Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Germie , daar waar schaarste is gaan prijzen omhoog. Zie je overal, wanneer iedereen ging duiken gingen de prijzen van de beschikbare plekken ook omhoog. Alles waar schaarste aan is word duurder, helaas. Huizen, slechte oogst van hooi, noem maar op , nu is de oorzaak Corona maar er zijn honderden andere voorbeelden te vinden .
germie schreef:De volgende prijsstijging, mogelijk maar tijdelijk, maar wel duidelijk door corona. De prijs van een webcam:
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/n ... ~a49893c0/
germie schreef:bigone schreef:Germie , daar waar schaarste is gaan prijzen omhoog. Zie je overal, wanneer iedereen ging duiken gingen de prijzen van de beschikbare plekken ook omhoog. Alles waar schaarste aan is word duurder, helaas. Huizen, slechte oogst van hooi, noem maar op , nu is de oorzaak Corona maar er zijn honderden andere voorbeelden te vinden .
Dat klopt. Maar dit is dus gerelateerd aan corona, daarom genoemd.
Qerty schreef:germie schreef:De volgende prijsstijging, mogelijk maar tijdelijk, maar wel duidelijk door corona. De prijs van een webcam:
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/n ... ~a49893c0/
Tja, kwestie van vraag en aanbod
De afhaal/bezorgmaaltijden zijn hier ineens flink in prijs gedaald en in kwaliteit gestegen!
moonsparkle schreef:Mijn branche ligt volledig stil, met het gevolg dat het eerste bedrijf met meer dan twintig man failliet is verklaard. De branche is best klein dus ik maak me grote zorgen of mijn werk het hoofd boven water kan houden. Ik weet dat als dit weer voorbij is m'n branche wel onmisbaar is maar dan moet je het wel redden tot die tijd. Ik maak me er heel veel zorgen om.
Echwel schreef:Bij mijn nichtje in Geneve is het inkomen weggevallen, daar krijg je geen uitkering dus als het langer duurt dan 1 juni staat ze op straat.
miramii schreef:Ik ben wel benieuwd wat er gedaan gaat worden aan fraudeurs. Enerzijds natuurlijk mooi dat de regeling er is, maar ook wel enorm fraudegevoelig helaas.. begreep dat de criminaliteit zich daar nu deels ook op richt momenteel.
Edit; ik mag toch verdorie hopen dat EasyJet niets kreeg?
Sizzle schreef:Echwel schreef:Bij mijn nichtje in Geneve is het inkomen weggevallen, daar krijg je geen uitkering dus als het langer duurt dan 1 juni staat ze op straat.
Is ze ZZPer dan?
Zwitserland doet normaal gesproken 2 jaar uitkering en daarna bijstand als je gewoon je sociale belastingen betaald hebt. Zelfde als in NL eigenlijk, maar een langere werkeloosheidsuitkering.
MyWishMax schreef:miramii schreef:Ik ben wel benieuwd wat er gedaan gaat worden aan fraudeurs. Enerzijds natuurlijk mooi dat de regeling er is, maar ook wel enorm fraudegevoelig helaas.. begreep dat de criminaliteit zich daar nu deels ook op richt momenteel.
Ik was net aan het lezen en het enige wat er staat is dat je bijvoorbeeld wel voor maart ingeschreven moest staan bij de KvK en een paar zulk soort regels. Maar dat ze er ook op vertrouwen dat mensen het aanvragen als het echt nodig is. Dus als je als zzper nog wel wat inkomsten hebt liever wachten zodat degene die echt 0 binnenkrijgen eerst geholpen kunnen worden.
Ook nu de vermogenscheck en partner niet meer meetellen kunnen dus ook mensen alles aanvragen die het niet echt nodig hebben. Je mag dus een buffer hebben en een flinke ook en alsnog een aanvraag doen. Partner mag een enorm salaris hebben en er wordt niet naar gekeken.
Belastingen kan je uitstel voor aanvragen, dat is wel prettig.
miramii schreef:@grace in de media hoor ik veel over bedrijven en zzpers zonder buffer. Ik begrijp dat ergens niet helemaal. Als gezin heb je toch (waar mogelijk) hopelijk al wel een buffer voor de eerste (2/3) maanden? Als bedrijf helemaal. Zeker als zzp’er weet je dat je mindere maanden kunt draaien, dus zou je imo waar mogelijk moeten sparen. Je moet je tenslotte indekken voor de momenten dat het minder gaat.. Het zijn zeer gunstige jaren geweest, dus je zou zeggen dat daar wel de gelegenheid toe was.
Ik ben wel benieuwd wat er gedaan gaat worden aan fraudeurs. Enerzijds natuurlijk mooi dat de regeling er is, maar ook wel enorm fraudegevoelig helaas.. begreep dat de criminaliteit zich daar nu deels ook op richt momenteel.
GraceZarif schreef:Hoe zit het eigenlijk met buffers / voorzieningen / spaargeld en economie? Gisteren op de radio hoorde ik dat in Engeland easyJet eerst miljoenen uitkeerde aan de aandeelhouders en vervolgens aanklopt bij de regering en alvast ontslagen aankondigt.