Post NL frustratie!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:10

Christiene schreef:
Ik had opeens gisteren de hele brievenbus vol met post. Normaal niet op maandag. Net of ze op hadden gespaard maar wel mooi voor kerst meeste waren kaarten

Is in de week voor kerst altijd dat de gewone post ook op maandag komt :j

Bloodymary

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:16

Vrijdagavond flink geshopt bij verschillende webwinkels. Verschillende bezorgdiensten, PostNL, DHL en Dynalogic. En net is alles netjes bezorgd. Top!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:22

Gister wat bij pme legend besteld voor vriendlief en is vandaag al netjes bezorg door dhl ..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:31

verootjoo schreef:
MyWishMax schreef:
Ik zie ze altijd bij de normale post staan? Of echt als pakket met aflevertijd en dan alsnog door de bus gepropt.

Misschien is dit echt een doosje, mijn andere brievenbuspakketjes zijn vaak van de enveloppen.

Dat ligt er idd aan hoe ze aangemeld zijn. Als brievenbuspakketjes enveloppen zijn, zijn ze gefrankeerd als enveloppost en dan komen ze idd bij de post. En als je ze aanmeldt als een brievenbuspakketje (tot 2kg van 4€) dan komen ze bij de pakketjes. Daar krijg je ook een T&T bij en anders niet.

Klopt bij mij allebei niet. Dit zou echt brievenbus moeten zijn, geen t&t, maar staat bij pakketjes en anderen met wel t&t als envelop of vuilniszakachtig pakje door brievenbus _O-

Maar goed, hij is er niet en geen briefje dus zal hij gewoon nog niet in bus gezeten hebben. Hier klopt de tijd nooit, ze zijn altijd dezelfde tijd hier zelfs in de drukte. Maakt ook niet uit. Ik had het alleen nog nooit zo gezien.

Levertijd maakt mij ook niks uit. In deze tijd reken ik nergens op. Dingen die op tijd binnen moeten zijn heb ik al heel lang geleden besteld. Ik ben al blij met de bezorgers hier altijd. Die kunnen niks doen aan deze extreme drukte

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:34

Postbode is nog niet geweest.... Ik word er ongeduldig van als ik weet dat het moet komen maar het komt niet. Hopelijk echt nog vandaag of morgen, donderdag ga ik al naar mn ouders én ik zou het pakket dan erg graag willen hebben.

Hopelijk is de postbode vandaag gewoon laat...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:35

mvdende schreef:
Postbode is nog niet geweest.... Ik word er ongeduldig van als ik weet dat het moet komen maar het komt niet. Hopelijk echt nog vandaag of morgen, donderdag ga ik al naar mn ouders én ik zou het pakket dan erg graag willen hebben.

misschien moet je er rekening mee houden dat het na 1 januari komt :) dan is het fijn als ie eerder komt maar dan heb je er niet zo'n last van als hij niet komt :)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:37

Keet schreef:
mvdende schreef:

misschien moet je er rekening mee houden dat het na 1 januari komt :) dan is het fijn als ie eerder komt maar dan heb je er niet zo'n last van als hij niet komt :)

Ik heb extra betaald om het tussen 10-13 december te krijgen!

Het is al laat, maar januari had ik niet extra voor hoeven te betalen.

Ik ga de verkoper nog maar eens contacten waar pakketje blijft...

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:42

Ik denk niet dat de verkoper nu nog wat aan de drukte bij de post kan doen. Kan me niet voorstellen dat dat nog wat uithaalt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:45

Als een pakje bij PostNL is dan is er voor een verzender ook nog maar 1 optie: de rit uitzitten want je kan toch niks meer doen dan de Track & Trace code doorgeven...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:59

Weet je, bij Ali ben je altijd al overgeleverd aan hele vage leveringstijden. Dingen die je voor een bepaalde tijd (iets langer als hun maximale leveringstijd met normale verzending) nodig hebt, moet je daar nooit bestellen. En al helemaal niet in deze periode, laat staan met Corona waarbij het sowieso al enorm druk was bij de pakketdiensten. Dan heb je misschien extra betaald voor snelle levering, maar dan is het sneller in NL als je geluk hebt (gebeurt namelijk ook niet altijd), maar in NL is het gewoon al een maand razend druk minimaal.

Je kan, zodra het termijn verlopen is, wel aangeven dat je het nog niet ontvangen hebt en dan kan je eventueel geld terug krijgen. Risico van daar bestellen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 17:03

mvdende schreef:

Ja aan een Chinese verkoper. Daar ziet PostNL verder weinig van en zal weinig harder voor je lopen ervoor.
Volgende keer moet je betalen voor DHL als bezorger, dan heb je kans dat het sneller komt dat de reguliere verzending.

En ik weet dat ik tegen een muur praat en je het toch van niemand hier aanneemt dat je gewoon geduld moet hebben.
Bestel voortaan voor die 3 euro extra gewoon een hoesje in NL of haal die in de winkel. Scheelt je een hoop ergernis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 18:07

Extra betalen voor shipping zegt ook echt geen drol. Het verplicht hooguit de verzender om het gelijk weg te brengen en een express shipping methode te kiezen, maar als er vervolgens door overmacht (zoals een pandemie en extreme drukte bij de post) te laat bezorgd wordt is dat niet de schuld van de verkoper. Dan kan je berichtjes sturen tot je een ons weegt maar die kunnen er ook niet zo veel mee.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 18:26

Verwacht morgen een gekoeld transport. Zou tussen 9 en 12 komen.
Nu tussen 8 en 22 en moet thuis zijn om het aan te pakken......

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:32

Zodra een pakket 'uit handen is' bij de verzender is voor hun (vaak) het enige punt van informatie ook de Track&Trace. Dat kunnen ze niet versnellen of prioriteit geven, dat gaat dan op de stapel bij de desbetreffende koeriersdienst. Al doe je een dansje en bak je er koekjes bij, won't make a difference.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:33

Ooh, koekjes :9

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:41

Lekker! Ik zou het proberen. In het ergste geval geen pakketje maar wel koekjes! Of juist wel pakketje en koekjes!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:44

mvdende schreef:
Keet schreef:

Ik vind het persoonlijk zeer naïef dat je een Chinese verkoper extra gaat betalen om dat pakket op een bepaalde tijd te krijgen. Iedereen weet toch dat dat oplichting is :?
Sowieso dat hele Ali, doe het niet als je erg gehecht bent aan de levertijd.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:15

Hier weer alles goed verlopen: levering voorzien voor vandaag, maar pakketje zat gisteren al in de bus (was klein, dus blijkbaar per post verstuurd, niet via de chauffeurs).

Die Chinese toestanden doe ik idd ook niet aan mee, nadat de mand die ik mijn kat wou geven voor nieuwjaar vorig jaar pas in februari aankwam. Gelukkig heeft het beestje geen kalender, maar hij heeft toch nooit naar zijn mand willen omkijken.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:23

MyWishMax schreef:
Lekker! Ik zou het proberen. In het ergste geval geen pakketje maar wel koekjes! Of juist wel pakketje en koekjes!

En als ze geen koekjes wil, helpen wij wel met opmaken toch? :D

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:08

verootjoo schreef:
Ik vind het persoonlijk zeer naïef dat je een Chinese verkoper extra gaat betalen om dat pakket op een bepaalde tijd te krijgen. Iedereen weet toch dat dat oplichting is :?

Extra betalen voor snellere shipping via Ali is echt geen oplichting hoor, iig niet per definitie, weet niet waar je dat vandaan haalt :o . Ik doe het regelmatig en het is er altijd sneller dan wanneer ik voor de goedkoopste optie ga. Ja er gebeurt wel eens oplichting mee dat de verkoper het stiekem toch met een trage methode verzend als je voor express hebt betaald maar dat kun je vaak zien aan de t&t code en dat geld krijg je terug als je een dispute opent.
Maar wat hier eerder ook gezegd wordt, het verplicht de verkoper hoogstens om je pakketje met een express methode te verzenden waardoor het sneller vanuit China bij het eerste punt in NL is. Maar zodra het bij postnl is en die hebben vertragingen/prioriteiten dan is dat niet relevant meer en heeft de verkoper daar ook geen invloed meer op, of je moet extreem veel betaald hebben voor ultra snelle shipping maar daar ga ik in deze situatie niet van uit.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:12

Mag ik ook even zeuren? Ik heb serieus nog nooit problemen gehad met PostNL tu NU. :x

Bezorger was onderweg volgens de app, nog 5 adressen en dan zou hij komen, staat er opeens 'we hebben je gemist' in de app:? Er is niet eens aangebeld, heb niet eens het busje gehoord?!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:15

Hier een bezorger van PostNL die altijd erg zijn best doet. Mijn zus en ik laten altijd bij mijn moeder bezorgen en vandaag hebben we de bezorger een leuk envelopje meegegeven voor alle moeite.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:15

Vandaag kwam na 8 dagen mijn kabel zodat ik weer thuis kan werken, is hij door post.nl beschadigt. (Zat zo een zakje om met een briefje). Dus nu weer een nieuwe besteld in overleg met de webshop...... zal dit jaar wel niet meer kunnen thuiswerken

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:21

Memories schreef:
verootjoo schreef:

Extra betalen voor snellere shipping via Ali is echt geen oplichting hoor, iig niet per definitie, weet niet waar je dat vandaan haalt :o . Ik doe het regelmatig en het is er altijd sneller dan wanneer ik voor de goedkoopste optie ga. Ja er gebeurt wel eens oplichting mee dat de verkoper het stiekem toch met een trage methode verzend als je voor express hebt betaald maar dat kun je vaak zien aan de t&t code en dat geld krijg je terug als je een dispute opent.
Maar wat hier eerder ook gezegd wordt, het verplicht de verkoper hoogstens om je pakketje met een express methode te verzenden waardoor het sneller vanuit China bij het eerste punt in NL is. Maar zodra het bij postnl is en die hebben vertragingen/prioriteiten dan is dat niet relevant meer en heeft de verkoper daar ook geen invloed meer op, of je moet extreem veel betaald hebben voor ultra snelle shipping maar daar ga ik in deze situatie niet van uit.

Tuurlijk wel, want wat jij ook zegt; in China hebben ze geen invloed op hoe hard PostNL loopt om dat pakketje op tijd te bezorgen. Dus je kan wel meer betalen om het sneller uit China weg te krijgen, maar zij kunnen niet garanderen wanneer je het ontvangt. De douane moet er soms ook nog wat mee en PostNL kan de drukte niet aan en heeft geen boodschap aan het feit dat jij meer hebt betaald, dus ja.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:32

Dan is het nog steeds geen oplichting? :? Je betaald meer voor een andere shipping methode die dan ook wel degelijk wordt gebruikt en een kortere verwachte levertijd geeft, maar ook een kortere garantietermijn dan de allergoedkoopste optie geeft. Er staat ook duidelijk bij bij het afrekenen dat het om een verwachte tijd gaat, niet een gegarandeerde dus geen valse voorwendselen. Die garantietermijn is wel langer dan de verwachte levertijd maar alsnog wel een maximale termijn waarin het geleverd moet worden. Krijg je het dan niet = geld terug en komt het item alsnog dan mag je die gratis houden. 90% van de tijd komt dat pakje ook binnen de verwachte tijd aan alleen deze tijd van het jaar hoef je dat niet te verwachten.