Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:00

SVRL schreef:
Het hele doel van de avondklok is om te voorkomen dat er illegale feestjes of andere samenkomsten zijn. Voorkomen dat verschillende mensen op 1 plek samenkomen, is echt wel een rem op het verspreiden van een virus. Ik heb zelf totaal geen last van de maatregelen die er genomen zijn en kan echt wel zonder café of restaurant bezoek. Er zijn genoeg uren tussen 4u30 en 21 uur om buiten te komen en naar je knuffel contact te gaan.

Het doel is wel helder maar de onderbouwing is er niet onvoldoende, heeft de rechter als toelichting gegeven op de eerdere uitspraak. Niet alleen is er gebruik gemaakt van een wet die daar niet voor bedoeld is maar is er ook te weinig oog geweest voor proportionaliteit van de maatregel. En dat lijkt ook in de nieuwe wet niet te zijn. Met het risico dat deze wederom kwesbaar is tegenover een rechter mocht het weer zover komen. Dat zou wat zonde zijn van de tijd en energie die hier nu in gestoken wordt.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:04

sureido schreef:
Grapperhaus hoeft zich helemaal niet bezig te houden met middelbare scholen.

Engel gedraagt zich zo van het begin, dus had je anders verwacht?

Het was echter wel de eerste keer dat ik Rutte en Grapperhaus zo zag.

Nee, best, maar ook voor Grapperhaus ligt er nog wel ander werk te wachten hoor, je kunt ook op álle slakken zout leggen. Ik kan me echt wel voorstellen dat ze er langzaamaan ook een beetje doorheen beginnen te zitten, want ik geloof oprecht dat ze hun best doen om dingen gewoon geregeld te krijgen, en dat wordt zo aardig onderuit geschopt. Hoe terecht het ook kan zijn dat die rechter dit oordeel heeft uitgesproken (al hoorde ik al meermaals rechters die dat niet vonden), het is wéér iets waar ze tijd mee kwijt zijn die ze niet aan andere dingen kunnen besteden.

Ik had niet direct anders verwacht van Engel, maar het valt me toch iedere keer weer tegen. Steeds als je denkt 'onbeschofter kan niet', maakt hij het nog onbeschofter.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:05

sureido schreef:
Grapperhaus hoeft zich helemaal niet bezig te houden met middelbare scholen.

Engel gedraagt zich zo van het begin, dus had je anders verwacht?

Het was echter wel de eerste keer dat ik Rutte en Grapperhaus zo zag.

Je zou bijna denken dat het mensen zijn :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:11

Je zou blij moeten zijn dat je in een land leeft waarbij als er een maatregel gemaakt wordt, een rechter dit onderuit haalt als het niet klopt.

Vind het ook raar dat ze dan zo kwaad en geïrriteerd op die persconferentie verschijnen.

Moet je eens voorstellen als Baudet straks de grootste wordt en alles maar in kan voeren, want niemand bekijkt of het wel allemaal kan en klopt.

Mooie zooi zou het worden dan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:12

sureido schreef:
Je zou blij moeten zijn dat je in een land leeft waarbij als er een maatregel gemaakt wordt, een rechter dit onderuit haalt als het niet klopt.

Vind het ook raar dat ze dan zo kwaad en geïrriteerd op die persconferentie verschijnen.

Moet je eens voorstellen als Baudet straks de grootste wordt en alles maar in kan voeren, want niemand bekijkt of het wel allemaal kan en klopt.

Geen zorgen, de vvd blijft de grootste

sureido

Re: Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:12

Het was puur hypothetisch want ik denk ook niet dat er een kans is dat Baudet gaat leiden :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:13

Oh, vast, en op zich is dat zo, maar ik snap hun irritatie wel. Vooral omdat Engel ook bij álles wat ze doen zijn kont tegen de krib gooit.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:13

sureido schreef:
Het was puur hypothetisch want ik denk ook niet dat er een kans is dat Baudet gaat leiden :')

Of Wilders...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:14

sureido schreef:

Maar staan voor de rechtsstaat en blij zijn dat die functioneert is wat anders dan blij zijn dat je maatregel ineens weg valt terwijl je die inzet met goede bedoelingen.

Je kan blij zijn dat je auto stuk gaat voor je op vakantie gaat ipv in het buitenland, maar wel balen dat je daardoor niet op vakantie kan zeg maar :D

jeetje wat laat Wilders zich kennen door zo op de man (vrouw) te spelen
Laatst bijgewerkt door secricible op 18-02-21 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:17

Blue_Eyes schreef:
Oh, vast, en op zich is dat zo, maar ik snap hun irritatie wel. Vooral omdat Engel ook bij álles wat ze doen zijn kont tegen de krib gooit.

Ik ook, begrijp dat zeker, maar daarom hadden ze die persconferentie ook moeten uitstellen, want dit kwam niet super professioneel over. En zeker na al die rellen is het wel belangrijk om dan juist er te staan op een goede manier.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:18

Tja, maar zoals ik al eerder zei: als ze de persconferentie hadden uitgesteld, was daar óók weer een bak commentaar op gekomen. Ze kunnen het niet goed doen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:38

Blue_Eyes schreef:
Tja, maar zoals ik al eerder zei: als ze de persconferentie hadden uitgesteld, was daar óók weer een bak commentaar op gekomen. Ze kunnen het niet goed doen.

Dat is waar.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:05

Mars schreef:
Ik vind normaal dhr Kuzu een irritant figuur maar hij maakt wel een goed punt over wettelijke grondslag. Onderbouwing van de voorzieningenrechter ging oa over proportionaliteit van de maatregel en daar lijkt nu geen rekening mee gehouden bij het schrijven van een nieuwe wet. Dan loopt men toch al snel kans dat die ook weer door een rechter wordt afgeschoten. Ik vond die VVD'er ook niet heel erg sterk over komen, leek ook al niet het verschil te weten tussen besmettelijkheid en virulentie.

Hij vloog net toch wel behoorlijk uit de bocht. Rutte de "dictator van de lage landen" en de avondklok "een pestmaatregel van een paniekpremier" noemen gaat wel erg ver, terecht dat Arib daar een opmerking over heeft gemaakt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:07

Dat kan inderdaad echt niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:15

Laurie schreef:
Mars schreef:
Ik vind normaal dhr Kuzu een irritant figuur maar hij maakt wel een goed punt over wettelijke grondslag. Onderbouwing van de voorzieningenrechter ging oa over proportionaliteit van de maatregel en daar lijkt nu geen rekening mee gehouden bij het schrijven van een nieuwe wet. Dan loopt men toch al snel kans dat die ook weer door een rechter wordt afgeschoten. Ik vond die VVD'er ook niet heel erg sterk over komen, leek ook al niet het verschil te weten tussen besmettelijkheid en virulentie.

Hij vloog net toch wel behoorlijk uit de bocht. Rutte de "dictator van de lage landen" en de avondklok "een pestmaatregel van een paniekpremier" noemen gaat wel erg ver, terecht dat Arib daar een opmerking over heeft gemaakt.

Dit ja. Ik vond zijn eerste punt ook terecht maar daarna schoot hij echt compleet uit en corrigeerde zich ook niet toen hij daarover werd aangesproken.
Fijn dat 2 partijen Arib bijspringen, maar de reactie van Kuzu daarop vond ik niveau kleuter ("mensen irriteren zich ongetwijfeld ook aan de woorden van het CDA") en politicus onwaardig.

Ik vind dat er erg op de man gespeeld wordt door een aantal politici. Wilders was ook erg op dreef om niet op de bal te spelen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:16

Laurie schreef:
Mars schreef:

Dat was mijn punt ook niet ;)

imaudy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:56

Laurie schreef:
Mars schreef:

Nou die opmerking over de avondklok vind ik wel op zijn plaats eigenlijk. Je houdt je zo goed mogelijk aan alle maatregelen en als kadootje een avondklok.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:57

Het is helaas niet zo dat dit virus denkt "ach, die Nederlanders houden zich er zo goed aan, laat ik minder mensen besmetten"

imaudy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:59

secricible schreef:
Het is helaas niet zo dat dit virus denkt "ach, die Nederlanders houden zich er zo goed aan, laat ik minder mensen besmetten"

Ja daar heb ik geen boodschap aan hoor. Ik hoop dat de avondklok vrijdag van de tafel geveegd wordt.
Laatst bijgewerkt door imaudy op 18-02-21 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:02

De avondklok heeft allemaal neveneffecten. Er wordt minder getest dan zou moeten, dat kunnen ze zien aan het percentage besmettingen. Waarom is die bereidwillendheid nu minder? Vanwege de avondklok misschien?

IMANDRA
Ruiter 🐴

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:12

Ik denk oprecht dat het niet zozeer alleen de avondklok is. Maar ook de lengte van de huidige lockdown. Deze is ineens veel langer dan de andere lockdowns, en denk dat mensen het zat worden omdat ze er al zo lang zo in zitten, en de avondklok dan een makkelijk 'onderwerp' is om over te klagen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:14

Het is, voor mij, vooral dat er weinig perspectief op beter is, waardoor ik het niet meer zo zie zitten allemaal.

We hebben net de Britse in NL maar al die andere varianten die nog op de loer liggen, zorgt voor weinig verbetering.

IMANDRA
Ruiter 🐴

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:18

Precies. Ik denk dat die twee dingen gevoelsmatig veel meer spelen dan puur en alleen die avondklok.

imaudy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:21

IMANDRA schreef:
Ik denk oprecht dat het niet zozeer alleen de avondklok is. Maar ook de lengte van de huidige lockdown. Deze is ineens veel langer dan de andere lockdowns, en denk dat mensen het zat worden omdat ze er al zo lang zo in zitten, en de avondklok dan een makkelijk 'onderwerp' is om over te klagen.

Nee, ik vind de avondklok "next level".

Ik vind het ook nog niet echt een lockdown, ja voor de winkeliers. Iedereen besteld bij bol.com en amazon enzo. Het leek hier bij het ijs afgelopen weekend wel een festival met zoveel mensen schaatsers, harde muziek aan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:00

imaudy schreef:
Nee, ik vind de avondklok "next level".

Ik vind het ook nog niet echt een lockdown, ja voor de winkeliers. Iedereen besteld bij bol.com en amazon enzo. Het leek hier bij het ijs afgelopen weekend wel een festival met zoveel mensen schaatsers, harde muziek aan.

Die drukte op het ijs is niet uit te leggen aan al die ondernemers die failliet gaan. Maar misschien is Rutte ook wel gewoon vriendjes met de ceo's van Bol en Amazon. Uit te leggen is het allemaal niet meer.