Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zammie schreef:In openbare ruimtes zullen ze het roken,op het schoolplein na, niet gaan verbieden. Er gaat teveel geld in om. Juist voor de regering. Die willen niet dat we stoppen. Daar hoeven de rokers zich echt niet druk om te maken. En gelukkig maar. zou wat zijn als het zo'n betuttelende maatschappij zou worden..
gohya schreef:Zammie schreef:In openbare ruimtes zullen ze het roken,op het schoolplein na, niet gaan verbieden. Er gaat teveel geld in om. Juist voor de regering. Die willen niet dat we stoppen. Daar hoeven de rokers zich echt niet druk om te maken. En gelukkig maar. zou wat zijn als het zo'n betuttelende maatschappij zou worden..
Nou,ze zijn nu bezig om speelplaatsen/speeltuinen en sportvelden rookvrij te maken.
Je mag dan als toeschouwer ook niet meer roken,als je naar het voetbal van je zoon of dochter staat te kijken,ver weg van de kinderen zelf!
Hier pak je alle kinderen mee,want verstokte vaders of moeders komen dan niet meer op het sportpark en zullen kinderen geen toeschouwers meer hebben.
gohya schreef:Zammie schreef:In openbare ruimtes zullen ze het roken,op het schoolplein na, niet gaan verbieden. Er gaat teveel geld in om. Juist voor de regering. Die willen niet dat we stoppen. Daar hoeven de rokers zich echt niet druk om te maken. En gelukkig maar. zou wat zijn als het zo'n betuttelende maatschappij zou worden..
Nou,ze zijn nu bezig om speelplaatsen/speeltuinen en sportvelden rookvrij te maken.
Je mag dan als toeschouwer ook niet meer roken,als je naar het voetbal van je zoon of dochter staat te kijken,ver weg van de kinderen zelf!
Hier pak je alle kinderen mee,want verstokte vaders of moeders komen dan niet meer op het sportpark en zullen kinderen geen toeschouwers meer hebben.
gohya schreef:DatBenIkNou ik heb het niet over mezelf he,ik ben nu gestopt met roken,en ik heb geen kleine kinderen meer. Maar ik kan me voorstellen dat zwaar verslaafde rokers niet meer langs de lijn zullen staan,of steeds in tussenpozen.Dat ze het terrein afgaan om een peuk te roken.En ja,ik begrijp dat,ik was zelf ook een verstokte roker.
Sporten en roken horen ook niet samen te gaan,maar alcohol en sporten ook niet.De kantine is vanaf de middag net een kroeg,ook niet bevoordelijk voor kinderen.
verootjoo schreef:gohya schreef:
Ik vind sowieso sporten niet samengaan met roken en gelukkig zien veel sportverenigingen dat ook in en mag er vaak in de hogere divisies niet gerookt worden (ook niet in je vrije tijd) en langs de lijn ook niet.
Maar je gaat toch niet serieus thuisblijven omdat je in dat uur of 1,5/2 geen sigaretje mag roken
Ik snap niet dat mensen zelf niet bedenken dat het best raar is om naar sportende kids te kijken met een peuk in je mond...
Ikeje schreef:Anoniem schreef:Misschien gaan ze het buiten roken in de toekomst eerst verbannen naar speciaal daarvoor bestemde koffieshops. Zet de sigarettenrokers en de wietrokers gewoon bij elkaar, kunnen ze heerlijk genieten van elkaars rook
Jaa en dan zetten we de zuiplappen en criminelen erbij en zijn we van alle ellende in de wereld af
luuntje schreef:Superpony schrijft ook niet dat ze buren van 2 huizen verder het roken wil verbieden.
Ze schrijft dat ze het ruikt en dat. Iet prettig vindt.
Ik vind mensen die naar rook ruiken ook niet prettig.
Maar je kan het ze niet verbieden.
Misschien is het voor dierentuinen en pretparken een idee om speciale rookplekken te maken.
Zo hebben kinderen er geen last van.
Ikeje schreef:Dit topic heeft me wel bewuster gemaakt!
Zit nu op een uitgestorven stationnetje te wachten op mijn vertraagde trein.
Ik had mijn pakje en aansteker al in de hand. Net op het moment dat ik een sigaretje wil opsteken komt er iemand uitgerekend op het bankje naast me zitten.
Ik vraag hem of hij er problemen mee heeft als ik rook (misschien heeft hij de paal niet zien staan.)
Hij lacht en beweert het tegendeel. Hij is net gestopt, maar vind het zo lekker ruiken.
Dubbel genot
Tieneke schreef:Ik heb zelden last van rokers en over het algemeen zie ik toch dat veel rokers echt proberen om niemand te storen. Een enkeling doet dit niet, maar dat maak ik zelden mee.
Wat ik wel heel erg vond, toen ik nog voor de klas stond, was dat hier en daar een kindje naar school kwam dat zelf echt volledig naar de sigaretten rook. En ook alle spulletjes doordrongen waren van die geur. Kind wordt dan gemeden als de pest, vreselijk. Zelf ben ik zo één keer echt bijna ziek geworden bij één van mijn leerlingen. Kindje had het erg moeilijk om mee te kunnen, dus ik zat er veel bij, maar soms was het echt niet uit te houden.
Maar dit was ook wel extreem. Kind had ook nog astma, dus dat snapte ik al helemaal niet van haar eigen ouders.