Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rudina

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:08

Hier anderhalf uur zitten wachten tot iemand kwam, net de gordijnen maar dicht gemaakt.
Waarom hebben mensen niet meer het fatsoen om even een berichtje te sturen dat ze er van af zien of verhinderd zijn.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 22:11

Dat is ook vervelend.

Degene die mij mailde met het zielige verhaal en vervolgens flink onder mijn vraagprijs bood gaat elke 5 minuten 5 euro omhoog met haar bod. We zitten nu nog maar 10 euro uitelkaar. Laat er nu een bod komen van iemand die 5 euro onder mijn vraagprijs zit en het morgen al kan komen halen.... :-)

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 23:51

De persoon reageert wel vlot, maar ik krijg reacties zoals: ja, nee, oké. (Dit is wel heel afgezaagd maar daar komt het op neer)

Ik heb toch besloten om een zadelmaker te laten komen met een partij zadels, vind dat een fijner idee dan zo via een particulier..

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 01:39

Ik vertel wel eens waar het voor bedoelt is als ik shop voor mijn werk maar dan meer of ze niet meer dingen hebben dat ik niet het hele land voor vanalles door moet dan nog niet zwaar onder de vraagprijs bieden dan moet je toch op zoek naar een product wat meer in je prijscategorie valt

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 03:56

Gisteren had ik contact met een man die sloeg mij toch een toon uit, werd nog net niet uitgescholden de beste man wou ook graag nog even komen maar er moest dan toch echt iets van de prijs af.
Voor minder gaat de telefoon niet weg, en zo'n griezel met een vervelende toon hoef ik ook niet aan mijn deur.

Ligt het trouwens aan mij of verliep het contact via marktplaats zo'n 10 jaar geleden veel soepeler?
Als ik toen een advertentie plaatste verliep de onderhandeling altijd keurig en was ik altijd zo van mijn spul af.
Tegenwoordig heb ik niks anders dan gedoe, onzin biedingen, mensen die afspraken niet na komen etc.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 07:09

Mja misschien de algehele mentaliteit wat veranderd? Valt mij op dat vooral bij duurdere dingen (telefoons, auto's) mensen denken dat ze je enorm plezier doen met hun (veel te lage) bod en dat je er anders niet vanaf komt. Als je zegt dat je hogere boden hebt zijn ze gepikeerd.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 07:21

Herkenbaar Rudina...
"Vroeger" zette ik altijd graag spullen op marktplaats, tegenwoordig doe ik het liever niet als wel. Altijd een hoop gezeur, onzin biedingen en mensen die hun afspraken niet na komen.. :x

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 08:05

Ik heb alleen dat het idee dat er meer wordt afdedongen, maar dat is gewoon een naebbing van de crisis. Toen wilden veel mensen van hun spul af. :) en met een action, primark, Ikea Ali etc kun je nu eenmaal veel voor weinig hebben.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 08:07

mentaliteit is zeker verandert!
maar gelukkig zijn er ook nog normale bieders en verkopers!
alleen is het wat meer zoeken :7

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 09:54

Ik geloof daar gewoon niet in.. Sorry, maar het is erg menseigen om 'vroegâh' op te hemelen en alleen maar te concentreren op de slechte en rare dingen. De normale gebeurtenissen staan we niet bij stil en 'vergeten' we voor het gemak maar even. Dat is namelijk allemaal maar normaal dus daar hebben we het niet over. Dit topic heet niet voor niks 'rare' mensen en niet 'normale' mensen. Zulke topic's zouden ook erg slecht lopen. Zo krijg je op internet een heel vervreemd beeld van de maatschappij.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:42

Sammie: ben het deels niet met je eens :n
Andere deel wel dat je door nare mensen op mp topic verwrongen beeld kan krijgen wel :j

Maar lees hier toch van meerdere, die al langere tijd gebruik maken van mp dat ze dezelfde mening / ervaringen daarover hebben. En idd deel ik die mening ook na 9 jr mp gebruik.
Die kun je zo niet helemaal van tafel vegen...

Want in die tijd zijn er maatschappelijk wel dingen veranderd, die ook doorzet na bijv mp.
En die hiervoor niet altijd positief werken :o

Of dat gevalletje vrugah is ????

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:56

Tuurlijk kan dat wel. Want dat werkt gewoon door in het ophemelen van vroeger. Zo heeft elke generatie ook kritiek op de jongere generatie: de jeugd van tegenwoordig. 'Dat deed ik vroeger niet', maar ze vergeten wel dat er in de huidige generatie ook mensen zijn die dat nog steeds niet doen..

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:00

Ik denk doordat Marktplaats redelijk anoniem is mensen het iets harder kunnen spelen dan wanneer je face to face contact met elkaar hebt. Hier weer een paar prettige verkopen gehad deze week, dus weer tevreden met Marktplaats :-)

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:25

Maar het feit dat nu veel vanaf +\_ 12 jr een eigen tel hebben, geen geld maar wel kunnen bieden, is nu normaal. Maar ofdat voor mp verkopers ed een positief iets is ???
Ookal is iets nu normaal (wat is normaal?!) wil dat mi niet zeggen dat het automatisch iets positiefs is :? .
Dat er "gewoon" ( ookal zo'n woord?!) voort mee gedeald mot worden, is iets anders mi :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:26

Iuk vind dat ze een revieuwsysteem moeten invoeren op marktplaats voor particuliere verkopers en niet alleen diensten :)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:32

Net een hoop zomerjurkjes, enkellaarsjes en boeken op mp gezet. Ik ben benieuwd...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:35

Evelienepien schreef:
Maar het feit dat nu veel vanaf +\_ 12 jr een eigen tel hebben, geen geld maar wel kunnen bieden, is nu normaal. Maar ofdat voor mp verkopers ed een positief iets is ???
Ookal is iets nu normaal (wat is normaal?!) wil dat mi niet zeggen dat het automatisch iets positiefs is :? .
Dat er "gewoon" ( ookal zo'n woord?!) voort mee gedeald mot worden, is iets anders mi :o

Ik snap echt niks van dit hele stuk.. :o?

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:58

Sammie schreef:
Evelienepien schreef:

Ik snap echt niks van dit hele stuk.. :o?

Het is 'normaal' dat kinderen van een jaar of 12 een telefoon hebben, deze gebruiken om op marktplaats te bieden, maar ze hebben geen geld om daadwerkelijk te kopen. Dit is realiteit, maar of dit positief is maar de vraag. Er moet maar gewoon mee gedeald worden.

Zoiets I guess.. :)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:18

petra8 schreef:
Ik heb wat ponyspullen op mp staan en het verbaasd me dat mensen eerst een berichtje sturen dat ze interesse hebben omdat ze ponyritjes voor minder bedeelde kindjes organiseren. En een mail later vragen ze wat ik er voor wil hebben terwijl in de advertentie gewoon een vaste prijs staat. Eerst op mijn gevoel inspelen om later keihard af te dingen misschien?? Wat denken ze dat ik de spullen zelf voor niets heb gekregen?? Zo, moest even mijn frustratie kwijt....:-)

wat mij verbaasd is dat als je reacties op mp moet geloven op elke straathoek ponyritjes voor minder bedeelde kindjes worden aangeboden, maar dat wanneer je zoekt naar iers soortgelijks omdat je een kindje kent die weinig te besteden heeft het niet te vinden is....

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:19

Evelienepien schreef:

Maar vroegâh hadden ze "gewoon" mail en kreeg ik 15 jaar geleden ook van kinderen van 12 reactie op het paard dat ik te koop had, in de trant van "oooh wat is ze mooi, als ik beloof heel goed voor haar te zorgen, mag ik haar dan gratis?"

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:23

Beloven schreef:
Iuk vind dat ze een revieuwsysteem moeten invoeren op marktplaats voor particuliere verkopers en niet alleen diensten :)

Ja en nee, mensen kunnen hier ook misbruik van maken.
Zodra je een keer een meningsverschil gehad hebt kun je ook onterecht zwart gemaakt worden.

Dit heb ik wel eens gehad, dekje verkocht stond duidelijk in de advertentie COB dressuur. Meneer had niet goed gelezen en dacht dat het full dressuur was. Dit paste dus niet, uiteindelijk een hele rel geworden, hij kwam er mee terug en het was ontzettend smerig, waardoor ik het dus niet terug nam.

Nou dat heb ik geweten hoor, ben compleet zwart gemaakt op heel internet, en denk als er op dat moment een review systeem geweest was er niemand meer gekocht had bij mij :=

Ik gebruik ook 2ehands.be en daar heb je idd wel een review optie, wat ik soms dus ook erg spannend vind. Je krijgt namelijk eerder een slechte recensie dan een goede ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:27

Wel met de optie dat je een klacht kan indienen nayuurlijk. Dit gaat op tweakers ook zo.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:32

Een klacht indienen tegen de recensie bedoel je? Dat is natuurlijk wel een goede!
Dat is op 2ehands.be niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:34

Ja dan gaan mods kijken hoe of wat, is die echt onterecht verwijderen ze hem gewoon. Mensen hebben snel genoeg door dat het dan geen nut heeft iemand zwart te maken.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:36

Dat zou dan idd een goede zijn!