DuoPenotti schreef:Ik denk toch dat er in de dorpen te weinig vraag naar is, anders stond er wel meer op het menu.
Ik ken maar weinig echte vegetariers, wel mensen die minder vlees eten.
De echte vegetariers die ik ken komen ook uit de stad. In het dorp is het toch vaker dat vlees nog gewoon bij de maaltijd hoort. Of iig keer of 3 in de week. Dus ook met uiteten geen probleem.
6% van de Nederlandse bevolking is meen ik ook maar vegetariër, dus in die zin is het logisch dat er in een gewone zaak niet erg veel van te krijgen is.
Weinig vraag is ook niet helemaal waar. Ik ga ook echt niet overal melden: ik had liever wat andere vega opties gehad. Meestal kijk ik op de website en haak ik dan al af als ik bovengenoemde gerechten zie. Dan weet ik dat de kans erg groot is dat het de kok echt niet interesseert of de persoon gewoon weinig weet van koken.
Zo’n restaurant kan dan denken dat er geen vraag is, terwijl dit eigenlijk niet zo is.
Ik heb dan juist betere ervaringen met restaurants die helemaal niets vega op de kaart hebben staan die ik op voorhand bel. Die komen vaak wel met iets bijzonders!
Overigens zijn er misschien niet veel vegetariërs maar inmiddels wel veel flexitariers. Een gevarieerd aanbod met 1 of meerdere lekkere vega gerechten spreekt ook deze mensen aan. Ik heb best veel vrienden die op restaurant ook regelmatig iets vega eten.
En idd Indisch en Italiaans zijn echt de ideale keukens wat dit betreft haha.