Amandavd schreef:Ik heb het andersom hahah.

Wat wel kan helpen is om een soort voorbeeldje erbij te pakken van het internet. En dan beginnen met de standaard dingen qua opzet, zoals de aanheft e.d. en dan te beginnen door het op te delen in paragraven en misschien dat het dan wat meer vanzelf gaat als je stukje voor stukje schrijft. De 1e paragraaf gebruiken als inleiding om je voor te stellen en aan te geven dat je graag op die en die functie solliciteert en graag wil langskomen voor een gesprek. Paragraaf 2 zou ik dan bv. beginnen met waarom je denkt dat je in aanmerking komt voor de functie en paragraaf 3 zou ik dan een beetje een eind eraan maken en aangeven dat je graag zou langskomen voor een face to face gesprek. En dan afsluiten.
Ik heb er vorige week nog eentje verstuurd voor een sollicitatie bij de dierenbescherming/dierenambulance, dus het zit me nog vers in het geheugen, lol. Ik wil je best mijn brief als voorbeeldje sturen? Deze is wel niet Super professioneel omdat het uiteindelijk om een vrijwilligersfunctie ging en niet een betaalde baan, maar ik heb het wel redelijk formeel geschreven, maar ook proberen om mijn interesse hier al zoveel mogelijk over te brengen zodat ik uitgenodigd zou worden voor een gesprek.
EDIT:
Mijn voorbeeldje (Ik heb namen en plaatsen even buiten beschouwing gelaten)
Spoiler:
Beste heer/mevrouw,
Ik ben M., 29 jaar oud en woonzaan in H. Bij deze solliciteer ik graag voor de openstaande functie van Medewerker Dierenambulance Chauffeur.
Waarom ik denk dat ik in aanmerking kom?
Ik heb natuurlijk een groot hart voor dieren en werk er graag voor en mee, ik ben een team speler en ik ben enorm gemotiveerd en leergierig. Ik durf van mezelf te zeggen dat ik redelijk stress bestendig ben - Ik heb onlangs ook al een beetje ervaring opgedaan bij DALZ in M. waardoor ik wel van mening ben dat ik deze functie goed zou kunnen vullen als ik de kans krijg om ervaring op te doen. Ik ben in het bezit van een B rijbewijs en heb nu 10 jaar schade vrij gereden in verschillende auto’s. Ik heb ook eigen vervoer.
Graag zou ik voor 2 dagen in de week willen solliciteren. Ik heb een zoon van 6 jaar welke op de basisschool zit, dus ik ben vrij flexibel onder schooltijden en qua regelen van opvang. Ondanks flexibiliteit, zou ik het liefst wel graag vaste dagen ingepland hebben omdat dit met naschoolse opvang beter te regelen is. Ik heb een aantal dagen/dagdelen aangevinkt welke voor mij het beste schikken en waarvan ik hoop dat dit ook bij jullie uitkomt, maar waar zeker ook nog over te praten valt.
Ik hoop dat de plek nog vrij is en ik in aanmerking kom. Ik hoor graag van u. Met vriendelijke groet,
M. P.
Voor een betaalde baan zou ik het wel wat meer opdelen, omdat het nu langere lappen tekst zijn. Ook dan even een CV toevoegen e.d. en ook qua opzet dan datum enz. toevoegen, plaats. Dat heb ik hier dan achterwege gelaten allemaal.