Als je vriend vreemd gaat..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Morris

Re: Als je vriend vreemd gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 09:33

Ik denk dat hij het beste beter kan worden zonder jou. Eerst zonder jou, hij zal het zelf moeten doen.
Als blijkt na verloop van tijd, dat hij het alleen kan, kun je pas zeggen of er nog een relatie in zit.

Laat jezelf geen onderdeel zijn van de therapie.

Allemaal makkelijk gezegd vanaf de zijlijn, dat besef ik me maar al te goed. :)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 09:45

In mijn ogen denk je echt makkelijk, depressie weg,alles weer beter.
En dat wat hij jou aan deed dan? Kun jij ondanks dat er een depressie achter zat/zit, vergeten dat wat hij stuurde naar andere vrouwen? Zou dat vertrouwen er weer komen denk je? Ook als er ooit weer een link in de kabel komt?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 09:50

TS, hoewel ik je ouders begrijp, het blijven ouders en die hebben het liefst rozen zonder doornen voor hun dochter, maar hun opmerking vind ik zelf even egoïstisch.

Uiteraard hebben zij het ook zwaar. En tuurlijk mogen ze je de dingen van je vriend afkeuren. Maar als jij diep in je hart ervoor wilt gaan (met kans op vinden van je droomman OF een terugval van je vriend), dan zouden ze je daarin moeten steunen. Vind ik.

Je beslissing om al dan niet naar Nl terug te gaan moet dan ook niet genomen worden om je ouders niet teleur te stellen, maar omdat hij dat zelf wilt.

En volgens mij ben je nog niet zover.

Als ik je verhaal goed begrijp, wil je wel in Australië wonen, maar wel met leuk werk, fijne collega's, sociaal netwerk, genoeg inkomen om niet alleen te hoeven werken maar ook eens leuke dingen te kunnen doen.

Je zult nog veel dingen op een rijtje moeten zetten dus:
Geloof je je vriend zijn huidige verhaal
Stel dat hij therapie krijgt en misschien een terugval krijgt. Kun je dat aan / evt accepteren
Jullie willen wellicht naar Londen. Wanneer kan dit? Als er zekerheid Is over je schoonmoeder, pas als ze overleden Is?
Wanneer wil jij naar London, want je geeft wel aan gelukkig in Melbourne te kunnen worden, maar met trouwen en of kleinkinderen ben je nog steeds ver van je eigen familie vandaan.
Is je vriend echt je (mogelijke) droomman of klamp je je nu aan hem vast omdat je niet 1-2-3 naar nl kan / wil EN je nu niet gelukkig bent met de oude (werk en sociaal netwerk) situatie en voelt terug naar nl of engeland daarom wellicht als een soort falen?

Ik wil jou, maar ook je vriend, nog een keer heel veel sterkte en wijsheid en kracht toewensen

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 09:50

Lieve ts. Wat komen hier al veel adviezen langs en alles wordt genoemd.

Volg vooral je hart, maar ook je hoofd. En zoals ik bet nu lees doe je dat. Naar melbourne gaan lijkt mij ook een goeie oplossing. Je komt los van hem. Hij kan werken aan zijn depressie en problemen. Werkt dat, dan zit er nog wat in. Zo niet, dan is het over.

Aan de andere kant. Jij hebt alles voor hem opgegeven en nu doet hij dit. Ga in de toekomst nog meer grenzen stellen. Ksn hij op den duur niet met jou in melbourne gasn wonen etc. Ook hij moet zoch voor jpu inzetten.

Succes em sterkte

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 10:11

Ik snap je ouders, heb zelf kinderen in jouw leeftijd en je wil maar één ding, dat ze gelukkig zijn. Maar je hebt ook een leeftijd om zelf je boontjes te doppen, alhoewel dit een verdomd grote boon is. Ik wil je vanuit levenservaring maar één advies geven. Stop met moederen want dat doe je nu en kies het komende half jaar echt voor jezelf. Dus ga naar Melbourne, neem die baan en bouw voor jezelf iets op. Daar ga jij veel sterker van in je schoenen staan, hij kan nadenken over wat hij laat lopen met zijn gedrag(waarvan ik nog steeds niet overtuigd ben dat hij nu therapie neemt omdat hij zelf beter wil worden maar om jou niet te verliezen) en moet het zo zijn dan vinden jullie elkaar wel of niet weer in een relatie.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 11:01

TS, wat je ook doet. Doe het voor jezelf en niet voor hem. Ik hoop ook dat zijn therapie niet iets is wat hij doet om jou te pleasen, dat is niet de juiste motivatie en dan gaat het niet werken. Besef je dat dit jaren kan duren, als het al opgelost kan worden (ik heb af en aan last van depressies die gewoon ondanks alle therapie eens in de zoveel tijd terugkeren).

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:24

Als je heel veel van hem houd, dan is het ook juist nu behoorlijk lastig om hem aan zijn lot over te laten.
Hij zal misschien nog dieper in de stres gaan? En heeft jou juist nu hard nodig?

Meent hij het oprecht? Of zal hij weer in zijn gedrag terug vallen?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 12:30

ThreeFingers schreef:
Als je heel veel van hem houd, dan is het ook juist nu behoorlijk lastig om hem aan zijn lot over te laten.
Hij zal misschien nog dieper in de stres gaan? En heeft jou juist nu hard nodig?

Maar ik kan niet bij hem blijven omdat hij mij nodig heeft. Dat is niet eerlijk tov mij.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:37

Gewoon omdat ik even aan je dacht, net als vele bokkers hier.
Hoe het ook loopt, het komt goed!
Afbeelding

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:38

Nagini schreef:
ThreeFingers schreef:

Maar ik kan niet bij hem blijven omdat hij mij nodig heeft. Dat is niet eerlijk tov mij.

Hou dat idee vast. Er is werkelijk maar 1 persoon het allerbelangrijkst in je leven, en dat ben je zelf

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:38

Ik heb geschreven " als je heel veel van hem houd"

Uit medelijden moet je zeker niet blijven!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 12:41

Keuze: ik blijf 6 maanden. Zie hoe het gaat. In Melbourne.

Gevolg: mn ouders zijn her er niet mee eens, geven aan geen contact te willen met Matt meer en dat ze ook niet dooe het process willen van zn depressie. Dus support krijg ik niet.

Keuze: ik ga.

Gevolg: Matt wilt geen enkel contact meer als ik vertrek.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:41

Lieve TS,
Ik herken je tweestrijd. Bij lag het wat anders, woonden bij elkaar in de buurt, niemand is vreemgegaan. Maar hij zat de hele dag thuis te gamen, 2 hbo studies niet afgemaakt. Uiteindelijk is hij een mbo studie begonnen en met hangen en wurgen heeft hij dat afgemaakt. Hij had mij, woonde bij zn ouders en vond zn leven wel prima. Na veel aandringen, ga werk zoeken, ga dit regelen etc. Heb ik de knoop doorgehakt en ben ik bij hem weggegaan en nee dat was niet leuk, maar wel het beste.
Nu ik 2 jaar later erop terug kijk was het de beste beslissing. Toen hij doorhad dat ik er echt niet meer zou zijn is hij keihard gaan werken. Het resultaat is dat hij nu een mooie baan heeft, vooruit kan kijken naar een betere positie en hij heeft een mooie auto voor de deur. Ik spreek m nu nog regelmatig en ik ben zo trots op hem.

En om tot hier te komen was zeker lastig, ik wil je graag meegeven dat de keuze die je nu maakt hoe dan ook pijnlijk is. Maar ik ben van mening dat als jullie bij elkaar horen het hoe dan ook goed komt, dat moet niet van deze keuze afhankelijk zijn.

:(:):(:)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:42

Uit medelijden niet, dan moet je inderdaad niet bij hem blijven.
Maar de liefde van je leven in een diep dal steunen is natuurlijk wel wat bij het "huwelijk" hoort.

Het is natuurlijk eerst uitvissen of hij nog ooit zo gaat teksten als hij wel beter in zijn vel zit.
En jij wilt graag naar londen, wat was zijn mening daarin voordat hij ging appen?
Als hij dat al nooit wilde weet je ook zeker dat het nooit stand gaat houden.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:46

Nagini schreef:

Gevolg: mn ouders zijn her er niet mee eens, geven aan geen contact te willen met Matt meer en dat ze ook niet dooe het process willen van zn depressie. Dus support krijg ik niet.

Wat? Hoezo? :oo
Wat een rotkeuze zeg %)

Vanochtend het hele topic doorgelezen (nouja vooral de berichten van jou, anders was ik nu nog bezig) maar vind sommige mensen wel best hard := Kan te maken hebben dat ik geen ervaring heb maar damn hij lijkt het wel oprecht te menen en wat ie gedaan heeft is niet goed te praten maar toch het is toch ook niet zo zwart wit als sommigen het bekijken :oo

Ik vind het echt bewonderingswaardig hoe je ermee omgaat en hoe je toch nog praktisch kan denken, hoewel ik ook snap dat je wel moet, maar toch.
Ik vind dat je door alle partijen wel erg voor het blok wordt gezet nu dat maakt het niet makkelijker!
:(:)

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:47

Het lijkt me erg verstandig om naar Melbourne te gaan. Zowel voor jou als voor je vriend. Even afstand nemen. Het klinkt alsof je sowieso toe was aan iets anders als je baan niet leuk was en slecht betaalde.

En als je Melbourne toch niet wil dan zou ik toch naar Nederland gaan. In Adelaide blijven lijkt me voor nu niet verstandig.

Wat betreft de toekomst: stel dat hij nu toch wel mee wil naar de UK, hoe groot is dan de kans dat hij dat alleen uit schuldgevoel doet? Het zou altijd tussen jullie in blijven staan als hij om de verkeerde redenen met je mee gaat.
Hier hoef je geen antwoord op te geven maar ik hoop dat je het voor jezelf meeneemt in je keuzes.

Veel sterkte! En bedenk: alleen jij leidt je leven dus de keuze ligt bij jou, ongeacht wat ouders, vrienden of bokkers ook zeggen :)

Op jouw laatste reactie: valt me erg van hem tegen dat hij geen contact wil als je naar NL gaat. Komt op mij over als emotionele chantage en zin doordrijven :n

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 12:51

Ik denk dat ik melbourne ga doen als we ee logistiek etc uitkomen En dan is het in zijn handen. Hoe hij er aan werkt etc.

Ik vind het heel.moeilijk want ook mn ouders zetten me in een situatie die ik niet eerlijk vind.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:51

Nagini schreef:

Jeetje zeg. Alsof je het nog niet lastig genoeg hebt zonder deze ultimatums.

Ik ken je ouders natuurlijk niet, maar is er een kans dat ze eventueel bij zullen draaien na een tijdje? Mochten Matt en jij er wel uitkomen samen en uiteindelijk weer een relatie hebben waarin jij gelukkig bent, dan is dat toch wat telt? Jouw geluk?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 12:52

__Sannne schreef:
Nagini schreef:

Jeetje zeg. Alsof je het nog niet lastig genoeg hebt zonder deze ultimatums.

Ik ken je ouders natuurlijk niet, maar is er een kans dat ze eventueel bij zullen draaien na een tijdje? Mochten Matt en jij er wel uitkomen samen en uiteindelijk weer een relatie hebben waarin jij gelukkig bent, dan is dat toch wat telt? Jouw geluk?

Ja dat hoop ik eigenlijk wel..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:54

Ik wil verder niet speculeren maar is het niet ook een beetje dat je ouders het heel moeilijk vinden dat je aan de andere kant van de wereld zit en dat dit hun kans is je terug te krijgen? Ik bedoel natuurlijk willen ze het beste voor je maar kan dat niet een beetje mee spelen?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 12:55

saskiakefie schreef:
Ik wil verder niet speculeren maar is het niet ook een beetje dat je ouders het heel moeilijk vinden dat je aan de andere kant van de wereld zit en dat dit hun kans is je terug te krijgen? Ik bedoel natuurlijk willen ze het beste voor je maar kan dat niet een beetje mee spelen?

Speelt absoluut mee.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:56

Zowel je ouders als hij zetten je dus in een hoek, erg egoistisch want het zou om jou moeten draaien.

Wat je ook kiest, je gaat een partij teleurstellen om het zo te zeggen. Zolang je altijd maar één partij laat winnen: jezelf. Ik vind het nog steeds apart dat je vriend zichzelf nu in de slachtofferrol heeft weten te manouvreren. Jij bent hém nu aan het steunen in plaats van andersom, hij heeft jou in de zeik genomen, niet andersom.
Zou je niet achter zijn sexting zijn gekomen dan was hij zo doorgegaan voor.. hoe lang? Dat gegeven zou mij persoonlijk erg dwars zitten.

Maar het is jouw leven, wellicht krijg je het in Melbourne enorm naar je zin en doet wat afstand je goed. Misschien niet en dan kun je altijd nog gaan natuurlijk.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:56

Nagini schreef:

Dit is wat hij heeft gezegd? Is hij überhaupt wel in de positie om dit te zeggen? Was hij niet degene die jou juist weg aan het jagen is? ..... |o

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:59

OMG laat die kneus gaan zeg!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:59

Sorry maar ik denk dat je nog steeds je kop in het zand steekt. Als je naar NL gaat wil hij geen contact meer? Ben jij dan wel zijn droomvrouw, net zoals hij jouw droomman is? Ik ken jullie helemaal niet, maar als buitenstaander zou ik alsnog zeggen einde verhaal. Je blijft het maar goedpraten voor hem... Als hij echt van je houdt, moet hij achter jou aan komen.