Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 12:02

Olympia schreef:
Misschien is een weekend vrij abbo iets voor je? Dat kost je 31 euro per maand en kan je op vrijdag na 18.30 gratis met de trein tm maandagochtend 4.30 geloof ik. Ik las ergens namelijk dat je niet altijd geld voor de trein hebt. Misschien is dit zelfs een goedkopere optie?

Zolang de avondklok er is, is dat niet handig om te kopen.
En ik zat idd al te denken om een abb te nemen zoieso omdat ik per mei geen auto meer heb en die met mijn moeder ga delen.
Maar ik ga dan wel denken aan dit abb
https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/beste ... roducten/2

Die kan je ook stopzetten.
En kan je ook doordeweeks.
Soms ga ik namelijk ook op donderdag na stage naar hem toe tot de dinsdag.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:28

Er zit nog een addertje onder het gras m.b.t. door de moeder aangewezen worden als de verwekker, en dat heet bijstandsverhaal. Het onderstaande artikel is al wat ouder (2013) maar bijstandsverhaal is nog steeds actueel.

En in dit artikel komt een man aan het woord die gewoon moet betalen, zonder dat met een test is vastgesteld dat hij idd de biologische vader is. Gewoon, omdat de moeder zegt dat hij de vader is.
Dus het feit dat de ex de vriend van TS aanwijst als de verwekker van haar kind kan in de toekomst nog flinke financiële gevolgen hebben.

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/gemeente ... che-vaders

Ik zou, als ik de vriend van TS was, contact zoeken met een advocaat/juridisch loket/rechtsbijstand, whatever. En een vriendelijke maar juridisch waterdichte brief laten opstellen dat [datum] hun relatie beëindigd is, (eventueel: hij periode [datum tot datum] medicijn x gebruikte met als bijwerking steriel/verminderde vruchtbaarheid) en hij daarom twijfels heeft over of hij de verwekker is van haar kind. Dat hij met liefde wil bijdragen aan het onderhoud van het kind als hij de vader is, maar daarvoor eerst d.m.v. een officieel erkende vaderschapstest wil laten vaststellen dat hij de verwekker is. Dat bij een weigering van haar kant hij er vanuit gaat dat hij de vader niet is. Dat alle toekomstige kosten voor het alsnog laten vaststellen van zijn vaderschap voor haar rekening komen*. Zoiets.
(*Denk aan kosten voor een advocaat, rechtszaken en alsnog die test.)

En even met de juridisch adviseur overleggen of er iets bij moet dat hij tot het moment dat officieel is vastgesteld dat hij de verwekker is, hij gevrijwaard is van alle financiële claims en er ook niet met terugwerkende kracht geclaimd kan worden.
Je kan het door de juridisch adviseur laten sturen, maar het komt minder agressief over als de juridisch adviseur de brief opstelt en vriend van TS het zelf op blanco papier uitprint en zelf zijn handtekening onder zet.

Aangetekend versturen en zelf een exemplaar bewaren alsof die van goud is. Of het tzt in een rechtbank houdbaar blijkt te zijn zal dan blijken, maar hij heeft dan in elk geval zwart op wit staan dat hij wel tijdig heeft aangegeven dat hij wel zijn verantwoordelijkheid wil nemen maar ook twijfels heeft en waarom. Het kan er ook voor zorgen dat in de toekomst een rechter wat milder naar de zaak kijkt en niet denkt "daar heb je weer zo'n kerel die zijn verantwoordelijkheid probeert te ontlopen".

Presumido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:45

MarcoBorsato schreef:
MarcoBorsato schreef:
Is dat nou echt relevant voor dit topic?

Eh volgens mij is het niet nodig om persoonlijk te worden.

Doe dat dan ook niet

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:51

Roodvos schreef:
Er zit nog een addertje onder het gras m.b.t. door de moeder aangewezen worden als de verwekker, en dat heet bijstandsverhaal. Het onderstaande artikel is al wat ouder (2013) maar bijstandsverhaal is nog steeds actueel.

En in dit artikel komt een man aan het woord die gewoon moet betalen, zonder dat met een test is vastgesteld dat hij idd de biologische vader is. Gewoon, omdat de moeder zegt dat hij de vader is.
Dus het feit dat de ex de vriend van TS aanwijst als de verwekker van haar kind kan in de toekomst nog flinke financiële gevolgen hebben.

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/gemeente ... che-vaders

Ik zou, als ik de vriend van TS was, contact zoeken met een advocaat/juridisch loket/rechtsbijstand, whatever. En een vriendelijke maar juridisch waterdichte brief laten opstellen dat [datum] hun relatie beëindigd is, (eventueel: hij periode [datum tot datum] medicijn x gebruikte met als bijwerking steriel/verminderde vruchtbaarheid) en hij daarom twijfels heeft over of hij de verwekker is van haar kind. Dat hij met liefde wil bijdragen aan het onderhoud van het kind als hij de vader is, maar daarvoor eerst d.m.v. een officieel erkende vaderschapstest wil laten vaststellen dat hij de verwekker is. Dat bij een weigering van haar kant hij er vanuit gaat dat hij de vader niet is. Dat alle toekomstige kosten voor het alsnog laten vaststellen van zijn vaderschap voor haar rekening komen*. Zoiets.
(*Denk aan kosten voor een advocaat, rechtszaken en alsnog die test.)

En even met de juridisch adviseur overleggen of er iets bij moet dat hij tot het moment dat officieel is vastgesteld dat hij de verwekker is, hij gevrijwaard is van alle financiële claims en er ook niet met terugwerkende kracht geclaimd kan worden.
Je kan het door de juridisch adviseur laten sturen, maar het komt minder agressief over als de juridisch adviseur de brief opstelt en vriend van TS het zelf op blanco papier uitprint en zelf zijn handtekening onder zet.

Aangetekend versturen en zelf een exemplaar bewaren alsof die van goud is. Of het tzt in een rechtbank houdbaar blijkt te zijn zal dan blijken, maar hij heeft dan in elk geval zwart op wit staan dat hij wel tijdig heeft aangegeven dat hij wel zijn verantwoordelijkheid wil nemen maar ook twijfels heeft en waarom. Het kan er ook voor zorgen dat in de toekomst een rechter wat milder naar de zaak kijkt en niet denkt "daar heb je weer zo'n kerel die zijn verantwoordelijkheid probeert te ontlopen".

Ik vind dit wel een hele goede tip!

Getup

Re: Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:46

Denk ik nu te simpel? Als hij nu Gewoon die test doet, weet hij , of hij de vader is. Zo niet; mooi ( in zijn geval) en heeft hij er niets mee te maken.

Zo ja ( en daar is hij waarschijnlijk bang voor, vandaar dat moeilijke gedoe); dan kunnen jullie kijken hoe en wat verder.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:57

@Getup: nee hoor, er hebben heel veel simplisten gereageerd in dit topic.

Presumido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 22:38

Ts hoe is het nu met je

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-21 01:20

Tot nu toe heeft de ex geen gehoor gegeven en heeft ze m'n vriend nog steeds geblokt.

Mijn vriend laat het voor nu even rusten en wij zijn de draad rustig aan het oppakken.
Dit weekend ben ik bij hem en hebben we diverse dingen besproken en ook verteld hoe ik erover denk en hij begrijpt het.
Vandaag 4 maanden samen en hij heeft een paar leuke dingen voor mij gedaan.
Volgende week zaterdag komt hij naar mij en blijft hij een volle week.

We zullen zien wat de toekomst ons gaat brengen en of de ex en de kleine er een rol in gaan spelen ja of nee.

We praten al meer met elkaar wat al heel erg fijn is.
De tijd zal het leren.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 09:06

Het advies van roodvos, heb je dat besproken met je vriend?

Want het is misschien even vervelend en veel werk maar kan een boel gesodemieter besparen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-21 12:26

Ik heb het idd met hem besproken en hij zal het volgende week eens gaan bekijken

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 12:26

AfricanLady schreef:
Ik heb het idd met hem besproken en hij zal het volgende week eens gaan bekijken

Wat goed!

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 12:29

Dat klinkt wel een beetje vrijblijvend eerlijk gezegd. Ik hoop voor jullie allebei dat je vriend de urgentie hiervan voldoende inziet en daarnaar handelt.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:37

AfricanLady schreef:

En, is het hem gelukt er naar te kijken?
En hoe gaat het met jou?

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:04

Ik ben ook benieuwd hoe het met jullie gaat TS :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-21 15:49

We hebben samen een fijne tijd achter de rug.
Veel besproken en hij is afgelopen week ook een hele week bij mij geweest want hij had een week vakantie gevraagd.
In mei heeft hij weer 2 weken vakantie en dan ben ik ook zo goed als 2 weken vrij dus dan ben ik 1 week bij hem en hij een week bij mij.

Uiteindelijk heeft hij niet zo brief laten opstellen en daar heb ik mij maar bij neergelegd.
Er is tot nu toe geen contact meer geweest tussen beide partijen voor zover ik weet.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 16:09

Fijn dat jullie een gezellige week samen hebben gehad. Ik blijf me er wel over verbazen hoe makkelijk hij zijn kop in het zand blijft steken, ondanks meerdere tips en waarschuwingen in dit topic. Zo van we horen niets, heel misschien dit , heel misschien dat dus dan is het misschien ook wel zo. De kleine is er en dat zal niet meer veranderen, er komt vanzelf een dag waarop ze wel aanklopt voor alimentatie. Dan moet je alsnog de hele boel in gang gaan zetten om aan te tonen of hij wel of niet de vader is. Persoonlijk had ik dat nu willen weten en niet gaan zitten afwachten tot er wat van de andere kant af gaat komen ergens een keer.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 16:24

Precies wat je zegt meggiemeg; persoonlijk. Andere mensen vinden weer andere dingen.

Sommigen willen alles weten en anderen leven meer met de dag. Dat een heel topic vol staat met tips en waarschuwingen hoeft niet te betekenen dat ze dit moeten gaan uitvoeren. Dat is heel persoonlijk.

Mocht er wel iets gebeuren binnen nu en vijf jaar, dan zie je het dan toch wel weer? Het leven bestaat vol onzekerheden, de één wil alles dicht timmeren en de andere ziet het wel en maakt zich nog niet druk over problemen die er nog niet zijn. Vergeet niet dat het gros van bokt vrouw is en wellicht er heel anders in staat dan de vriend van de TS.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-21 17:28

Het liefst had ik gelijk die test gedaan hebben en dit geregeld willen hebben als ik dit voor het zeggen had.
Of in elk geval zoals het advies hier stond dat document op orde hebben.
Maar ik heb het voor mezelf los moeten laten anders weet ik dat dit geen kans van slagen zou hebben tussen ons als ik dit zou blijven eisen bij wijze van.

Ook al is dit gebeurd betekent niet dat ik hem hiervoor aan de kant zou zetten.
We zien wel hoe of wat

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 17:41

Als jij kan leven met het idee dat je vriend mogelijk een kind van een ander heeft, die hij niet ziet en waarvoor hij geen verantwoordelijkheid neemt, dan is dat aan jou.

Zelf zou ik dit niet kunnen. Dan zou het een Johnny Depp seksgod kunnen zijn die in zijn vrije tijd puppy's redt en de wereld verbetert, ik zou het er niet op kunnen.

Waar men kan ketsen moet men verantwoordelijk zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 17:48

Roosch schreef:
Als jij kan leven met het idee dat je vriend mogelijk een kind van een ander heeft, die hij niet ziet en waarvoor hij geen verantwoordelijkheid neemt, dan is dat aan jou.

Zelf zou ik dit niet kunnen. Dan zou het een Johnny Depp seksgod kunnen zijn die in zijn vrije tijd puppy's redt en de wereld verbetert, ik zou het er niet op kunnen.

Nou,een man die in zijn vrije tijd puppies redt,dat vind ik zo mooi dat ik hem heel wat missers op andere gebieden zou vergeven hoor!Volmaakte mensen bestaan niet,dat ben je meestal zelf ook niet.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 17:57

Nee, ik schijn ook niet perfect te zijn maar ik maak ook niet mogelijk koters met een dame en sluit dan niet uit of het van mij is of niet. Even los van het feit dat dat biologisch gezien wel wat onlogisch/miraculeus zou zijn en het vrouwelijk geslacht ook niet zo mijn ding is.

Als je de daad kan doen moet je ofwel zorgen dat er een rubbertje om zit, ofwel zorgen dat er op een andere manier geen zwangerschap kan ontstaan. Er zijn al genoeg kinderen op de wereld en ik gok zomaar dat het kind er niet voor gekozen had dat de mogelijke vader zijn nek wegdraait. Het is mogelijk zijn eigen vlees en bloed.

Nee. Als nieuwe vriendin zou dat gewoon al anticonceptie op zich zijn. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 18:39

Als je je principes los moet laten omdat het anders geen kans van slagen heeft... sorry maar er zwemmen meer vissen in de zee die niet hun kop in het zand steken.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 18:42

Eens. Dan zou ik liever tot mijn 100e alleen zijn dan dat ik genoegen neem met minder dan iemand die geen principes heeft.

Maar allez als TS er mee kan leven.. ik hoop alleen oprecht voor haar dat het niet ook bij haar gebeurt.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:11

Roosch schreef:

_O-
Maar helemaal mee eens verder.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:24

AfricanLady schreef:
Het liefst had ik gelijk die test gedaan hebben en dit geregeld willen hebben als ik dit voor het zeggen had.
Of in elk geval zoals het advies hier stond dat document op orde hebben.
Maar ik heb het voor mezelf los moeten laten anders weet ik dat dit geen kans van slagen zou hebben tussen ons als ik dit zou blijven eisen bij wijze van.

Ook al is dit gebeurd betekent niet dat ik hem hiervoor aan de kant zou zetten.
We zien wel hoe of wat

Het is mooi dat je voor hem kiest ondanks dit alles, wat ik dan wel weer jammer vind is dat hij dit dan niet voor jou wil doen, jullie zijn samen in een relatie, dit gaat jou tot op een bepaalde hoogte ook zeker aan.