Wie spaart er?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

orkaan

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:28

kwa uitgeven van je spaargeld. Ik vind het maar zonde om veel in een auto te stoppen (zie het echt als een noodzakelijk kwaad...).

Hier ga ik zodirect 10% extra aflossen op de nog openstaande hypotheek, scheelt ook meteen weer 100 euro in rente per maand dus dat kun je dan weer sparen.

(Heb nu wel een mooie spaarrekening..zou der makkelijk een erg leuk paard van kunnen kopen, helaas chronisch gebrek aan tijd voor een paard dus dat gaat niet meer gebeuren)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:34

Ik ook alleen ben helaas zwaar afhankelijk van auto ivm handicap en zowel mijn rolstoel bus als dagelijkse autootje zijn oud en bijna aan hun eind vrees ik. En een nieuwe tweedehands rolstoelbus zijn niet bepaald gratis. En laten aanpassen kan maar de oprijplaat die nu op de transit zit zal omgebouwd moeten worden, een nieuwe plaat kost minstens alleen al 1000 euro tweedehands. Ben dan op zijn minst 2000 aan bijbetaling kwijt voor vervanging van de twee,

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:40

ik heb ook een auto nodig om op mijn werk te komen maar ik heb het geluk dat ik niet gehandicapt ben e n dus ook geen speciale auto nodig heb.

Dus ik tuf lekker goedkoop rond in een Aygotje! en die ga ik dus oprijden tot het bittere eind

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:43

Mijn atos en transit kosten ook geen drol. Ben in totaal nog geen 100 euro per maand kwijt aan twee autos inclusief verzekering en wegenbelasting. Aan onderhoud beiden goedkoop. Maar ja transit roest onder mijn vingers weg en is technisch nog perfect maar ook alweer 14 jaar oud. Atos is volledig roestvrij maar begint met bijna 18 leeftijdsmankementen te krijgen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:47

JAZZ4ff schreef:
jooproo schreef:

Voor een Tesla mag je nog wel ff doorsparen, hahahah!

€14.222,91 Had ik in 7 maanden gespaard.
Ik gok dat ik einde 2018 in een Tesla rij (kost waarschijnlijk €40.000), heb dus 2,5 jaar de tijd, plus de dagwaarde van mijn nieuwe auto (+/- €21.000).
+/- €20.000 sparen in 2,5 jaar moet haalbaar zijn.

Een Tesla Model S voor 40k???? Bedoel je niet de Model 3......?

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:11

veerledec schreef:
Een Tesla Model S voor 40k???? Bedoel je niet de Model 3......?

Idd. model 3.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:06

Heb je m al besteld :P ?

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 22:25

Hier gaat het helaas niet lukken om mijn doel te halen -O-
Teveel onvoorziene kosten waardoor mijn spaarrekening/spaarpot leeg is :x

Nu wil ik vanaf nu weer gaan sparen maar ik weet dat het enorm lastig gaat worden, aangezien ik mijn collegegeld nu in termijnen moet betalen. Ook heb ik voor de winter nieuwe schoenen nodig en een aantal kleren. Gelukkig niet super veel, maar twee setjes toch wel :o
Ik baal enorm, maar het is niet anders.
Ik hoop dat er weer een beetje leven in dit topic komt, zodat ik hier wat motivatie kan vinden :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 22:46

Mijn rekening is compleet geplunderd. Nieuwe weiland veel later klaar voor begrazing dan voorzien. Smid die niet komt opdagen, dus kan paarden niet wisselen van grasland (moet te voet gebeuren). Camionette voor paarden die geest heeft gegeven, dus jeep + trailer + BE-rijbewijs mogen aftikken. Trailer wordt eind september geleverd, examen BE is 4 oktober. En dan ook nog 2 stallen moeten reserveren in volpension voor komende winter. Augustus was heel erg pijnlijk voor mijn portemonnee :'(

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 23:00

Varekaj: zo frustrerend is dat hè? Veel dingen waar jezelf geen invloed op hebt, maar wat wél invloed op je portemonnee heeft..

Ik moet eigenlijk ook een nieuwe rijbroek en nieuwe rijhandschoentjes.. mijn handschoentjes zitten de gaten in en mijn rijbroek is te groot door (bewust) gewichtsverlies. Ik heb op de site van Divoza gekeken, maar voor een broek en handschoentjes samen ben je al gauw €41,90 kwijt.. waarschijnlijk niet gek duur.. maar toch.
Als ik nu iets ga kopen, wil ik er echt heel bewust over nadenken of ik het écht nodig heb. Maar dat is soms best lastig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 23:07

Het is frustrerend dat ik nu €70/week kwijt ben aan 450kg hooi terwijl ik 44 are grasland heb die klaar staat om te gebruiken. Het is een erg nat weiland, wat het onbruikbaar maakt in de winter. Het heeft tijd en zweet genoeg gekost om in mijn eentje palen te zetten, draad te spannen, water te voorzien etc. Met wat pech voor niets omdat de paarden er dit jaar niet meer op kunnen als het zo doorgaat.

Door de vele regen is hooi en stro reteduur nu. Daarom gaan ze volpension, dat komt me maandelijks goedkoper uit met de huidige prijzen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 23:20

Kun je niet ergens een chauffeur en trailer regelen om ze zo te verplaatsen?

Hier gaat het sparen ook voor geen meter. Elke keer als ik denk dat er wat bij komt moet er weer vanalles waardoor het geld als sneeuw voor de zon weer verdwijnt.

Merk nu wel dat ik dat beetje stagevergoeding wat ik kreeg toch wel heel erg mis nu.. Tijd voor een diploma en werk, dan gaat het sparen hopelijk ook wat beter.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 07:31

Sparen gaat hier ook niet zo best. De bruiloft is bijna een alles lijkt tegelijk te komen :') maar na september ga ik echt weer hard sparen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 07:37

Als de smid nou gewoon dat ene ijzer er weer onder komt zetten kunnen ze gelijk dezelfde dag of dag nadien verzet worden. Anders heb ik ten vroegste iemand eind deze week. Het is gewoon zo zuur geld dat ik een massa gras heb en alsnog hooi moet kopen sinds begin deze maand. Vorig jaar was een pakje 30kg aan 3,5€. Nu is datzelfde pakje 25kg aan 4€ en de grote niet-gewikkelde pakken zijn 70 ipv 55. Gelukkig is volpension op stal niet duurder geworden. Mocht de volgende hooi-oogst tegenvallen (en die kans is best groot), dan is volpension goedkoper dan halfpension zelf alles aankopen.

De camionette staat te koop en mijn andere auto ook (beide gaan weg voor jeep + trailer). Wanneer die verkocht zijn kan mijn spaarboekje weer even ademhalen :)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:16

Hier vlot het sparen ook nog niet geweldig. Ook wat onvoorziene kosten en dingen die gewoon moeten gebeuren. Hopelijk kan ik binnenkort weer flink sparen voor volgend studiejaar en nog wat extra's.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:36

Hier ook een lege rekening. Auto total loss, dus moest even vervangen worden :$

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:08

Nog steeds spaarcentjes

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:58

Hoi, leuk topic, interessant om te zien hoe iedereen zo goed zijn best doet om te sparen. Interessante tips ook!

Ik ben vorig jaar afgestudeerd en vrij snel daarna via interim contracten kunnen beginnen bij mijn huidige werkgever. Toen kreeg ik mijn loon per week betaald en dan vond ik het best makkelijk om te kunnen sparen, ik schreef bijna wekelijks een bedragje over op mijn spaarrekening. Nu heb ik sinds 1.5 maand een vast contract (wat natuurlijk geweldig is), maar nu vind ik sparen moeilijker omdat ik nog niet zo goed kan inschatten hoeveel ik die maand nog ga nodig hebben :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:26

Herkenbaar, ik vind het ook lastiger om maandelijks gestort te krijgen dan wekelijks. Mijn blinde noodpotje, alles is er gewoon doorheen gegaan met die onvoorziene onkosten. Ik had wel kunnen besparen op de trailer die ik gekocht heb door een tweedehands te kopen. Echter lijkt er zoveel rotzooi tussen te zitten en ik had echt iets van "beter ineens een nieuwe, geen gezeik met onvoorziene onkosten". Heb mezelf dan maar ineens op een Ifor Williams getrakteerd :o Wel een standaardmodel zonder extra opties. Voor de €500 meerprijs vond ik het niet de moeite. BE-rijbewijs doe ik met de rijschool. Ook een klap geld, hopelijk dankzij de lessen gelijk goed aanleren maar dat hoef je maar 1x af te leggen in je leven. Zowel trailer als rijbewijs zie ik als een investering, daar verwacht ik de eerste jaren niet echt grote kosten aan.

Vanaf volgend jaar kan ik waarschijnlijk meer uren gaan maken op mijn huidige werk, dat ga ik dan wel doen. Intussen ga ik kijken om weer wat meer opdrachten als onthaal-hostess te pakken te krijgen (weekendje beurs verdient vaak nog redelijk wat) of een aanvullende deeltijdse job.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:09

History_ schreef:
Hoi, leuk topic, interessant om te zien hoe iedereen zo goed zijn best doet om te sparen. Interessante tips ook!

Ik ben vorig jaar afgestudeerd en vrij snel daarna via interim contracten kunnen beginnen bij mijn huidige werkgever. Toen kreeg ik mijn loon per week betaald en dan vond ik het best makkelijk om te kunnen sparen, ik schreef bijna wekelijks een bedragje over op mijn spaarrekening. Nu heb ik sinds 1.5 maand een vast contract (wat natuurlijk geweldig is), maar nu vind ik sparen moeilijker omdat ik nog niet zo goed kan inschatten hoeveel ik die maand nog ga nodig hebben :o

Als je bijvoorbeeld een dag voordat je salaris krijgt op je rekening kijkt en dan je rekening op nul zetten. Zou dat geen idee zijn?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:14

Waarom kunnen ze met een ijzer minder niet lopend verplaatst worden? Helemaal als je dat zo veel geld scheelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:02

Het is 8,5km waarvan helft straat, paard staat al kort op de voeten en loopt licht gevoelig op de ijzerloze voet. Heb geen zin om die de vernieling in te rijden.

Daarnaast ligt die weide een flink stuk lastiger bereikbaar, de smid moet daar naast een appartementsblok aan de straat het ijzer terugzetten. Op de huidige weide kan dat binnen de omheining zelf. Best een stuk veiliger dus.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:39

Mijn spaarrekening is nul. Ik heb vorige week een ticket geboekt naar Curacao. Maar mijn spaarpot in de vensterbank is zwaar. Er kan 50 in zitten maar er kan ook +250 inzitten. Ik heb er zojuist weer 25 euro ingegooid. Aankomende maand heb ik 100 euro aan acceptgiro liggen maar krijg 100 nog van mijn zusje. Dus er kan weer een heleboel naar de spaarrekening. Gaat lekker *\%/*

Het gaat mij trouwens makkelijk af om van de spaarpot af te blijven. Elke keer Gooi ik er geld in. Geld wat overblijft na het stappen, het geld wat overblijft van de week en al het losgeld. Ik wil hem helemaal vol krijgen.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:45

Hier wil het ook niet zo vlotten :')

Geen grote uitgaven maar allemaal kleine dingen die opstapelen.
Trek net mijn fiets uit het fietsenrek, band helemaal kapot -O-

Zo'n spaarpotje lijkt mij stiekem ook wel wat.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 18:09

Snorlex schreef:
Hier wil het ook niet zo vlotten :')

Geen grote uitgaven maar allemaal kleine dingen die opstapelen.
Trek net mijn fiets uit het fietsenrek, band helemaal kapot -O-

Zo'n spaarpotje lijkt mij stiekem ook wel wat.

Ja tot dusver bevalt hij mij ook goed.

Heb alleen zojuist een hele dure portemonnee gekocht :') 70 euro. Maar ik moest hem gewoon hebben want ik verloor geld doordat de huidige niet sloot. := Lekker krang weer