Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 17:31

Ik moet wel eerlijk zeggen dat het mij ook best zou kunnen overkomen hoor, dat ik iets koop dat ik gewoon leuk vind, en als ik het later weer verkoop dat ik het dan gewoon te koop zet onder de naam die in het label staat.

Ik ben niet zo'n merkentype dat alles er vanaf weet..... als het dus niet echt een duidelijk verkapt Ali-handeltje is dan kan ik me nog best voorstellen dat iemand zich met 1 of een paar dingetjes van geen kwaad bewust is omdat ze het zelf ook maar gewoon via Marktplaats, Facebook of Vinted ofzo hebben overgenomen :)

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 17:37

Ohja mij ook, ik heb laatst nog gegoogled over hoe ik echte Tods kon herkennen, maar ach de doos zat erbij en ze waren maar 50 euro dus gewoon gekocht. Zijn erg mooi afgewerkt dus ik ga er vanuit dat ze echt zijn. Toen ik studeerde werkte ik in een schoenenwinkel en omdat de Uggs zo goed werden nagemaakt hadden wij een hele checklist met foto's waar we op moesten letten achter de kassa liggen voor als mensen ze wilde ruilen of terugbrengen. Ook mochten ze alleen geruild of terug met de originele doos erbij, dat deden we ook echt op de bon zetten, en dan moesten ze die bon en de doos hebben. Zo moeilijk kan het dus te zien zijn.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 19:00

In dit geval is het makkelijk want op de label staat Made In China en deze ontwerper haalt alleen maar uit Turkije.

Maar misschien weet de verkoper dat ook niet..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 19:03

Dat bedoel ik, dat zou ik ook niet weten hoor.... er komt tegenwoordig zo ontzettend veel uit China, ook dure merken....

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 19:07

Was vanmiddag pakketjes aan het inpakken om weg te brengen kwam er toevallig een nieuwe bestelling bij dus die was een half uur later al verzonden, sneller kan bijna niet. Waren dingen die al een jaar in de kast lagen(peuter dekbedovertrekken), marktplaats werkte niet, gisteravond op Vinted gezet en vandaag gelijk de deur uit :D

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:54

Ik zou ook het verschil niet weten hoor tussen echt of nep. Als ik iets leuks zie, dan koop ik het meestal gewoon.

Corinep dat is fijn zeg. Scheelt weer een ritje naar het pakketpunt. Hier ook een jurk weer verkocht, die stond er sinds gisteravond (laat) op.

Merken jullie ook echt veel verschil qua verkoop als je dingen in de etalage staan? (Dat voor 6 euro nog wat is dat volgens mij toch)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:58

Ik doe niks in de etalage maar lijkt wel of ik opeens weer wat dingen die er al een tijdje opstaan verkoop als ik iets nieuw erop gezet heb. Alsof je dan hoger in de zoekopdrachten komt ofzo omdat je aktief bent.

Moet nog een keer naar de post want net weer een bestelling, volgens mij heb ik de peuterdekbedovertrekken er te goedkoop opgezet maar blij dat ik er vanaf ben :D

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 22:02

Ja, dat merk ik ook inderdaad. Zodra ik wat nieuwe erop zet, heb ik ook bij andere artikelen weer dat ze als favoriet worden aangemerkt.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 22:03

Ik heb gisteren ook in no-time een broek verkocht voor een leuk bedrag *\o/* Soms is het echt zo weg.

Er zijn nog een trekking-rugzak, een blouse en een jas onderweg naar hier. Verder niet verslaafd :Y)

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 22:06

Ik kijk ook altijd even wat er in mijn woonplaats te koop staat.
Ik houd erg van het merk Didi en vanavond heb ik voor 3 euro een leuke ketting opgehaald en morgenochtend ga ik voor 2 euro een vest ophalen. Fijn dat je via Vinted ook kan ophalen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 22:12

Hoe doe je dat dan? Verkoper een berichtje sturen dat je het graag wilt halen, en dan aan de deur betalen...? Of is er nog een andere manier?

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 22:35

Het gaat dan buiten Vinted om, berichtje sturen dan kan het item op gereserveerd en inderdaad aan de deur afrekenen met tikkie of contant. Heb het ook al 2 keer gedaan, mensen woonde dichterbij dan het afhaalpunt.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 22:38

_Kellyy schreef:
Merken jullie ook echt veel verschil qua verkoop als je dingen in de etalage staan? (Dat voor 6 euro nog wat is dat volgens mij toch)

Ja, ik doe dat best regelmatig, kast in de etalage.
Het gaat niet altijd even hard maar het heeft mij wel degelijk wat opgeleverd .

Het is 6,95 voor 1 week..

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 22:46

Hier dus ook een week gedaan. Qua verkoop had ik meer verwacht. Heeft me wel een 10-tal extra volgers opgeleverd. Geen idee of ik het ooit nog eens doe.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 23:10

Ik heb het het voordeel van de twijfel gegeven. Ben benieuwd of er wat uit komt. :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 07:21

Hoe zoek je op woonplaats?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 09:03

Kan je ook kiezen met welke je wil verzenden? Homerr zit sinds kort in België blijkbaar, maar ik moet 15 minuten rijden voor het dichtste afzetpunt, terwijl de andere hier vlakbij zitten...

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 09:10

Ja je kunt onder instellingen opties aan en uit zetten :)
Homerr en Mondial zitten hier bijvoorbeeld niet in de buurt dus die gebruik ik niet:)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 09:25

@Duhelo, als ze hier via Homer naar mij verzenden, komt dit aan in het postkantoor.

Je kan idd zelf kiezen met wat je verstuurt en met wat niet. Het enige wat ik(België) niet kan uitzetten is Bpost. Heeeel vervelend, want het postpunt op de gemeente is weg sinds een half jaar en enkel het postkantoor is nog mogelijk, maar die hebben vreselijke openingsuren....

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 09:44

Ohja, zwijg me van de postkantoren, deze hier in de gemeente is te pas en te onpas dicht. En dan gewoon met een briefje aan de deur :+ . Sta je daar ook weer.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 10:37

caro29 schreef:
Hoe zoek je op woonplaats?

Ik zocht iets van Didi en heb op ze zoekregel, Didi en mijn woonplaats ingetikt.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 10:42

Haha, grappig, ik woon in Geel.
Als ik dat invoer in de zoekbalk krijg ik allemaal gele artikelen te zien. :D

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 11:50

Zo deed ik dat ook wel eens inderdaad.
Ik knap dat het bij jou andere resultaten oplevert Kanzi! :P

Vanmorgen weer 3 windlichtjes verkocht. Zometeen even inpakken en klaarmaken voor verzending. Heb het idee dat de etalage toch wel mee helpt. Ook veel meer mensen die dingen als favoriet markeren. Nog even afwachten of daar ook wat uitrolt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:04

net een pakket uit Frankrijk opgehaald bij de benzinepomp hier aan de snelweg. Pakketje is ruim 2 weken onderweg geweest en bevat een grote stapel kinderkleren. Ziet er allemaal super uit, maat klopt wel schat ik ik. heel goed en stevig ingepakt....maarrr.....

stinken!! niet normaal... ik denk dat ze er een hele fles goedkope parfum over heeft gegoten.. heel smerig :) ..
meteen de wasmachine in dus, ik werd er gewoon onpasselijk van.

maar goed, verder heel positief. Dus 5 sterren aan de verkoopster. :)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:08

Hahahaha, heb ik ook heel vaak uit Frankrijk, zo heel chemisch parfum-achting iets. Jakkes.