Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hilli schreef:purny schreef:Ik krijg ook geen coulance nu ik mijn dure maandabonnement niet gebruik
Ik heb mijn Traject Vrij gratis en voor niks omgezet in een NS Flex van €0 per maand.
Hilli schreef:purny schreef:Ik krijg ook geen coulance nu ik mijn dure maandabonnement niet gebruik
Ik heb mijn Traject Vrij gratis en voor niks omgezet in een NS Flex van €0 per maand.
Hilli schreef:Volgens mij is het feit dat het wel kan de coulance van de NS. Ik had eigenlijk ook een nog niet opzegbaar abonnement, maar kon het dus wel gewoon aanpassen. Aanpassing via MijnNS gedaan, je moet alleen wel even langs een kaartautomaat of een ander OVkastje waar je bestellingen op kunt halen om het definitief te maken.
SimoneeM schreef:Hilli schreef:Volgens mij is het feit dat het wel kan de coulance van de NS. Ik had eigenlijk ook een nog niet opzegbaar abonnement, maar kon het dus wel gewoon aanpassen. Aanpassing via MijnNS gedaan, je moet alleen wel even langs een kaartautomaat of een ander OVkastje waar je bestellingen op kunt halen om het definitief te maken.
Hoe heb je dit gedaan dan? Ik zie NS flex echt nergens als optie namelijk?
Edit: ik snap het al. Alleen traject vrij is nog geen optie bij NS flex. Dus als ik straks wel weer moet reizen zou ik dan een nieuw jaarabo moeten aanschaffen.
Magrathea schreef:SimoneeM schreef:
Hoe heb je dit gedaan dan? Ik zie NS flex echt nergens als optie namelijk?
Edit: ik snap het al. Alleen traject vrij is nog geen optie bij NS flex. Dus als ik straks wel weer moet reizen zou ik dan een nieuw jaarabo moeten aanschaffen.
Ah, dat wist ik niet.
Ik weet niet wat je normale tarief is maar misschien is flex met altijd vrij het wel waard, al is het voor tijdelijk. Je zou het bijvoorbeeld uit kunnen zetten tijdens je vakantie.
Hangt van je afstand af natuurlijk en of je prive ook nog wel eens met de trein gaat, maar het kan het waard zijn om dat sommetje even te maken
__Sannne schreef:Magrathea schreef:Klopt. Ik kan me wel voorstellen dat er een coulance regeling komt, dus dat de maanden dat de scholen dicht waren aan het eind van je reisrecht kunnen worden geplakt omdat je er nu toch geen gebruik van maakt
Mhwa daar zou ik niet teveel op hopen/vanuit gaan. De overheid kennende.
SimoneeM schreef:Magrathea schreef:Ah, dat wist ik niet.
Ik weet niet wat je normale tarief is maar misschien is flex met altijd vrij het wel waard, al is het voor tijdelijk. Je zou het bijvoorbeeld uit kunnen zetten tijdens je vakantie.
Hangt van je afstand af natuurlijk en of je prive ook nog wel eens met de trein gaat, maar het kan het waard zijn om dat sommetje even te maken
Nee helaas. Maar heb alsnog nu NS flex genomen. Ik sluit dan gewoon weer een nieuw Traject Vrij abo af als t weer nodig is. Kan zomaar nog even duren. En eind vh jaar komt er wel traject vrij voor NS flex en gaat alles sws over, dus dat zal wel goedkomen
Magrathea schreef:__Sannne schreef:
Mhwa daar zou ik niet teveel op hopen/vanuit gaan. De overheid kennende.
https://www.ad.nl/politiek/studenten-mo ... ~a91747bd/ !
leeslampje schreef:SimoneeM schreef:
Nee helaas. Maar heb alsnog nu NS flex genomen. Ik sluit dan gewoon weer een nieuw Traject Vrij abo af als t weer nodig is. Kan zomaar nog even duren. En eind vh jaar komt er wel traject vrij voor NS flex en gaat alles sws over, dus dat zal wel goedkomen
SimoneeM, heb je dan je traject vrij nu opgezegd en NS flex zonder abonnement genomen? Ik zit er ook mee te stoeien nu. Misschien dadelijk NS maar even bellen.
SindyKaya schreef:Magrathea schreef:
Zag op een andere nieuws site dat het wederom weer alleen voor hbo en wo telt. Lekker dan, ns
Magrathea schreef:Eh, heb je het artikel gelezen?
Ten eerste, de NS is niet degene die het studenten OV voorziet. Ten tweede hebben MBO'ers sowieso al veel langer OV-recht dan HBO'ers en WO'ers. (Viel er bijna van mijn stoel vanhet WO heeft 5 jaar, in mijn geval exact de duur van mijn studie als ik die nominaal had afgerond
)
Dus eh nee ik vind het niet zo raar dat er (nog!) geen verlenging is voor het MBO.
Edit: sorry dit klopt niet helemaal, voor het WO krijg je 6 jaar. Nog steeds niet echt in verhouding in mijn ogen, maar iets meer dan ik dacht dus
MarJon schreef:Magrathea schreef:Eh, heb je het artikel gelezen?
Ten eerste, de NS is niet degene die het studenten OV voorziet. Ten tweede hebben MBO'ers sowieso al veel langer OV-recht dan HBO'ers en WO'ers. (Viel er bijna van mijn stoel vanhet WO heeft 5 jaar, in mijn geval exact de duur van mijn studie als ik die nominaal had afgerond
)
Dus eh nee ik vind het niet zo raar dat er (nog!) geen verlenging is voor het MBO.
Edit: sorry dit klopt niet helemaal, voor het WO krijg je 6 jaar. Nog steeds niet echt in verhouding in mijn ogen, maar iets meer dan ik dacht dus
WO 6 jaar?Ik moet eind sept na 5 jaar gewoon gaan betalen. Dus ik ben heel blij met deze oplossing, nu hoef ik pas in januari zelf gaan betalen in plaats van dus 3 maanden eerder
(Eerst twee jaar HBO gedaan; toen naar de universiteit; hier doe ik helaas 1 jaar langer over dan gepland. En dit laatste jaar heb ik dus geen studentenreisproduct meer.)