Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:38

Jeetje hoe zwaar is je zoon dan nu Lies? Ik zeul echt een tientonner rond geloof ik.

Ik had voor de eerste dagen een soort slaapzak van Mini Rodini, heerlijk warm want toen was het nog behoorlijk koud bij ons boven. Had dat ding eigenlijk gekocht omdat ik 'm gewoon leuk vond en eigenlijk niet verwacht dat ik 'm meer dan 3x zou gebruiken. Blijkt een ideaal ding!

Afbeelding

Jes

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:52

Lies hebben ze toch fijn ingehaald!
ZL van bijna 4 (15kg) zit nu net in maat 104 en DL van 17 maanden zit net in maat 80 (9kg).

Mogen die puckababy wel met een deken erop? Ik weet dat de gewone slaapzakjes dat niet mogen.

Hier ook zonnebrillen, zelf ook altijd in de zomer ook met rijden.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:44

Ik deed altijd een deken over de slaapzak :\ lag ze wat 'vaster '.. uiteraard zo dat ze er niet onder zakken kon.
Niet goed dus?

Ik had overigens een 4 seizoenen van de Hema, die vond ik ook fijn en erg warm...

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:48

Hier ook altijd gewoon een deken over de slaapzak. En bij heel koud weer zelfs twee dekens.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:56

Ik heb eens ergens gelezen dat dat te warm zou worden?
Geen idee hoor, ook maar op internet gelezen een hele tijd terug.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 23:06

Hier ook Meyco dekentjes!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 23:13

Zal ook wel van de temperatuur van de slaapkamer afhangen denk ik. Hier was het van de winter gewoon rond het vriespunt dus dan red je het niet met alleen een slaapzakje. Maar de meeste huizen zijn zo goed geisoleerd en verwarmd dat het zelden onder de 15 graden word natuurlijk.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 23:17

Ik vind het ook lastig te bedenken over het slapen. In november kan het heel fris zijn, maar ook nog super lekker... Scheelt dat de babykamer snel opgewarmd is. En aan de andere kant, liever iets te fris en extra dekentje dan te warm (op de eerste weken na natuurlijk)

Ben nu eerst zelf nog bezig kleding te vinden. Heb liefst jurkjes etc, maar veel zijn me toch net te warm qua stof. Dus even proberen wat goedkope dunne dingetjes vandaan te halen. Dinsdag even bij de vreselijke primark kijken.

Zaterdag ga ik in een tas vol spulletjes neuzen van een bokker, met kleertjes in 50/56. Helemaal leuk!! Ben benieuwd

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 06:26

Jes schreef:
Lies hebben ze toch fijn ingehaald!
ZL van bijna 4 (15kg) zit nu net in maat 104 en DL van 17 maanden zit net in maat 80 (9kg).

Mogen die puckababy wel met een deken erop? Ik weet dat de gewone slaapzakjes dat niet mogen.

Hier ook zonnebrillen, zelf ook altijd in de zomer ook met rijden.

Zou niet weten waarom er geen deken op mag? Heb eerlijk gezegd geen zin om elke keer de slaapzak weer aan te passen. Met de warmte slaapt hij dus zonder dekentje en nu weer met en gaat prima.
Jeetje wat een verschil. Hier eentje met 8 maanden en 9kg en ook maat 80.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 07:35

pmarena schreef:
Britt schreef:
Pmarena, ook als de andere optie is om dan maar de hele zomer binnen te blijven? Mijn kleine vind dat felle licht maar niks en blijft maar met zn oogjes knijpen en friemelen om maar uit de zon te komen. Daar werkt een zonnehoedje en zonnekap niet voldoende voor :=

Gewoon wennen aan de zon, als je je daar al voor moet verstoppen dan loop je straks de hele dag met een zonnebril omdat je ogen dan overgevoelig worden of bij een baby blijven... zon is (met mate) gewoon gezond (en bovendien een levensbehoefte) en ook je ogen gebruiken zonlicht op een goede manier. Het is toch helemaal niet nodig om vol in de zon te kijken :?

:j

wat een nonsens ik heb altijd zonder zonnebril gelopen, maar door een of andere ziekte kan ik nu dus echt niet zonder of ik krijg echt zo een hoofdpijn dat ik een migraine aanval opwek! mijn ogen besachadigen dan ook van uv straling even als mijn huid en het is mij dus door artsen min of meer zo gezegt dat ik dom zou zijn om dan ook geen bril op te zetten!.Het kinderzonnebrilletje is mij voor beide kids aangeraden omdat kinderogen erg gevoelig zijn en het dus belangrijk is om ze te beschermen( ook al vertonen hun dus niet de klachten). mijn dochter 4 bepaalt zelf of ze hem op wilt, mijn zoontje 9 maanden vindt in de zon ook niet prettig in zijn ogen en die draagt maar graag een petje daar voor.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:06

Een petje is iets heel anders dan een zonnebril, waarmee je de ogen echt afsluit van de zon en de omgeving :)

Petje is niks mis mee. Daarmee hou je direct zonlicht uit de ogen maar je sluit de ogen niet af van al het zonlicht en de omgeving.

Ogen helemaal afsluiten van de zon vind ik weer typisch moderne bangmakerij waarmee kinderen nog verder van de natuur af komen te staan, nog wat zwakker en afhankelijker van spulletjes worden, maar de kassa's rinkelen er wel lekker van en oh wat staat het leuk :P

Zon is leven. Ogen moeten wennen aan verschillende sterktes zonlicht. Met je ogen communiceer je, achter een zonnebril verschuil je je en voordat je het weet heb je hem hele dagen op omdat je ogen niks meer gewend zijn. Wanneer moet een kind nou recht tegen de zon in kijken? Volgens mij zelden of nooit. Kijk op wintersport met sneeuw of als je zelf moet autorijden en anders niks ziet ofzo, dat is nog anders, dan heeft het echt een nut. Maar tegenwoordig zie je dat bij een wandelingetje naar de supermarkt al babies en peuters met zo'n ding op in hun wandelwagen hangen... moet ieder voor zich weten en soms zal er best een goede reden voor zijn zoals een bijzondere overgevoeligheid ofzo (misschien wel ontstaan door meteen al met die brilletjes te beginnen...) maar ik word er best een beetje verdrietig van eerlijk gezegd.

Volgens mij zijn we met zulke dingen met zijn allen stapelgek geworden. Hoe meer we tegen de natuur ingaan, denken het beter te weten, hoe zwakker we met zijn allen worden en hoe meer kwaaltjes, stempeltjes en rugzakjes we krijgen. Volgens mij houdt dat verband met elkaar.

Doe ermee wat je wilt, het is maar een suggestie om er eens over na te denken of je je kind wilt afsluiten van de zon en van simpel gezegd het leven :)

Hier bijvoorbeeld een wat genuanceerd stukje:
https://www.gezondheidenco.nl/178031/ku ... zonnebril/

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:20

Cruz is nu al ruim 8 kilo, hij is 9 weken :')

Ik heb net een Aden Anais slaapzak besteld, die Mini Rodini zak wordt te warm. Vind de prijs ook goed.

Bestellen jullie ook wel eens merken die hier niet te krijgen zijn?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 08:30

Ja hoor. Of iig merken die hier niet veelvoorkomend zijn. Zoals van John Lewis.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:49

pamarena als er een is die altijd dicht in de natuur staat ben ik het , ik denk dat je toch iets te vlot bent met je menig....artsen schrijven niet zomaar iets voor wat beschermt.Ik zou best eens met je willen ruilen,dan mag je oordelen dan pas weet je hoe rot of het is....
Vraag maar eens aan iemand met een bleke huid naar het strand te gaan zonder beschermende middelen...dat is lekker in de natuur. moet je opletten welk antwoord je krijgt.
En je kind afschermen van leven .....dat slaat echt nergenst op want met een bril met geslepen glazen krijgen ze toch ook niets anders dan een beter zicht...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:51

Pmarena, je gedachtengang vind ik vrij veroordelend en kortzichtig.
Mijn dochter wil hem maar 2min op (helaas). Maar buiten dat, ik leer haar juist heel veel over de natuur, wekelijks zijn wij te vinden in bos/hei/polder. Ik leer haar lief te zijn voor beestjes en plantjes en vertel haar over hoe het groeit en te spelen met andere kinderen..ze is niet afgesloten van anderen of blind voor haar omgeving...

Je kan het ook overdrijven...

Maar goed. Niet erg on topic meer. Dus ik laat het hier verder bij.
Laatst bijgewerkt door IMJ op 30-06-17 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:51

Ik haat de natuur.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:54

lieveli schreef:
Ik haat de natuur.

:')

Ieder het zijne.

Ben wel benieuwd naar jullie merkjes die je vanuit t buitenland besteld. Scamp And dude uit Engeland is grappig en lot801 uit Amerika maakt hele fijne pakjes.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:56

Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:57

Pantykous schreef:

Eigenlijk nooit! Nooit over nagedacht ook :=

Waar ken je de merken van?

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:26

Oh ja, de gewone basics kunnen inderdaad wel gekocht worden. Nooit over nagedacht eigenlijk. Maar goed, als die er wat later zijn is het nog niet zon ramp. Ik kan er op mijn gemak wel vast eens naar gaan kijken.
Een slaapzakje kijk ik later wel naar. Net als met zoveel dingen is het zo binnen als je het bestelt, dus ja.

Zie wel enorm leuke dingen voorbijkomen zeg. Ook merken waar ik nog nooit van heb gehoord. Maxamorra en Mim-pi zien er beide leuk uit.

De zonnebrildiscussie is hier ook een non-issue. Ik draag hem bij zon altijd. Heb alleen geen enorm donkere. Ook ml heeft hem altijd op en dat vind ik alleen vervelend als hij zn spiegelbril draagt, dan is het net of ik tegen mezelf zit te kletsen. Maar je hebt maar 1 paar ogen en die wil ik toch wel beschermen.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:48

Voor poepvlekken in wolzijden kleding gebruik is ossengalzeep, daarmee verdwijnt het echt. Wol alleen kan ook een tijdje in de felle zon liggen dan verbleken de vlekken ook. Zijde mag niet in direct zonlicht.

Mijn kinderen houden hun zonnebril echt niet op. De jongste doe ik een hoedje op tegen de zon.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:27

lieveli schreef:

Hier hoort eigenlijk de deal with it meme bij :D

IMJ schreef:
Pantykous schreef:

Eigenlijk nooit! Nooit over nagedacht ook :=

Waar ken je de merken van?

Instagram en blogs. Ik volg bazaarkids, komen ook vaak leuke merken voorbij :j

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:07

Ik bestel wel vaker bij natural babyshower in Engeland

John Lewis en motherhood hebben ook mooi spul.
Ik bestel geregeld mayoral hoewel dat hier ook wel te krijgen is.
Frugi vind ik heel fijne kwaliteit. Carter's heeft ook leuk spul maar mss iets mindere kwaliteit.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:14

Wij zijn fan van OshKosh en bestellen dat via Zalando. Wij hebben vorig jaar een enorme hoeveelheid meegenomen uit Florida :D heerlijk geshopt in de outlets daar :D

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:16

8-) omg liveli wat een leuke foto!