Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 19:32

Palmboom95 schreef:
Benzz schreef:
Als ze de amateur buiten sport gaan sluiten vanaf 17 uur ben ik wel benieuwd hoe de paarden gedaan moeten worden.

Daar zal wel een uitzondering op komen net zoals vorig jaar tijdens de lockdown.

Dat verwacht ik ook. Ook toen mochten we ze gewoon verzorgen en beweging geven op welke manier dan ook.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 19:41

sureido schreef:
Waarom sluiten ze die plekken waar ze denken dat er gereld gaat worden niet af al van te voren !?

Omdat een stad afsluiten soms niet zo eenvoudig is, plus je verplaatst het probleem misschien..?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 19:42

Aan dat soort onzinmaatregelen als niet paardrijden na 17:00 houd ik me toch niet. Gelukkig sta ik op een kleinschalige pensionstal waar ze alle maatregelen aan hun laars lappen.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 19:44

Loretta schreef:
Aan dat soort onzinmaatregelen als niet paardrijden na 17:00 houd ik me toch niet. Gelukkig sta ik op een kleinschalige pensionstal waar ze alle maatregelen aan hun laars lappen.

Gaaf.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 19:48

Loretta schreef:

Tja..........zo wordt het corona probleem natuurlijk nooit opgelost.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 19:48

Gelukkig doe ik niet aan rijden en heeft de mijne die beweging niet nodig, die mag zichzelf beweging geven. :)) En ik sta ook niet op een pensionstalling maar bij iemand privé, ik en mijn man komen daar en de eigenaar van de stal, 3 personen en ook niet tegelijk.

Ik ben huiverig voor wat er vanavond aan rellen gaat komen in de diverse steden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 19:53

Benzz schreef:
Als ze de amateur buiten sport gaan sluiten vanaf 17 uur ben ik wel benieuwd hoe de paarden gedaan moeten worden.

Mijn dochter is al heel verdrietig. Die kan voorlopig dus niet paardrijden mocht dit idd doorgaan. Ook al rijden ze in een geventileerde binnenbak en als het kan buitenbak.

Ik kan echt niet meer achter deze halfbakken maatregelen staan. Ik denk dat het een opstapje is naar meer maatregelen. En wellicht 2 weken voor de kerstvakantie de scholen alsnog dicht.

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 19:57

Ik kan niet meer binnen sporten straks, met een duur abonnement weeeeer kijken hoe we dat moeten fixen.. ik word daar ook niet gezonder van, van niet sporten ..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 19:57

Cer schreef:
sureido schreef:
Waarom sluiten ze die plekken waar ze denken dat er gereld gaat worden niet af al van te voren !?

Omdat een stad afsluiten soms niet zo eenvoudig is, plus je verplaatst het probleem misschien..?

Nou, iedereen weg sturen die daar komt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 19:58

Vayo schreef:
Benzz schreef:

Mijn dochter is al heel verdrietig. Die kan voorlopig dus niet paardrijden mocht dit idd doorgaan. Ook al rijden ze in een geventileerde binnenbak en als het kan buitenbak.

Ik kan echt niet meer achter deze halfbakken maatregelen staan. Ik denk dat het een opstapje is naar meer maatregelen. En wellicht 2 weken voor de kerstvakantie de scholen alsnog dicht.

Denk ik ook.
Mijn dochter kan ook niet meer turnen als dit wordt doorgezet. Alleen op zaterdag. Nee, dat schiet lekker op. Zucht.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:11

Hier gaat de hondenschool ook niet door.
Buiten op een hectare met 9 mensen.
Waar door de honden iedereen 5 meter uit elkaar is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:14

De persconferentie is nog niet eens afgelopen en of je je er nu wel of niet aan houd! Het is weer geklaag hier over wat niet meer kan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:16

Duidelijke taal ook naar zichzelf als kabinet wijzen met fouten.

Maar ook nog geen 50% laat zich testen met klachten schokkend -O-

Maatregelen moeten nu eenmaal. Beter nu even niet sporten dan niet meer kunnen sporten vanwege blijvende klachten door covid of erger

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:21

Benzz schreef:
Loretta schreef:

Tja..........zo wordt het corona probleem natuurlijk nooit opgelost.
joh, denk dat een stal wel de laatste plek is waar veel besmettingen uit voort komen!

2 weken terug zelf nog een meerdaagse wedstrijd in Limburg gehad waar meer dan 500 starts waren en het erg gezellig druk was ..nog niemand gehoord over ziek geworden of besmet zijn daarvandaan. En toen liepen we nog net niet met mondkapjes, werd de 1,5m afstand absoluut niet nageleefd en hadden we op vrijdag nog een tof feestje.
Wel moest iedereen zijn QR tonen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:24

karuna schreef:
Maatregelen moeten nu eenmaal. Beter nu even niet sporten dan niet meer kunnen sporten vanwege blijvende klachten door covid of erger

Ik ben gevaccineerd én ik heb pas Covid gehad, ik denk zomaar dat ik t wel overleef …

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:26

Eerlijk? Van mij hadden ze een strengere lockdown mogen doen. Dit is het net niet. De besmettinggshaarden op scholen gaan gewoon door ondanks de mondkapjes.

Ik werk/loop stage op de covid verpleegafdeling, en de druk die daar blijft oplopen is heftig. Door deze druk worden er ook meer fouten gemaakt. Sommige leerlingen zijn nu al uitgevallen en gestopt met de opleiding vanwege deze druk.

Dus. Ik denk dat deze maatregelen weinig effect gaan hebben. Op naar code zwart :Y)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:28

Stomme vraag van de journaliste net, kunt u garantie geven dat ....? Nee natuurlijk niet. 8)7

Het zou zeker als twee keer per week thuistesten van schoolgaanden en ouders die zich daarna ook houden aan quarantaine en isolatie. En iedereen eens zou gaan testen bij klachten en thuisblijven ipv doorstampen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:30

Dat werd gezegd Karuna, schoolgaande kinderen 2 keer per week testen graag. Laten we hopen dat ze dat doen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:30

Klopt daar doelde ik ok, als ouders zich daar nu echt aan gaan houden dan zou dat nog wel eens kunnen gaan helpen tegen besmettingen op school. Maar ja ik vrees ervoor -O-

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:32

karuna schreef:
Stomme vraag van de journaliste net, kunt u garantie geven dat ....? Nee natuurlijk niet. 8)7

Het zou zeker als twee keer per week thuistesten van schoolgaanden en ouders die zich daarna ook houden aan quarantaine en isolatie. En iedereen eens zou gaan testen bij klachten en thuisblijven ipv doorstampen

Ja precies. Hoe vaak ik wel niet hoor "ik ben altijd verkouden". Leuk en aardig maar dan doe je maar nog een zelftest. Ik word moe van me al de hele corona-tijd overal en houden en dan aan alle kanten horen dat mensen vinden dat de regels niet voor hen gelden of dat het niet zo'n vaart zal lopen of *insert een ander non-argument*. Zo blijven we bezig.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:36

bigone schreef:
Dat werd gezegd Karuna, schoolgaande kinderen 2 keer per week testen graag. Laten we hopen dat ze dat doen.

En jij denkt dat iedereen met schoolgaande kinderen zich dat kan veroorloven? Hier zou dat met 3,99 per test uitkomen op 15,96 extra. Minima gaan dat niet kunnen ophoesten.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:43

bigone schreef:

Ik durf je nu al te zeggen dat dat misschien 5 % zal zijn.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:45

Besef wel dat heel veel mensen meerdere zelftesten per week niet eens kunnen aanschaffen ivm de kosten... Daarnaast is het niet te controleren wel makkelijk te zeggen dat het gedaan is.

En ja, ik ben verkouden en ja dat ben ik al jaren. Iets met allergieën. Ik werk overwegend thuis maar niet altijd mogelijk. Ik ga echt geen zelftesten 2 a 3x per week doen om klachten die ik al 17 jaar heb. Ik ben gevaccineerd en uiterst voorzichtig omdat mijn afweersysteem mogelijk niet optimaal werkt. Bij andere klachten test ik zeker

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:47

djinnie schreef:
bigone schreef:

En jij denkt dat iedereen met schoolgaande kinderen zich dat kan veroorloven? Hier zou dat met 3,99 per test uitkomen op 15,96 extra. Minima gaan dat niet kunnen ophoesten.

Scholen krijgen ze gratis van de overheid. Juist om dit probleem te voorkomen

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:50

Nog los van de testen wel of niet kunnen betalen…ze zijn nu al overal uitverkocht, dus hoe moet je daar überhaupt nog aan komen?