Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdende schreef:Het eerste en laatste zie ik niet zo veel gevaar in eigenlijk.
Cer schreef:Buiten dat dit topic over mondkapjes gaat, ben ik wel nieuwsgierig dat wanneer je op familiebezoek gaat, hoe je dan precies dat virus verspreidt?
Ik weet niet wat de situatie is maar als ik alleen woon en geen mensen binnen 1,5 meter heb, en mijn broer woont alleen (of met zn vriendin) en die zien verder niet veel mensen en als ze dat al doen is dat op 1,5 meter..hoe verspreid het zich dan?
Ja Purny, zolang dat lijkt te komen door mensen die in groepen binnen bij elkaar komen (kroegen, feestjes, studentenverenigingen etc) zou een familiebezoek wellicht wel kunnen...
maar goed, ik ken de regels van Antwerpen niet, en ik ken de mensen niet die het betreft..
SinneJ schreef:Cer schreef:Buiten dat dit topic over mondkapjes gaat, ben ik wel nieuwsgierig dat wanneer je op familiebezoek gaat, hoe je dan precies dat virus verspreidt?
Ik weet niet wat de situatie is maar als ik alleen woon en geen mensen binnen 1,5 meter heb, en mijn broer woont alleen (of met zn vriendin) en die zien verder niet veel mensen en als ze dat al doen is dat op 1,5 meter..hoe verspreid het zich dan?
Ja Purny, zolang dat lijkt te komen door mensen die in groepen binnen bij elkaar komen (kroegen, feestjes, studentenverenigingen etc) zou een familiebezoek wellicht wel kunnen...
maar goed, ik ken de regels van Antwerpen niet, en ik ken de mensen niet die het betreft..
Ik wel, en geldt nu gewoon in heel de provincie dat je mondmaskers op moet, er een avondklok is en dat enkel noodzakelijke reizen toegestaan zijn.
Fijn voor mensen dat ze zelf denken de regels te kunnen buigen, maar het is hier echt miserie en ik kan niet zeggen dat ik het goed te praten vind.
Ik vind het zelfs heel erg lelijk dat er zo licht overgegaan wordt alsof we allemaal zelf wel even zullen bepalen wat kan en wat niet.
Volg gewoon de regels en richtlijnen alsjeblieft. Het is hier niet grappig.
SinneJ schreef:Dat keur ik ook allesbehalve goed en daar zou ik ook wat op zeggen?! Waarom denk je van niet?
Mijn vriend is brandweerman die coronapatiënten vervoert. Ze dragen wel pakken Enzo, maar wij kiezen nu vrijwillig voor een bubbel van 2 omdat we anderen niet in gevaar gaan brengen.
Dus ja, het gaat beide kanten uit voor mij. Iedereen moet zijn verantwoordelijkheid nemen in deze en even stoppen met dat verwende gedrag dat alles maar moet kunnen.
lenaa_tje schreef:SinneJ schreef:Dat keur ik ook allesbehalve goed en daar zou ik ook wat op zeggen?! Waarom denk je van niet?
Mijn vriend is brandweerman die coronapatiënten vervoert. Ze dragen wel pakken Enzo, maar wij kiezen nu vrijwillig voor een bubbel van 2 omdat we anderen niet in gevaar gaan brengen.
Dus ja, het gaat beide kanten uit voor mij. Iedereen moet zijn verantwoordelijkheid nemen in deze en even stoppen met dat verwende gedrag dat alles maar moet kunnen.
Nee gewoon een vraag omdat je zo in ging op het familie bezoek en niet op de terrasjespakkers en winkelaars.
lenaa_tje schreef:Dat had ik niet begrepen alles was langs gekomen natuurlijk : tanken, familie bezoek , recreatie
En we kwamen gister Belgen tegen bij de boot die het dood normaal vonden dat zij hier waren maar echt vreemd vonden dat mensen naar België op vakantie waren
purny schreef:De groep van covidiots word natuurlijk wel met de dag groter
Keet schreef:De burgemeester van Breda vroeg ook al om meer slagkracht ten opzichte van de Antwerpse toeristen die massaal naar de grensgebieden van NL kwamen omdat daar de regels minder streng waren.
Ze kunnen nu alleen nog zeggen dat het niet verstandig is maar meer niethoop dat ze binnenkort meer mogen doen om de Belgen te weren.
Cer schreef:Wie heeft de tip voor simpele niet te dure zwarte mondkapjes/maskers..het liefst met elastiek.. Oh, de wasbare, niet de wegwerpers.. Ik zie door de maskers het bos niet meer.
Ik heb wel een paar goede, met print, maar ik zoek nu een paar effen zwarte niet te duur, en op bol.com zitten een hoop dropshippers heb ik het idee?
Tigra_ schreef:Keet schreef:De burgemeester van Breda vroeg ook al om meer slagkracht ten opzichte van de Antwerpse toeristen die massaal naar de grensgebieden van NL kwamen omdat daar de regels minder streng waren.
Ze kunnen nu alleen nog zeggen dat het niet verstandig is maar meer niethoop dat ze binnenkort meer mogen doen om de Belgen te weren.
Dat zal toch lastig worden. Grenzen dicht is het enige wat helpt. Maar dat zie ik NL niet doen. Moet zeggen dat ik het ook echt nutteloos is op deze manier. Je valt zo wat over de belgen. Kan me trouwens echt wel indenken dat hier fietsen fijner is omdat het mondkapje niet op hoeft. Vraag me ook altijd af hoeveel zin het het heeft in NL mondkapje onder de kin en de grens over en ze zetten het weer op.![]()
Dat gaat de provincie antwerpen zo ook niet helpen natuurlijk. Maar wat doe je er aan vrij weinig zolang mensen het niet serieus nemen.
Tigra_ schreef:Keet schreef:De burgemeester van Breda vroeg ook al om meer slagkracht ten opzichte van de Antwerpse toeristen die massaal naar de grensgebieden van NL kwamen omdat daar de regels minder streng waren.
Dat zal toch lastig worden. Grenzen dicht is het enige wat helpt. Maar dat zie ik NL niet doen. Moet zeggen dat ik het ook echt nutteloos is op deze manier. Je valt zo wat over de belgen. Kan me trouwens echt wel indenken dat hier fietsen fijner is omdat het mondkapje niet op hoeft. Vraag me ook altijd af hoeveel zin het het heeft in NL mondkapje onder de kin en de grens over en ze zetten het weer op.![]()
Dat gaat de provincie antwerpen zo ook niet helpen natuurlijk. Maar wat doe je er aan vrij weinig zolang mensen het niet serieus nemen.
pien_2010 schreef:Familiebezoek kan alleen met strikte covid maatregelen. Wij hebben gisteren onze kleinkinderen met ouder uitgezwaaid (18-21-25 jaar). Bij aankomst hebben we een covid protocol met elkaar afgesproken en dat begon met handen desinfecteren.
We hebben vrijwel alles buiten gedaan met elkaar en tussen de familie en ons hadden we via de dubbele tafel 2 meter afstand. Het bezoek sliep in de buitenruimte. Douchen gebeurde buiten. Als er iemand binnen was, dan alleen of mijn man en ik of de familie. Als de familie binnen was geweest werd er flink gelucht en na een half uur/ uur gingen manlief en ik. Dus de kleinkinderen hebben gewoon afgewassen, binnen gestudeerd en dan waren wij buiten.
Op de wc stond emmer met desinfectans doekjes die zeer intensief gebruikt werden zo zag ik. Iedereen luchtte de toilet goed na toilet bezoek en maakte het schoon, waste vervolgens de handen, desinfecteerden de handen, kraan en alle contact punten zoals klinken etc.
Toen de familie weg ging hebben ze alle beddengoed voor mij in de tuin in de zon gelegd en na 2 uur bakken in de zon ben ik begonnen te wassen. NIemand was ziek of liep te hoesten en te proesten en de kleinkinderen zijn jongeren die ook thuis al maanden de regels nauwgezet opvolgen. Dus we zullen zien over twee weken of we het goed gedaan hebben of niet. IN ieder geval waren we allemaal zeer strikt en ik ben ze dankbaar en zij ons dat ze toch onder die voorwaarden konden komen. Mondkapjes zijn hier verplicht en ze waren K. maar allang niet meer want ik weet niet beter en echt waar het went, ook met bril. Bril ietsjepietsie meer naar voren schuiven en dan beslaat er niets.
Ik heb een keer toen de kinderen binnen kwamen om te afwassen terwijl ik stond te koken mijn mondkapje opgedaan en toen deden zij dat ook gelijk met excuses en hielden afstand. Het kan dus wel, maar alleen als iedereen ook echt dit wil!
De mondkapjes speelden dus een rol in het geheel.
Pareltjes schreef:Ontspanning is een luxe die op vele manieren uitvoerbaar is. Daarvoor hoef je niet persé de wereld over. Dat is de afgelopen decennia in ons brein gepompt door de reisbranche.