Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:16

Oh nee, die lange schooldagen lijken mij ook niets idd. En eerder starten ook niet, geef de docenten ook wat rust. Ik snap dat er kinderen zullen zijn met een achterstand, beter maken ze daar een persoonlijk inhaalprogramma voor. Les op maat voor deze kinderen en geen extra belasting voor de kinderen die geen achterstand hebben opgelopen.

Ontopic, wanneer kunnen we weer op vakantie? :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:16

Ik blijf duimen dat ik op roadtrip kan ik de zomer, al is het maar door Duitsland.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:20

moonsparkle schreef:
Ik blijf duimen dat ik op roadtrip kan ik de zomer, al is het maar door Duitsland.

Ik duim met je mee.

EN lange dagen, leerlingen gaan dat ook niet volhouden.
Je kunt overigens een achterstand sneller wegwerken dan dat ie ontstaan is, dat is wel gebleken. Nu maar hopen dat ook de zwakkere leerlingen dan mee kunnen komen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:22

Wanneer...ik hoop nog steeds eind juli. :D

Maar ik durf er heel eerlijk niks over te zeggen.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 16-04-20 08:23, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:23

Ik vind het echt suf van de onderwijsraad. Ze durven gewoon in mei niet open. Als ze dat nu eerlijk toe durven te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:27

Ik denk dat we misschien wel weer in Nederland weg kunnen binnen niet al te lange tijd, maar dan zullen heel veel mensen dat wel willen en zal het zo vol geboekt zijn, vrees ik. Gewoon een huisje op een vakantiepark bedoel ik. Of zal dat meevallen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:28

Ik hoop dat dat kan. Wij hebben al gereserveerd, voor de crisis. Want willen paard mee op vakantie en dat zit altijd zo vol. Gelukkig wel de eerste 3 weken van de vakantie dus als ze de zomervakantie inkorten en we mogen toch weg, kunnen we gaan :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:31

SusanH schreef:
Ik vind het echt suf van de onderwijsraad. Ze durven gewoon in mei niet open. Als ze dat nu eerlijk toe durven te geven.

En ergens snap ik dat wel en ook totaal weer niet.
Ik ken alleen ouders die blij zijn als kinderen weer naar school kunnen.

Dit is wel positief, eind deze maand op 700 ic bedden, dus de normaal.
https://www.538.nl/de-538-ochtendshow-m ... -zijn-goed

Dan zou je dus ook sneller kunnen afbouwen naar een normaal, dus zoals het was. Die 1.5m samenleving gaat natuurlijk niet werken. Dat is een heel tijdelijke tussenstap.

En gelukkig is tot nu toe niets van de voorspellingen over de piek in juli, enz uitgekomen.

Persoonlijk zou ik dan eerder zeggen we korten de kerstvakantie met 1 week in, of de meivakantie 2021. Dan haal je ook weer in.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:44

Marie_Anne schreef:
Ik denk dat we misschien wel weer in Nederland weg kunnen binnen niet al te lange tijd, maar dan zullen heel veel mensen dat wel willen en zal het zo vol geboekt zijn, vrees ik. Gewoon een huisje op een vakantiepark bedoel ik. Of zal dat meevallen?

Denk als deze zomer nog mag er mensen inderdaad misschien nog snel gaan boeken, heb ook het idee dat dan de prijzen voor nu heel snel zullen stijgen, ze zijn tenslotte ook wat inkomsten misgelopen.

Ik wil met de tent maar dan moet wel sanitair open kunnen of wildkamperen maar dan moet ik wel door Duitsland en Denemarken mogen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:50

Ik denk ook dat het dan snel vol zit, maar aan de andere kant, sommigen zullen niet durven.
Ik ga in Nederland niet weg, hooguit mijn geplande weekendje naar Zeeland nog (nog niets geboekt). Maar op vakantie in Nederland is voor mij niet relaxed. Dus ik boek dan niet ineens een bungalow. Bovendien, daar is in je uppie ook niets aan.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:08

In m'n eigen huis zit ik beter zolang er nog geen vaccin is. Zou nu ook niet van het ontbijtbuffet durven eten, je weet nooit of er net iemand overheen gehoest heeft tenslotte.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:12

Ik ga ook niet in NL op vakantie. Daar vind ik niet veel aan. als ik ergens naar toe wil dan rij je er in 2 uur naar toe.

Ja met hemelvaart gaan wij met vrienden kamperen(wij in een huisje) dat doen we ieder jaar met z'n allen. Maar dat zal waarschijnlijk nog niet doorgaan.

Zomervakantie is al geboekt en deels betaals. Tickets zijn betaald. Boots deels. Maar de boot is van vrienden van ons. daar komen we wel uit.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:17

Ik heb dus geboekt in Nederland en ik vraag het me af, of dat dit jaar gaat kunnen.

Op een vakantiepark in een huisje zal wel gaan lukken, maar in hoeverre zijn alle faciliteiten dan open? Want ik denk dat er maar weinig families met kleine kinderen dan "op vakantie" gaan. Want wat moet je in zn huisje als voor de rest alles dicht is? Kost een hoop geld, en thuis heb je het dan comfortabeler, zeker omdat thuis al het speelgoed ter beschikking is en in zn huisje ben je dan aangewezen op het speelgoed wat je mee hebt genomen.

Ik verwacht eerder dat families met jonge kinderen thuis gaan blijven en meerdere dagjes weg gaan doen. Dus dagje Efteling, dagje dierentuin enz. Als dat allemaal weer open gaat/is natuurlijk.

Ik zou met de tent gaan kamperen, dus voor mij is het überhaupt onzeker of ik wel kan. Want voorlopig zijn de toiletgebouwen dicht.

En wat betreft Nederland, ik verbaas me iedere keer weer hoe mooi ons Kikkerlandje ook kan zijn. Er zijn zat mooie wandelroutes en ook nog best genoeg leuke dingen te doen samen met een hond.

Natuurlijk is Oostelijk bijvoorbeeld spectaculairder, dat staat al een aantal jaar op de planning. Maar met hond reizen maakt het niet gemakkelijker en de extremere wandelingen kan je dan toch niet doen. Wil niet dat mijn hondje van een berg af valt....
Laatst bijgewerkt door mvdende op 16-04-20 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:21

Buitenom sanitair heb ik in duitsland heb geen faciliteiten nodig. Oké de supermarkt, maar ik zou ook alle boodschappen al in Nederland kunnen kopen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:25

mvdende schreef:
En wat betreft Nederland, ik verbaas me iedere keer weer hoe mooi ons Kikkerlandje ook kan zijn. Er zijn zat mooie wandelroutes en ook nog best genoeg leuke dingen te doen samen met een hond.

Het is niet dat ik het niet mooi vind. Prachtig.

Maar ik ga niet in een huisje ergens zitten terwijl ik er ook zo naar toe kan rijden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:30

Als er sanitair is en de speeltuintjes zijn open evenals de manege op het terrein dan vermaken wij ons prima. Maar goed eerst maar eens afwachten allemaal.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:30

NatasjavE schreef:
Maar ik ga niet in een huisje ergens zitten terwijl ik er ook zo naar toe kan rijden.

Meer dagje uit-uitstapjes.

Ik woon in het noorden,dus in mijn geval is een weekendje Brabant wel weer fijn. Anders zit je zo 7 uur in de auto op een dag :+

Eerst maar zien wat er gaat gebeuren in de komende tijd. Hier nog ergens hoop op het najaar. maar de grote vraag is wel 'wat'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:43

Ik vind een weekendje of weekje Veluwe of Terschelling echt genieten. Ook in mijn eentje.
Lekker wandelen en fietsen, ik heb alleen een supermarkt nodig, verder niets.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:51

Marie_Anne schreef:
Ik vind een weekendje of weekje Veluwe of Terschelling echt genieten. Ook in mijn eentje.

Ik ook wel.

Maar voor dit jaar een wat grotere luxere camping uitgezocht. De voornaamste reden daarvan was dat ik tijdens het boeken in januari nog niet wist of ik met eigen autotje op vakantie kon, of dat ik gebracht en gehaald zou moeten worden door pap of mam. Dan is een camping met eigen winkeltje wel zo fijn. Dan heb je al snel met een wat grotere camping te maken.

Daarnaast specifiek deze camping uitgezocht omdat er een strand en zwemwater is waar zowel mens als hond mogen zwemmen. En dat is op zn beetje 99.9% van de campings niet mogelijk. Want honden zijn eigenlijk nooit toegestaan in het zwemwater.

En aangezien ik als single op vakantie ga, ga ik ook niet ff lekker zwemmen en de hond in de snikhete tent achterlaten ofzo.

Vorig jaar was het bij vlagen erg heet, dan is het wel heel lekker om samen met hond even af te koelen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:06

Marie_Anne schreef:

Ook geen slaapplek? Flauw ik weet het. Ik vind NL prachtig. Als ik nooit meer naar het buitenland zou mogen zou ik dat niet erg vinden. Ben niet reislustig ingesteld en als ik bossen of strand heb om heen te gaan ben ik al tevreden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:13

Mijn week met paard op vakantie in Nederland is mij heilig := helaas heeft de eerste acco al geannuleerd (laatste week van juni). We hebben nu een optie op een andere locatie. Maar goed, ik denk dat het te kortdag is. Helemaal omdat we met een meidengroep gaan die verspreid over land wegkomen. We gaan het zien.

Zo had ik stress omdat ik 3 vakanties had in 1 jaar en dat was financieel net mogelijk.... En nu stress omdat alles mogelijk niet door gaat :')

Mocht het zo blijven. Ga ik nog wel een lang weekend met m'n paard alleen weg ofzo. Hutje op de heide in m'n up later dit jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:17

SusanH schreef:
Marie_Anne schreef:

Ook geen slaapplek? Flauw ik weet het. Ik vind NL prachtig. Als ik nooit meer naar het buitenland zou mogen zou ik dat niet erg vinden. Ben niet reislustig ingesteld en als ik bossen of strand heb om heen te gaan ben ik al tevreden.

Haha, nee, ik blijf gewoon rondlopen 's nachts :):) .

Ik zou het wel missen als ik nooit meer naar het buitenland kan, maar minder dan vroeger. Ik waardeer de kleine dingen dichter bij huis meer naarmate ik ouder word.
Maar ik heb toch nog wel een paar plekken die ik graag zou wil zien hoor.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:21

Tancreda4 schreef:
Zo had ik stress omdat ik 3 vakanties had in 1 jaar en dat was financieel net mogelijk.... En nu stress omdat alles mogelijk niet door gaat :')

:))

Hier 'hoe ga ik 7 weken backpacken in Midden-Amerika goed voor elkaar krijgen'.

Luxeprobleem.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:22

t blijft toch afwachten allemaal... misschien kunnen we wel helemaal niet weg en is die eerdere zomervakantie dan niet zo erg.

Mijn zoontje wordt in mei 4, dus zou naar de meivakantie naar school gaan. Ik ga er vanuit dat instroom sowieso niet welkom is voor de zomervakantie. Gelukkig mag hij nog wel buiten de vakanties weg, dus dat scheelt dan weer. Ik hoop dat we in aug naar Oostenrijk kunnen voor een weekje.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:24

Als je het nog niet hebt zou ik investeren in een goed groot opzetzwembad voor die uitverkocht zijn.
De kans dat de vakantie in Tuinzania gehouden moet worden ipv met z'n allen weer massaal te gaan verplaatsen acht ik groot.