Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:27

Ik erger mij onwijs aan vriendjespolitiek en dat voor bepaalde mensen andere regels gelden dan voor de rest. :r

En aan de klimaatcontrole van het pand waar ik nu zit, die staat op standje 'voel de wind door je haren gaan'.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:28

Bokkers die je, in discussies, aanspreken met: meisje/meiske/meid :r ga ergens anders uit de hoogte doen man.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:44

Ohana_91 schreef:
Dat sommige mensen zo overdreven zijn met leestekens. Niet één punt achter een zin, nee altijd minstens 3. Hetzelfde met vraagtekens en uitroeptekens.

OHMYGOD ik erger me ook altijd mateloos aan die 3 puntjes achter een zin (in mijn hoofd lees ik een zin dan heel aanstellerig, weet niet hoe ik het moet omschrijven hahaha) maar dacht dat ik echt de enige was daarin :') :') :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 12:50

Aan dat poedersuiker van de buren aan de overkant die al een kwartier op een poedersuiker staat te blazen en ik al 15 min fjuu fjuuu fjuuu moet aanhoren.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:15

Dat er toch iets serieuzer aan de hand is met mijn pijnlijke voet dan ik dacht :')

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:19

Woordenboek vergeten bij examen Nederlands |o

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:12

CharIsabella schreef:
Aan dat ik Riverdale wil kijken op Netflix maar ziggo weer eens besluit om er mee te stoppen |( ik heb een hoofd vol zorgen, kan pas om 2 bellen voor m'n uitslag van m'n bloedonderzoek, ik heb dit nodig ziggo... Echt serieus |o

Dat ik me dus zo ellendig hoor te voelen, want uit mijn bloedonderzoek kwam dat mijn waarden juist verbeterd zijn.. Shoot me please

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:22

Aan mezelf.... Waarom vind ik bellen zo eng ;(

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:29

iirrssjjee schreef:
Aan mezelf.... Waarom vind ik bellen zo eng ;(

Schrijf alvast op wat je wilt zeggen en wat je eventueel moet antwoorden op vragen. Dat helpt mij altijd wel een beetje.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:33

Dat het me momenteel zo veel moeite kost om dingen te typen voor school. Nog maar 5 weken. 5. Pff

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:39

Jikkeee schreef:
Dat het me momenteel zo veel moeite kost om dingen te typen voor school. Nog maar 5 weken. 5. Pff

Je kunt het!
*gaat zelf ook snel verder met het typen van een conclusie, discussie en aanbevelingen...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:46

Dat ik maar niet uit mijn woorden kom in mijn sollicitatiebrief.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:49

Amandavd schreef:

Jakkes ja dat is ook vervelend als dat niet lukt.
Op papier kom ik daar wel goed mee weg, maar zodra ik dan face-to-face met iemand zit gaat het helemaal mis :')

Kirania

__Sannne schreef:
Bokkers die je, in discussies, aanspreken met: meisje/meiske/meid :r ga ergens anders uit de hoogte doen man.

Oh my god, dit _/-\o_

Amandavd

cursebreaker schreef:
Amandavd schreef:

Jakkes ja dat is ook vervelend als dat niet lukt.
Op papier kom ik daar wel goed mee weg, maar zodra ik dan face-to-face met iemand zit gaat het helemaal mis :')

Ik heb het andersom hahah. :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:53

Amandavd schreef:
Ik heb het andersom hahah. :')

Wat wel kan helpen is om een soort voorbeeldje erbij te pakken van het internet. En dan beginnen met de standaard dingen qua opzet, zoals de aanheft e.d. en dan te beginnen door het op te delen in paragraven en misschien dat het dan wat meer vanzelf gaat als je stukje voor stukje schrijft. De 1e paragraaf gebruiken als inleiding om je voor te stellen en aan te geven dat je graag op die en die functie solliciteert en graag wil langskomen voor een gesprek. Paragraaf 2 zou ik dan bv. beginnen met waarom je denkt dat je in aanmerking komt voor de functie en paragraaf 3 zou ik dan een beetje een eind eraan maken en aangeven dat je graag zou langskomen voor een face to face gesprek. En dan afsluiten.

Ik heb er vorige week nog eentje verstuurd voor een sollicitatie bij de dierenbescherming/dierenambulance, dus het zit me nog vers in het geheugen, lol. Ik wil je best mijn brief als voorbeeldje sturen? Deze is wel niet Super professioneel omdat het uiteindelijk om een vrijwilligersfunctie ging en niet een betaalde baan, maar ik heb het wel redelijk formeel geschreven, maar ook proberen om mijn interesse hier al zoveel mogelijk over te brengen zodat ik uitgenodigd zou worden voor een gesprek.

EDIT:
Mijn voorbeeldje (Ik heb namen en plaatsen even buiten beschouwing gelaten)

Spoiler:
Beste heer/mevrouw,

Ik ben M., 29 jaar oud en woonzaan in H. Bij deze solliciteer ik graag voor de openstaande functie van Medewerker Dierenambulance Chauffeur.

Waarom ik denk dat ik in aanmerking kom?
Ik heb natuurlijk een groot hart voor dieren en werk er graag voor en mee, ik ben een team speler en ik ben enorm gemotiveerd en leergierig. Ik durf van mezelf te zeggen dat ik redelijk stress bestendig ben - Ik heb onlangs ook al een beetje ervaring opgedaan bij DALZ in M. waardoor ik wel van mening ben dat ik deze functie goed zou kunnen vullen als ik de kans krijg om ervaring op te doen. Ik ben in het bezit van een B rijbewijs en heb nu 10 jaar schade vrij gereden in verschillende auto’s. Ik heb ook eigen vervoer.

Graag zou ik voor 2 dagen in de week willen solliciteren. Ik heb een zoon van 6 jaar welke op de basisschool zit, dus ik ben vrij flexibel onder schooltijden en qua regelen van opvang. Ondanks flexibiliteit, zou ik het liefst wel graag vaste dagen ingepland hebben omdat dit met naschoolse opvang beter te regelen is. Ik heb een aantal dagen/dagdelen aangevinkt welke voor mij het beste schikken en waarvan ik hoop dat dit ook bij jullie uitkomt, maar waar zeker ook nog over te praten valt.

Ik hoop dat de plek nog vrij is en ik in aanmerking kom. Ik hoor graag van u. Met vriendelijke groet,

M. P.

Voor een betaalde baan zou ik het wel wat meer opdelen, omdat het nu langere lappen tekst zijn. Ook dan even een CV toevoegen e.d. en ook qua opzet dan datum enz. toevoegen, plaats. Dat heb ik hier dan achterwege gelaten allemaal.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:12

Dat ik nog niet het geld van de belastingdienst heb. De dagtekening was 9 mei. Uitbetalen binnen een week na de dagtekening was de afspraak. JA?! :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:40

Xankjewel Cursebreaker!

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:44

:') Deze smiley die te pas en onpas gebruikt word.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:47

love die smiley ik mis m buiten bokt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:05

Amandavd schreef:
Xankjewel Cursebreaker!

No problem.

Mijn voorbeeld brief hier heeft wel wat fouten wat ik vergeten was te vermelden (dit was een kladblok versie) hihi. Maar het ging me er voornamelijk om dat het je misschien op weg kon helpen als je kijkt naar hoe het opgezet is enz. Spel/grammatica/schrijf fouten moeten dus even buiten beschouwing gelaten worden :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:07

Aan dat het er weer op lijkt dat ik toch niets goed kan doen op het werk en ik alleen maar als stuk str*nt behandeld wordt. 'Oh … lost dat wel op', 'Ja doe jij dat effe', enzovoort. En ik ren me de pl*uris.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:20

Ohja.

& de vraag of ik een relatie heb en/of een man in mijn leven heb. En ik dan nee antwoord en er een akelige stilte valt. Vervolgens komt de vraag, 'En zijn je honden ook alleen maar teefjes?', 'Nee .. ik heb één reutje', 'Ohja!', 'Uh .. maar .. dat is niet de reden dat ik single ben hoor', …..

WHAT THE FACK!? |o |o :? :? :? :?
Wat doe ik toch soms verkeerd ..

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:22

Kleine kinderen (4-7jaar) die te veel naar spirit gekeken hebben

Ik ben op buitenrit met mijn oude pony (western gereden voor de duidelijkheid)
Staat er opeens zon kudde kinderen me na te roepen “want ik ben een mishandelaar en ik heb hem (wijzend naar ouwe rot die ontspannen doorloopt) zeker ook van zijn kudde gestolen en al zijn haar afgeknipt en hem uitgehongerd tot hij niet meer kon protesteren als ik erop ging en hij is verdrietig etc etc etc”
Tuurlijk is het erg wat ze met die woeste stoere hengst hebben gedaan maar dat maakt niet alle westernruiters slecht :roll:

Moeders stonden ook echt zo van ja... zoek het uit...
Grrrr _-:(
Naar mijn idee is dit een vrolijke pony die van zijn oude dag geniet :Y)
Afbeelding

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:05

Nabster schreef:
:') Deze smiley die te pas en onpas gebruikt word.

Ik vind dit echt de mooiste smiley die het internet heeft voortgebracht :')

Ik erger me aan mijn werk, the usual