Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sheran schreef:Fijn
Hoezo is het geen optie? Het is niet wenselijk, maar zeker wel een optie. En ik heb het ook over volledig opengooien - hybride varianten zoals vorig jaar zijn een stuk minder spannend.
Sheran schreef:Vind het zo mooi Lena, dat wij allebei in het onderwijs zitten en zulke andere ervaringen hebben steeds! Allebei ook een ander type onderwijs, dat scheelt denk ik heel veel.
lenaa_tje schreef:Sheran schreef:Vind het zo mooi Lena, dat wij allebei in het onderwijs zitten en zulke andere ervaringen hebben steeds! Allebei ook een ander type onderwijs, dat scheelt denk ik heel veel.
Ja en ik kan ook zeggen dat het bij mijn vwo beter ging
Maar ik vind het nogal hypocriet om scholen dicht te laten terwijl iedereen op het terras hangt, op vakantie gaat etc etc.
Sheran schreef:Sterkte Raket!
En pff Marieke, ik word er gewoon boos van. Hebben mensen geen hersens? En waarom denkt de overheid dat het in deze omstandigheden goed is om ook de scholen maar weer open te gooien?
Citaat:Burgemeester Bergen op Zoom: ruim 11 procent test positief
In Bergen op Zoom, de stad met de meeste besmettingen na Rotterdam en Amsterdam, is ruim 11 procent van 965 afgenomen tests positief. "En dat is fors gezien het landelijk gemiddelde", aldus burgemeester Frank Petter op een persconferentie. De tests zijn afgenomen in de periode van 1 tot en met 9 augustus, onder meer met een mobiele teststraat.
Donderdag gaat de burgemeester daarom kijken naar een mogelijke mondkapjesplicht. Tot die tijd overlegt hij met supermarkten en horeca over het aanscherpen van de al bestaande maatregelen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. "Zeker bij supermarkten was daar behoorlijk de klad in gekomen", zegt Petter.
Bergen op Zoom heeft als grensstad te maken met veel dagjesmensen uit België die komen winkelen in de stad. Petter zegt hierover: "Ik zou tegen de Belgen willen zeggen: u bent meer dan welkom om te shoppen of een hapje te eten, maar nu even niet."
elnienjo schreef:Sheran schreef:Sterkte Raket!
En pff Marieke, ik word er gewoon boos van. Hebben mensen geen hersens? En waarom denkt de overheid dat het in deze omstandigheden goed is om ook de scholen maar weer open te gooien?
Ze kunnen beter opgehokt worden op scholen dan teveel vrije tijd hebben en illegale bijeenkomsten bijwonen.
karuna schreef:Citaat:Burgemeester Bergen op Zoom: ruim 11 procent test positief
In Bergen op Zoom, de stad met de meeste besmettingen na Rotterdam en Amsterdam, is ruim 11 procent van 965 afgenomen tests positief. "En dat is fors gezien het landelijk gemiddelde", aldus burgemeester Frank Petter op een persconferentie. De tests zijn afgenomen in de periode van 1 tot en met 9 augustus, onder meer met een mobiele teststraat.
Donderdag gaat de burgemeester daarom kijken naar een mogelijke mondkapjesplicht. Tot die tijd overlegt hij met supermarkten en horeca over het aanscherpen van de al bestaande maatregelen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. "Zeker bij supermarkten was daar behoorlijk de klad in gekomen", zegt Petter.
Bergen op Zoom heeft als grensstad te maken met veel dagjesmensen uit België die komen winkelen in de stad. Petter zegt hierover: "Ik zou tegen de Belgen willen zeggen: u bent meer dan welkom om te shoppen of een hapje te eten, maar nu even niet."
Stuk op nos site
11% besmet en nog lang niet iedereen laat zich testen. Dat is heel erg veel
elnienjo schreef:Ze kunnen beter opgehokt worden op scholen dan teveel vrije tijd hebben en illegale bijeenkomsten bijwonen.
elnienjo schreef:Sheran schreef:Sterkte Raket!
Ze kunnen beter opgehokt worden op scholen dan teveel vrije tijd hebben en illegale bijeenkomsten bijwonen.
Zebrastreep schreef:Wat mij betreft blijft mijn school nog maar even dicht... Ik zie het zelf totaal niet zitten en stage lopen met mensen met een zwakke gezondheid? Sorry maar kies dan als school voor de examens want die moeten gewoon af.... Daardoor kan je al beste studievertraging oplopen als je de examens niet af hebt.
En helemaal niet met al die klasgenoten die gewoon lekker naar het buitenland zijn gegaan. Daar wil ik gewoon niet mee in contact komen die zijn al eigenwijs genoeg
Citaat:In Bergen op Zoom, de stad met de meeste besmettingen na Rotterdam en Amsterdam, is ruim 14 procent van 965 afgenomen tests positief. Dat meldt de GGD West-Brabant, na herberekening van de cijfers. De burgemeester sprak eerder over ruim 11 procent.