekerheid van een veilig dak boven je hoofd.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 11:45

3heathcliff5 schreef:
Onder milde tekortkomingen schaar ik zaken als per se witte sportsokken in sandalen willen dragen ondanks je partner daarvan gruwelt of smakken tijdens het eten. Iemand op straat zetten, haar op alle bijbehorende verhuis- en inrichtingskosten jagen, maar toch toegang tot de slaapkamer wensen valt echt in een andere categorie. Dat is iemand direct in zijn of haar kern raken, omdat je daarmee aan primaire levensbehoeftes komt zoals o.a. de zekerheid van een veilig dak boven je hoofd.

Precies ja.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 11:59

Maar wij weten ook niet hoe het is gegaan met samenwonen 1,5 jaar geleden. Misschien is TS wel gewoon bij hem ingetrokken en heeft zonder overleg de huur van haar eigen woning opgezegd. Omdat ik nu lees dat er echt goede afspraken moeten komen voor ze het weer gaan proberen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:08

3heathcliff5 schreef:

Over inrichtingskosten weten we toch niks? Ts moet 1,5 jaar geleden al een eigen inboedel gehad hebben. Maar of deze verkocht of gestockeerd is of juist in het huidige huis gebruikt wordt hebben we geen idee van.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:11

Volgens mijn ervaring is er bij dergelijke relatiebreuken meestal een ander in het spel.Waarbij de eigenaar van een woning altijd aan het langste eind trekt. Dit hoeft niet zo te zijn maar vaak is het wel zo.Ik vermoed dat als ts de woning verlaat er meteen een andere vrouw bij die man intrekt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:34

TS, wat wil jij? Het is al een paar keer gevraagd, maar jij moet het jezelf afvragen.

Dan kunnen we ook latten klinkt meer als een tijdelijke oplossing van 2 mensen die nu nog geen 100% afstand kunnen nemen. Jullie zijn eigenlijk dan uit elkaar, maar hebben nog moeite met elkaar loslaten, dus houden zo een deurtje open.

En eigenlijk loop je nu precies tegen het probleem op dat jullie hebben. Hij heeft de woning en jij hebt niks.

Hoe ging ooit het samenwonen? Is dat iets wat 1 van jullie, jij? per se wilde en er misschien doorgeduwd heeft? Is het voor hem niet allemaal te snel gegaan?

Ik kan me heel goed voorstellen dat als iemand een huis alleen heeft en iemand daar ( te snel ) intrekt het best moeilijk kan zijn. Als je verliefd bent kan je soms signalen missen, ook bij jezelf, maar zoals nu komt het er wel uit dat iets bij hem de boel blokkeert.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:36

Ok...Even heel hard om je verder wakker te schudden

Duuus.. hij gaat weg en maakt het uit.
Jij zit in de stress. Vervolgens mag jij je spullen pakken en mag je hem zowat smeken voor een lat relatie? Dus wel zijn huis uit maar nog wel de lakens delen?

Ga eerst maar eens werken aan jezelf en je weerbaarheid. Deze man wil zijn woning niet delen dat is zijn goed recht. Maar jij hebt dingen opgegeven.

Ik snap je vriend tot op zekere hoogte. Totdat hij jou heeft laten vallen. En dat betekend dat jij aan het kortste eind trekt ts. En dat jij opzoek moet naar een woonruimte etc. Dat is niet anders dan als het helemaal uit zou zijn.

Na alles wat je over je vriend geschreven hebt. Vind ik dat je je moet afvragen of het je dit waard is? Hij heeft je laten zitten. Daar ga je toch niet over na denken om daar in de toekomst iets mee op te bouwen? Ik vind het Iig geen gezonde relatie en ik zou zelf Iig kenbaar maken dat je tijd nodig hebt en dat er voorlopig geen sprake is van een relatie.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:43

anjali schreef:
Volgens mijn ervaring is er bij dergelijke relatiebreuken meestal een ander in het spel.Waarbij de eigenaar van een woning altijd aan het langste eind trekt. Dit hoeft niet zo te zijn maar vaak is het wel zo.Ik vermoed dat als ts de woning verlaat er meteen een andere vrouw bij die man intrekt.

Meine gute, wat is dit nou weer voor aanname… >;)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:43

verootjoo schreef:
Kinke schreef:
TS had toch al geïnvesteerd in het huis? Dan moet hij dat nog ff terugbetalen, kan zij mooi steken in het vinden van een nieuwe woonplek

dat staat toch wel op papier? immers hebben ze net een samenlevingscontract getekend :=

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:52

Als ik de berichten teruglees denk ik niet dat het contract ooit getekend is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:54

@Smurffie,dat samenlevingscontract was ,als ik ts goed begrepen heb, nog niet getekend.Meestal is het zo bij een notaris dat je eerst een gesprek gaat hebben waarbij een conceptcontract (of testament of wat dan ook) gemaakt wordt.Daar ga je dan eerst over nadenken voordat het getekend wordt en dus officieel wordt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 13:08

We kunnen niet oordelen over dit besluit omdat we jullie niet kennen, maar ik snap alle vraagtekens.
Het is een flinke rollercoaster waar je in zit. Ik hoop van harte dat dit werkelijk goed voor jou is TS. Wees lief voor jezelf. Sterkte.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 13:11

smurffie schreef:
verootjoo schreef:

dat staat toch wel op papier? immers hebben ze net een samenlevingscontract getekend :=

Nee, er was een eerste gesprek met de notaris en er is niks getekend.
Op het bespreken wat er in moet komen te staan is de relatie stukgelopen.