Op zich is je comfortabel voelen in de relatie en geen behoefte aan blikverruiming hebben helemaal ... comfortabel, positief.
Veel mensen zijn helemaal gelukkig met stabiliteit, bekend, vertrouwd.
Je gebruikt meermalen het woord gemakzucht en dát is wat minder.
Comfort, veiligheid, weerstand tegen verandering, gemak maakt een valkuil als er wel onrust is.
Onrust hoeft helemaal geen verlangen naar een open relatie te zijn trouwens; jij begrijpt dat imo prima, doch menig meelezer wellicht niet.
Samen met de partner praten over fantasieen, samen fantaseren, film kijken, verhaal lezen kan al helemaal genoeg zijn.
Het niets doen met nieuwsgierigheid, onrust, kriebels vanwege (vermeende) onbespreekbaarheid... oeff, daar heb ik al héél lang geleden vreemdgaan door zien ontstaan.
Dat als zowat de meerderheidsnorm om ons heen zien met alle dramas van dien was voor ons aanleiding om na veel praten eens een parenclub te bezoeken. Was geen succes, maar wel een perfect handvat om samen op verdere ontdekkingstocht te gaan en de relatie open te zetten.
Later wel goede ervaringen met anderen in clubs trouwens al moet je dat imo als bonus zien en niet verwachten.
In zo´n club moet je imo de lol sámen vinden in een erotische omgeving en het eventuele extra is extra.
Ikzelf ervaar privé feestjes en ontmoetingen met een stel als heel anders trouwens. Hoef ik minder lijfwacht van mijn partner te zijn en ook ervaar ik het veel meer als sámen.
Bij alles is het belangrijk dat je vóór elkaar bent want de ene keer heeft de ene, de andere keer de andere meer directe lol en compersie zorgt dan voor balans.