Secret Santa Surprise 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Re: Secret Santa Surprise 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 18:35

Ik heb nog een top: (dikke)ovenwanten. Zojuist mijne weggegooid, want ik verbrandde alsnog mijn handen aan de bakplaat.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 20:21

Waren ze misschien ook wat vochtig of nat?

Want dan slaat de warmte erdoor heen en is het idd vingers branden.

Nog niet aan het rondkijken geweest voor leuke cadeautjes maar wel ideeën aan het opdoen voor een eventuele DIY cadeau,die van vorig jaar heeft flink wat tijd gekost en meerdere kringloopwinkels afgelopen om dat te vinden wat ik zocht _O-

Vervolgens ook nooit meer in de kringloop geweest maar misschien dat het nu een jaarlijkse traditie gaat worden :')

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 20:41

Ovenwanten kunnen wij idd ook wel weer gebruiken. Maar ik vind van die hele grote echt niet fijn.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-21 21:16

Ik zal de deelnemerslijst morgen weer een keer updaten... Ben vandaag de hele dag op pad geweest.

Een top hier zouden van die silicone ovengreepjes zijn zoals ze ook bij de Subway gebruiken voor de bakjes van de wraps O:)

En ik spaar oude bouquetreeks boeken. Hoe lager het nummer hoe beter :j . Ik zal een lijst maken van de nummers die ik al heb

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 21:19

Hier wordt ook niet gebakken. Ik ken die siliconen dingen wel, die zijn fijner dan ovenwanten. Maar ook dan is het nog oppassen.

Bouquetreeks is ook niets voor mij, maar als ik je trek ga ik wel op zoek Ynskek :D

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 21:35

Hier gebruik ik siliconen ovenwanten. Houden goed de warmte tegen en kan je ook makkelijk afspoelen. Echt ideaal.

Kan nu al niet wachten op mijn lootje. Krijg al allemaal leuke ideeën met de dingen die hier langskomen. Ben benieuwd wat ik ervan kan gebruiken

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 22:09

Ik verbrandde m'n handen met die silicone dingen... Maar die kwamen wel van Ali, daar ligt het misschien aan....

Ovenwanten zijn hier ook wel welkom. Ik werk nu met dunne pannenlappen, dat is alrijd weer spannend of ik ze goed genoeg dubbel heb gevouwen :=

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 22:58

Daan13 schreef:
Waren ze misschien ook wat vochtig of nat?

Want dan slaat de warmte erdoor heen en is het idd vingers branden.

Nog niet aan het rondkijken geweest voor leuke cadeautjes maar wel ideeën aan het opdoen voor een eventuele DIY cadeau,die van vorig jaar heeft flink wat tijd gekost en meerdere kringloopwinkels afgelopen om dat te vinden wat ik zocht _O-

Vervolgens ook nooit meer in de kringloop geweest maar misschien dat het nu een jaarlijkse traditie gaat worden :')

Nee, droog uit de la. Wel al wat dunner van alle keren dat ze gewassen zijn, dus denk dat ze gewoon af waren.

Bouquetreeksen lees ik niet. Maar kan er wel aan komen, mocht het nodig zijn.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 23:10

Hier lees ik voornamelijk Engels en dikke fantasy boeken. Vroeger als tiener las ik stiekem die bouquetreeks boeken van mijn moeder :o

Verder is hier echt alle chocola behalve met kokos erdoor welkom en alles wat andere snacks heet ook zo ongeveer. Ik ben qua drinken een fan van losse thee smaakjes (lust daarvan ook bijna alles en het kan me niet te gek qua smaak!).

Ik zal me morgen nog even officieel weer voorstellen en een lijstje neerpennen. :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 23:57

Tancreda4 schreef:
Ik werk nu met dunne pannenlappen, dat is alrijd weer spannend of ik ze goed genoeg dubbel heb gevouwen :=

:')

Ik werk ook met pannelappen, heb een hoge pijngrens en redelijke vuurvaste vingers, dus dat gaat altijd prima.
Ik vouw die dingen vooral dubbel zodat ik ze niet in de fik steek als ik ze nodig heb bij het fornuis...
Ik heb ze dus al een keer of 6 in de fik gestoken :') _O-

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 00:01

Oeh een lekker setje ovenhandschoenen is hier ook een welkom kadootje. Ik gebruik nu altijd handdoeken of theedoeken das ook niet ideaal zeg maar..

Verder vind ik moestuinen enig maar ben ik vooral goed met vergeten groentes dus die hobby heb ik opgegeven :+

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 04:08

Haha zo herkenbaar
Gebruik hier ook vaak een theedoek of zo

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 07:48

Oh ja bouquet reeks boekjes heerlijk en die intiem daarvan zijn ook leuk, zo fout maar binnen no time uit te lezen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 08:02

Ovenwanten heb ik al. Ik zag mokken voorbij komen; daar heb ik er ook wel genoeg van of je moet een heel bijzondere tegen komen :D Maar wat ik wel nog zoek: een drinkglas van ongeveer driekwart liter. Mag ook bijvoorbeeld zo'n bierpul zijn. Ik had er eentje, mijn lievelingsglas, maar die heb ik een paar maanden geleden laten vallen -O-

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 08:16

rockwitch schreef:
Oh ja bouquet reeks boekjes heerlijk en die intiem daarvan zijn ook leuk, zo fout maar binnen no time uit te lezen.

Precies dit... en ik vind het leuk om ze zo oud mogelijk te vinden.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 08:16

8nnemiek, zelf ben ik fan van de bierpullen van de Ikea, is wel geen 750 ml, maar ik denk 600ml. Geen idee of dat iets voor je is?

Heel herkenbaar hoe dat voelt als je iets kapot laat vallen, wat favoriet is en je eigenlijk dagelijks gebruikt.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 08:19

Oven handschoenen hoef ik niet, heb ze ook niet maar mis ze ook niet. Waar gebruik je die dingen eigenlijk voor?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 08:30

Ovenhandschoenen en pannenlappen zijn hier ook al aardig versleten, dus een nieuw setje zou welkom zijn.

Mokken voor thuis heb ik genoeg, maar een leuke mok voor op mijn werk is welkom.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 08:32

geerte schreef:
Oven handschoenen hoef ik niet, heb ze ook niet maar mis ze ook niet. Waar gebruik je die dingen eigenlijk voor?

Ovenschalen uit de oven halen als hij heet is. De bakplaat als hij heet is. De cake/taartvorm pakken als hij heet is. Ik vind het handig gereedschap. :o

Annemiek: grote glazen en pullen hebben wij vroegah bij Xenos gehaald. Nu laatst bij Ikea, de verse muntthee glazen zeg maar. Best groot hoor.
Edit: deze dus
https://www.ikea.com/nl/nl/p/pokal-glas ... lsrc=aw.ds
Laatst bijgewerkt door marleen_88 op 12-09-21 08:39, in het totaal 2 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 08:32

Fem schreef:
8nnemiek, zelf ben ik fan van de bierpullen van de Ikea, is wel geen 750 ml, maar ik denk 600ml. Geen idee of dat iets voor je is?

Heel herkenbaar hoe dat voelt als je iets kapot laat vallen, wat favoriet is en je eigenlijk dagelijks gebruikt.

Haha stom is dat he.. ben je zo voorzichtig met afwassen, altijd netjes terug in de kast en dat zijn dan net de spullen die het eerst breken :')

Die van de Ikea zien er ook fijn uit! Bedankt voor de tip! Als ik nog eens bij Ikea kom dan neem ik er eens eentje mee.
Maar stel dat mijn santa er eentje weet je vinden van driekwart liter, daar zou ik alsnog heel blij mee zijn :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 08:41

marleen_88 schreef:
geerte schreef:

Ovenschalen uit de oven halen als hij heet is. De bakplaat als hij heet is. De cake/taartvorm pakken als hij heet is. Ik vind het handig gereedschap. :o

Annemiek: grote glazen en pullen hebben wij vroegah bij Xenos gehaald. Nu laatst bij Ikea, de verse muntthee glazen zeg maar. Best groot hoor.
Edit: deze dus
https://www.ikea.com/nl/nl/p/pokal-glas ... lsrc=aw.ds

Of om de braadpan of slee aan te raken :')

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:04

Ik gebruik de pannelapen best veel vind ze echt handig moet wel weet keer nieuwe haha

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:13

Ik bak ook soms maar dan wel simpele dingen zoals cake op cupcakes

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:15

ik gebruik vaak gewoon een dubbelgeslagen handdoek voor zulke dingen :')

al heb ik ze wel gekregen voor in mijn eigen huis dadelijk

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:25

geerte schreef:

Ik voor letterlijk alles wat warm is :)) niet enkel voor iets uit de oven halen maar ook bv om pannen af te gieten. Of om de cactussen in het aquarium water te geven (we hebben ze 2 weken terug vervangen voor mini plantjes, die vallen je tenminste niet aan ;))
Momenteel heb ik enkel pannenlappen, maar die laten veel meer warmte door en mijn handen zijn dus alles behalve vuurvast.