Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 23:25

Eh, ik kon uit 20 verschillende lichte jassen kiezen hoor. Zelfs mijn skijas is wit. Is echt onzin :')

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 23:33

Ja, ski-en andere sportjassen zijn meestal wel feller van kleur, maar in de gemiddelde modezaak vind je ze bijna niet.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 23:49

Sportjassen ed zijn idd nog wel in mooie kleuren. Maar als je in de herfst/ winter een gemiddelde kledingwinkel binnenloopt, zie je voornamelijk donkere kleuren.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 09:08

Jawel, echt 20 verschillende waar ik uit kon kiezen. Gewone jassen, geen sport.

Edit, maar goed het is wel vervelend om mensen in volledig donkere kleuren tegen te komen op een weg. Ik had er van de week 1 toen het regende en donker was. Met fiets aan de hand zonder licht op de weg. Die zag ik ook pas laatste moment omdat degene voor me een rare slinger maakte

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 10:06

Levensgevaarlijk... of fietsers die gewoon voorrang nemen terwijl ze het niet hebben, dan geef ik wel eff met koppeling ingedrukt gas }> meestal in de nacht en dan dronken mensen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 10:11

Die donker geklede mensen zitten dan vaak ook nog eens zonder verlichting op de fiets. :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 10:18

Ja, met verlichting is het niet zo erg. Hoewel niet alle verlichting even duidelijk is...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 10:18

Nayomie schreef:
Die donker geklede mensen zitten dan vaak ook nog eens zonder verlichting op de fiets. :=

Ja, gelukkig zitten ze soms te appen op een telefoon, dan zie je ze nog een beetje :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:16

Niet dat ik mij irriteerde maar: Gisteren reed ik op een 70-weg, zeer slecht onderhouden (lees: Belgisch :D ), met veel scherpe bochten en dikke bomen langs de weg. Gevalletje ik kijk in mijn achteruitkijk spiegel en ik zie niets, ik kijk vijf seconden later nog eens en er zit plots een grote wagen in mijn gat. Eerste gelegenheid dat hij kreeg zoeft de auto mij voorbij, roef roef evensnel terug weg als hij kan, bochten ruim afsnijdend. Ok, iemand heeft haast. Zal wel ergens te laat voor zijn.
Even verder begon een dorpskern waar hij niet voorbij de auto's kon, dus zat ik zo weer achter hem.

Toen draaide hij af bij dezelfde winkel waar ik moest zijn. Fun fact: omdat ik mijn auto net iets dichter bij de deur parkeerde was ik nog eerder binnen :+ .
En toen stond ik ook nog vlak voor hem aan de kassa. Mijnheer had een zak chips in zijn handen. Toen dacht ik joh, laagvliegen over de weg omdat je dringend een zak chips nodig had ofzo :+ :D .

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:19

Kwanyin schreef:
Niet dat ik mij irriteerde maar: Gisteren reed ik op een 70-weg, zeer slecht onderhouden (lees: Belgisch :D ), met veel scherpe bochten en dikke bomen langs de weg. Gevalletje ik kijk in mijn achteruitkijk spiegel en ik zie niets, ik kijk vijf seconden later nog eens en er zit plots een grote wagen in mijn gat. Eerste gelegenheid dat hij kreeg zoeft de auto mij voorbij, roef roef evensnel terug weg als hij kan, bochten ruim afsnijdend. Ok, iemand heeft haast. Zal wel ergens te laat voor zijn.
Even verder begon een dorpskern waar hij niet voorbij de auto's kon, dus zat ik zo weer achter hem.

Toen draaide hij af bij dezelfde winkel waar ik moest zijn. Fun fact: omdat ik mijn auto net iets dichter bij de deur parkeerde was ik nog eerder binnen :+ .
En toen stond ik ook nog vlak voor hem aan de kassa. Mijnheer had een zak chips in zijn handen. Toen dacht ik joh, laagvliegen over de weg omdat je dringend een zak chips nodig had ofzo :+ :D .

Misschien had zijn vriendin last van hormonen en had die daarom zo'n haast :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:59

AmyJamess schreef:
Kwanyin schreef:

Misschien had zijn vriendin last van hormonen en had die daarom zo'n haast :')

Dit was ook mijn eerste gedachte. _O-

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:06

Heb gisteren maar even melding gemaakt bij de gemeente. Was een rij lantaarnpalen die het niet deed langs een drukke weg. Naast de weg tweerichtingsfietspad welke ook donker was doordat deze lichtmasten geen licht gaven. In combinatie met stromende regen was dat niet aangenaam. Normaal rij ik als vrouw alleen daar al niet met een veilig gevoel, veel bosjes langs de weg en normaal is het fietspad in alleen het strooilicht van de lantaarnpalen (ook niet veel, helemaal niet als de bomen straks weer volop in blad staan). Maar zonder die lantaarns... neu... Was gelukkig nog wat licht van de sportvelden, maar verder was t daar best wel heel donker...

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 10:16

lifaya schreef:
Geloof dat wij een beetje dezelfde rijstijl hebben :+

Af en toe, als ik chauffeurs onderweg zie die netjes anticiperen en lekker vlot doorrijden,
dan denk ik wel eens "ahh, er zijn toch mensen die kunnen autorijden!"
Ik denk dat ik dat ook zou denken als ik jullie onderweg tegenkom :)

Ik kan me ook heel erg vinden in jullie visie en manier van rijden!
Moest ik zelf een auto hebben die het aankon, zou ik op dezelfde manier op de snelweg rijden.

@mvdende, ik ben ook 26 en heb ook net mijn eerste eigen auto. Ik heb nooit een probleem gehad met anticiperende hardrijders op de autosnelweg, wel met de zigzaggende snelheidsduivels die geen rekening met een ander houden, maar dat zijn echt wel 2 totaal verschillende types chauffeurs.
In het begin, als ik pas mijn rijbwewijs had (nu toch zo'n 8j geleden) volgde ik ook nog echt heel scherp flink alle regels, maar het is inderdaad wel zo dat je met ervaring gewoon dingen leert en vooral leert aanvoelen. Daarbij zijn ook niet alle regels zaligmakend, ik vind dat er in het verkeer een hoop compleet onnodige en ridicule maatregelen zitten en ik zie soms verkeerssituaties die gevaarlijk zijn gewoon door de infrastructuur en de borden of het gebrek eraan ... En die maximale snelheid, een beetje intelligente chauffeur voelt snel aan hoe hard je ergens kan/mag. Ik heb wel eens 70 gereden waar je 50 mocht, gewoonweg omdat de weg in kwestie leeg was, zonder huizen/ opritten langs de zijkant, met afgesloten fietspad met een gras- en bomenberm tussen ... Vroeger mocht je daar 70 ... nu maar 50 meer omdat er eens iemand uit de bocht is gevlogen (dat wel niet aan 70 gebeurd zijn .. eerder 90/100)

Ik doe dit onder het motto van David Hume: Civil disobedience ;)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 10:52

En toch....typisch Nederlands om op de 2de baan te blijven hangen, ook al is er genoeg ruimte op de rechterbaan. Ik reed gisteren van Meppel naar Zwolle, buiten de spits, lekker rustig. Af en toe een vrachtwagen op de rechterbaan. Er was dus alle tijd en ruimte om gewoon weer naar rechts te gaan. Volgens mij was ik een uitzondering

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 11:45

Denk dat mensen niet goed kunnen inschatten hoeveel ruimte er tussen zit en tijd. Of zich realiseren dat het storend is voor het overige verkeer wat graag inhaalt. Ik zit meestal aan de linkerkant van de weg omdat ik doorrijd (word praktisch nooit ingehaald tijdens mijn nachtelijke ritten, overdag rijd ik wat rustiger, maar mocht dit wel zo zijn dat iemand duidelijk meer haast heeft en ik de mogelijkheid heb om naar rechts te gaan geef ik ook die gelegenheid :) ) zie dit zelfs snachts als er maar een paar auto’s op de weg zijn. Dan blijven ze op de middelste of 2e baan rijden omdat er over 2 km een vrachtwagen is en 1 km terug ze een andere hadden ingehaald wat best irritant is als ik aangereden kom vanaf de rechterbaan...

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:37

Ik erger me gigantisch aan mensen die systematisch overal 10 tot 20 km te langzaam rijden.
Naar mijn mening zijn dát de mensen die gevaarlijke situaties veroorzaken.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 23:20

Ohja! Belgen en hun rotonde gedrag :')
Maja ook hun algemene rijgedrag is niet echt geweldig

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 23:26

Belgische wegen zijn ook een ergernis hoor :o :j

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 23:59

Ineke2 schreef:

Haha ja dat klopt wel echt!! Ik voel het echt gewoon letterlijk als ik de grens over rijd!

miicchhellee schreef:

Nu ben ik wel benieuwd! Ik ben niet bekend met deze stereotiep :p

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 08:20

_classic schreef:
Ik erger me gigantisch aan mensen die systematisch overal 10 tot 20 km te langzaam rijden.
Naar mijn mening zijn dát de mensen die gevaarlijke situaties veroorzaken.

En dan vooral op wegen waar je niet kunt inhalen.

Als ik naar mijn vriend in Vriezenveen rij vanaf Zwolle, of andersom, dan is er -behalve op het kleine stukje A28- geen enkele mogelijkheid om in te halen. En er is bijna altijd wel iemand die langzamer rijdt dan de maximum toegestane snelheid.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 08:47

Jenara schreef:
Ineke2 schreef:

Haha ja dat klopt wel echt!! Ik voel het echt gewoon letterlijk als ik de grens over rijd!

miicchhellee schreef:

Nu ben ik wel benieuwd! Ik ben niet bekend met deze stereotiep :p

Qua rotondes hebben ze volgens mij geleerd maar gewoon wat te doen hoe het ze uitkomt, moet je linksaf (3 kwart) rij dan de buitenste baan, moet je rechtsaf (1ste afslag) pak dan de binnenbocht, en vergis je je is het volgens mij gewoon rijden zonder te kijken :')

En in t algemeen is t volgens mij van doe maar wat, anderen stoppen wel

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 12:05

Zo zeg, ik reed net door Drachten, maak veel mee (ook als bijrijder) maar dit vond ik wel heel bijzonder. Was op de A7 als je Drachten inrijdt, eentje voor mij ging remmend naar de 90, ging vervolgens zonder enige aanleiding (reed namelijk niemand voor) naar de linker rijbaan. Kwam een auto met 130 aan die daardoor plat op de rem moest en naar rechts moest uitwijken. Vervolgens gaat die eerste auto weer naar rechts bij de invoegstrook waar veel verkeer de A7 op moest. Echt, ik vraag me dan echt af wat er in zo'n hoofd om gaat.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 13:07

Nayomie schreef:
Zo zeg, ik reed net door Drachten, maak veel mee (ook als bijrijder) maar dit vond ik wel heel bijzonder. Was op de A7 als je Drachten inrijdt, eentje voor mij ging remmend naar de 90, ging vervolgens zonder enige aanleiding (reed namelijk niemand voor) naar de linker rijbaan. Kwam een auto met 130 aan die daardoor plat op de rem moest en naar rechts moest uitwijken. Vervolgens gaat die eerste auto weer naar rechts bij de invoegstrook waar veel verkeer de A7 op moest. Echt, ik vraag me dan echt af wat er in zo'n hoofd om gaat.

Ik vind de A7 ook een bijzondere weg. Staat er ook wel om bekend dat er veel ongelukken gebeuren.

Weet nog wel aantal jaar geleden reed ik mee met een klasgenoot vanuit Drachten naar Groningen. En er reed toch een gek op die weg. Links en rechts inhalen veel gas geven slingeren. En dat ook nog in de spits. Heb toen met verbazing gekeken hoe dat soort dingen kunnen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 13:23

AnnexUdith schreef:
Nayomie schreef:

Ik vind de A7 ook een bijzondere weg. Staat er ook wel om bekend dat er veel ongelukken gebeuren.

Weet nog wel aantal jaar geleden reed ik mee met een klasgenoot vanuit Drachten naar Groningen. En er reed toch een gek op die weg. Links en rechts inhalen veel gas geven slingeren. En dat ook nog in de spits. Heb toen met verbazing gekeken hoe dat soort dingen kunnen.

Ja, het is een fijne weg als het doorrijdt, maar rijden inderdaad bijzondere mensen. Ik was in elk geval heel blij dat ik ruimte had gelaten waardoor die auto rechts kon uitwijken, anders waren we alle 3 (of meer) de pineut geweest :=

Wauw, dat klinkt wel heel bijzonder, klinkt ook als een gevalletje "onder invloed". Hier tot nu toe gelukkig geen ongelukken tegengekomen sinds ik zelf rij, maar wel mensen die denken dat iedereen maar rekening met hen moet houden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:01

Niet per sé in het verkeer maar ik heb me wel flink geërgerd aan het feit dat er van 't weekend een busje half voor de oprit stond waardoor ik met veel pijn en moeite weg kon rijden.