Asociale oudjes, spill

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:32

Ailill schreef:
Maar wat zijn ouderen? Ik schrok me afgelopen zomer een hoedje toen iemand op Tinder me daddy noemde, ik bedoel maar: Age is just a number :')

Jij een daddy? Was dat er eentje van 15? :7

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-19 19:00

Shaggy09 schreef:
Nou je mag best stoppen met werken en kritisch en egoïstisch zijn hoor. Ik snap het zelfs wel.

Maar altijd dat zeiken op jongeren vind ik apart, ik proef daar ook altijd wat jaloezie bij.

Altijd alleen maar van je af kijken vind ik niet oké... (cq. wijzen op andermans fouten)
En dat doet wat mij betreft de categorie 'asociale ouderen' voornamelijk...

de meeste mensen die wat van hun leven maken hebben hier namelijk geen last van...

pien_2010

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:03

Het is inderdaad jammer en onnodig dat er ouderen zijn die zeuren over jongeren en het is al zo oud als de wereld.
Heb dat nooit zo begrepen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:06

StonedRomy mooie reactie van jou.

Mijn schoonmoeder haar lontje is echt korter geworden naarmate ze ouder is geworden.
Buurman van 78 jaar blijft vriendelijk.

Ik ben 44 jaar, werk niet en voel mij geen oudere/bejaarde.
Dat is voor mij een 65+er.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:28

Ik merk het ook aan mijn opa en oma, ze lijken met het jaar meer racistische opmerkingen te maken, en lopen steen en been te klagen over de jeugd van tegenwoordig. Denigrerende rot opmerkingen maken worden ze ook steeds beter in en alles van wat ik in mijn huis heb tot wat ik draag en doe wordt bekritiseerd want het is nooit goed genoeg.
En dan vinden ze het raar dat ik niet vaak langskom, en als ik langskom ik graag snel weg wil.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:55

Dat verhaal over die hond doet me denken aan een ander hond-trein verhaal dat ik gezien heb.
Ik reisde met tgv naar België. Daar heeft iedereen dus (dikbetaalde) aangewezen plaatsen en je wordt ook echt verondersteld om op de plaats van je ticket te gaan zitten.
Ik zit rustig op m'n plek, rondom mij andere passagiers van allerlei pluimage waaronder 1 jongere vrouw met een hond (akita), braaf beest dat zo ver mogelijk onder de stoel gaat liggen.
Komt er een passagier aan, vrouw van middelbare leeftijd en vooral duidelijk afkomstig uit Parijs (mensen uit Frankrijk snappen wel wat ik bedoel :P ). Dame die zichzelf tot de nobele klasse vind behoren (maar het niet is vermits ze ook gewoon bij ons in 2de klas zit).
En die heeft dus de plek naast de vrouw met de hond. Nou dat kon niet, honden horen niet in de trein en ze was allergisch voor honden en stampij maken dat vrouw en hond weg moesten voor haar duurbetaalde plaats.
Conducteur er bij 'ja mevrouw, honden mogen op de trein, mevrouw met hond heeft voor zichzelf én hond betaald dus mag daar gewoon mèt hond zitten, indien u een andere plaats wenst te boeken kan ik er een voor u zoeken voor de prijs van ...'
Mevrouw is op eigen houtje een plek in een andere coupé gaan zoeken. Geen flauw idee of ze echt allergisch was voor honden, haar uitdrukking liet vooral vermoeden dat ze ze vies vond.

Anyhow, asociale oudjes. Ik kom ze ook niet vaak tegen eigenlijk.
Snap alleen niet waarom de hele bejaardenclub van het dorp persé tussen 12 en 14u boodschappen moet doen met vòlle karren, net wanneer ik en de andere werkende medemensen een snelle lunch willen halen. Ik snap het echt niet.

Dat mensen met ouder worden veranderen zie ik ook bij m'n moeder (70+). Die begint meer en meer te mopperen en heeft minder zin in contact met de buren. Vaak heeft ze het zelf niet in de gaten eigenlijk en als we er iets van zeggen, bekijkt ze het wel anders.
Ook een keer op restaurant bvb. Was een 3 gangen menu voor een vaste prijs. Lekker maar volle borden. Na het hoofdgerecht komen ze afruimen en vragen of het dessert gebracht mag worden. Moeder zegt nog even te willen wachten (we moesten idd wel even eten laten zakken :+ ). Ober geeft het door aan de keuken.
Vervolgens klaagt moeder 5 minuten later dat het op restaurant toch altijd zo vervelend was om te wachten en waar bleef het dessert nu :') .
Heb haar toen ook wel even gezegd dat ze zelf gevraagd had om te wachten en ze nu niet moest klagen :P .

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:55

:D

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 21:01

Dan trekt het ras vreemde mensen aan := dit was ook een akita.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 03:30

Op het werk hebben we 2 oude mannetjes.....
Ze kunnen banenzwemmen van 11.30 - 12.30. Ze zitten om 10.45 al startklaar. Eisen dan koffie en vakje 6 (vakje voor de waardevolle spullen). Alleen soms is de cassière aan de telefoon, of even naar het toilet, of even wat anders aan het doen. Dan komt er een hoop stampij, want zij willen koffie. Vervolgens omkleden en zitten 11.25u aan het bad. Wij staan dan vaak nog les te geven, of hebben dan pauze.
Elke week moeten we ze wegsturen en erop wijzen dat ze echt pas om 11.30u erin mogen.... En als ze nou een volledig uur zouden zwemmen, snap ik het nog, maar nee. Om 12.00u gaan ze alweer het water uit... Pfff.

En maar klagen dat het zo lang duurt. Als we zeggen dat ze dan betet thuis een bakkie kunnen nemen is het; nee. Ik ben mijn wijf ff zat. En anders is ons vakje bezet.
Gaan ook altijd op hetzelfde plekje zitten en zetten de stoel dan precies zo neer dat 1 deur wel open kan, maar dat je er eigenlijk niet doorpast.

We zijn het inmiddels gewend, zullen we maar zeggen :+.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 09:17

Ik trek vervelende oudjes aan in de bus denk ik :') .
Laatst bood ik aan om op te staan, mensje met stok. Zag er ook echt oud uit. Krijg ik me een sneer... “ben nog lang niet oud, brutaal kreng”.
Dacht echt van: nou sorry dat ik aardig doe hoor :') .

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 11:06

Mijn opa werd na zijn hart problemen ook echt een vervelend oud mannetje. Mijn broer en ik gingen er liever niet meer heen, mijn moeder op den duur ook niet meer.
Je wist nooit wat je aan hem had. Zo kon hij normaal tegen ieder praten op bv zijn eigen verjaardag. Om een seconde later iedereen boos de deur te wijzen omdat je hem zijn zuurstof zou ontnemen.

Een tijdje terug reden we een rondje buiten met de paarden. Dit is een fietspad buiten de bebouwde kom. Mijn dochter rijd mee op de fiets.
Opeens komt er een oudere dame voorbij op de fiets en begint als een malle tegen ons te keer. Wij waren gore aso's want er lag laatst mest op het fietspad. Pardon? Wie zegt dat die mest van onze paarden was? Nou het moest wel wat wij rijden er nu als was het oude mest wat we net passeerde.
Ik had zoiets van, laat gaan sommige moesten altijd wat te zeuren hebben.
Vervolgens haalt ze mijn dochter in die een meter of 20 voor ons rijdt, begint ze uit het niets ook tegen haar te schelden en te tieren. Die had het niet mee gekregen en had echt zoiets van wtf waar gaat dit over? Ze fietste overigens gewoon in een spijkerbroek dus niet eens in rijkleding.
Mens spoorde echt niet.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 11:10

Janine1990 schreef:
Je bent wat mij betreft 100% een 'oudere' wanneer je niet meer werkt én niets nuttigs met je leven doet, behalve het bekritiseren van anderen en egoïstisch zijn...

Gelukkig krijgen we steeds minder van dit soort ouderen, althans... Als ik hoor hoeveel mensen er van mening zijn dat ze doodgaan als ze stoppen met werken/nuttige dingen doen... Of het aantal gepensioneerden die gerust nog eens voor hun oude werkgever op de auto stappen vanwege onderbezetting etc. *\o/*

8)7

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:32

kiki1976 schreef:
Je wist nooit wat je aan hem had. Zo kon hij normaal tegen ieder praten op bv zijn eigen verjaardag. Om een seconde later iedereen boos de deur te wijzen omdat je hem zijn zuurstof zou ontnemen.

Oei Kiki1976, dat klinkt als het begin van dementie :(:)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:43

Luxorvalkje schreef:
kiki1976 schreef:

Zulke verhalen vind ik altijd wel schrijnend om te horen, want hier is zo duidelijk meer aan de hand wat blijkbaar niet herkend wordt als zodanig :(

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 23:41

Ik zag net een filmpje van een kwaaie bejaarde die een ladder omtrekt waar iemand op staat heel hoog.... woow je zal eer maar op staan en zo kwaaie oude maar tegenkomen.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 23:44

Vandaag in de jumbo aan de kassa, ik liet een bakje druiven op de grond vallen, dus ging gehurkt om ze op te rapen, staat er een oudere dame achter me, met haar rollator tegen me aan te rijden, dat ik op moest schieten :')

Heb haar verteld dat ik alleen Mn rotzooi opraapte, en het aso vond dat ze tegen me liep te butsen met der rollator :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 01:19

Christiene schreef:
Ik zag net een filmpje van een kwaaie bejaarde die een ladder omtrekt waar iemand op staat heel hoog.... woow je zal eer maar op staan en zo kwaaie oude maar tegenkomen.

Ik kwam er ooit 1 tegen, weet niet of het dezelfde is, van een bejaarde die liep te schreeuwen en schelden omdat er gerenoveerd werd aan een huis op zondag.
Die nam ook doodleuk de ladder mee terwijl die mannen op het dak stonden. :+
Deze was het:

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 01:40

Mijn hemel :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 08:52

Luxorvalkje schreef:
kiki1976 schreef:

Nee geen dementie maar als gevolg hartproblemen, staat er ook bij ;-)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 08:53

verootjoo schreef:
kiki1976 schreef:

Zulke verhalen vind ik altijd wel schrijnend om te horen, want hier is zo duidelijk meer aan de hand wat blijkbaar niet herkend wordt als zodanig :(

Zoals er bij staat gevolg van hartproblemen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 09:08

Het is niet zo dat als je hartproblemen hebt je geen cognitieve problemen kan krijgen ;)

We zien ze eigenlijk nog best vaak samen :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 10:32

lor1_1984 schreef:
Christiene schreef:

Ik kwam er ooit 1 tegen, weet niet of het dezelfde is, van een bejaarde die liep te schreeuwen en schelden omdat er gerenoveerd werd aan een huis op zondag.
Die nam ook doodleuk de ladder mee terwijl die mannen op het dak stonden. :+
Deze was het:
[ Video ]

Nee deze
https://www.dumpert.nl/item/7814547_301a18ed

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 10:55

Mijn oma weet het ook niet meer zo goed sinds ze een hart infarct gehad heeft .. Begint ook langzaam dement te worden en vooral als ze naar het ziekenhuis weer moet snapt ze er echt helemaal niks meer van.

Vraagt ook in een gesprek soms 2 keer dezelfde dingen. Maar ja we antwoorden maar gewoon want dadelijk durft ze niks meer te zeggen.

Maar wat ik er mee wilde zeggen is dat omdat ie hart problemen gehad heeft, het best een klap kan zijn geweest en het proces in gang gezet heeft misschien, net als bij oma.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 11:16

Dat zie je heel erg vaak Sureido, als oude mensen vallen, of een operatie krijgen of iets anders, dat ze opeens heel erg achter uit gaan. Heel sneu met name als ze uit hun eigen vertrouwde omgeving worden gehaald.

Er is een tijd geleden, uit de oude doos, een enorm leuk Belgisch programma geweest en dat heette Benidorm bastaards. Er speelden oude acteurs/ actrices in en die choqueerden dan de mensen.
Leukste voorbeeld dat wij hier nog steeds memoreren _O- , een oud stel komt aangelopen. De echtgenoot loopt achter de rolstoel van zijn vrouw en het echt paar heeft hooglopende ruzie. Ze zijn op de boulevard van Benidorm en het is hartstikke druk met mensen. De ruzie loppt meer een meer op en iedereen kijkt meer en meer en ook steeds openlijker. Eerst is het nog stiekem kijken, maar mensen gaan op een gegeven ogenblik staan om te kijken wat daar nu gebeurt. En dan gebeurt het, zegt de echtgenoot opeens woedend: "Ik heb het helemaal gehad met jou", en voor de verbijsterde blik van het toekijkende publiek (die niet weet dat dit satire is) mikt hij zo zijn vrouw in de hoek waar allerlei kartonnen dozen liggen (met daaronder matrassen, maar dat kan niemand zien) . Het publiek is helemaal van de kaart en komt aangerend om de vrouw eerste hulp te geven. Dat programma is zo enorm geestig _O-

Of zoals een stel echte oude vrouwtjes(ook actrices natuurlijk), die naast jongeren op een bank schuiven en smeuïg tot in de details gaan vertellen over hun grandioze seksuele gangbang ervaring van de avond ervoor. Je ziet die jonge gasten eerst wat kleuren, vervolgens knalrood worden om vervolgens de slappe lach te krijgen. Die vrouwen zijn zich natuurlijk van "geen kwaad bewust" en vertellen zeer enthousiast gewoon door over hun avontuur. _O-

Dit was het favoriete programma van mijn man en mij en daar gingen we echt eens voor zitten. Tranen trekkend leuk.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 22:17

Benidorm Basterds heb ik voorstukjes van gezien.

Ik had vandaag 2 bejaarde mannen die voordrongen in de apotheek.
Baliemedewerker lette op en stuurde ze terug. En dan nog in discussie gaan met die mevrouw achter de balie.