Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:27

wemkelover schreef:
tsja maandag komt mijn moeder hier dus wel op visite. En daar ben ik wel blij om, ik was al voor dit gedoe al onder behandeling omdat ik tegen overspannen aan zit en het wordt er op deze manier niet beter op. Ik ben blij dat ze wel even komt. En ja ze zal haar kleinkinderen waarschijnlijk ook wel een knuffel geven, geen idee. Wij proberen hier zoveel mogelijk de regels te volgen, maar zo streng als ik het af en toe lees dat je huis niet eens meer uit mag om blokje te lopen in de straat. nee zo streng zijn we dan niet, maar we zoeken drukte niet op.

Als je moeder alleen woont en verder geen contacten heeft, dan zie ik daar geen probleem in.

Mocht je nog 2 broers/zussen hebben met kids, die ook door moeders bezocht en geknuffeld worden, dan zou ik het afraden, want dan werk je verspreiding van het virus in de hand.

Wij zijn wel streng. Er is 1 vriendin die nog bij ons thuis komt, die werkt in de zorg maar is nog niet aan het werk geweest om prive redenen. Die houdt afstand en komt na maandag (dan begint ze weer te werken) niet meer hier thuis.
We spreken wel op stal af, daar is afstand houden geen probleem en deel je geen eten/drinken/huishouden, wat we dus normaal wel doen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:51

ik heb indd nog zus met gezin waar zij komt, en zij heeft een partner. Maar toch komt ze, want anders gaat het straks met mij ook niet goed komen. Verder komt zij nergens. ja boodschappen doen, ik ook. Haar partner werkt en de mijne ook.

al is ze al een aanta lweken niet bij me zus geweest

wij hebben wel ingevoerd nu.
dat de oudste neit meer uit de tuin mag. dus niet meer spelen met andere kinderen.
ik ga alleen boodschappen doen, 1 x per week tenzij ik toch echt iets nodig heb.
Ik ga naar mijn bijrijdpaard, wel paar keer per week even. Maar ik kom daar zelde iemand tegen en zo ja dan houden we afstand. ik ga niet even lekker naar binnen om kopje koffie
Laatst bijgewerkt door wemkelover op 27-03-20 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:02

Ik vind dat ook heel moeilijk, maar gelukkig heb ik mijn man (en kinderen) thuis.
Wat het ook niet altijd makkelijk maakt hoor.
Met 3 autisten in huis en 2 juist zeer sociale kletsgrage mensen is dat best een uitdaging.

Mijn werk is heel belangrijk voor mij om regelmaat te hebben en om lekker te kunnen kletsen.
Nu dat (zo goed als) is weggevallen kost het mij ook veel moeite om mijn hoofd rustig te houden.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 16:02

Wat is er zo moeilijk om even een periode de regels na te leven.

Ik werk nog maar iedereen blijft uit elkaars 1.5 meter zone
Ik doe boodschappen en let daar dus ook heel erg op.. ga naar mijn paard en dan alleen even zien of het goed gaat, even los of longeren en weer weg.

Ouders, schoonouders, buren zie ik momenteel niet of met minimaal 3 meter er tussen buiten aan de deur.
Niemand komt niet in huis en ik kom ook nergens.
Dus streng.. Ja denk het wel.

Ik zou het mezelf niet vergeven als ik andere ziek zou maken omdat ik mezelf niet aan de regels hou.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 16:28

Mando schreef:

Ik doe boodschappen en let daar dus ook heel erg op.. ga naar mijn paard en dan alleen even zien of het goed gaat, even los of longeren en weer weg.

Ouders, schoonouders, buren zie ik momenteel niet of met minimaal 3 meter er tussen buiten aan de deur.

Ik zou het mezelf niet vergeven als ik andere ziek zou maken omdat ik mezelf niet aan de regels hou.

Maar heb je een partner of kinderen?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 16:31

Ik doe hetzelfde als Mando, behalve het paard en ik heb een partner en volwassen kinderen met hun gezinnen maar wat maakt dat uit?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 16:35

Mando schreef:

Ik sluit me bij jou aan.
Mijn moeder is woensdag jarig, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om haar te bezoeken nu helaas.
We gaan alleen 's ochtends vroeg en tegen de avond met de honden het bos in (letterlijk onze oprit af) en boodschappen laten we bezorgen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:09

Mijn ouders kwamen woensdag onverwachts langs. Wij waren aan het werk, hun waren een rondje aan het fietsen. We zijn even de tuin in gegaan en hebben gekletst op 2 meter afstand van elkaar. Blij ze even gezien te hebben, en ook blij dat het buiten was. Was toch al weer meer dan 3 weken geleden dat ik ze zag.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:12

Als het goed is komt donderdag mijn groente en fruit box, dus dan hoef ik niet meer naar de supermarkt voor de komende weken. Heb genoeg vlees in de vriezer en andere dingen die ik nodig heb. Alleen verse groente en fruit is wel fijn, dus maar een abo box genomen. *\o/*
Vandaag nog even de laatste dingen gehaald, stond nu ook opeens bewaking in de supermarkt;) En met al die nieuwe regels, nog genoeg mensen die geen afstand houden. -O-

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:30

Nou ja zeg, als dit voor mij bedoelt is.
Ik hou mij inprincipe aan de regels. Het is niet dat iedereen zomaar langs komt, mijn moeder dus wel. Ik kan alleen haar niet beloven dat de kinderen ook afstand houden. De jongste is daar simpelweg gewoon nog te jong voor. Er mogen max 3 personen op bezoek, nou er komt maar 1.
Ik ga naar mijn bijrijd paard om te trainen, volgens mij mag dat ook nog mits er niet teveel personen zijn en zowel je afstand moet bewaren. Ik ben bijna altijd alleen en er is genoeg ruimte om afstand te bewaren.

En ja voor mij is dit heel lang omdat ik al kamp met stress en spanning. Dus er even uit is even noodzakelijk voor mij om niet door te draaien, en goede moeder te blijven.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:36

Het gaat er niet alleen om wat mag, maar vooral ook wat verstandig is. Ik weet niet hoe oud je moeder is, maar ze kan extra risico lopen door haar leeftijd. Het zijn echt moeilijke tijden momenteel, dus ik begrijp je wel, alleen probeer ik zelf zo weinig mogelijk risico's te nemen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:37

Ann schreef:
Het gaat er niet alleen om wat mag, maar vooral ook wat verstandig is. Ik weet niet hoe oud je moeder is, maar ze kan extra risico lopen door haar leeftijd. Het zijn echt moeilijke tijden momenteel, dus ik begrijp je wel, alleen probeer ik zelf zo weinig mogelijk risico's te nemen.

Mijn moeder is onder de 60 jaar en goed gezond.
En ze wil het zelf ook.

daarbij kunnen wij wel inschatten hoeveel risico we lopen en wie er risico lopen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:41

Ok dat je moeder dan per sé moet langs komen. Maar dat je ze laat knuffelen vind ik wel bizar. Heb de indruk dat in Nl het toch veel losser eraan toe gaat dan. In mijn sociaal netwerk zijn dit allemaal grote no go’s. Niet samenwonende koppels zien elkaar niet. Niet naar de ouders. Niemand anders in ons huis. Geen aanrakingen en afstand behalve met mijn man. Geen kinderen laten samenspelen met vriendjes.

Je zegt dat je het risico kunt inschatten. Je neemt anders wel veel risico. Boodschappen doen - jij besmet - kind besmet - moeder besmet - zus besmet - kind zus besmet - speelt mss met ander kind of via boodschappen doen weer anderen etc. Het heeft zo een lange incubatietijd dat maakt het gevaarlijk.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:45

Weet je laat maar. Ik hoef mijzelf niet verdedigen en dat is voor mij momenteel gewoon ook niet goed. Want ik ben er dan de hele tijd mee bezig, en dat levert weer stress op. Wat ik al genoeg heb op het moment. Dat is ook de reden dat mijn moeder komt, om te voorkomen dat ik doordraai en boos en ga schreeuwen tegen de kinderen. We hebben nog steeds geen volledige verbod, mocht die er komen kom ik in aanmerking dat mijn kinderen naar de opvang mogen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:46

Ik woon in Nederland en vind het ook bizar en onverstandig.
Hier al wekenlang absoluut geen visite meer in huis. Het is echt thuis-werk-noodzakelijke boodschappen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:52

pratijkondersteuner heeft zelf gezegd dat verstandig is dat mijn moeder wel komt voor mij. En dat ik anders ook al kon regelen dat ze naar opvang gaan. Dit wou ik zelf nog niet, omdat ik niet werk op het moment en ik liever ruimte hou voor kinderen met ouders met vitaal beroep. IK vind het op mijn beurt weer jammer dat jullie je niet kunnen inleven in iemand, die er zo doorheen zit. Al voor het gedoe met corona. Dat dit een oplossing is om even adem te kunnen halen. Het lijkt me voor de kinderen ook niet goed dat dit zitten met moeder die niks aan hebben en steeds boos wordt.

en nu reageer ik niet meer! Omdat ik alweer pissed off ben.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:53

Je moeder kan toch gewoon afstand houden. Het risico zit hem vooral in verspreiding via lucht: adem, snot, etc. Dan heb je toch wat je nodig hebt met minder risico? :)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:58

Het is niet mijn bedoeling om je stress te geven, dus ik laat het hier ook bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:10

Het is niet aan jullie te bepalen wat goed is voor wemkelover en haar moeder. Of voor wie dan ook. Ze vraagt geen advies, ze wil gewoon even delen.
De situatie is voor iedereen al moeilijk genoeg zonder dat we elkaar de les gaan lezen.

Mijn hemel, hou daar nou gewoon eens mee op!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:13

@Marie_Anne

Het gaat er niet alleen meer om wat goed is voor een persoon, maar wat verstandiger is voor alle mensen.
Als dat kwartje nu nog niet is gevallen, heb ik geen hoop meer dat we met zijn allen goed uit deze crisis komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:23

Ann schreef:
@Marie_Anne

Het gaat er niet alleen meer om wat goed is voor een persoon, maar wat verstandiger is voor alle mensen. Als dat kwartje nu nog niet is gevallen, heb ik geen hoop meer dat we goed uit deze crisis komen.

Nee. Gewoon nee. Het is niet aan jou om anderen de les te lezen. Punt.
Wie ben jij om een ander te vertellen wat goed is in haar specifieke thuissituatie?

Het is toch verdorie niet zo dat ze zegt: we gaan eens een mooi feestje bouwen met de heel familie.

Het enige dat bereikt wordt door al die opgeheven vingertjes is dat er mensen verdwijnen van Bokt en alleen nog de moraalridders en de paniekzaaiers overblijven.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:26

Je snapt mijn punt duidelijk niet. Het gaat mij er helemaal niet om dat ik bepaal wat een ander wel/niet moet gaan doen.
Ik kijk naar het grotere plaatje. Daar maak ik me zorgen over als iedereen blijft doen wat het beste is voor alleen hem/haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:54

Ann schreef:
Je snapt mijn punt duidelijk niet. Het gaat mij er helemaal niet om dat ik bepaal wat een ander wel/niet moet gaan doen.
Ik kijk naar het grotere plaatje. Daar maak ik me zorgen over als iedereen blijft doen wat het beste is voor alleen hem/haar.

Ik snap je punt zeker wel.
Maar in praktijk betekent dat toch echt dat mensen anderen gaan voorschrijven wat ze moeten doen. Je kunt prima zeggen, ik zou dit zelf niet zo doen. Maar daar blijft het helaas niet bij, er wordt heel hard geoordeeld over wat anderen doen. Hier werd bijvoorbeeld twee maal het woord bizar gebruikt tegen wemkelover.

Ik zie dat echt continu in alle coronatopics terugkomen, en ik heb er schoon genoeg van.

Laat het grote plaatje lekker over aan de deskundigen en de politici. Jij hoeft je daar op Bokt helemaal niet mee bezig te houden.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:55

Ann, hou eens op, joh!
Wemkelover ik snap je precies. Ik word momenteel ook knettergek met pubers en geen partner... verlang zo naar een volwassen gesprek. Mijn ouders leven niet meer. Maar ik geef je groot gelijk, hoor. En aan de moraalridders hier... niet iedereen is hetzelfde... als Wemkelover aangeeft het niet te trekken dan is dat haar goed recht om ff ondersteuning te vragen. Alleen maar erg verstandig... er is ook nog zoiets als menselijkheid... ik stel ff een vraag:stel he.... je beste vriendin/partner/ouder/kind belt je op:ik trek het niet meer alleen. Ik MOET je nu ff spreken anders maak ik er een eind aan...wat doen jullie dan? Sorry, doe maar. Ik kom niet... het grote geheel is belangrijker. Of spring je in de auto en rijd je erheen.
t is even een extreem voorbeeld, maar komt op hetzelfde neer. Laat mensen verdorie ff in hun waarde die even voor hun eigen welzijn kiezen...de wereld is nog nooit sociaal geweest, dit is gewoon politiek correct gelul... bah. En daarbij... degenen die denken dat we het virus uit kunnen roeien zijn erg naief... er gaan heel veel mensen ziek worden.. het moet gespreid worden.... als je op een terras zit steek je 10 mensen aan, in wemkes geval gaat het om 1...als iedereen zoch vervolgens aan de 1 regel houdt word steeds 1 iemand besmet en dus geen overbelasting... daar gaat het om...

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:56

Marie_Anne schreef:
Ann schreef:

Ik snap je punt zeker wel.
Maar in praktijk betekent dat toch echt dat mensen anderen gaan voorschrijven wat ze moeten doen. Je kunt prima zeggen, ik zou dit zelf niet zo doen. Maar daar blijft het helaas niet bij, er wordt heel hard geoordeeld over wat anderen doen. Hier werd bijvoorbeeld twee maal het woord bizar gebruikt tegen wemkelover.

Ik zie dat echt continu in alle coronatopics terugkomen, en ik heb er schoon genoeg van.

Laat het grote plaatje lekker over aan de deskundigen en de politici. Jij hoeft je daar op Bokt helemaal niet mee bezig te houden.

ik ben het zooooo met je eens.