Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 21:19

Oeii ik moet nog een milieu pas aanvragen anders kan ik m'n afval niet kwijt..

Mooie kleuren Winsel!

En mooie vloer. Lijkt al heel anders zo. :)

Ik heb de keuken uitgezocht. Hoogglans witte kastjes en een beton kleur werkblad. Heb een kastje vervangen door 2 lades onder elkaar. Keuken wordt 5 cm hoger. Ben benieuwd hoe 't lijkt.. Kreeg van die stalen met kleuren waaruit je kon kiezen. Zal wel heel anders worden. :j

Als de keuken klaar is worden de deuren geverfd, dit doe ik bewust pas nadat de keuken klaar is ivm stof en kleur uitkiezen van de deur.

Zaterdag die-day! :):) Dan ga ik verhuizen! Geen grote verhuizing hoef alleen m'n bed en nacht kastje mee te nemen. En m'n kleding en toilet spullen. Voor de rest is alles eral. :=

WinSel

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 16:11

Leuk AmoorM! Succes zaterdag *\o/*

Ik krijg zoals het nu lijkt woensdag de sleutel *\%/*

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:08

Jaaa gaaf WinSel *\%/*

Ik was vanmorgen om 0745 in mijn huisje omdat mijn bed van Beter Bed tussen 8 en 11 zou komen.
Word ik om half 10 gebeld door de bezorger dat er iets fout gegaan is en ze de poten nog helemaal niet voorradig hebben 8)7 en dat de klantenservice dat dus blijkbaar niet met mij gecommuniceerd had.
Dus hij kon of alleen het matras en de lattenbodem komen brengen, of ik moest wachten tot de klantenservice belde voor een nieuwe afspraak.
Maar voor het tweede gekozen... ik baal, lekkere service zo.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:51

Zo dat is frustrerend. Als goedmakertje zetten ze zeker het hele bed in elkaar nu? {:)-:(

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 20:46

Ze hebben me dus nog niet eens gebeld voor een nieuwe afspraak |( wat een gedoe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 21:37

Dat is wel heel slecht zeg. :+

Éindelijk een avond thuis, afgelopen avonden alleen maar avonddienst gehad en dan kan ik niet lekker op de bank zitten met kaarsjes enzo aan. Vind dat echt zo gezellig. <3

Mijn spullen van PTMD zijn ook binnen, dit weekend even tijdens de grote schoonmaak een plekje geven.

Zijn er hier mensen met alleen een fiets en verder geen beschikking over auto oid? Ik heb vandaag voor het eerst boodschappen besteld. Ik vind het fijner om 1 keer grote boodschappen te doen ipv elke dag te gaan. Maar zelfs elke dag is irritsnt met die zware tassen op de fiets. Eerste keer bezorgen is in ieder geval prima bevallen dus dat doe ik zeker vaker. Behalve vers producten die ik niet in vries zoals fruit en yoghurt. Daarvoor toch maar even op de fiets stappen. :Y)

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:46

Jahoor hier ook geen auto! ik doe ook vrij veel bestellen, en alleen de dingen die snel over de datum gaan haal ik lopend of met mijn scooter. Ik vind de Jumbo fijn om online bij te bestellen. Nu weet ik even niet meer of geld voor jou nou ook een ding was of niet, maar bij die webshop kan je ook sorteren op 'laagste prijs per eenheid', waar je bij andere webshops vaak alleen kan sorteren op laagste prijs. Bij sommige producten zie je dan hoeveel het product bijvoorbeeld kost per kilo, per stuk, of kopje (bij koffie en thee) en zo door, en de goedkoopste opties staan dan bovenaan.

Zelf ben ik momenteel zoveel mogelijk aan het besparen op allerlei dingen want ik heb nog een paar meubels op mijn verlanglijst staan die ik graag wil hebben. Zo kom ik sneller aan geld :+ :D
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:58

Ik heb wel een auto, maar ga misschien ook bestellen. Bij jumbo kun je ook bestellen en zelf ophalen. Scheelt weer tijd! :o

Marcella
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 23:58

Besparen doe ik door mijn eigen groente en fruit te verbouwen. Eet nog steeds van mijn eigen aardappels en heb zelfs deel ingemaakt in de vriezer liggen.

Maar hier wel een auto. Heb nu ook nog appeltjes liggen van de fruitbomen die ik opgehaald heb. Ze mochten weg van de mensen. En mocht ze meenemen dus die er een beetje netjes uitzagen meegenomen. Ga nu binnenkort appel/kaneel brood bakken.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 03:17

Telpeva schreef:
Jahoor hier ook geen auto! ik doe ook vrij veel bestellen, en alleen de dingen die snel over de datum gaan haal ik lopend of met mijn scooter. Ik vind de Jumbo fijn om online bij te bestellen. Nu weet ik even niet meer of geld voor jou nou ook een ding was of niet, maar bij die webshop kan je ook sorteren op 'laagste prijs per eenheid', waar je bij andere webshops vaak alleen kan sorteren op laagste prijs. Bij sommige producten zie je dan hoeveel het product bijvoorbeeld kost per kilo, per stuk, of kopje (bij koffie en thee) en zo door, en de goedkoopste opties staan dan bovenaan.

Zelf ben ik momenteel zoveel mogelijk aan het besparen op allerlei dingen want ik heb nog een paar meubels op mijn verlanglijst staan die ik graag wil hebben. Zo kom ik sneller aan geld :+ :D

Ik spaar koopzegels. Maar online is dat helaas niet. :(

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 09:12

Hier wel een auto want ik woon echt in een gat :+
Ze bezorgen hier ook geen boodschappen en de bus gaat maar 1x in het uur :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 09:18

naomiiiii schreef:
Dat is wel heel slecht zeg. :+

Éindelijk een avond thuis, afgelopen avonden alleen maar avonddienst gehad en dan kan ik niet lekker op de bank zitten met kaarsjes enzo aan. Vind dat echt zo gezellig. <3

Mijn spullen van PTMD zijn ook binnen, dit weekend even tijdens de grote schoonmaak een plekje geven.

Zijn er hier mensen met alleen een fiets en verder geen beschikking over auto oid? Ik heb vandaag voor het eerst boodschappen besteld. Ik vind het fijner om 1 keer grote boodschappen te doen ipv elke dag te gaan. Maar zelfs elke dag is irritsnt met die zware tassen op de fiets. Eerste keer bezorgen is in ieder geval prima bevallen dus dat doe ik zeker vaker. Behalve vers producten die ik niet in vries zoals fruit en yoghurt. Daarvoor toch maar even op de fiets stappen. :Y)

Tot begin 2019 geen auto gehad. Dus elke dag een beetje boodschappen doen en grote boodschappen bestellen.
Nu wel een auto, ideaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:56

Ik heb wel een auto maar ik woon op 4 hoog zonder lift dus ik bestel ook veel. Dingen als kattengrit ga ik met mijn slechte rug niet naar boven slepen. Ik laat eens in de zo veel tijd dus spullen bezorgen voor mijn voorraadkast (houdbare plantaardige melk, cola light ofzo). Ik wil eigenlijk Picnic weer in gebruik nemen maar sta nog op de wachtlijst helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:35

Emmaa_ schreef:
Ik heb wel een auto maar ik woon op 4 hoog zonder lift dus ik bestel ook veel. Dingen als kattengrit ga ik met mijn slechte rug niet naar boven slepen. Ik laat eens in de zo veel tijd dus spullen bezorgen voor mijn voorraadkast (houdbare plantaardige melk, cola light ofzo). Ik wil eigenlijk Picnic weer in gebruik nemen maar sta nog op de wachtlijst helaas.

Op 4 hoog zonder ligt? Ik dacht dat ze vanaf 3 hoog verplicht zijn een lift te plaatsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:53

Nee hoor. 5 hoog is de max volgens mij. Ik woon echt in zo'n jaren 60 complex dat gebouwd is op zo veel mogelijk mensen op elkaar stapelen in een zo goedkoop mogelijk gebouw. Ik moet 8 trappen op om bij mijn voordeur te komen :))

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:36

Oh man, word al moe als ik er aan denk _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:42

Haha ja ik probeer het maar als een workout te zien, maar het dwingt me wel om iets creatiever te zijn en vooral geen dingen in mijn auto te laten liggen :=

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:20

Pff Dat is zeker een work out!

Ik beschik gelukkig ook over een auto. Wil als ik in m'n nieuwe huisje woon wel met fiets naar werk. Das 15 minuten fietsen :D

Zojuist verduisterende gordijnen gescoord bij de Kruidvat. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:51

Banyu, bij de jumbo niet? Ik kreeg w pannenzegels namelijk.

Telpeva, goede tip! Ik zat al te scrollen de hele tijd. :+

Zou graag een auto hebben maar heb ook geen rijbewijs dus die maar eerst halen. :Y)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:14

Wat hebben katten in een asiel snel een nieuw huis :oo voor de katten natuurlijk fijn, maar elke keer als ik een leuke zie is ie ook zo weer weg haha. Als m'n huisje klaar is maar heen gaan en kijken *\o/*

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:17

WinSel schreef:
Wat hebben katten in een asiel snel een nieuw huis :oo voor de katten natuurlijk fijn, maar elke keer als ik een leuke zie is ie ook zo weer weg haha. Als m'n huisje klaar is maar heen gaan en kijken *\o/*

Ik heb mijn kat via een oproep op Facebook van iemand die er niet meer voor kom zorgen

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:37

WinSel schreef:

Ohhh wat geweldig dat je voor een asielkat gaat <3
Ik zou inderdaad gewoon wachten met kijken tot je huisje klaar is, dan kan je meteen een afspraak maken als je een leuke ziet.

Asielkatten zijn het aller beste, maar misschien ben ik bevooroordeeld :+:

Afbeelding

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:38

Jaaa zo leuk <3 eigenlijk wil ik er 2 maar weet niet of dat nu direct financieel haalbaar is. Verhuizen is duur haha

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:49

Verhuizen is echt duur inderdaad, zie mijn geld gewoon voor mijn ogen oplossen _O-
Wij hebben er thuis ook 2 (waarvan die op de foto dus van mij is) en behalve dat het voer harder gaat merk ik niet heel veel extra kosten :)).
Dus ik denk dat als je eenmaal gesetteld bent dat het best te doen is.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:55

Jaa dat zeker. :)
T is nu alleen even beslissen, eerst 1 en later nog 1 of even wachten en dan direct 2 haha. Maar een huis zonder kat kan ik niet :))