Beschuldigd door buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:36

Vroeger toen ik niet op.bokt zat kreeg ik ook bokthits bovenaan hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:41

Nog even over de verschillende sites zoals huurstunt, waar je voor moet betalen, niet doen!

Zijn zo malafide als de pest en je betaalt om in te schrijven en te mogen kijken en dan blijkt dat het fake advertenties zijn of er al zo lang opstaan dat ze al bijna 2 huurders verder zijn daar.

Marktplaats afzoeken en dan voor prive aanbieders kiezen, heb je de meeste kansen.

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:44

Art_Ificious schreef:
Topicstarter, heb je al gedacht dat betreffende onderbuur ook kan meelezen wat jij allemaal post hier?

Met simpel twee woorden heb ik dit topic op google gevonden namelijk.

[ [url=m/XW0ZwY.pn]Afbeelding[/url] ]

Dus alles wat jij wil ondernemen kan hij op voorhand weten (als hij meeleest).
Misschien dat die daarom meteen weer naar zijn eigen woning rent na het rammen op de deur.
Misschien dat daarom het spiekgaatje bekrast is omdat er hier gemeld was van er doorheen te filmen.

Het zijn maar gedachten van mij, maar lijkt me niet onmogelijk.

Straf dat die bovenaan staat! kan de titel van dit onderwerp niet worden aangepast zodat de hit niet meer bovenaan staat?

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:49

Kaus schreef:
Ik ga morgen eens even voor al jullie tips zitten.

Lig nu met mn hart in mn keel in bed omdat hij helemaal te keer loopt te gaan aan de deur. Moet mn vriend nu tegenhouden om hem niet te grazen te nemen. Zelfs even snel de deur uit om de kleine pup met blaasontsteking te laten plassen kan niet. Daar heeft niemand last van. Politie bellen heeft toch geen zin meer...

Edit: jongens ik ben zo bang. Vriend is met de grote hond uit en ik zit hier met puppy alleen. Buurman schreeuwt en slaat maar politie wil denk ik niet meer komen. Ik weet niet wat ik moet doen.

ts
wat verschrikkelijk voor je!!

dit is toch absurd??
ik woon helaas erg ver weg anders had je zo je pup te loge kunnen brengen (tegen den haag woon ik) zodat je bij je vriend zijn ouders kan verblijven met evt de bangere hond

ik hoop dat er gauw een oplossing voor je komt

laat je niet gek maken!
ik weet helaas uit ervaring hoe moeilijk en beangstigend dit kan zijn...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:50

miccamaaike schreef:
Wat is t toch krom geregeld in Nederland met dit soort dingen. Die vent moet echt in een hutje op de hei.

D'r zijn meer mogelijkheden denk ik (bemoeizorg vanuit goede samenwerking zorg - woningbouw - politie) waarbij je steeds een wortel/stok-benadering kiest (werk mee en we doen er alles aan om je te helpen, problemen uit te spreken, overlast te verminderen ook voor hemzelf, maar werk niet mee en huisuitzetting en politie staan op de achtergrond en kunnen snel in beeld komen) maar dan moet men dat wel doen.

Volgens mij kan dit in situaties beslist succesvol zijn. Maar het kost wel inspanning, en niet hopen dat er een magische regel is die het oplost, of dat het vanzelf overwaait.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:52

Maakt toch niet uit wat TS schrijft over haar buren? Zolang ze geen namen noemt treft het haar toch geen enkele blaam? Er zijn zo veel flats en rot buren. De rotte appels zitten overal.

Bovendien als de buurman zich aangesproken voelt of herkent in dergelijke gedragsvertoningen zonder dat zijn naam gevallen is, is het alleen maar een bevestiging dat hij schuldig is aan genoemde woongenot verstoringen. Iemand die zich hier niet enigszins in herkent, heeft er immers ook niks mee te maken.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 12:06

Diddykong, je omschrijft inderdaad precies wat er aan de hand is. :j Er gebeurt feitelijk niks. Ja, het is pesten. Het is vervelend en beangstigt ons. Maar hij slaat niet, vernielt niet (nou ja, niet dat wij kunnen bewijzen) en hij vormt geen échte bedreiging (strafblad oid). En dus gebeurt er niks.

Hmm, dat het topic te vinden is op internet maakt me niet zo veel uit. Heb ik ook wel rekening mee gehouden. Kan me niet voorstellen dat hij dit op gaat zoeken op internet. Dan moet je nog de juiste trefwoorden gebruiken, dit topic aanklikken (van een vreemd paardenforum) en dan ook nog de link leggen met jezelf. Verder vertel ik inderdaad geen namen of andere persoonlijke dingen. Voor een buitenstaander kan dit iedereen zijn. Mocht ik inderdaad wel het idee hebben dat de buurman dit topic doorheeft dan laat ik het verwijderen (ga er vanuit dat dat toch wel kan).

MML, dank voor de tip! Ik was inderdaad ook erg huiverig om me in te schrijven. En dan heb je voor twintig euro één website, maar er zijn er nog honderd andere waar ik me ook voor in kan schrijven. Dan blijf je bezig.

We hebben ondertussen contact met de gemeente. Die halen gelukkig wel wat uit. De buurman heeft een officiële brief ontvangen dat hij nu onder toezicht staat en streng in de gaten gehouden wordt. We mogen ze nog een uitgebreide mail sturen incl. filmpjes en al ons andere bewijs. Zij gaan dit dan zoveel mogelijk verder oppakken. Eindelijk iets bereikt dus!

Een logboek houden we zeker bij :j Al ontkent de buurman toch alles, en ja in principe kun je natuurlijk zo veel verzinnen als je wil in dat logboek. Hoop dus wel dat het zin heeft.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:08

Zoveel verzinnen als je wilt kan toch niet als je ook alles filmt? Daarbij heb je al met de andere buren gepraat? Weet niet of dat al voorbij gekomen is.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:12

Wat fijn om te horen dat de gemeente wel wat doen! Heb je contact gehad met het wijkteam?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:12

Hij heeft alleen succes omdat jullie je laten intimideren. Dat blijkt wel uit het feit dat hij hard wegrent als je vriend komt. Het is een lafbek. Ik zou allang een keer de deur pengerukt hebben en gevraagd hebben of het potverhierengunter nou eens uit was met dat gekut en dat hij nou heel gauw oo moet gaan houden anders ben ik degene die een ander wat aan gaat doen. Kijken of hij dan nog net zo stoer is

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:15

Billy schreef:
Hij heeft alleen succes omdat jullie je laten intimideren. Dat blijkt wel uit het feit dat hij hard wegrent als je vriend komt. Het is een lafbek. Ik zou allang een keer de deur pengerukt hebben en gevraagd hebben of het potverhierengunter nou eens uit was met dat gekut en dat hij nou heel gauw oo moet gaan houden anders ben ik degene die een ander wat aan gaat doen. Kijken of hij dan nog net zo stoer is

Nou inderdaad; of wellicht eens op elk rot moment van de dag eens bij hem gaan aanbellen en op de deur bonken en razen en tieren. Eens zien of dat effect heeft. Koekje van eigen deeg.
Hier had ie al een rotknal voor zn bakkes gehad, maakt me niet uit of dat 'rambo' praktijken zijn of niet.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:18

Is het een idee om een dagje met de honden naar een bokker te gaan?Even je hoofd een beetje leeg maken,wandelen met de hondjes daarna een ijsje eten enz.Even wat anders.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:20

Wat fijn dat de gemeente wat actie lijkt te ondernemen!
Overigens respect voor jullie geduld hoor, en dat doen jullie goed, zelf netjes blijven. Persoonlijk had ik hem allang een slag voor z'n harses verkocht :x

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:29

Goed dat je de gemeente hebt bereikt en dat zij het wel serieus lijken te nemen! Hou vol hoor!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:31

Wat fijn dat de gemeente wel meewerkt!!

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:32

Wat fijn dat de gemeente wel iets kan doen!!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:34

ik kan me echt niet voorstellen dat er mensen zijn die andere zo het leven zuur kunnen maken met pesten.ik heb het zelf nog nooit meegemaakt maar ik denk ook dat ze hier aan het kortste eind trekken en wellicht dat pesters de minder mondige mensen uitkiezen?
Als ik het zo lees zou ik ook voor de manier kwaadschiks gaan....wat een ellende zeg!
Zo heb ik een gezinnetje zelfs zien vluchten naar het buitenland omdat er een ex gedetineerde achter ze aan zat. En wat ze ook deden de rechtzaak hebben ze niet gewonnen door gebrek aan harde bewijzen.
Ik zou echt niet meer voor mezelf in kunnen staan dus aan de ene kant heb ik diep respect voor je ts maar aan de andere kant denk ik, laat niet over je heen lopen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:05

TS wat een nare situatie, fijn dat de gemeente nu iets gaat doen. Ooit een keer een vriendin geholpen met 2 hele grote brede heren die voor een kratje bier, stel pizza's en een paar goede films op netflix een weekendje op haar huis hebben gepast. Zij kon een weekendje bijkomen en deze 2 heren hebben de buren netjes een opvoedcursus gegeven en een nieuw gebit. Als je wil doe ik een oproepje voor je op mijn facebook, want heb een heleboel potentiële oppassers in mijn netwerk die de buurtjes best een weekendje willen vermaken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:06

Nagini schreef:
Billy schreef:

Nou inderdaad; of wellicht eens op elk rot moment van de dag eens bij hem gaan aanbellen en op de deur bonken en razen en tieren. Eens zien of dat effect heeft. Koekje van eigen deeg.
Hier had ie al een rotknal voor zn bakkes gehad, maakt me niet uit of dat 'rambo' praktijken zijn of niet.

maar het is helaas niet alleen die ene buurman,

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 13:06

We gaan donderdag een dagje met de honden weg :D En daarna hebben we tm zondag de auto dus kunnen we elke dag er tussenuit.

We kwamen net terug van de honden uitlaten (wat we nooooit doen) en toen kwam de buurman 'toevallig ' ook naar beneden. Die ging even intimiderend in de deuropening staan maar ik hield geen stap in en drukte hem zo aan de kant dat ik door de deur kon _O-

Overigens draait hij nu de hele dag zijn muziek keihard. Dat maakt me niks uit (het moet echt mega mega hard staan wil je er kast van hebben maar je hoort het wel) maar ook dat doet hij nu dus om ons te irriteren en misschien om ons te triggeren.

Mer, wat een geniaal idee _O- Ben alleen bang dat de buurman het dan direct door heeft en dan dus niet meer gaat lopen klagen. En ik wil niet dat ze zelf gaan aanbellen.

Over de andere buren die het horen. Die zitten dus of in het complot zoals ze het zelf noemen. Of die zijn heel oud en lief en wil ik er niet mee lastig vallen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:08

fijn trouwens dat de gemeente er wel iets mee wil doen, hopelijk haalt het voldoende uit om jullie weer wat lucht te geven.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:10

Oh maar de oppassers zullen er alles aan doen, dat ze het feestje met zijn allen vieren ;)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:38

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:40

fijn dat jullie de auto kunnen lenen en er even tussenuit kunnen! en ook dat de gemeente jullie probleem serieus neemt. Ik hoop snel op een oplossing.
Mer's idee lijkt me ook wel een goede!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:51

Mij ook, jullie zijn lief genoeg geweest. Laat hem maar een keer voelen. Wel zorgen dat jij bewijs hebt als hij begint over mishandeling.