Over liefde op haar moeilijkst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:03

Ik ben altijd benieuwd hoe het zou zijn als dit soort conversaties niet op een forum maar face to face plaatsvonden. Ik weet niet zo zeker of veel bokkers dan nog steeds hetzelfde in iemands gezicht zouden durven te zeggen... :n

TS is gewoon een mens zoals iedereen met gevoelens. Gevoelens waar ze geen vat op heeft, en daar gaat ze zo goed mogelijk mee om. Ik kan er echt gewoon niet bij hoe veel mensen het überhaupt kunnen maken om hier van die onbeleefde berichten te plaatsen of om op een dergelijke manier offtopic te gaan. Men denkt niet na over wat hij op het internet gooit want ja, zelf hoeven ze er toch niet mee geconfronteerd worden. Die TS zit toch aan de andere kant van het beeldscherm.

TS heeft hier niet voor niets een schaduwaccount over gemaakt. Gedraag je als een volwassene, of blijf weg.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:06

Brainless schreef:
A3a1 schreef:
Ik heb het niet over afspraken, heb het over voor zichzelf zorgen.
Zorgen dat de boel in evenwicht blijft.

Daar is (in mijn ogen/mening) geen liefdesrelatie met een ander voor nodig.

Tja en een ander heeft dat wel.
Of loopt daar tegenaan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:08

Resistance schreef:
TS heeft hier niet voor niets een schaduwaccount over gemaakt.

Inderdaad een in-trieste illustratie van het verwachtbare van mededogenloze veroordelingen.
Dat mededogenloze is juist in dit drama bepaald niet loffelijk.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:13

Huertecilla schreef:
Resistance schreef:
TS heeft hier niet voor niets een schaduwaccount over gemaakt.

Inderdaad een in-trieste illustratie van het verwachtbare van mededogenloze veroordelingen.
Dat mededogenloze is juist in dit drama bepaald niet loffelijk.

Weet je wat ik niet loffelijk vind? Dat TS de enige juiste beslissing heeft gemaakt en dat jij haar probeert te verleiden toch weer de verkeerde te nemen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:17

Oh maar ik denk helemaal niet dat dat de reden is dat TS een schaduwaccount heeft aangemaakt ;).

Overigens vind ik inderdaad dat het topic behoorlijk onbegrijpelijk begint te worden als men aan sutti, Jane Eyre e.d. begint te refereren :o . Gaat een beetje te ver allemaal imo.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:18

musiqolog schreef:
Dat TS de enige juiste beslissing heeft gemaakt

In jouw ogen :)*

Er is verder imo terecht opgemerkt dat bij beslissingen onder druk van (door derden opgelegde) moraal een groot vraagteken kan worden gezet: De TS bijvoorbeeld is er niet gelukkig mee/door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:19

Sees schreef:
Oh maar ik denk helemaal niet dat dat de reden is dat TS een schaduwaccount heeft aangemaakt ;).

Overigens vind ik inderdaad dat het topic behoorlijk onbegrijpelijk begint te worden als men aan sutti, Jane Eyre e.d. begint te refereren :o . Gaat een beetje te ver allemaal imo.

Wat jij denkt dat de reden voor het aanmaken van een schaduwaccount is, is niet relevant. Je mag het denken, maar het ventileren ervan is gewoonweg brutaal.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:21

Resistance schreef:
TS heeft hier niet voor niets een schaduwaccount over gemaakt. Gedraag je als een volwassene, of blijf weg.

Gut, kort lontje Resistance? En zelf nog behoorlijk brutaal ook.

Jij bent degene die de eerste aanname doet over het aanmaken van een schaduwaccount. Beetje kinderachtig om dan een sneer naar mij uit te delen omdat iemand het niet met je eens is...

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:22

musiqolog schreef:
Dat TS de enige juiste beslissing heeft gemaakt

Daar verschillen de meningen over.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:24

Sees schreef:
Overigens vind ik inderdaad dat het topic behoorlijk onbegrijpelijk begint te worden als men aan sutti, Jane Eyre e.d. begint te refereren :o .

en anderen steken er direct of indirect wat van op :j

Als meer perspectief dan de eigen tunnelvisie beangstigend is, dan kan je dat negeren. Menigeen gebruikt de negeer-lijst om verschoond te blijven van andere ideeen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:29

HC, mensen zullen nu weten wat sutti inhoudt, that's it. Meningen zullen er niet door veranderen. Net als dat jij niet open staat voor de mening van anderen ;). De pot verwijt de ketel. Je bent erg overtuigd van je eigen gelijk maar bent niet open minded naar mensen die er niet zo over denken als jij, jammer.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:30

Wat is het hier toch weer lekker gezellig, op zijn Bokt's...

TS: Normaal gesproken zeg ik altijd: volg je hart. Maar in deze situatie ligt dat net even iets ingewikkelder. Er zitten twee kanten aan het verhaal, het is ontzettend dubbel. En ik begrijp dat het lastig is (op zijn zachts uitgedrukt), voor jou, maar ook voor de meneer in kwestie en zijn vrouw. Jullie zijn er alle drie 'de dupe' van, en alle drie op een andere manier. Wat het nogal gecompliceerd maakt.....

Ik wil je in ieder geval sterkte wensen de komende tijd, komt tijd komt raad, hopelijk.
En ik denk dat je de juiste beslissing hebt gemaakt, voor nu.
Hopelijk zul je nog reageren in dit topic. :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:31

Ik vind het dan weer bijzonder om te lezen dat mensen zeggen het zich echt niet voor te kunnen stellen dat iemand die al 3 jaar weet dat zijn partner gaat sterven en al 3 jaar de zorg op zich neemt voor een aftakelende geliefde, vatbaar kan zijn voor het ontwikkelen van gevoelens voor een ander.

Ook al kan je je niet voorstellen dat je dat zèlf zou hebben, het moet toch niet zo lastig zijn om je voor te kunnen stellen dat iemand die zelf niet ziek is en wèl dóór moet, niet 24-7-365 1 op 1 naast zijn partner wil zitten?

Dat zouden de meeste gezonde stellen al niet trekken joh :P Hoeveel mensen hier in dit topic zouden dag-in-dag-uit hand in hand zelfs met hun gezonde partner willen zitten vraag ik me af? :)

Ik hou heel veel van mijn man en van mijn kind, maar vind het toch echt heerlijk als ik even "op mezelf" ben hoor :j Lijkt me ook alleen maar gezond eigenlijk :o

Iedereen heeft toch even lucht nodig, even tijd voor zichzelf, even iets anders aan zijn hoofd dan constant de hele dag dezelfde omgeving zeg maar?

En tja dat je dan even een frisse neus gaat halen, in gesprek raakt met iemand en dat die ander wel heel erg goed klikt.... dat kan gewoon gebeuren :j

Dat is óók het leven :j

BigOne

Re: Over liefde op haar moeilijkst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:35

Ts lijkt me niet de vrouw er naar om een schaduwaccount aan te maken omdat ze zelf niet bekend wil worden maar eerder om ook de man en vrouw waar het hier om gaat te beschermen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:37

Zorgt de man in kwestie drie jaar voor zijn partner? Heb ik daar over heen gelezen :o ?

Ik ben, vind ik zelf :D, het hele topic door best ruimdenkend geweest. Ik kan me namelijk best voorstellen dat je in een dergelijke (of andere for that matter) situatie gevoelens kunt krijgen voor een ander. Ik stoor me alleen aan het geheimhouden er van.

En iemand vroeg iets over het hebben van de zorg over kinderen. Waarom kan men dat wel opbrengen? Is die liefde dan tóch voorwaardelijker?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:38

TS postte dat zover zij kan "checken" via zijn Facebook enzo, de vrouw al 3 jaar ziek is :(:)

Erg rot voor haar maar voor hem op een andere manier natuurlijk ook heel, héél naar....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:42

Huertecilla schreef:
Als meer perspectief dan de eigen tunnelvisie beangstigend is, dan kan je dat negeren. Menigeen gebruikt de negeer-lijst om verschoond te blijven van andere ideeen.

Apart.
Jij gaat er van uit dat iedereen die een andere mening hebt dan jij; bekrompen/tegen natuurlijk is.
Ik heb niks tegen andere inzichten en vind het juist mooi als mensen een partner/levensomstandigheden vindt die op dezelfde lijn zitten als zijzelf.
Dat geldt zowel voor "vrij" leven, als voor "strak" leven.

En natuurlijk is een relatie veranderlijk; je weet nl niet waar je over 10 jaar staat.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:45

Sees schreef:
HC, mensen zullen nu weten wat sutti inhoudt, that's it. Meningen zullen er niet door veranderen.

Jij denkt dat mensen door meer kennis niet van idee veranderen? Aanvullende indo/kennis/ideeen geven meer perspectief, schijnen licht van een andere kant op vraagstukken.
Dat maakt meer antwoorden mogelijk.

Josien_m schreef het erg goed imo mbt deze situatie waarbij de man inmiddels al drie jaar niet meer mag leven en nog een half jaar of meer niet-verder moet:
Citaat:
En ja, ik zie enige overeenkomst met sutti: is het goed om jezelf in naam van liefde, op te offeren? Of moet je omwille van jezelf doorgaan met het leven? Ben je loyaal tot en MET de dood?

Ook een vergelijking met Jane Eye en Victoriaan puriteinisme/hypocrisie is extra perspectief.

Dan nu een verwijzing naar een oude van de EO: 'Er is meer.' ;)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:49

HC, in mijn ervaring heb jij ook je mening nog nooit bijgesteld na het lezen van de kennis/ideeën etc van anderen ;).

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:54

Ik vel geen waarde-oordeel, maar laat hij het zijn vrouw alsjeblieft maar niet vertellen, daar heeft niemand wat aan, allerminst de vrouw in kwestie.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:55

Brainless schreef:
Jij gaat er van uit dat iedereen die een andere mening hebt dan jij; bekrompen/tegen natuurlijk is.

Dat is geen feit maar jouw mening op basis van jouw perceptie van wat je denkt dat ik schrijf.

Ik had eerder in deze draad nog een op dat moment heel toepasselijk verwijzing naar het (samen)leven van Lord Nelson in gedachten maar toen achterwege gelaten.
Nu echter is het nog meer terzake.
Voor wie een bredere basis, meer perspectief wil, is het imo een zinvolle besteding van 10 minuten om even te lezen hoe deze briljante man koos samen te leven en hoe hij onder het gewicht van opgelegde moraal gedwongen werd voor minder geluk te 'kiezen'.
Die aanhalingstekens zijn de crux :)*

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 14:01

Heb je een link HC, want krijg nu alleen maar clubs/cafés/hotels te zien.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 14:04

Ik denk dat je mening ook sterk beïnvloed kan worden door je eigen behoefte aan liefde en seks.

Persoonlijk snap ik niet dat iemand blijkbaar niet een paar jaar zonder fysieke liefde/seks kan. Mannen zullen dit over het algemeen sowieso al sneller hebben dan vrouwen denk ik? Want sja... hoeveel mannen en vrouwen zijn er wel niet die jaren lang geen liefde en/of seks beleven. Hebben zij het enorm zwaar? Nee, meestal niet :+

Als je het zo bekijkt, dan stelt de man in kwestie zich enorm aan. Een paar jaar voor je doodzieke vrouw zorgen en dan maar minder of geen liefde en/of seks. Tsja, i don't see no problem. Het zorgen voor een doodzieke vrouw en het daarmee omgaan lijkt me loodzwaar, maar een andere liefde en eventueel ergens anders seks maakt het toch niet minder zwaar?

Als je liefde en/of seks wel als heel belangrijk en zelfs als eerste levensbehoefte van de mens beschouwt, dan zou je prima begrip op moeten kunnen brengen voor de man lijkt mij.

Ik zweef persoonlijk een beetje in het midden.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 14:09

Sees schreef:
HC, in mijn ervaring heb jij ook je mening nog nooit bijgesteld na het lezen van de kennis/ideeën etc van anderen ;).

Ik vermoed zo dat HC dat al in de school of life heeft gedaan.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 14:12

A3a1, ik ben van mening dat iedereen hier in dit topic net zo star is in zijn of haar mening ;).
Maar goed, we wijken nu wel erg ver van het onderwerp af door alles wat er bij gehaald wordt.

TS, hoe is het nu met je en heeft dit topic eigenlijk bijgedragen aan jullie beslissing?