Nutteloze feitjes en rare/leuke weetjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:00

Qimm schreef:
Ik krijg als parttime vegetariër ook de domste opmerkingen te horen. Terwijl ik denk dat alle kleine beetjes helpen. En zo niet dan betekent het iig voor mezelf dat ik bewuster met eten bezig ben. Ik weet niet waarom anderen dan moeten gaan mierenneuken over de details.
Daarom geef ik het ook geen naampje, maar zeg ik gewoon "ik eet heel weinig vlees." Ik heb daar nog nooit rare reacties op gehad gelukkig.

poes

Re: Nutteloze feitjes en rare/leuke weetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:33

Je kunt ook zeggen dat je flexitarisch bent of regelmatig vegetarisch eet :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:20

Mkango schreef:
Qimm schreef:
Ik krijg als parttime vegetariër ook de domste opmerkingen te horen. Terwijl ik denk dat alle kleine beetjes helpen. En zo niet dan betekent het iig voor mezelf dat ik bewuster met eten bezig ben. Ik weet niet waarom anderen dan moeten gaan mierenneuken over de details.
Daarom geef ik het ook geen naampje, maar zeg ik gewoon "ik eet heel weinig vlees." Ik heb daar nog nooit rare reacties op gehad gelukkig.

Hier hetzelfde. Ik eet echt wel wat vlees omdat ik een aantal vleessoorten enorm lekker vind, maar niet meer dan 2x per week. Mensen zeggen daar nooit wat van als ik dat aangeef.

Heb een kind van 10 die geen vlees eet, vis eet ze wel. Moet je eens uit eten gaan, bijna geen enkel restaurant heeft gerechten voor een kind welke geen vlees eet. Dan kom je uit bij friet met kaassouflé. Best triest.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:22

Voor veel volwassen vegetariërs is het ook nog zo helaas. Salade geitenkaas of spaghetti met groenten of kaas kroketten. Zeker buiten de stad vind je dit nog vaak zo terug.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:28

poes schreef:
Voor veel volwassen vegetariërs is het ook nog zo helaas. Salade geitenkaas of spaghetti met groenten of kaas kroketten. Zeker buiten de stad vind je dit nog vaak zo terug.

Ik woon in een dorp, en voor een volwassene staat er hier bij iedere gang wel iets tussen wat vegetarisch is, maar wel summier idd. Daarbij vaak qua smaak ook nog eens erg specifiek.

Het is zo simpel om iets vegetarisch te maken naar mijn mening.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:30

Ja klopt. Het hoeft echt niet bijzonder te zijn maar als je met bovenstaande drie opties afkomt (en daar de hoofdprijs voor vraagt) weet ik genoeg.
Bij een vlees restaurant snap ik het maar een gewone brasserie die de dag vandaag denkt dat een vegetariër spaghetti met groenten zonder saus of iets, of salade geitenkaas zo lekker vindt dat ze ervoor uit eten gaat….

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:33

Helemaal waar!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:38

Het valt mij altijd op dat je in GB in veel meer restaurants meer keuze hebt. Bovendien zit in vrijwel elk gat met meer dan vier huizen en een pub ook wel een indiër en daar zit het veel meer in de (eet)cultuur om meer variatie in de gerechten te hebben.

Maar voor de vegetariërs onder ons die met de boot naar GB gaan: meldt het bij de kok.
We waren eens met mijn nichtje naar GB en die vroeg, eigenlijk meer voor de info, wat het beste paste bij vegetarisch. Oh, u bent vegetariër? Hoe heeft u dat het liefst? en de kok verdween om vijf minuten later met een salade uit de keuken te komen waar het hele restaurant poep-jaloers naar keek!
Die kok was een Indiër en die was helemaal los gegaan op z'n Indische roots.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:39

Ik denk toch dat er in de dorpen te weinig vraag naar is, anders stond er wel meer op het menu.
Ik ken maar weinig echte vegetariers, wel mensen die minder vlees eten.
De echte vegetariers die ik ken komen ook uit de stad. In het dorp is het toch vaker dat vlees nog gewoon bij de maaltijd hoort. Of iig keer of 3 in de week. Dus ook met uiteten geen probleem.
6% van de Nederlandse bevolking is meen ik ook maar vegetariër, dus in die zin is het logisch dat er in een gewone zaak niet erg veel van te krijgen is.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:48

Nutteloos feitje:

Als je je ineens beseft dat de periode tussen 1970 en 2022 even lang is als de periode tussen 1970 en 1918.

Nu voel ik me stokoud en ik kom niet eens uit 1970. -O-

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 11:50

ista schreef:
Nutteloos feitje:

Als je je ineens beseft dat de periode tussen 1970 en 2022 even lang is als de periode tussen 1970 en 1918.

Als iemand die geboren is in 1969 wil ik dit soort feiten niet lezen tijdens mijn ochtend koffie....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:06

ista schreef:
Nutteloos feitje:

Zo stond er van de week ook op de NOS site dat er voor het eerst in bijna 30 jaar weer een Disneynummer op nummer 1 stond in de hitlijsten in de VS, namelijk We Don't Talk about Bruno uit Encanto. Het vorige nummer? A Whole New World in Aladdin. Ik dacht echt: nee, dit klopt niet, mensen die in 1970 geboren zijn, zijn 30, ik ben pas eh... jong! :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:08

DuoPenotti schreef:
Ik denk toch dat er in de dorpen te weinig vraag naar is, anders stond er wel meer op het menu.
Ik ken maar weinig echte vegetariers, wel mensen die minder vlees eten.
De echte vegetariers die ik ken komen ook uit de stad. In het dorp is het toch vaker dat vlees nog gewoon bij de maaltijd hoort. Of iig keer of 3 in de week. Dus ook met uiteten geen probleem.
6% van de Nederlandse bevolking is meen ik ook maar vegetariër, dus in die zin is het logisch dat er in een gewone zaak niet erg veel van te krijgen is.

Weinig vraag is ook niet helemaal waar. Ik ga ook echt niet overal melden: ik had liever wat andere vega opties gehad. Meestal kijk ik op de website en haak ik dan al af als ik bovengenoemde gerechten zie. Dan weet ik dat de kans erg groot is dat het de kok echt niet interesseert of de persoon gewoon weinig weet van koken.
Zo’n restaurant kan dan denken dat er geen vraag is, terwijl dit eigenlijk niet zo is.

Ik heb dan juist betere ervaringen met restaurants die helemaal niets vega op de kaart hebben staan die ik op voorhand bel. Die komen vaak wel met iets bijzonders!

Overigens zijn er misschien niet veel vegetariërs maar inmiddels wel veel flexitariers. Een gevarieerd aanbod met 1 of meerdere lekkere vega gerechten spreekt ook deze mensen aan. Ik heb best veel vrienden die op restaurant ook regelmatig iets vega eten.

En idd Indisch en Italiaans zijn echt de ideale keukens wat dit betreft haha.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:14

Dan word het misschien tijd om het wel te melden :D

Het is gewoon heel simpel, waar vraag naar is en goed loopt staat op het menu. :)

En die flexitarier slaat er niet zo snel een restaurant voor over.
Dus voor die 6% of misschien 10% voor de flexi die het wel een probleem vind, en de zaak zit toch vol....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:26

Waarom zou ik. Er zijn genoeg restaurants :j enkel als er idd geen andere optie is meld ik het (bv het favoriete restaurant van mijn schoonvader). Anders ga ik gewoon ergens anders.

Lopen we op de bots ergens binnen zeg ik er wel iets van overigens.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:27

__Sannne schreef:
Cleopatra leefde qua tijdsperiode dichterbij ons dan bij de bouw van de piramides. Ook leefden er nog mammoeten toen de piramides gebouwd werden.

De hunebedden zijn ouder dan de piramides.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:30

poes schreef:
Waarom zou ik. Er zijn genoeg restaurants :j enkel als er idd geen andere optie is meld ik het (bv het favoriete restaurant van mijn schoonvader). Anders ga ik gewoon ergens anders.

Lopen we op de bots ergens binnen zeg ik er wel iets van overigens.

omdat je dan dit minder zult treffen misschien?
poes schreef:

Maar maakt mij niet uit hoor. ;)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:30

Zullen we het weer ontopic houden? :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:31

Roodvos schreef:
__Sannne schreef:
Cleopatra leefde qua tijdsperiode dichterbij ons dan bij de bouw van de piramides. Ook leefden er nog mammoeten toen de piramides gebouwd werden.

De hunebedden zijn ouder dan de piramides.

echt?
nooit verwacht :o

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:34

De ervaring is dat degene met die flutgerechten sowieso weinig van koken weten. Ik schaar die dus meestal gewoon onder ‘slecht’. :D ben nogal een snob met eten. Er zijn nu eenmaal veel restaurants/brasseries en ik vind dat er veel echt maar heel weinig weten van koken, als je het al koken kunt noemen.

Maar weer ontopic :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:42

Ik heb tot nu toe eigenlijk haast nooit problemen gehad met vegetarisch eten. Ik werk in de huwelijksbranche en eet dus vaak mee op bruiloften. Ik geef van tevoren aan dat ik vegetarisch eet, en krijg altijd lekkere gerechten, vaak heel verrassend met ingrediënten die je zelf niet vaak gebruikt, en soms gewoon een lekkere vega burger met een hoop groente.
Bij kleine cafétjes zie ik wel nog soms dat er weinig keus is op de kaart, dat is wel jammer.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:42

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 14:46

De tyrannosaurus rex is (véél) nauwer verwant met een kip dan met een stegosaurus.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 14:48

Kuggur schreef:
De tyrannosaurus rex is (véél) nauwer verwant met een kip dan met een stegosaurus.

Die wist ik al. Wel alsnog heel bizar :')

Btw, er wordt ook gedacht dat ze veren zouden kunnen hebben gehad. :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 14:49

Daaraan verwant, vogels zijn in principe reptielen. Dat is te zeggen, ze behoren tot de reptielen "clade".