Christiene schreef:Ik had opeens gisteren de hele brievenbus vol met post. Normaal niet op maandag. Net of ze op hadden gespaard maar wel mooi voor kerst meeste waren kaarten
Is in de week voor kerst altijd dat de gewone post ook op maandag komt

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
verootjoo schreef:MyWishMax schreef:Ik zie ze altijd bij de normale post staan? Of echt als pakket met aflevertijd en dan alsnog door de bus gepropt.
Misschien is dit echt een doosje, mijn andere brievenbuspakketjes zijn vaak van de enveloppen.
Dat ligt er idd aan hoe ze aangemeld zijn. Als brievenbuspakketjes enveloppen zijn, zijn ze gefrankeerd als enveloppost en dan komen ze idd bij de post. En als je ze aanmeldt als een brievenbuspakketje (tot 2kg van 4€) dan komen ze bij de pakketjes. Daar krijg je ook een T&T bij en anders niet.
mvdende schreef:Postbode is nog niet geweest.... Ik word er ongeduldig van als ik weet dat het moet komen maar het komt niet. Hopelijk echt nog vandaag of morgen, donderdag ga ik al naar mn ouders én ik zou het pakket dan erg graag willen hebben.
Hopelijk is de postbode vandaag gewoon laat...
Keet schreef:mvdende schreef:Postbode is nog niet geweest.... Ik word er ongeduldig van als ik weet dat het moet komen maar het komt niet. Hopelijk echt nog vandaag of morgen, donderdag ga ik al naar mn ouders én ik zou het pakket dan erg graag willen hebben.
Hopelijk is de postbode vandaag gewoon laat...
misschien moet je er rekening mee houden dat het na 1 januari komtdan is het fijn als ie eerder komt maar dan heb je er niet zo'n last van als hij niet komt
mvdende schreef:Ik heb extra betaald om het tussen 10-13 december te krijgen!
Het is al laat, maar januari had ik niet extra voor hoeven te betalen.
Ik ga de verkoper nog maar eens contacten waar pakketje blijft...
mvdende schreef:Keet schreef:misschien moet je er rekening mee houden dat het na 1 januari komtdan is het fijn als ie eerder komt maar dan heb je er niet zo'n last van als hij niet komt
Ik heb extra betaald om het tussen 10-13 december te krijgen!
Het is al laat, maar januari had ik niet extra voor hoeven te betalen.
Ik ga de verkoper nog maar eens contacten waar pakketje blijft...
verootjoo schreef:Ik vind het persoonlijk zeer naïef dat je een Chinese verkoper extra gaat betalen om dat pakket op een bepaalde tijd te krijgen. Iedereen weet toch dat dat oplichting is![]()
Sowieso dat hele Ali, doe het niet als je erg gehecht bent aan de levertijd.
Memories schreef:verootjoo schreef:Ik vind het persoonlijk zeer naïef dat je een Chinese verkoper extra gaat betalen om dat pakket op een bepaalde tijd te krijgen. Iedereen weet toch dat dat oplichting is![]()
Sowieso dat hele Ali, doe het niet als je erg gehecht bent aan de levertijd.
Extra betalen voor snellere shipping via Ali is echt geen oplichting hoor, iig niet per definitie, weet niet waar je dat vandaan haalt. Ik doe het regelmatig en het is er altijd sneller dan wanneer ik voor de goedkoopste optie ga. Ja er gebeurt wel eens oplichting mee dat de verkoper het stiekem toch met een trage methode verzend als je voor express hebt betaald maar dat kun je vaak zien aan de t&t code en dat geld krijg je terug als je een dispute opent.
Maar wat hier eerder ook gezegd wordt, het verplicht de verkoper hoogstens om je pakketje met een express methode te verzenden waardoor het sneller vanuit China bij het eerste punt in NL is. Maar zodra het bij postnl is en die hebben vertragingen/prioriteiten dan is dat niet relevant meer en heeft de verkoper daar ook geen invloed meer op, of je moet extreem veel betaald hebben voor ultra snelle shipping maar daar ga ik in deze situatie niet van uit.