Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kwanyin schreef:Niet dat ik mij irriteerde maar: Gisteren reed ik op een 70-weg, zeer slecht onderhouden (lees: Belgisch), met veel scherpe bochten en dikke bomen langs de weg. Gevalletje ik kijk in mijn achteruitkijk spiegel en ik zie niets, ik kijk vijf seconden later nog eens en er zit plots een grote wagen in mijn gat. Eerste gelegenheid dat hij kreeg zoeft de auto mij voorbij, roef roef evensnel terug weg als hij kan, bochten ruim afsnijdend. Ok, iemand heeft haast. Zal wel ergens te laat voor zijn.
Even verder begon een dorpskern waar hij niet voorbij de auto's kon, dus zat ik zo weer achter hem.
Toen draaide hij af bij dezelfde winkel waar ik moest zijn. Fun fact: omdat ik mijn auto net iets dichter bij de deur parkeerde was ik nog eerder binnen.
En toen stond ik ook nog vlak voor hem aan de kassa. Mijnheer had een zak chips in zijn handen. Toen dacht ik joh, laagvliegen over de weg omdat je dringend een zak chips nodig had ofzo![]()
.
AmyJamess schreef:Kwanyin schreef:Niet dat ik mij irriteerde maar: Gisteren reed ik op een 70-weg, zeer slecht onderhouden (lees: Belgisch), met veel scherpe bochten en dikke bomen langs de weg. Gevalletje ik kijk in mijn achteruitkijk spiegel en ik zie niets, ik kijk vijf seconden later nog eens en er zit plots een grote wagen in mijn gat. Eerste gelegenheid dat hij kreeg zoeft de auto mij voorbij, roef roef evensnel terug weg als hij kan, bochten ruim afsnijdend. Ok, iemand heeft haast. Zal wel ergens te laat voor zijn.
Even verder begon een dorpskern waar hij niet voorbij de auto's kon, dus zat ik zo weer achter hem.
Toen draaide hij af bij dezelfde winkel waar ik moest zijn. Fun fact: omdat ik mijn auto net iets dichter bij de deur parkeerde was ik nog eerder binnen.
En toen stond ik ook nog vlak voor hem aan de kassa. Mijnheer had een zak chips in zijn handen. Toen dacht ik joh, laagvliegen over de weg omdat je dringend een zak chips nodig had ofzo![]()
.
Misschien had zijn vriendin last van hormonen en had die daarom zo'n haast
lifaya schreef:Geloof dat wij een beetje dezelfde rijstijl hebben
Ineke2 schreef:Belgische wegen zijn ook een ergernis hoor![]()
miicchhellee schreef:Ohja! Belgen en hun rotonde gedrag
Maja ook hun algemene rijgedrag is niet echt geweldig
_classic schreef:Ik erger me gigantisch aan mensen die systematisch overal 10 tot 20 km te langzaam rijden.
Naar mijn mening zijn dát de mensen die gevaarlijke situaties veroorzaken.
Jenara schreef:Ineke2 schreef:Belgische wegen zijn ook een ergernis hoor![]()
Haha ja dat klopt wel echt!! Ik voel het echt gewoon letterlijk als ik de grens over rijd!miicchhellee schreef:Ohja! Belgen en hun rotonde gedrag
Maja ook hun algemene rijgedrag is niet echt geweldig
Nu ben ik wel benieuwd! Ik ben niet bekend met deze stereotiep :p
Nayomie schreef:Zo zeg, ik reed net door Drachten, maak veel mee (ook als bijrijder) maar dit vond ik wel heel bijzonder. Was op de A7 als je Drachten inrijdt, eentje voor mij ging remmend naar de 90, ging vervolgens zonder enige aanleiding (reed namelijk niemand voor) naar de linker rijbaan. Kwam een auto met 130 aan die daardoor plat op de rem moest en naar rechts moest uitwijken. Vervolgens gaat die eerste auto weer naar rechts bij de invoegstrook waar veel verkeer de A7 op moest. Echt, ik vraag me dan echt af wat er in zo'n hoofd om gaat.
AnnexUdith schreef:Nayomie schreef:Zo zeg, ik reed net door Drachten, maak veel mee (ook als bijrijder) maar dit vond ik wel heel bijzonder. Was op de A7 als je Drachten inrijdt, eentje voor mij ging remmend naar de 90, ging vervolgens zonder enige aanleiding (reed namelijk niemand voor) naar de linker rijbaan. Kwam een auto met 130 aan die daardoor plat op de rem moest en naar rechts moest uitwijken. Vervolgens gaat die eerste auto weer naar rechts bij de invoegstrook waar veel verkeer de A7 op moest. Echt, ik vraag me dan echt af wat er in zo'n hoofd om gaat.
Ik vind de A7 ook een bijzondere weg. Staat er ook wel om bekend dat er veel ongelukken gebeuren.
Weet nog wel aantal jaar geleden reed ik mee met een klasgenoot vanuit Drachten naar Groningen. En er reed toch een gek op die weg. Links en rechts inhalen veel gas geven slingeren. En dat ook nog in de spits. Heb toen met verbazing gekeken hoe dat soort dingen kunnen.