Maar hij moet wel effectief goed drinken. Niet een beetje halfslachtig sabbelen
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_lautje_ schreef:http://adc.bmj.com/content/early/2015/0 ... 221749e405
Wellicht een interessant artikel over de gevolgen van overvoeden met borstvoeding en kinderen die er echt te dik op worden. Dit heeft (op gebied van gevoelig zijn voor dik zijn op latere leeftijd) dezelfde gevolgen als overvoeden en te dik worden met flesvoeding
_lautje_ schreef:Cruz zit ook met lengte dik in de plus toch?
Het gaat hier denk ik eerder om kinderen die qua lengte en gewicht flink uiteen zitten.
Conclusie van het artikel is gewoon dat te dik nooit goed is. Of dat nu met fles of borst gebeurd. In die zin is overvoeden dus wel mogelijk.
En het is ook niet gek, je lichaam weet niet of het nu te dik is door borstvoeding of flesvoeding. Net zoals het niet weet of het te dik is door fruit of chips.
MaritB schreef:Pantykous schreef:Interessant onderzoek Lautje! Cruz is behoorlijk zwaar voor zijn leeftijd: ruim 10kg. Hij is echter ook lang, volgens de dokter nog geen reden tot zorg.
En hoe oud is hij?
pien_2010 schreef:pmarena schreef:Nou dat kan ik me voorstellen als je zoveel kolft.... ik heb geen idee verder hoor van hoeveelheden maar dit klinkt me toch wel als een halve Klarabella 14 in de oren, hihi.![]()
Inderdaad hoe meer je kolft hoe meer melk je aanmaakt. Maar in dit geval is het fijn voor iemand anders. En er zijn vrouwen die zo gemakkelijk veel en volwaardige borstvoeding hebben. Dat had ik ook, mijn moeder idem dito en ik verwacht mijn dochter ook. Ben er altijd heel dankbaar voor geweest. Geen gezeur met voeden.