Paardenfan25 schreef:Ik moet zeggen dat ik, na 2 weken, combineren schoolwerk en mijn eigen werk, het wel zat ben. Zoon zit in groep 7 en krijgt mega veel werk. Ook nog via verschillende systemen, naast schriftelijk. Verder ook knustel- en sportopdrachten die moeten worden gefilmd en ingestuurd. Kost mij meer dan 4 uur per dag. En iedere avond een mail van wat niet af is. Tenslotte eind van de week de antwoorden van het schriftelijke werk met verzoek na te kijken en te bespreken. Man heeft cruciaal beroep en is veel weg. Ik ga dit dus niet weken volhouden in combinatie met werk en huishouden. Sfeer wordt er niet gezelliger op. Zoon doet gelukkig wel zijn best, maar ik moet veel helpen. Kreeg vandaag een evaluatie van school. Heb dus eerlijk gezegd dat dit niet te doen is. Nou ben ik nog in staat om te helpen met schoolwerk. Ik wil het werk ook niet gaan uitsmeren over 7 dagen want dan zijn we er altijd mee bezig. Kreeg wel dank voor mijn eerlijke mail, maar het blijft voorlopig zo. Ik waardeer echt wel dat ze proberen de klas op niveau te houden en dat ze zelf veel filmpjes maken en schema's sturen en de kinderen proberen te motiveren. Ik voel mij dan ook weer schuldig over mijn mail. Die overigens netjes opgesteld was. Is dit herkenbaar? Kinderen van mijn broer en zus krijgen echt veel minder opdrachten (andere regio)
School verwacht idd dat je bijna fulltime juf bent idd. Ik moet zelfs de kookles doen en presentaties moeten gefilmd. Inmiddels hebben we les via youtube, skype, magister, eduhint en vandaag komt daar dan ook teams bij. Alleen de biologie leraar blijft erg stil. Maar tjonge wat een gedoe.