Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:46

Er komen kamervragen over de scholen!

Sheran

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:47

Fijn :)

Hoezo is het geen optie? Het is niet wenselijk, maar zeker wel een optie. En ik heb het ook over volledig opengooien - hybride varianten zoals vorig jaar zijn een stuk minder spannend.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:47

Shadow0 schreef:
Er komen kamervragen over de scholen!

Ik ben wel benieuwd... voor ze überhaupt aan weer volledig online les mogen denken mogen ze eerst wel eens stranden en meren sluiten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:48

Sheran schreef:
Fijn :)

Hoezo is het geen optie? Het is niet wenselijk, maar zeker wel een optie. En ik heb het ook over volledig opengooien - hybride varianten zoals vorig jaar zijn een stuk minder spannend.

Wij hebben vorig jaar ook gewoon online en offline les gegeven. Voor het vmbo was dat echt niet heel effectief.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:49

Vind het zo mooi Lena, dat wij allebei in het onderwijs zitten en zulke andere ervaringen hebben steeds! Allebei ook een ander type onderwijs, dat scheelt denk ik heel veel.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:50

Sheran schreef:
Vind het zo mooi Lena, dat wij allebei in het onderwijs zitten en zulke andere ervaringen hebben steeds! Allebei ook een ander type onderwijs, dat scheelt denk ik heel veel.

Ja en ik kan ook zeggen dat het bij mijn vwo beter ging :)

Maar ik vind het nogal hypocriet om scholen dicht te laten terwijl iedereen op het terras hangt, op vakantie gaat etc etc.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:03

lenaa_tje schreef:
Sheran schreef:

Ja en ik kan ook zeggen dat het bij mijn vwo beter ging :)

Maar ik vind het nogal hypocriet om scholen dicht te laten terwijl iedereen op het terras hangt, op vakantie gaat etc etc.

Snap ik heel goed. Vind ik ook. Dat hoeft van mij ook allemaal niet. Ik zou 100x liever de terrassen strenger hebben en al dat gereis verbieden dan de scholen (deels) dicht gooien.
Dankzij de 'oplettende Nederlander' zitten we nu echter weer in een enorme lijn naar boven, en hoe meer besmettingen, hoe meer het zich kan verspreiden. Ik zeg: nu handhaven op de rest van de regels, dan is het hopelijk straks weer bekoeld en vormen de scholen minder risico...

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:11

Ik vond het voor de basisscholen ook wel enorm pittig, dat deels online werken. Die moet je sowieso super veel begeleiden en thuiswerken kan ik niet, dus dan zit je daar weer mee.

Ik merkte het stukje missen van sociaal contact bij mijn kinderen ook enorm. Was echt wel heftig.

Verder proberen we ons wel goed aan de regels van afstand en hygiëne te houden. Vandaag naar de bioscoop geweest en daar was het super goed geregeld. Waren maar weinig plaatsten open gesteld, waardoor ieder huishouden (of max 2 mensen niet uit 1 huishouden) echt wel 1,5 meter afstand kon houden. Super fijn!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:17

Gezien de vakantie weten we wel dat de recente stijging niet door de scholen kan komen :P.

In België gaat het wel echt minder goed ook qua ziekenhuisopnames de laatste tijd, gemiddeld 27 per dag in de afgelopen week. Geen idee of het daar nu ook meer onder de jongeren verspreid, of toch ook ouderen, gezien de ziekenhuisopnames?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:20

Sheran schreef:
Sterkte Raket!

En pff Marieke, ik word er gewoon boos van. Hebben mensen geen hersens? En waarom denkt de overheid dat het in deze omstandigheden goed is om ook de scholen maar weer open te gooien?

Ze kunnen beter opgehokt worden op scholen dan teveel vrije tijd hebben en illegale bijeenkomsten bijwonen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:21

Citaat:
Burgemeester Bergen op Zoom: ruim 11 procent test positief
In Bergen op Zoom, de stad met de meeste besmettingen na Rotterdam en Amsterdam, is ruim 11 procent van 965 afgenomen tests positief. "En dat is fors gezien het landelijk gemiddelde", aldus burgemeester Frank Petter op een persconferentie. De tests zijn afgenomen in de periode van 1 tot en met 9 augustus, onder meer met een mobiele teststraat.

Donderdag gaat de burgemeester daarom kijken naar een mogelijke mondkapjesplicht. Tot die tijd overlegt hij met supermarkten en horeca over het aanscherpen van de al bestaande maatregelen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. "Zeker bij supermarkten was daar behoorlijk de klad in gekomen", zegt Petter.

Bergen op Zoom heeft als grensstad te maken met veel dagjesmensen uit België die komen winkelen in de stad. Petter zegt hierover: "Ik zou tegen de Belgen willen zeggen: u bent meer dan welkom om te shoppen of een hapje te eten, maar nu even niet."

Stuk op nos site

11% besmet en nog lang niet iedereen laat zich testen. Dat is heel erg veel -O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:22

elnienjo schreef:
Sheran schreef:
Sterkte Raket!

En pff Marieke, ik word er gewoon boos van. Hebben mensen geen hersens? En waarom denkt de overheid dat het in deze omstandigheden goed is om ook de scholen maar weer open te gooien?

Ze kunnen beter opgehokt worden op scholen dan teveel vrije tijd hebben en illegale bijeenkomsten bijwonen.

Die illegale bijeenkomsten etc zijn bij mijn weten niet de scholieren... meer de jongeren/studenten.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:23

Bergen op Zoom is wel gelinkt aan de moskee daar, ze hadden daar 'n speciale mobiele teststraat weggezet afgelopen donderdag en vrijdag.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:24

karuna schreef:
Citaat:
Burgemeester Bergen op Zoom: ruim 11 procent test positief
In Bergen op Zoom, de stad met de meeste besmettingen na Rotterdam en Amsterdam, is ruim 11 procent van 965 afgenomen tests positief. "En dat is fors gezien het landelijk gemiddelde", aldus burgemeester Frank Petter op een persconferentie. De tests zijn afgenomen in de periode van 1 tot en met 9 augustus, onder meer met een mobiele teststraat.

Donderdag gaat de burgemeester daarom kijken naar een mogelijke mondkapjesplicht. Tot die tijd overlegt hij met supermarkten en horeca over het aanscherpen van de al bestaande maatregelen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. "Zeker bij supermarkten was daar behoorlijk de klad in gekomen", zegt Petter.

Bergen op Zoom heeft als grensstad te maken met veel dagjesmensen uit België die komen winkelen in de stad. Petter zegt hierover: "Ik zou tegen de Belgen willen zeggen: u bent meer dan welkom om te shoppen of een hapje te eten, maar nu even niet."

Stuk op nos site

11% besmet en nog lang niet iedereen laat zich testen. Dat is heel erg veel -O-

Jeetje... weten ze waar dat vandaag komt? Allemaal van de shoppende dagjesmensen lijkt me zo sterk. Dan zou je dat in meer grensplaatsen moeten zien toch?

Edit, zie nu de post hierboven. Ze weten dus wel deels waar het vandaan komt? Offerfeesten en dergelijke die recent voor veel besmettingen hebben gezorgd?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:25

elnienjo schreef:

Je brengt op scholen alleen ook mensen in contact met elkaar (en met infecties) die juist heel erg hun best hebben gedaan om risico te vermijden. Stel je voor: zit je met pubers en al juist een hele zomer in afzondering, wordt na de vakantie alsnog iemand uit je gezin doodziek.

Hoe het nu verlopen is is niet ideaal, maar het gaf in elk geval mensen enige keuze: gezinnen die geen risico willen lopen blijven zoveel mogelijk thuis of houden flink afstand, en kunnen daarmee in elk geval wat grip hebben op hun eigen situatie.
Maar school is gedwongen. Docenten hebben niet zoveel keuze, ouders en kinderen hebben niet zoveel keuze. Bij echt opmerkelijke uitzonderingen kan er wellicht wat geregeld worden, maar je hebt niet meer zelf de keuze om niet blootgesteld te worden aan het virus.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:27

Mooi gezegd Shadow, dat is ook precies wat ik bedoel.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:31

Ik vind het een gemiste kans dat scholen de lockdown en vakantieperiode niet hebben gebruikt om een veilige plek te creeeren voor de leraren. Een afgezette 'vissekom' van plexiglas vooraan in de klas bij een raam wat open kan. En/of een beter ventilatiesysteem, al zal dat waarschijnlijk niet op korte termijn gefixt kunnen worden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:34

elnienjo schreef:
Sheran schreef:
Sterkte Raket!

Opgehokt worden? Goed beeld heb jij van onderwijs.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:48

Wat mij betreft blijft mijn school nog maar even dicht... Ik zie het zelf totaal niet zitten en stage lopen met mensen met een zwakke gezondheid? Sorry maar kies dan als school voor de examens want die moeten gewoon af.... Daardoor kan je al beste studievertraging oplopen als je de examens niet af hebt.

En helemaal niet met al die klasgenoten die gewoon lekker naar het buitenland zijn gegaan. Daar wil ik gewoon niet mee in contact komen die zijn al eigenwijs genoeg

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:51

Wow. Vanochtend getest en nu al de uitslag, gelukkig negatief zoals verwacht

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:53

Zebrastreep schreef:
Wat mij betreft blijft mijn school nog maar even dicht... Ik zie het zelf totaal niet zitten en stage lopen met mensen met een zwakke gezondheid? Sorry maar kies dan als school voor de examens want die moeten gewoon af.... Daardoor kan je al beste studievertraging oplopen als je de examens niet af hebt.

En helemaal niet met al die klasgenoten die gewoon lekker naar het buitenland zijn gegaan. Daar wil ik gewoon niet mee in contact komen die zijn al eigenwijs genoeg

Maar dit.... zelf doe ik m’n best terwijl andere mensen alles doen wat niet mag. Zit op een erg grote school.. vind dat wel iets engs

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:56

Sheran schreef:
Sterkte Raket!

Mee eens

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:59

Raket fijn snel *\o/*

O ja de bergen op zoom cijfers zijn aangepast lees ik nu 14% ipv 11 %

Moskee bezoek kan ik niks over terugvinden :n lees eerder vanuit belgie regio antwerpen om de hoek. maar maakt ook niks uit veel te veel. %)

-O-

Citaat:
In Bergen op Zoom, de stad met de meeste besmettingen na Rotterdam en Amsterdam, is ruim 14 procent van 965 afgenomen tests positief. Dat meldt de GGD West-Brabant, na herberekening van de cijfers. De burgemeester sprak eerder over ruim 11 procent.

Ik kwam een stukje tegen over feestvierder in chersodinges. Man man wat een triest interview. 8)7 zo fijn even geen 1,5 meter en we hebben lekker gezopen en op elkaar gestaan. Als ik nu geen corona heb ben ik imuun. Dergelijke hoopvolle uitspraken -:(-
Laatst bijgewerkt door karuna op 10-08-20 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:59

mariekeoo schreef:
Poe en weer 630 besmettingen. En 3.239 in totaal (nog 1 dag moet erbij)

Jeetje, dat is bijna over onze oranje grens, dan mag ik dadelijk ook niet meer naar NL -O-

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:06

Ik zag net dit
Te snel testen is onbetrouwbaar
Te laat ook
Afbeelding