[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 09:13

_Reneee schreef:
Nickietje schreef:
Ik geloof ooit gehoord te hebben dat de medicijnenproducenten gewoon weigeren die middelen te leveren om een doodstraf mee uit te voeren => gelijk aan slechte publiciteit.

Dus marketing speelt in Amerika een grote rol hierin. |o

Is niet eens marketing, maar gewoon bedrijven met principes. Veel mensen zijn tegen.

Maar zullen we de discussie over de doodstraf uit dit topic houden? Dit is volgens mij al de derde keer dat hij terug komt.

Ik was laatst in Webminster Abbey en dat vond ik ook best een lugubere plek. Het stikt er namelijk van de graven, zo’n 3300, veel bovengrondse tombes mét beelden van de lijken bovenop de kist. Na een tijdje was ik toch wel klaar met alle doden daar, het zal er flink spoken :')

[ [url=m/BcR1Uq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/adMija.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vraag me ook echt af waarom ze in vredesnaam al die beelden zo hebben gemaakt.

[ [url=m/xymS7V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind dat altijd wel fascinerend. Kan er uren doorheen lopen.

Onali

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 10:27

Dat is in principe in alle kerken zo?

Ze liggen op altaren of onder de vloer.
In Frankrijk zijn ze overgoten met wax (nonnen en sommige heiligverklaarden)
En liggen ze daar te liggen voor het publiek.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 10:32

Wij hebben - met overredingskracht van mijn man zijn kant, want ik hou helemaal niet van kerken - een keer eentje bezocht in het buitenland. Niets vermoedend kom ik langs een inpandig graf met een levensecht beeld erop.... ben gillend die toko uitgerend. Kreeg van mijn man nog de (lachende) vraag of ik met hem mee wilde naar de kelder, welke ook vrij te bezichtigen was. Ben in de auto gaan zitten wachten.
Ben niet snel bang, maar dat van dat beeld vond ik zo raar.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 11:18

Leandra schreef:
Ik vind dat altijd wel fascinerend. Kan er uren doorheen lopen.
Ik ook :j Heel mooi hoe ze dat gemaakt hebben. Vind vooral de middelste foto met het skelet gaaf!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 19:09

Die met het skelet vind ik ook wel gaaf. Zie liever dat dan levensecht nagemaakte mensen. :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 22:57

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 23:08

Onali schreef:
Dat is in principe in alle kerken zo?

Ze liggen op altaren of onder de vloer.
In Frankrijk zijn ze overgoten met wax (nonnen en sommige heiligverklaarden)
En liggen ze daar te liggen voor het publiek.

Ik bedoelde die beelden erop. Vond het een raar gezicht, ik zou mensen liever herinneren zoals ze levend waren.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 05:52

Varekaj schreef:
Iemand 20 jaar eerst laten zitten is ergens vooral... nutteloze geldverspilling. Prima dat ze iemand mentaal kapot willen, dat is dan hun zaak/mening erover (ik denk er het mijne van), maar het is wél de belastingbetaler die al die tijd voor dat verblijf opdraait: voeding, kledij, bewakers en iedereen er omheen die betaald moeten worden, eventueel arts bij ziekte/verwoning, medicatie, noem maar op. Al kost het maar €5/dag, dat maakt alsnog €36 500 over de gehele periode. Doe dat x 10 gevangenen en je hebt €365 000 wat je kan besteden aan andere zaken zoals zorg, onderwijs, cultuur, sport...

De doodstraf schijnt nog duurder te zijn

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 08:21

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 11:00

Maar 20 jaar laten zitten en dan de doodstraf, dat is een én én situatie. Dan heb je de kosten van die 20 jaar + de straf zelf.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 14:26

Varekaj schreef:
Maar 20 jaar laten zitten en dan de doodstraf, dat is een én én situatie. Dan heb je de kosten van die 20 jaar + de straf zelf.

Vaak kost het proces om alle beroepmogelijkheden te doorlopen en om een doodstraf écht onherroepelijk te laten opleggen, vele jaren. Je wilt tenslotte niet de straf al hebben uitgevoerd en dán pas uitspraak van de Hoge Raad krijgen dat de zaak over moet. Dan ben je te laat.

Dat het proces vaak zo lang duurt is overigens vaak ook niet te voorkomen. Het is in het belang van de verdachte om zijn eigen proces zoveel mogelijk te vertragen als er mogelijk de doodstraf opgelegd kan worden. Het is dan ook niet ongebruikelijk dat verdachten vele jaren in voorarrest doorbrengen voordat een rechter überhaupt uitspraak doet.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 18:35

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:08

Was het niet de Attica Prison uprising die heel gruwelijk was?

Daar gaven ze maar 65 cent per dag uit aan een gevangene.

Er zaten veel mensen van kleur, kregen voornamelijk varken te eten en nog veel meer.
Toen men in opstand kwam hebben een aantal mensen (bewakers officieren etc.) vreselijke dingen gedaan. Vervolgens geen medische zorg verleend en nog meer.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:49

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 17:11

Jeetje, wat een naar gezicht. Ik vraag me altijd af hoe zulke beesten hun behoefte doen. Snap ook niet waarom zoiets koste wat kost moet blijven leven trouwens

sunny16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 17:13

Ik denk dat alleen dus de benen zijn geamputeerd en de rest van de achterkant dus is blijven zitten.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 19:17

Ik denk eerder dat hij zonder achterpoten geboren is.
Het bekken is er nog dus er zal vast wel een uitgang zijn en het dier lijkt er zich goed mee te redden.

Maar ik ben ook van mening dat je niet persé alles in leven moet willen houden.

sunny16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:52

In de post staat dat ze geboren is met een verlamming en ze daardoor besloten hebben te amputeren, verder zou het een blije hond zijn.
Ik deel echter idd ook jullie mening.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:56

staat er uitgelegd :D

“She was born paralyzed. As a puppy, she dragged her back legs around. When I adopted her, she had a bone infection. I saw the vet many times, but we were unable to heal her legs. I decided to have both of her back legs amputated in order to save her life. She is happy, healthy, and strong. She loves life, but isn’t a fan of her wheelchair so we only use it as needed.”

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:26

Dank jullie wel. Ik had niet verder gelezen.

Maar nog steeds vind ik het er erg bizar uitzien.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:33

Amanda to the rescue, had een boxer die ook maar 2 voorpoten had:

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:26

In dergelijke gevallen zie ik er eigenlijk geen probleem in? Die honden zijn mobiel, zijn zo te zien even snel als een gewone hond, en zijn super happy. Zeker als ze verlamd geboren waren, dan is die amputatie een verlossing geweest, en als ze op die manier herstellen, why not.

Asiel in de buurt haalt 4000 euro op om een heupkopoperatie te doen bij een hond formaatje St Bernard. Dit is een lang en pijnlijk herstel, bij een zware hond, de kans dat die hond ooit pijnvrij zo mobiel zal zijn is imo klein, dat vind ik al een minder goede optie dan die filmpjes hierboven...

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 20:15

Duhelo schreef:
In dergelijke gevallen zie ik er eigenlijk geen probleem in? Die honden zijn mobiel, zijn zo te zien even snel als een gewone hond, en zijn super happy. Zeker als ze verlamd geboren waren, dan is die amputatie een verlossing geweest, en als ze op die manier herstellen, why not.

Asiel in de buurt haalt 4000 euro op om een heupkopoperatie te doen bij een hond formaatje St Bernard. Dit is een lang en pijnlijk herstel, bij een zware hond, de kans dat die hond ooit pijnvrij zo mobiel zal zijn is imo klein, dat vind ik al een minder goede optie dan die filmpjes hierboven...

Dit inderdaad, en mits de prognose goed is en rekening word gehouden met extra medische zorg, met name mbt fysio en artrose behandelingen. Is dit niet mogelijk en/of kan het dier niet pijnloos leven, dan gewoon niet doen... Maar ik snap wel de reacties van iedereen, het ziet er heel ernstig uit, vooral die eerste. Maar als ik dan die 2e hond op het filmpje zie denk ik ja, waarom ook eigenlijk niet...

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 16:55

Laatst bijgewerkt door ista op 24-03-22 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 16:55

Voor de geïnteresseerde;

Ook dit crematorium is nu van het gas af, wie wil kan zaterdag een kijkje nemen in de ovens

https://www.ad.nl/utrecht/ook-dit-crema ... ~ab907667/

Nooit over nagedacht maar dit crematorium heeft zonnepanelen, wat zorgt voor de ovens en de warmte in het pand en de ovens zijn van het gas af.
As zaterdag is er een open dag en kan je ook de binnenkant van een oven bekijken.