Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:40

Palmera schreef:
Selka schreef:
Palmera, Nouja blijkbaar niet als ze aangeeft dat haar vriend twijfelt.

Als ik het goed begrepen heb twijfelt haar vriend over wel/niet ingaan op zíjn uitnodiging.

Dat heeft toch helemaal niets te maken met de onderlinge relatie tussen TS en haar vriend? Dus nogmaals: TS weet hopelijk toch al wat ze aan haar vriend heeft? Ongeacht of hij naar die bruiloft gaat of niet?

Dan is het toch nog niet duidelijk? Mijn vent zou heel duidelijk meteen bedankt hebben en tot ziens hebben gezwaaid. Dat is duidelijk. Twijfel is niet duidelijk.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:40

Askja schreef:
Citaat:
Tsja, je kan ook altijd over je heen laten lopen.
Dat is maar hoe je het opvat. Ingaan op de uitnodiging zoals die er ligt wil niet zeggen dat TS over zich heen laat lopen. Je kunt ook zeggen dat ze daarmee laat zien erboven te staan en zich er niet over op te winden. Lijkt mij persoonlijk geen slecht idee. Je kunt er altijd naderhand nog een keer op terugkomen, laat bruid en bruidegom eerst gewoon lekker trouwen. En dan nog, er zijn ergere dingen om je druk over te maken ;)

Precies dit dus.

SVRL, dat heb ik dus ook maar dan precies andersom. Wat een boosheid en, in mijn ogen misplaatste, verontwaardiging zit er bij een aantal bokkers zeg :o. Er zijn ergere dingen in de wereld. Haal je schouders op en besteed er verder geen energie meer aan.

Palmera

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:44

@Selka: als een man twijfelt over wel/niet ingaan op een uitnodiging wil dat niet zeggen dat er ook twijfels zijn in zijn persoonlijke relatie.
En dus ga ik er daarom maar vanuit dat TS en haar vriend vóór deze hele soap allang wisten wat ze aan elkaar hebben.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:45

Lusitana schreef:
Het is geen uitnodiging, maar een statement.

Maar ook dat is niet erg. Het gaat om HUN bruiloft en dan wil je toch echt alleen dierbaren daarbij hebben. Ts opent al met "nooit zoveel met hem/haar te hebben gehad" en dat is blijkbaar andersom ook zo. Prima toch?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:46

Hebben wij een ander uitgangspunt :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:47

farahdiba46 schreef:
Lusitana schreef:
Het is geen uitnodiging, maar een statement.

Maar ook dat is niet erg. Het gaat om HUN bruiloft en dan wil je toch echt alleen dierbaren daarbij hebben. Ts opent al met "nooit zoveel met hem/haar te hebben gehad" en dat is blijkbaar andersom ook zo. Prima toch?

Ja. Dat is inderdaad prima. :)

Selka schreef:
Hebben wij een anders uitgangspunt :)

En ook dat is prima ;)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:48

Het hangt ook maar net van je eigen karakter, normen en waarden af hoe je hiermee omgaat? En ts is iemand die het zich wel aantrekt, dat is duidelijk. Is dat daarom fout? Nee, niet alles wat anders loopt dan hoe jij het zou doen, is fout.
Denk dat het wel duidelijk is dat schouders ophalen en door niet iets is wat zij gaat doen.

Voor alle meningen valt iets te zeggen, alle meningen. Iemand is niet flauw of onnozel of egoïstisch omdat ze er een punt van maakt.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:53

Onze bruiloft kostte klauwen met geld :o. Wij wilden namelijk zoveel mogelijk (dag)gasten en dát maakt je bruiloft duur. Als de vroegere buurjongens van mijn man zeggen dat ze niet komen in de avond omdat hun partners niet uitgenodigd zijn; prima dan kan ik weer één daggast meer uitnodigen.

Wat ik echt raar en een tikkeltje onbeschoft vind, is hoeveel mensen denken iets te mogen zeggen over jouw gastenlijst.

En nog maar even voor de volledigheid; ik vind dit specifieke geval óók raar maar zou, als ik de TS was, er niet teveel energie meer aan verspillen.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:58

Ik denk dat het TS ook niet gaat om het feit dat ze alleen 's avonds mag komen, maar om de manier waarop het verteld wordt. (tenminste, dat haal ik uit de berichten)

Er zit best een verschil in iets persoonlijk vertellen of 2 verschillende uitnodigingen naar 1 adres sturen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:01

Op onze trouwdag zijn er ook mensen aanwezig geweest waar ik mijn bedenken bij had maar dat waren of mensen die een partner zijn van iemand of omdat mijn man ze er graag bij wilde hebben. Het is geven en nemen en dan kan je heel hard roepen maar het is mijn dag, ik betaal, ik beslis, ik ik ik ja dat is wat er op een gegeven moment wel overblijft als je zo naar je zelf gericht bent. Je wilt zelf een leuke dag maar dat wil je toch ook voor je daggasten?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:06

meggiemeg schreef:
Op onze trouwdag zijn er ook mensen aanwezig geweest waar ik mijn bedenken bij had maar dat waren of mensen die een partner zijn van iemand of omdat mijn man ze er graag bij wilde hebben. Het is geven en nemen en dan kan je heel hard roepen maar het is mijn dag, ik betaal, ik beslis, ik ik ik ja dat is wat er op een gegeven moment wel overblijft als je zo naar je zelf gericht bent. Je wilt zelf een leuke dag maar dat wil je toch ook voor je daggasten?

Mijn daggasten hebben een leukere dag als ze onder 'ons' zijn dan wanneer er allemaal 'vreemden' bij zijn :j. En jouw geval is toch wel wat anders want jouw man wilde die mensen er graag bij. Ik krijg nu niet de indruk dat de bruidegom er heel anders over denkt dan de bruid uit de berichten van TS maar wellicht dat hij dat hij daar vanavond meer duidelijkheid over geeft. Mocht hij het wel graag willen en zijn bruid niet... tja :D.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:06

Flowery schreef:
Ik denk dat het TS ook niet gaat om het feit dat ze alleen 's avonds mag komen, maar om de manier waarop het verteld wordt. (tenminste, dat haal ik uit de berichten)

Ah, dus de tenen van het ego zijn eigenlijk NOG langer??? :roll:

De wijze les: Je kan het toch niet goed doen.

Ergo: Huw niet en geniet gewoon :)*

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:09

Sees we weten het inmiddels wel wat je bruiloft betreft. Je maakt het zo duur als jezelf wilt.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:12

Dat klopt maar iemand (weet niet meer wie, dit topic gaat zo snel :o) gaf aan dat het bedrag wat je betaalt in het niet valt bij wat je weer terug krijgt of iets in die strekking. En dat is dus niet altijd zo. Nu gaat het daar natuurlijk ook totáál niet om maar is dus een non argument in deze ;).
Laatst bijgewerkt door Sees op 19-07-16 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:14

Huertecilla schreef:
Flowery schreef:

Ah, dus de tenen van het ego zijn eigenlijk NOG langer??? :roll:

De wijze les: Je kan het toch niet goed doen.

Ergo: Huw niet en geniet gewoon :)*

Ik ben gehuwd en geniet ook.

Als dit voor jou onder lange tenen en ego valt, dan zal ik, en met mij vele anderen, maar grotere schoenen gaan kopen ;-) Shoppen, dàt is genieten!

Over die bedragen: wij hebben 1/3 van de kost van de hele dag in cadeaus van de gasten teruggekregen. Totaal overweldigd door de reacties en cadeaus, had dat nooit verwacht, in de positieve zin. Maar ik ben altijd van mening geweest dat het niet de bedoeling is dat gasten hun uitnodiging "terug betalen".

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:20

Vraag me af hoe het bruidspaar straks de foto's gaan verklaren als iedereen het album wil zien. Goh waarom is hij alleen? Hij woont toch samen? Waarom is zijn vriendin er niet bij?

Ik weet nog dat die vragen erg ongemakkelijk zijn, de ouders van mijn man waar al jaren geen contact meer mee is waren er die dag ook niet bij, de meeste mensen weten het wel maar er zijn altijd mensen die het opvalt, partners van collega's die 's avonds op het feest waren bijvoorbeeld.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:23

Toen ik nog tijd had om trouwfoto's te maken en de bijbehorende albums kwam de vraag vaker voor om een bepaalde foto met en zonder iemand erbij te maken, puur omdat men verwachte dat de relatie geen stand bleef houden en die persoon niet zo geliefd was, dan kon er de andere foto voor in de plaats in het album als de relatie over was, en ja het is redelijk vaak voor gekomen dat de vraag daarna kwam om een andere foto er voor in de plaats te doen die toen was gemaakt door mij.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:34

Het is toch een klap in je gezicht zoiets? Ik verbaas me er wel over dat sommigen het niks uit maakt...
Je kent ze al lang, behoort al lang tot die vrienden groep, viert feestjes/ oud en nieuw etc samen. En dan ineens op hun bruiloft dit?
Ik zou het echt niet leuk vinden...

Om de beslissing dan ook nog via de kaartjes te laten melden ipv het gewoon face to face uit te leggen van te voren... Als er nu dikke ruzie was of dat er dingen zijn voorgevallen, dan vind ik het niet meer dan logisch. Maar dan ga je ook niet maar verjaardagen en vier je oud en nieuw ook niet samen.
Als je beste vrienden bent kan je ook zulke zaken met elkaar bespreken en doe je het niet achter iemand om door laf de kaarten te versturen.

De hele sfeer on de vriendengroep word wel anders op deze manier. Was dat het waard vraag ik me dan af? Je moet wel iemand echt niet mogen om zo'n streek te leveren... En dan nog kan je goed toneel spelen op andere gelegenheden.

Vind het vooral een rot situatie voor jullie alle 2 TS. Hopelijk weten jullie snel wat te doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:37

meggiemeg schreef:
Toen ik nog tijd had om trouwfoto's te maken en de bijbehorende albums kwam de vraag vaker voor om een bepaalde foto met en zonder iemand erbij te maken, puur omdat men verwachte dat de relatie geen stand bleef houden en die persoon niet zo geliefd was, dan kon er de andere foto voor in de plaats in het album als de relatie over was, en ja het is redelijk vaak voor gekomen dat de vraag daarna kwam om een andere foto er voor in de plaats te doen die toen was gemaakt door mij.

Gouden business maar mijn hemel, imo volslagen 8)7 8)7

Op de dag was het zoals het was.
Het 'ongemakkelijk' zie ik niet.*

Het geheugen is al onbetrouwbaar genoeg door onze subjectieve waarneming. Nu ook nog wat echt was vervangen door wat beter uitkomt??!!

* mijn zus komt ook ergens op de fotos voor en ja dat stoorde de andere broes/zussen maar iedereen wist hoe die vork in de steel zat dus was niet ongemakkelijks aan voor ONS.
Ook evt vragen door anderen lagen niet moeilijk. Was een geval van egos zonder respect voor ons en het bewijs is fotografsch vastgelegd.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:39

Eerlijk? Ik snap niet dat bokt zo licht hierover gaat??

Jouw gevoel dat je beschrijft in je openingspost: "ik heb altijd het idee gehad dat ze hun weer bij elkaar wil hebben."
Dat maakt mij wat bang en misschien zelfs de reden dat jouw vriend wél de hele dag uitgenodigd is.
Zal niet de eerste keer zijn dat mensen een ander hun relatie kapotmaken door de man aan een vrouw te koppelen of andersom.

Ik weet niet waarom die ex de ex van je vriend is en hoe goed hun contacten nog zijn met elkaar. Maar ik vind het totaal niet juist dat jullie apart uitgenodigd worden.
Als je vriend niet belangrijk is (geen getuige is) en hij ECHT van je houdt zou ik alleen samen de avond gaan.

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:44

Lizzy, diep respect voor hoe jij hier de dingen verwoordt. Je lijkt me een nuchtere, fijne meid en ik kan me helemaal voorstellen dat je je gekwetst voelt. Wat een andere bokker al schreef: dit is geen uitnodiging, maar een statement.

Een hele vriendengroep met aanhang uitnodigen en dan alleen jou, die ze al jaren kennen en waar geen mot mee is, alleen voor de avond.. Pff dat is geen stijl.

Heel goed dat jij/jullie het gesprek aangaan. Succes!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:45

danzzz schreef:
Lizzyy schreef:

Nee maar dan weet ik wel dat het daar niet aan ligt. Is de keuze voor mij makkelijker om niet heen te gaan. Nu heb ik nog zoiets van als de trouwlocatie moeilijk doet en er écht niet 1 stoel bij kan, kan ik er nog wel vrede mee hebben.

Als je dat bij mij zou doen kom je er nooit meer in, ongeacht wat dan ook. Dan gaat die deur dicht en gaat ook nooit, nooit meer open.

Ik vind dit echt ronduit asociaal, wie ben jij dan wel niet om te bepalen dat jij hun huwelijksdag anders wil dan hun willen en dan ook nog eens contact opnemen met de locatie om te verifiëren of het verhaal waar is. Heel bijzonder. Ze hebben je laten weten dat je op de dag niet welkom ben, en als jij altijd zo reageert dan kan ik dat nog begrijpen ook denk ik

Wow... op de bal spelen, niet op de man. Is nergens voor nodig om zo'n opmerking te maken.

Daarnaast, ben ik het zeer met oneens, maar ik heb dat al een paar keer uitgelegd, dus ik blijf kort.

Het gaat niet om de partner van bijvoorbeeld een collega. Het gaat om de partner van de beste vriend van de bruidegom. Dat is niet normaal om dat zo te doen. Kan het nog wel hun speciale dag zijn, maar bruiloft of niet, niets geeft je het recht zo onbeschoft te zijn. Ze krijgen er geen vrijbrief voor want het is hun dag. Ze zijn niet de koning en koningin waar je maar voor elke gril moet buigen. TS heeft groot gelijk. Maar wat dat betreft wind ze zich er eigenlijk helemaal niet zoveel over op, maar sommige bokkers, zoals jijzelf, blijkbaar wel. Internet anonimiteit geeft ook geen vrijbrief om onbeschoft te zijn.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 19-07-16 17:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:45

Ik zit hier echt met open mond van verbazing te lezen hoeveel er ingevuld wordt voor het bruidspaar en hoe druk men zich maakt over dit soort (in mijn ogen) onbenullige zaken waar ikzelf nog geen minuut aandacht aan zou verspillen.
Foto's waar andere mensen wel eens vragen over zouden kunnen hebben?
Als hij echt van je houdt, gaat hij alleen 's avonds?
Gaat het hier nou al werkelijk 27 pagina's over een bruiloft van mensen waarmee je niet eens een klik hebt???
En dan post ik er zelf nog een bericht bij ook .... wat een ellende..
Ik denk dat ik dit topic maar eens aan mijn vriend ga laten lezen :D
Dan is hij weer erg blij dat ik zo makkelijk ben en me eigenlijk nooit druk maak over zoiets.
Wijvengezeik noemt hij dat, volgens mij heeft ie nog gelijk ook!
Bedankt!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:46

Sees schreef:
Onze bruiloft kostte klauwen met geld :o. Wij wilden namelijk zoveel mogelijk (dag)gasten en dát maakt je bruiloft duur. Als de vroegere buurjongens van mijn man zeggen dat ze niet komen in de avond omdat hun partners niet uitgenodigd zijn; prima dan kan ik weer één daggast meer uitnodigen.

Wat ik echt raar en een tikkeltje onbeschoft vind, is hoeveel mensen denken iets te mogen zeggen over jouw gastenlijst.

En nog maar even voor de volledigheid; ik vind dit specifieke geval óók raar maar zou, als ik de TS was, er niet teveel energie meer aan verspillen.

Energie zou ik inderdaad ook niet meer aan deze vriendschap verspillen. Lekker met vriend die dag wat leuks gaan doen van het geld wat je anders aan het bruidspaar had gegeven.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:47

Art_Ificious schreef:
Eerlijk? Ik snap niet dat bokt zo licht hierover gaat??

Jouw gevoel dat je beschrijft in je openingspost: "ik heb altijd het idee gehad dat ze hun weer bij elkaar wil hebben."
Dat maakt mij wat bang en misschien zelfs de reden dat jouw vriend wél de hele dag uitgenodigd is.

Wat een aannames.... 8)7 Dus TS voelt zich zeer waarschijnlijk om niets onzeker. Als haar vriend en zijn ex écht nog zo dol op elkaar waren had TS niet dit topic hoeven openen.

Je kunt mensen die niet willen niet koppelen. Dat zal de a.s bruid vast wel begrijpen.
Zoals je ook mensen die je niet willen uitnodigen daartoe kunt dwingen. ;)