SARINO schreef:Er zijn zoveel subsidies in de transport sector.
Net als voor boeren. Daar moet ook maar eens kritisch naar gekeken worden.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PlantsTho schreef:Subsidies om een stervende vervuilende industrie overeind te houden moet je sowieso niet doen naar mijn mening
Riraito schreef:Ik vraag mij af hoe we de groeiende wereldbevolking allemaal vlees te eten kunnen geven. Hoeveel eten wij in Nederland p.p. per jaar, 80 kg oid? Dat zal op andere plaatsen meer/minder zijn, maar feit is dat de vraag alleen maar groter wordt.
amoj schreef:PlantsTho schreef:Subsidies om een stervende vervuilende industrie overeind te houden moet je sowieso niet doen naar mijn mening
Dus jij bent helemaal plantjes fan en vind dat iedereen plantjes moet eten?
Oftewel, nog meer honger in de wereld? Beetje egoïstisch, niet?
amoj schreef:PlantsTho schreef:Subsidies om een stervende vervuilende industrie overeind te houden moet je sowieso niet doen naar mijn mening
amoj schreef:Omdat er dan veel meer land nodig is. Zelfde verhaal als biologisch, dan heb je meer hectare nodig voor dezelfde opbrengst.
PlantsTho schreef:amoj schreef:
Denk je niet dat we een hele hoop meer mensen kunnen voeden van al het eten wat we nu moeten verbouwen om aan vee te geven? Of leven die soms van de lucht? Wie is hier dan de egoïst?![]()
![]()
amoj schreef:Ik ben zelf boer, dus ik weet wel van hoe of wat en ben niet slecht geïnformeerd.
Dit is gewoon een discussie die nooit eindigt, jullie denken in jullie waarheid en wij in de onze. Waarom is een hamburger bij de Mac goedkoper dan een vleesvervanger? Ik heb ooit een docu gezien waarin werd uitgelegd waarom Amerika kampt met zoveel te zware mensen, omdat de Mac goedkoper is dan een fatsoenlijke maaltijd op tafel zetten, dat kunnen ze niet betalen dus halen ze maar een euro knaller. Dus die euroknaller afschaffen zorgt alleen maar voor nog meer honger, want een fatsoenlijke maaltijd kunnen ze niet betalen.
https://www.trouw.nl/groen/biologisch-e ... ~ae47768b/
Dit is precies wat ik bedoel.