Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 19:17

Moderatoropmerking:
In dit topic is het niet toegestaan offtopic discussies te voeren.
Hiervoor kun je terecht in de volgende topics:
[CV] Algemeen coronatopic #6
[CV] Viruswaanzin
Gelieve het onderwerp bij het Vaccinatiepaspoort te houden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 19:18

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat off-topic discussie niet is toegestaan in dit topic, zie bovenstaande moderator aanwijzing.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 19:40

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat off-topic discussie niet is toegestaan in dit topic. Zie bovenstaande moderator aanwijzing.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 15:49

IMANDRA schreef:
Dinopino schreef:
Popstra en IMANDRA ik heb inderdaad in een topic aan jullie gevraagd wie iemand kent die ziek is geworden met corona. Ik heb niets met viruswaanzin, ik geloof dat geval niet. Maar wanneer iemand van boven zou kijken en zien jullie met een mondlapje afstand houden en slaafs na een inenting lopen, en de anderen die gewoon verder leven. Wie zou je dan als complotdenker aanwijzen.:-)

Jou.

Inderdaad! Je hele taalgebruik is redelijk kenmerkend voor complot aanhangers. Vooral woorden als: slaafs, zelf leren denken, mondlap etc zijn erg populair in die kringen. En als ik je berichten zo lees Dinopino, horen ze ook bij jouw taalgebruik. Dus ja, ik zie je wel als complotdenker.
Gelukkig denk ik nog zelfstandig en ben voor een vaccinatiepaspoort!! Daar ging het toch om in dit topic?

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:26

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat off-topic discussie niet is toegestaan in dit topic. Zie bovenstaande moderator opmerking.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:28

En wat ik nog extra verdacht vind is dat ze allemaal afstammen van Adam en Eva.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:53

Tegen een vaccinatiepaspoort.
Gezonde mensen hebben zulks helemaal niet nodig dus ook die prik niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:04

loriene schreef:

Dan wordt het (voorlopig) niet reizen voor jou.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:04

loriene schreef:

De prik is om gezonde mensen gezond te houden :)*
Het paspoort uiteindelijk ook.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:14

Electra63 schreef:
loriene schreef:

Dat klopt niet, je kunt ook een test doen.
Bovendien verplichten nog steeds ook nog sommige landen een test ook als je gevaccineerd bent. Zo was er dus vorige een positief geteste gevaccineerde op zijn vakantie eiland in quarantaine.

tengeltje11

Re: Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 13:27

In diverse landen moet je, ook als je gevaccineerd bent(net als niet-gevaccineerden), 10 dagen in quarantaine.... dus alles hangt af van waar je heen wil.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:30

IMANDRA schreef:
loriene schreef:

En ik snap dus oprecht niet waarom een paspoort ons gezond houdt.
En ja ik heb net mijn eerste prik gehad.

Heb je een paspoort nodig zijn er gewoon nog niet genoeg mensen ingeënt en dat ligt in Nederland voor nu niet aan de opkomst.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:04

Tja, dat een papiertje (of een electronische variant) ons gezond gaat houden, daar kunnen we gezellige grappen over maken.

En DE manier om nieuwe pandemiën te voorkomen is minder vliegen naar de verre buitenlanden.
En ALS je naar een buitenland gaat, is het verstandig om hygiënische maatregelen te nemen, zodat je zo weinig mogelijk ziekten im- of exporteert.

Ik ben nog niet vergeten dat ik tijdens de MZK crisis niet bij mijn paard mocht komen (naar, maar begrijpelijk)
... en zonder zelfs maar over een ontsmettingsmat te lopen naar Engeland kon. %)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:10

lenaa_tje schreef:
IMANDRA schreef:

En ik snap dus oprecht niet waarom een paspoort ons gezond houdt.
En ja ik heb net mijn eerste prik gehad.

Heb je een paspoort nodig zijn er gewoon nog niet genoeg mensen ingeënt en dat ligt in Nederland voor nu niet aan de opkomst.

Niet direct, maar het voorkomt wel dat mensen dus ziek/besmettelijk naar een evenement oid toegaan, waardoor er minder besmetting is en men dus gezonder blijft. Want het risico op ziek worden (bij dat evenement) is dus een stuk kleiner.

En ja, met dat laatste ben ik het met je eens. Voor binnenlandse evenementen etc. zie ik het inderdaad als tussentijdse oplossing. Voor buitenland denk ik dat hij er wel in blijft, maar dan wordt het vergelijkbaar met inentingen voor andere ziektes die je ook moet hebben als je naar het buitenland gaat.

@Janneke: Eens. Sowieso als er wereldwijd aan dierenwelzijn wordt gewerkt kan dat ook helpen. Maar goed, dat is een andere (lastige) discussie.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:12

Dat is alleen aan de orde als mensen die gevaccineerd zijn geen Corona kunnen krijgen. Dat is niet aan de orde. Er is nog helemaal geen duidelijkheid of zij dan wel anderen kunnen besmetten. Schijnveiligheid, nog meer dan bij een negatieve test.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:15

lenaa_tje schreef:
Dat is alleen aan de orde als mensen die gevaccineerd zijn geen Corona kunnen krijgen. Dat is niet aan de orde. Er is nog helemaal geen duidelijkheid of zij dan wel anderen kunnen besmetten. Schijnveiligheid, nog meer dan bij een negatieve test.

Nee dat is niet waar. Het draait om de besmettelijkheid, niet direct het wel/niet kunnen krijgen van Corona (sterker nog, je kan nog steeds ziek worden na een vaccinatie). Het is waarschijnlijk dat de besmettelijkheid een stuk minder is:
https://nos.nl/artikel/2374959-amerikaa ... smettelijk

Dus geen sprake van schijnveiligheid.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:17

Dat is dus nog helemaal niet bekend. Ik vind het namelijk vrij opvallend dat niet 1 iemand besmet wordt in een verpleeghuis maar veel meer mensen.
En ja niet ziek worden is belangrijk daarom is ook vaccineren dat maar wil je goed effect hebben van het vaccineren moeten gewoon genoeg mensen zijn ingeënt.
Is dat nog niet het geval kan je op die manier nog niet terug naar vroeger.

Ik vind de voordelen van een vaccinatie paspoort gewoon niet bijdragen aan de nadelen.
En zeker niet ten goede komen bij de tweedeling in de samenleving.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:33

Je weet natuurlijk niet of iedereen in dat verpleegtehuis is gevaccineerd.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:47

lenaa_tje schreef:
Dat is dus nog helemaal niet bekend. Ik vind het namelijk vrij opvallend dat niet 1 iemand besmet wordt in een verpleeghuis maar veel meer mensen.
En ja niet ziek worden is belangrijk daarom is ook vaccineren dat maar wil je goed effect hebben van het vaccineren moeten gewoon genoeg mensen zijn ingeënt.
Is dat nog niet het geval kan je op die manier nog niet terug naar vroeger.

Ik vind de voordelen van een vaccinatie paspoort gewoon niet bijdragen aan de nadelen.
En zeker niet ten goede komen bij de tweedeling in de samenleving.

En toch lijkt het onderzoek wat we nu tot ons beschikbaar hebben wel daarop te wijzen. Zie mijn link.

En eens: zodra er genoeg mensen zijn ingeënt is er dus geen behoefte meer aan een binnenlands paspoort.

Door zo'n paspoort vóór die tijd in te zetten creëer je dus eigenlijk een "kunstmatig" hoge vaccinatiegraad binnen die evenementen (of, beter gezegd, laat je de besmettelijkheid en dus het risico flink dalen gezien je ook toegang hebt indien je recent bent getest).

Het is simpelweg een middel om sneller meer toe te laten. Kiezen we daar niet voor, dan moeten we geduld hebben. Maar niet iedereen kan dat geduld nog opbrengen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 20:44

lenaa_tje schreef:
Dat is alleen aan de orde als mensen die gevaccineerd zijn geen Corona kunnen krijgen. Dat is niet aan de orde.

Overdrijven is ook een vak...

Er zijn nu eenmaal nuances.

Zet mij het mes op de keel, dwing mij te antwoorden met ja of nee,
waarbij geldt 'ja' wil zeggen 100% en 'nee' betekent nul procent -
.... dan zou je gelijk krijgen.

Van de 100 mensen die zo verstandig zijn om zich te laten inenten krijgen er veel minder de ziekte, als ze m krijgen worden ze minder ziek en de mate van anderen besmetten gaat ook omlaag.
En ook nog eens met fikse percentages (uitzending : de mutatie die huishoudt in Zuid Afrika).
Citaat:
Er is nog helemaal geen duidelijkheid of zij dan wel anderen kunnen besmetten. Schijnveiligheid, nog meer dan bij een negatieve test.

????
Er is een elementaire hoeveelheid duidelijkheid.

In tegenstelling tot wat veel rationalisten geloven, doet de wetenschap niet aan absolute waarheden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 21:35

Zoals je hierboven ziet heb ik vandaag de eerste inenting gehad :)
Laten inenten en een vaccinatie paspoort staat voor mij los van elkaar.
Ik vind niet dat je met een vaccinatie paspoort medische gegevens van mensen deelt maar ook niet dat mensen bepaalde druk moeten voelen vanwege een vaccinatie paspoort. En helemaal niet als de helft van je bevolking nog geen optie heeft gehad tot vaccineren.
Tel daarbij op dat er dus onduidelijkheid is over de besmettelijkheid van gevaccineerden.
Ik ben dus volledig pro vaccineren maar ik ben tegen voordelen ontvangen voor het feit dat je gevaccineerd bent.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 21:42

Maar dat vergeten dus veel mensen, het eventuele paspoort treed pas in werking zodra iedereen de mogelijkheid heeft gehad om te vaccineren. Overheidsgebouwen mogen je niet uitsluiten op basis van geen vaccinatie, winkels zullen er ook niet naar vragen. Het paspoort is bedoeld voor zaken waar je ook zonder kunt , festival, trip naar buitenland , sportwedstrijden bezoeken.
Dus dan heb je een keuze, prikken, bescherming voor jezelf en je omgeving of niet prikken en extra moeite moeten doen om bescherming aan je medemens te geven. Punt uit, niet prikken heeft op sommige gebieden consequenties tot Corona zo goed als weg is.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:01

IMANDRA schreef:
loriene schreef:

Ja daaaag!
Ik vertrouw liever op mijn weerstand dan op die prik

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:03

Electra63 schreef:
loriene schreef:

Dan maar niet.
Reizen kan ik wel zonder

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:04

Heel verstandig Loriene, er zijn tenslotte in Nederland al 17.000 mensen gestorven aan die prik. Of was het nou aan Corona?