Trouwen in 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:56

annepaardoes schreef:
Ik ben heel benieuwd voor de mensen met een feestavond. Gaan jullie de dans openen? Zijn jullie een beetje dansers? Hoe zijn jullie het banpalen te gaan doen?

Wij willen een toast doen, en een klein zegje doen denken we nu. Een openingsdans lijkt me ook stoer, maar wij zijn geen dansers. Willen liever met het hele gezelschap lekker uit onze plaat gaan. Ben zelf totaal geen uitgaander maar na een borreltje moet dat toch wel goedgaan!

Doen jullie taart bij aankomst avondfeest? Ik zit te denken aan zwollenaartjes (die heeft elke stad wel met zijn eigen naam.. soort schuimvierkantje) of donuts en tompoucen omdat ik daar zo gek op ben.. wel benieuwd wat anderen doen !

Goh, ik gaf oma een enveloppe met duidelijk erop dat het voor haar was.. maakt ze die foto's midden op de verjaardag open dus iedereen kon meekijken naar mijn jurk.. kon nog net mijn vriend wegtrekken. Vond dat zo'n domper dus hoop dat ik de tip mag geven niet zo naïef als mij te zijn!

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:10

Gave huwelijksreizen zag ik voorbij komen!
Wij gaan waarschijnlijk niet direct na onze bruiloft, maar misschien in het najaar. Azië (Hong Kong, Zuid-Korea en misschien Japan) of de Malediven.

@Juval, wat een goed nieuws over je schoonzus!

@pimaude Niet zo handig van oma :=

Openingsdans.. nee dat is ook niet voor ons weggelegd haha. Ook al doen wij waarschijnlijk geen dansavond.

Kylan

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 18:21

Mooie reizen komen er voorbij zeg! Wij gaan in eerste instantie nog niet op huwelijksreis, mogelijk in de nazomer nog wel, maar voor nu eerst maar eens de bruiloft :D

Wat fijn juval goed nieuws over je schoonzus :)

Eulogy leuk dat jullie al een paar foto's hebben gemaakt! Snap wel dat je super nieuwsgierig bent!

Wij hebben geen feestavond dus ook geen openingsdans.

Vandaag zijn wij op de locatie geweest om het menu te kiezen voor het diner. Heel leuk en we hebben een goede opzet kunnen maken! Vier gangen, met voor het voor- en hoofdgerecht een vlees, vis en vega optie, een soep als tussengerecht en een lekker dessert. Nu wordt alles netjes op papier gezet en dan kunnen we onze diner gasten vertellen. Zij kunnen dan hun keuzes alvast doorgeven, dat is voor de keuken makkelijker op de dag zelf en dat snap ik wel.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 18:57

Kylan, dat klinkt goed. Weer iets om af te vinken.

Ik heb de online foto's gisteren gekregen. Heel blij mee. De fotograaf heeft er een leuke compilatie van gemaakt. De rest van de foto's krijgen we op een stick thuisgestuurd.
Eindelijk een foto waar we met het hele gezin mooi op staan (foto van beeldscherm, dus beetje wazig)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 23:57

Zo mooi!!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 08:39

juval schreef:
Kylan, dat klinkt goed. Weer iets om af te vinken.

Ik heb de online foto's gisteren gekregen. Heel blij mee. De fotograaf heeft er een leuke compilatie van gemaakt. De rest van de foto's krijgen we op een stick thuisgestuurd.
Eindelijk een foto waar we met het hele gezin mooi op staan (foto van beeldscherm, dus beetje wazig)

[ [url=m/SYVK3D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel erg leuk deze foto! Genieten.

Ik ben hier niet zo actief meer geweest, zo druk hier. Ga vanaf nu weer meer meepraten.

Ik ben vorige week gemaild over mijn jurk. Was een nogal vreemde mail met nogmaals een felicitatie met de aankoop van mijn jurk van ontwerper x. Dat klopte. Maar daarna stond er dat ik dinsdag een pasafspraak zou hebben, wat ik niet heb afgesproken. En een betaalverzoek voor een bedrag wat hoger was dan wat ik nog moest betalen. Ik vond het heel vreemd, uiteindelijk na heen en weer mailen bleek het voor een ander te zijn met dezelfde achternaam. Heel bijzonder. Ik zag later pas dat ik ook helemaal geen jurk bij hun had gekocht, ik was er alleen gaan passen :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 08:49

:= := := := :=

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 10:31

Juval wat leuk! <3 Ben benieuwd naar de rest van de foto's!

Maanlicht, wat slecht, zeker dat je dan zelfs een betaalverzoek al kreeg? :')

Ik had ook zoiets stoms. Had gemaild om prijzen op te vragen voor 3 auto's, toen kreeg ik een mail terug met 3 prijzen, de auto's werden bij reference nummer genoemd ipv type. Dus ik mailde terug met dat die prijs prima was, dat de website het niet leek te doen volgens mij dus dat ik niet kon zien welke reference het was maar dat ik graag het VW busje wilde boeken en of ze me de link konden sturen om te boeken. Kreeg ik een mail met een link gewoon naar de website, dus ik vroeg hoe dat werkte want dat ik daar niet kon boeken. Kreeg ik terug dat inmiddels dat busje niet meer beschikbaar was??? :') Er waren geen andere VW busjes meer maar ze had nog wel een alternatief, namelijk een zwarte (?!) bus voor 19 personen, ja echt vergelijkbaar :') Hele gekke gang van zaken, dus een behoorlijk geïrriteerde mail teruggestuurd dat ik dat wel heel gek vond, nadat ik al had gezegd dat ik wilde boeken en daar nog een mail terug op had gehad. Toen kon ze ineens wel een alternatief vinden, een VW busje in een andere (mooiere) kleur voor dezelfde prijs als de oorspronkelijke... Goh :+ Dus die maar snel geboekt, maar vond het zo gek allemaal. Oh ja en toen kreeg ik gister nog een mail van de man die me de eerste prijzen had gemaild, dat ik nog niet had gereageerd, dat de auto's nu allemaal nog beschikbaar waren maar dat ik niet te lang moest wachten als ik interesse had. Wtf? :')

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 10:38

zo, er gaat nog wel eens wat mis zo te lezen.
Fijn dat het is gelukt met de VW bus Eulogy!

Maanlicht, best slordig zeg. Gelukkig had je het op tijd in de gaten.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 11:06

Mag ik iemand pb'en? := Heb een situatie maar ik weet niet of ik erg bridezilla ben als ik m'n zin doordram.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 13:36

Mag ik als meelezer een tip geven? Denk er aan om op je trouwkaart/uitnodiging ook je eigen adres op te nemen. Of op zijn minst contactgegevens van een ceremoniemeester oid.

Een kennis heeft ons uitgenodigd voor zijn bruiloft maar wij zijn dan op vakantie. We willen wel graag een kaart of klein cadeautje sturen als vriendelijk gebaar. Maar we hebben elkaar echt al heel lang niet gesproken verder dus geen idee waar hij inmiddels woont := Ik probeer er nu via via achter te komen maar dat is nog niet zo eenvoudig, blijkt.

Dus eh, als je cadeautjes leuk vind, neem dat soort info dan op voor mensen die niet kunnen komen :D

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 13:47

Eulogy schreef:
Mag ik iemand pb'en? := Heb een situatie maar ik weet niet of ik erg bridezilla ben als ik m'n zin doordram.

Kom maar door.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 13:49

mijn pb box staat ook altijd open.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 13:51

Wat staan jullie mooi op de foto Juval!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 15:10

Eulogy schreef:

ja hoor!

Lijsken, goeie tip. lijkt me zo logisch ook eigenlijk.

bedankt annepaardoes, wij zijn er ook heel blij mee :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 15:15

Eulogy schreef:

Ja hoor, stuur maar :j

@juval, mooie foto!

@maanlicht, daar ging dus duidelijk wat mis.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 16:01

Mooie foto juval!

Heel bijzondere gang van zaken Maanlicht dat je zelfs een betaal verzoek kreeg! Gelukkig is het opgehelderd.
En bij Eulogy blijkt ook dat communicatie nog niet zo makkelijk is :+ gelukkig hebben jullie alsnog een VW busje kunnen reserveren!

Lijsken, inderdaad een goeie tip, wij wilden ons eigen adres niet op de kaart zetten (anders zul je altijd zien dat een van de gasten in de war raakt en bij ons thuis staat := ) maar uiteraard wel de contactgegevens van de ceremoniemeester dus die zou het dan kunnen doorgeven.

En Eulogy bridezilla of niet, als je iets echt graag wilt, je vindt het belangrijk dan moet je er gewoon voor gaan!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 14:16

Eulogy schreef:
Ook heel gaaf trouwens dat je je jurk zelf laat ontwerpen, wat voor iets wordt het? Hoef je natuurlijk niet te delen haha maar ben wel nieuwsgierig :D

Ik kwam er achter dat ik heel veel gewoon niet mooi vind of niet bij me vind passen en vandaar dat ik dus zelf aan de slag ging! Het wordt een luchtige flowy jurk, bovenkant champagne kleurig lace/sequins met diepe V, diepe rug met criss cross bandjes achter en onderkant ivory flowy chiffon. Best een beetje een contrast van elkaar en verder zit er hier en daar nog een twist aan maar dat laat ik nog even geheim haha :))

Wat een gekkigheid met die busjes trouwens, en mocht je nog willen pben over bridezilla staat m'n pb altijd open hoor!

Fijne tip Lijsken! Wel iets om over na te denken inderdaad, ons eigen adres is niet altijd handig ivm zuid afrikaanse postbezorgers niet altijd makkelijk werken :+ Maar daar bedenken we nog wat op haha.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 11:28

Oke even een flinke bijleespost. :')

Eroslover, fijn dat het allemaal oke lijkt met de nieuwe eigenaar van jullie locatie. En leuk dat jullie de eerste keus trouwambtenaar hebben gekregen!

Over vrijgezellenfeestjes.. ik weet dat ze ermee bezig zijn, want ik heb een lijstje met mensen door moeten geven die ik er bij wilde hebben. :P maar ik weet geen datum. Dat dit soort dingen er ook aan zitten te komen vind ik HEEL spannend :')

Jessietje, zo dan, in Las Vegas! Wel heel tof! Op alle vrijgezellenfeestjes waar ik tot nu toe ben geweest was het zo geregeld dat de bruid inderdaad niks betaalde.

Pimaude, jij bent lekker bezig met regelen! Wij doen geen taart bij het feest. Wat jammer die actie van je oma zeg..

In het plannen van al die details raak ik soms ook echt het overzicht even kwijt, het zijn zoveel kleine dingen waar je op moet letten..

Eulogy, wij hebben ook gescheiden familie, namelijk mijn ouders. Super vervelend. Ik vind dat ook een lastige met de ceremonie. Bij het diner hebben we geen seating plan, dat is een kampvuur dus iedereen kijkt maar waar ze gaan zitten, haha. Er staan picknickbankjes. Ik vind het ook wel spannend hoor mijn ouders en hun aanhang de hele dag bij elkaar, hoop dat ze zich kunnen gedragen.
Superleuk een vw busje als trouwauto! Wel een bijzondere gang van zaken met boeken :=
Als het nog nodig is mag je mij ook pb'en hoor!

Berriepi welkom, jouw datum is al bijna! Gaaf dat jullie de receptie op je eigen boerderij doen.

Kylan wat balen van de coronaperikelen! Mijn grootste angst is wel echt dat een van ons corona krijgt en de trouwdag niet door kan gaan. Of een van onze ouders ofzo :') Fijn dat het inmiddels gelukt is om langs te gaan en een menu samen te stellen.

Qua regelen komt het meeste op mij, mijn vriend heeft echt totaal geen overzicht en stort zich op kleine taakjes waar hij dan veeeel te veel tijd voor neemt. Hij zou een auto uitzoeken, nog steeds niet gebeurd. En is al weken met de trouwkaart bezig, dat blijft dan weer liggen terwijl ik die eigenlijk volgende week wilde verzenden. Gaat dus niet lukken..

Laughterline, tof dat het gelukt is met de fotograaf! Dat vond ik ook wel echt een dingetje. Je jurk klinkt echt fantastisch <3

Vanny welkom! Wat vervelend dat jullie al meerdere keren hebben moeten verplaatsen.. en leuk dat Dirk jullie ambtenaar wordt!

Annepaardoes wat een gave huwelijksreis! Wij wilden in oktober naar IJsland, maar dat is echt zooo duur. En de bruiloft ook :') Dus wij moeten nog even nadenken. Leuk om je ringen speciaal voor jullie te laten maken he, dat hebben wij ook gedaan. Wij kunnen volgende maand kijken hoe ver ze zijn, ik ben echt benieuwd.

MDH balen dat je gastenlijst zo uitdunt zeg..

Juval wat een goed nieuws van je schoonzus! En mooie foto :)

Openingsdans gaan wij ook niet doen denk ik, we vinden dat allebei heeeel ongemakkelijk.

Maanlicht, wat een blunder van die winkel met die jurk :=

Voor ons voelt het alsof de tijd vliegt, nog minder dan 3 maanden. In mijn hoofd moeten we nog zoveel regelen :') er staan veeeeel afspraken komende tijd. Proefkapsel, eerste pas van mijn jurk, afspraak met de BABS, met de bloemist, etc.. Als auto hebbenw e besloten dat we gaan vragen of we de Tesla van mijn zwager mogen lenen, geen zin om daar veel geld aan uit te geven. We hadden wel echt iets superleuks gevonden, een Volkswagenbusje als photobooth! <3 Helemaal verliefd op, het kost alleen 675 euro.. DUUR. Dus dat gaan we waarschijnlijk niet doen. Wel echt met mijn in mijn hart :')

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:30

dat is een mooie bijleespost amandananana! :)

De rest van de foto's hebben we nu ook binnen.. het zijn er véééĺ :) heel leuk allemaal, boek is besteld. Ik deel er een paar:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 18:01

Wat een mooi paard heb jij! Toffe foto's leuk!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 18:10

Wat leuk Juval, mooie foto's en vind het zo met de koeien en het paard ook echt heel leuk!

Amandanana, gaat hard ook bij jullie zeg! Echt super benieuwd naar jouw bruiloft trouwens, klinkt heel gaaf allemaal. En ja, ik ben er ook een beetje zenuwachtig voor, zijn ouders de hele dag bij elkaar :') Maar komt vast goed, bij jou ook!

Ik heb mijn jurk vandaag voor het laatst gepast en ben er zooo blij mee :D Hij zit echt als gegoten en kan er een stuk makkelijker in lopen nu ie niet meer veel te lang is, haha. Daar maakte ik me nog een beetje zorgen over maar is nu dus prima. Ik was alleen naar m'n afspraak gegaan vandaag maar heb wel een paar foto's die ik kan pb'en mocht iemand benieuwd zijn :D

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 18:16

Jaaa jurken foto’s!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 18:34

Mooie foto's juval! Die in de stal bij de koeien is mijn favoriet, ze kijken ook allemaal zo mooi!

Fijn dat je zo blij met je jurk bent Eulogy! Ik ben nieuwsgierig :))

De jurk van laughterline klinkt ook heel mooi, gaaf dat je het helemaal zelf hebt bedacht en ontworpen!

amandananana nog een kleine 3 maanden, komt goed! Een ding tegelijk regelen en je vriend goed achter de broek aan zitten dat hij zijn taken ook doet ;) verder vooral rustig blijven en niet vergeten te genieten van de voorbereidingen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 19:07

annepaardoes schreef:
Jaaa jurken foto’s!

ik ben ook heel benieuwd :)

paard was vooral getriggerd door het boeket haha... daar wilde hij wel even mooi naar kijken, liefst ook even proeven, maar dat mocht niet haha