Help vriend wil morgen vreemd gaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:52

NathalietjeB schreef:
Haha vriendin? Ja waarbij t enkel van mijn kant moet komen? omdat drugs belangrijker is :x

Telefoon opnemen doet ze ook niet of reageren of smsjes, ze zal wel weer samen zijn met em.

Weet je soms zijn dat de vriendinnen die jou het hardste nodig hebben.
Soms zit iemand zo in een dal dat je op een of andere manier niet kan doordringen.
Ja, als vriendin zijnde is dat lastig te accepteren en moeilijk om mee om te gaan, maar als iedereen zo zou denken hoe kunnen sommige mensen dan ooit zo'n dal uitkomen.
Willen ze vechten is er niemand die ze willen helpen

edit: Dit is trouwens geen aanval naar jou toe Nathalie, het zijn gewoon lastige situaties
Laatst bijgewerkt door Thenexttry op 20-10-16 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:53

Ts ik hoop van harte dat hoe moeilijk het ook is toch een bericht te plaatsen. Ik ben zelf ook heel vaak terug gegaan naar mijn ex voor ik definitief er een punt achter kon zetten.

Veel vrienden verloren die al meer dan 15 jaar vrienden waren. De stap om er echt "uit" te stappen is moeilijk. Zoveel bokkers die willen helpen. Je mag mij ook altijd een pb sturen. Ik zal je niks verwijten of wat dan ook maar je hart kunnen luchten is zo belangrijk in dit soort situaties.

Dikke virtuele knuffel

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:56

KootMiraDrum schreef:
Het is natuurlijk wel ronduit klote als heel bokt en Jilletje en NathalietjeB wel goed genoeg zijn om te hulp te komen en daarna kunnen barsten...

idd, niet echt de wending die ik gehoopt had te lezen hier

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:57

bigone schreef:
KootMiraDrum schreef:
Het is natuurlijk wel ronduit klote als heel bokt en Jilletje en NathalietjeB wel goed genoeg zijn om te hulp te komen en daarna kunnen barsten...

Helemaal mee eens, als ts in een destructieve relatie wil blijven en naar nu naar buiten komt, ook drugs gebruikt, tja. Dan kun je alleen maar concluderen, eigen schuld, dikke bult. Hulde aan de mensen die haar hebben geholpen en nu een fikse tik op de neus krijgen omdat ze gewoon weer doorgaat.

Hoe durf je zo te oordelen. Ik mag hopen dat je zelf niet uit ervaring spreekt.

Wat er ook aan de hand is en wat de beweegreden van TS ook is, alle keuzes die ze maakt zijn aan haar. Al wat je kan doen is haar een hand toesteken en hopen dat ze ooit sterk genoeg zal zijn om aangeboden hulp daadwerkelijk aan te pakken en voor zichzelf te kiezen. Tot die tijd kan je haar aan d'r haren uit zo'n relatie slepen en blijven slepen. Zolang zij het niet inziet, zal ze blijven terugkeren.

Dit is iets wat onbegrijpelijk is voor iedereen die nooit in deze situatie heeft gezeten. Maar het oordeel wat velen vellen helpt een slachtoffer absoluut niet. Het maakt de stap terug naar datgene waar je wel vertrouwd mee bent alleen maar vele malen verleidelijker. Het is alleen maar een manier om iemand nog dieper de put in te trappen.

Als je wil helpen, hou je oordeel dan voor je.

TS, ik wens je het allerbeste toe. Alle kracht om op een dag te kiezen voor een pad waar jij gelukkig van wordt. Het zal niet de makkelijkste weg zijn en zeker niet de kortste. Maar je bent het waard om gelukkig te zijn. Wat er ook gebeurd is en wanneer je hier ook voor kiest.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:58

Ik had zo, en ik denk jullie met mij, gehoopt dat het goed zou komen....niet echt een post om vrolijk van te worden :( :n

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:59

Ik heb hier steeds meegelezen, kan Nathalie heel goed begrijpen en kan niet anders zeggen dan dat zij top gehandeld heeft. Ik lees ook veel teleurstelling en ook wel verdriet in haar bericht, ze heeft veel moeite gedaan om te helpen en dat TS dan vlucht in drugs en weer vrolijk naar haar o zo lieve vriend terug gaat voelt als een messteek.
Maar sommige mensen zijn niet te helpen, die moeten echt heel hard vallen voor ze eens licht zien en voor zichzelf kiezen. Heel verdrietig om te zien, heel frustrerend voor de omgeving, maar je kunt er niets mee. Jij hebt goed gehandeld, je hebt gehol[pen zo ver dat ging. Maar iemand die niet wil, die kun je niet helpen, daar ga je alleen zelf aan kapot.
Ik hoop voor TS dat het goed met haar zal gaan en dat ze op tijd voor zichzelf kiest voor het te laat is.

Anoniem

KootMiraDrum schreef:
Mee eens hoor. :j
Ik ken het gevoel zelf ook maar al te goed uit bepaalde situaties, maar uiteindelijk kun je dan of beter zeggen wat er is of gewoon niks zeggen. :o Want iedereen valt nu over Nathalie en dat is ook niet netjes, vind ik.

friendly

Of het netjes is van TS of niet... Zoiets zet je niet online gewoon. Je mag vinden wat je wilt maar dergelijke zaken zijn niet aan anderen om te delen. Je had het subtieler kunnen aanpakken door bijv te zeggen: "ik denk niet dat TS nog wat laat horen, ik hoor zelf ook niks van dr" en het daarbij kunnen laten.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:03

Ik vind sommigen hier wel heel hard reageren en NatalietjeB ik begrijp dat je je zorgen maakt nu je even niks van haar hoort maar ze zit in een hele moeilijke situatie en ik mag toch aannemen dat jouw aangeboden hulp niet aan voorwaarden verbonden was! Geef ts even de tijd en rust om te verwerken wat er is gebeurd en respecteer daarin ook haar eigen keuzes zonder publiekelijk stemming te maken.

Mondy

Re: Help vriend wil morgen vreemd gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:04

Het is toch helemaal niet bevestigd dat ze terug is bij die vent ?

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:05

Nee precies. Aannames!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:06

Het enige wat ik lees is dat ze geen contact krijgt met TS?

Het zou me overigens niet verbazen. Zoals ik in mijn vorige post zei las ik nergens dat TS er definitief een punt achter had gezet, alleen dat het geëscaleerd was.

Ik hoop snel iets te lezen van TS en dat het goed gaat.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:08

Ik denk dat wij half niet weten wat hier allemaal speelt dus ik vind het raar om zo op NathalietjeB te gaan vitten.
Als iemand echt met zichzelf in de knoop zit zoek je niet altijd hulp van je vriendin.

NathalietjeB ik hoop dat je nog contact met haar kan krijgen en tot haar door kan dringen. :(:)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:13

Loes1996 schreef:
Ik had zo, en ik denk jullie met mij, gehoopt dat het goed zou komen....niet echt een post om vrolijk van te worden :( :n

Nope :( hopelijk geeft TS alsnog een update

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:17

Ik oordeel misschien heel hard maar weet uit ervaring met een oude vriend dat wanneer er ook drugs in het spel zijn dat die uitgestoken hand elke keer word gegrepen en dat negen van de tien keer de uitgestoken hand de dupe word. Daarom oordeel ik hard, door drugsgebruik word het voor ts nog veel moeilijker, zo niet onmogelijk om er uit te stappen zolang je niet totaal in de goot ligt en geen kant meer op kunt, ts zit blijkbaar nog niet op dat punt. En hoeveel verontschuldigingen je ook kunt bedenken voor iemand in zo'n situatie, ze moet echt 300% willen en dat is nog niet aan de orde.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:20

Bigone: ik val persoonlijk over het stukje "eigen schuld dikke bult" daar kun je niet over oordelen want dat weet je immers niet.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:25

Ik snap dat iedereen kwaad is, maar ik kan onmogelijk er voor iemand zijn die drugs meer nodig vind dan hulp.
Maar ik kan er moeilijk elke keer mijn tijd en energie in blijven steken, als t niet ook van de andere kant komt.

En als men je belt of smst of apt om te vragen hoe t gaat, is t dan zo moeilijk om terug te antwoorden als iemand tijd en energie in je steekt?

De deur blijft hier gewoon open staan voor dr, maar t is nu aan haar zelf wat zei wil.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 14:02

Moderatoropmerking:
Het is begrijpelijk dat jullie je zorgen maken over TS, zeker na alle hulp die ze vanuit bokkers heeft mogen ontvangen. De speculaties en aannames die hieruit voort komen zijn echter niet de bedoeling. Ook is het onwenselijk om persoonlijke gegevens van TS zonder haar goedkeuring op internet te plaatsen. Omdat reactie van de TS uitblijft en het dus hoogstwaarschijnlijk zal blijven bij speculeren, hebben we besloten het topic op slot te laten.