Sociale uitsluiting collateral damage?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:43

Spenk schreef:
Je kunt niet voor iedereen een uitzondering maken. Maar je kunt ook nu al proactief contact zoeken met een arts voor een verklaring bijvoorbeeld. Of een internist om te kijken of er toch mogelijkheden tot een booster zijn. Ze doen zowat dagelijks nieuwe inzichten op waarbij het toch kan.

Zo'n verklaring heeft geen waarde, daar heb ik al naar gezocht. Ik heb al gevraagd naar alternatieven zoals een ander merk maar ook dat mocht niet. Het was Pfizer of niks. Ik hoop dat dat bij een derde verandert.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:45

Ik had graag gezien dat de jongere mensen met een slechte weerstand de booster snel kunnen halen.
Dat zijn de mensen die extra bescherming nodig zijn, en toch regelmatig al niet alle benodigde zorg krijgen door de oplopende bezetting in de ziekenhuizen.
Die worden nu a.z.w. dubbel gepakt.

karuna
Drukke kabouter

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:46

Als de 60 plussers gehad hebben mag iedereen jonger dan 60 ook de boosterprik gaan halen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:48

Klopt, maar mijns inziens zou daar geen onderscheid in gemaakt moeten worden.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:54

Een deel van deze groep zal denk ik ook al wel een uitnodiging hebben gekregen voor de 3e vaccinatie?

Na veel wikken en advies inwinnen (voornamelijk van de oncoloog :D ) toch in overleg de gok maar genomen. Is best spannend. Maar gisteren de vaccinatie gehad (deze keer Pfizer, de vorige keer had ik Moderna) en het piept en kraakt aan alle kanten, maar she's aliveeeeeeeeeee :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:56

Oscar schreef:
Een deel van deze groep zal denk ik ook al wel een uitnodiging hebben gekregen voor de 3e vaccinatie?

Na veel wikken en advies inwinnen (voornamelijk van de oncoloog :D ) toch in overleg de gok maar genomen. Is best spannend. Maar gisteren de vaccinatie gehad (deze keer Pfizer, de vorige keer had ik Moderna) en het piept en kraakt aan alle kanten, maar she's aliveeeeeeeeeee :D

Klopt Oscar iedereen die ervoor in aanmerking kwam betreffende antistoffen enz is al.opgeroepen
Ik nu Pfizer na 2x AZ...voelt niks anders

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:57

karuna schreef:
Als de 60 plussers gehad hebben mag iedereen jonger dan 60 ook de boosterprik gaan halen.

Heb ik dat gemist?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:59

Werd net gezegd door de Jonge in de persconferentie. Alleen eerst moeten de 60 plussers en de mensen in de zorg werkend en de probleemafweer mensen, dus het is niet morgen of zo al.
Laatst bijgewerkt door karuna op 02-11-21 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 21:00

Maar toch weer bizar dat ik als 24 jarige zonder onderliggende aandoeningen weer eerder mag als jullie...

Ik ga er nog even flink over nadenken deze maand.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 21:02

karuna schreef:
Werd net gezegd door de Jonge in de persconferentie. Alleen eerst moeten de 60 plussers en de mensen in de zorg werkend en de probleemafweer mensen, dus het is niet morgen of zo al.

Ik heb het idd gelezen, ik stond te afwassen tijdens de persconferentie

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 21:02

Zebrastreep schreef:
Maar toch weer bizar dat ik als 24 jarige zonder onderliggende aandoeningen weer eerder mag als jullie...

Ik ga er nog even flink over nadenken deze maand.

Iedereen die hem echt nodig heeft ivm te weinig antistoffen enz is al opgeroepen..

Zoals bij mij is eerst gecontroleerd op het aanmaken van antistoffen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 08:57

Ik denk dat je er sowieso vanuit moet gaan dat er een punt komt waarop de QR-code vervalt voor iedereen, bvb. een jaar na je laatste vaccinatie.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 09:05

pmarena schreef:
Ik denk dat je er sowieso vanuit moet gaan dat er een punt komt waarop de QR-code vervalt voor iedereen, bvb. een jaar na je laatste vaccinatie.

Eigenlijk zouden mensen die gevaccineerd zijn ook gewoon moeten testen. Want ook zij kunnen nog besmettelijk zijn. Na een paar maanden zelfs gewoon net zo besmettelijk als niet-gevaccineerden. Ze worden alleen minder/niet ziek zoals gezegd wordt, dus het risico dat ze wel verspreiden maar niet erg veel last hebben is groter.
Dat vind ik raar. Daarmee sluit je wel groepen uit denk ik. Want de een moet wel testen en de ander niet, maar de grond daarvoor klopt niet. Dat is mijn inziens discriminatie, en daarmee ook direct uitsluiting van bepaalde individuen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 09:18

Als ze zich niet lekker voelen moeten ze dat ook.
En mij lijkt eigenlijk als je je niet lekker voelt je sowieso niet naar plekken gaat waar de qr code nodig is.
En donder een keer op met discriminatie, dat is het gewoon niet. 2 prikken en de discriminatie is over.
Ken heel wat mensen die daar erg blij van worden, bijvoorbeeld mensen met een kleurtje of ander geaardheid.
Laten zich 2 keer prikken en als bij magie worden ze niet meer gediscrimineerd. Denk dat de rijen lang zijn....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 09:20

Eilleen: Ik denk dat er wel een logica in zit, dat je liefst alleen gevaccineerde / genezen mensen ergens binnen wilt hebben omdat die niet zo snel de IC zullen belasten. Maar juist om zo min mogelijk mensen buiten te sluiten is er dan een manier bedacht waarop ook ongevaccineerden / deels gevaccineerden binnen mogen: maar dan moet je wel even laten testen om het risico van hen toch ook wat te verlagen.

Anders is het ook niet eerlijk, dat zij helemaal niets hoeven te doen. En dat verlaagt het risico voor de andere ongevaccineerden ook weer een beetje. Geen prik halen en verder ook niets hoeven te doen om ergens binnen te mogen....dat stimuleert ook niet om alsnog die prikken te halen.... wat "hogerhand" natuurlijk gewoon het liefste wil.

Ik denk dan ook dat dat 2G gebeuren / op meer plekken je QR code moeten laten zien echt wel zal zorgen voor meer prikbereidheid onder de mensen die nu nog deels / ongevaccineerd zijn want er zijn volgens mij nog zat mensen die wel dingen willen doen komende tijd en daarvoor niet elke keer een test willen laten doen. Al helemaal niet als het hun teveel geld, tijd en moeite kost ;)

Op die manier duw je mensen wel de kant van het prikken op, maar dat is altijd nog beter dan een verplichting want degenen die ècht niet willen, kunnen dan nog steeds zonder prik blijven alleen tja omdat ze statistisch gezien meer risico lopen, mogen die even niet overal aan mee doen in de hoop dat we ze zo buiten het ziekenhuis kunnen houden.

Echt iedereen testen voordat ze naar binnen mogen lijkt me niet haalbaar. Het zou wel de beste oplossing zijn natuurlijk, maar dan moet er eerst zo'n neus ofzo beschikbaar zijn bij elke deur, dat je daar even in blaast en meteen een groen lampje ziet en je mag naar binnen. Zoiets :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:36

DuoPenotti schreef:
En mij lijkt eigenlijk als je je niet lekker voelt je sowieso niet naar plekken gaat waar de qr code nodig is.
En donder een keer op met discriminatie, dat is het gewoon niet. 2 prikken en de discriminatie is over.
Ken heel wat mensen die daar erg blij van worden, bijvoorbeeld mensen met een kleurtje of ander geaardheid.
Laten zich 2 keer prikken en als bij magie worden ze niet meer gediscrimineerd. Denk dat de rijen lang zijn....

Discriminatie betekent dat er onterecht verschil wordt gemaakt in de behandeling van mensen. Bijvoorbeeld op basis van geslacht of godsdienst.

Dat is de definitie van discriminatie

“Jullie mogen niet geholpen worden in het ziekenhuis omdat jullie het probleem zijn”

“ jullie zijn de oorzaak van het probleem”

“Jullie mogen dit en dat niet doen zonder te testen”

“Jullie mogen straks niet meer naar werk”

En dat alleen maar omdat ze geen vaccinatie nemen waarvan inmiddels bewezen is dat je ondanks die vaccinatie nog steeds COVID kan krijgen en mensen kan besmetten.

Godsdienst kun je trouwens ook mee stoppen als het moet (praktiserend). Dus dat is dan ook geen discriminatie? Of hebben deze mensen dan juist weer wél een keuze en vrijheid om dit zelf te beslissen ? ;)
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 03-11-21 17:38, in het totaal 2 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:37

Zucht....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:40

DuoPenotti schreef:
Zucht....

Kan je wel gaan zuchten maar met jouw uitspraak ontneem je de vrijheid van mening en keuze van anderen. Vrij heftig om dat te doen en dan te zeggen dat dit niet onder discriminatie valt,

Leef en laat leven. Ik veroordeel niemand, zolang ieder maar op zijn eigen manier zijn verantwoording neemt en rekening houd met andermans keuzes.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:45

Nee valt het ook niet onder. En dan zucht ik ja.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:45

Ik zucht met DuoPenotti mee...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:03

Mag ik ook aansluiten bij de zucht?

Uitsluiting omdat veel plekken ongeschikt zijn voor rolstoelen, of mensen met een wao of wajong die geen werk krijgen want werkgevers blieven ze niet, mensen die 55 plus zijn en geen werk krijgen want te oud. Allemaal discriminatie en uitsluiting en geen mens maakt zich daar druk om.

En hier kunnen de meesten zelf wat aan doen maar nee, wil niet wil niet wil niet, net kleutertjes die stampvoetend liggen te krijsen in de supermarkt omdat ze geen snoepje mogen

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:06

karuna schreef:
Mag ik ook aansluiten bij de zucht?

Uitsluiting omdat veel plekken ongeschikt zijn voor rolstoelen, of mensen met een wao of wajong die geen werk krijgen want werkgevers blieven ze niet, mensen die 55 plus zijn en geen werk krijgen want te oud. Allemaal discriminatie en uitsluiting en geen mens maakt zich daar druk om.

En hier kunnen de meesten zelf wat aan doen maar nee, wil niet wil niet wil niet, net kleutertjes die stampvoetend liggen te krijsen in de supermarkt omdat ze geen snoepje mogen

precies dit...precies dit.
Daarmee begon ik dit topic ook al. Waar de mensen toch zijn die daar een vuist tegen maken, die daar voor demonstreren...maar ik zie ze niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:06

Het is gewoon geen discriminatie, dat is toch ook al ettelijke malen uitgelegd.. Hoe moeilijk is het om dat te accepteren...
maar blijf vooral doorgaan... :j

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:10

Rennie89 schreef:
DuoPenotti schreef:

Discriminatie betekent dat er onterecht verschil wordt gemaakt in de behandeling van mensen. Bijvoorbeeld op basis van geslacht of godsdienst.

Dat is de definitie van discriminatie

“Jullie mogen niet geholpen worden in het ziekenhuis omdat jullie het probleem zijn”

“ jullie zijn de oorzaak van het probleem”

“Jullie mogen dit en dat niet doen zonder te testen”

“Jullie mogen straks niet meer naar werk”

En dat alleen maar omdat ze geen vaccinatie nemen waarvan inmiddels bewezen is dat je ondanks die vaccinatie nog steeds COVID kan krijgen en mensen kan besmetten.

Godsdienst kun je trouwens ook mee stoppen als het moet (praktiserend). Dus dat is dan ook geen discriminatie? Of hebben deze mensen dan juist weer wél een keuze en vrijheid om dit zelf te beslissen ? ;)

Ik moet spontaan 2 Rennies...

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:27

Ik zucht ook mee. En ik ga koken. Smakelijk ;)