Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Ik heb er een aantal, zowel de inlegkruisjes als de grotere pads. Ik heb ze via AliExpress, een heel stuk goedkoper en het zijn precies dezelfde als een aantal van de pads die in Nederland worden aangeboden.
Ik wil uiteindelijk helemaal van het gewone maandverband/tampons af, en heb zelf eigenlijk bijna alleen lichte dagen, dus een cup lijkt me dan niet fijn, en de pads zijn ideaal. Lekt totaal niet, zit best comfortabel en het neemt heel veel op. Alleen het schoonmaken is natuurlijk een beetje 'vervelend'. Ik heb ze eerst telkens in een emmer water gelegd en daarna samen in de was, maar ik vond dat de was er muf door ging ruiken, dus sindsdien spoel ik ze gewoon direct of dezelfde dag op de hand uit, en dat werkt perfect.
8nnemiek schreef:Ik heb er een aantal, zowel de inlegkruisjes als de grotere pads. Ik heb ze via AliExpress, een heel stuk goedkoper en het zijn precies dezelfde als een aantal van de pads die in Nederland worden aangeboden.
Ik wil uiteindelijk helemaal van het gewone maandverband/tampons af, en heb zelf eigenlijk bijna alleen lichte dagen, dus een cup lijkt me dan niet fijn, en de pads zijn ideaal. Lekt totaal niet, zit best comfortabel en het neemt heel veel op. Alleen het schoonmaken is natuurlijk een beetje 'vervelend'. Ik heb ze eerst telkens in een emmer water gelegd en daarna samen in de was, maar ik vond dat de was er muf door ging ruiken, dus sindsdien spoel ik ze gewoon direct of dezelfde dag op de hand uit, en dat werkt perfect.
Sting schreef:@magda: wat voor wasbare wattenstaafjes heb jij?
Maandverband heb ik ook naar gekeken om zelf te maken. Moet lukken,zal me er weer eens in verdiepen. Liep tien vast op het waterdichte, plastic deel.
Sting schreef:@magda: wat voor wasbare wattenstaafjes heb jij?
Maandverband heb ik ook naar gekeken om zelf te maken. Moet lukken,zal me er weer eens in verdiepen. Liep tien vast op het waterdichte, plastic deel.
Sting schreef:Helaas magda! Bedankt voor je reactie.
Wat betreft de waterdichte laag in de wasbare verbanden, dat maakt me niet zoveel uit als dat wat vervuilend zou zijn. Het is sowieso een stuk beter dan steeds weggooien. Ik kan alleen niet zo goed vinden waar ik kleinere hoeveelheden kan krijgen zonder gelijk de hoofdprijs te betalen.
Sonja_vR schreef:Pul kun je de meter gewoon krijgen bij de stoffenverkopers
Word ook gebruikt in katoenen/wasbare luiers (waterdichte all in ones en zo )
Heb er ooit eens luiers van gemaakt voor een vriendin haar kleine
Lijkt mij bijna de makkelijkste oplossing
Picassox schreef:Voor degene die katoenen maandverband zochten: ik kwam ze net toevallig tegen op de website van http://www.zozero.nl, staan trouwens wel meer plastic vrije en duurzame artikelen!
Laulitz schreef:Laurievc schreef:Ik ging net eens opzoeken waar de dichtsbijzijnde verpakkingsvrije winkel was. Ja gadver, dat is toch wel een eindje
Zitten er geen in Antwerpen? In Mechelen weet ik dat er eentje zit!