Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:59

Anoniem schreef:
Ik snap echt niet wat het probleem is met Holland hoor. := Ga je over iets nuttigs druk maken.

Heeft niets met druk maken te maken. Is het zelfde als zeggen dat je naar Amerika gaat en de VS bedoelen.
Het komt op mij over alsof je je topo dan niet echt voor elkaar hebt. Als ik naar Spanje op vakantie ga zeg ik toch ook niet dat ik naar Europa ga?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:03

eilleen333 schreef:
Het komt op mij over alsof je je topo dan niet echt voor elkaar hebt. Als ik naar Spanje op vakantie ga zeg ik toch ook niet dat ik naar Europa ga?

Wel als je in Amerika bent hoor :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:05

Maar Spanje en Europa zijn 2 verschillende dingen al ligt Spanje natuurlijk gewoon in Europa. Holland is gewoon Nederland.
Dus het druk maken er over snap ik ook niet.

Als het nou om Belgié ging waar iemand zegt ik ga naar vlaanderen en uiteindelijk naar wallonie gaat dat is wel iets waarvan je zou kunnen zeggen dat klopt niet ;)
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 21-12-15 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:05

eilleen333 schreef:
Anoniem schreef:
Ik snap echt niet wat het probleem is met Holland hoor. := Ga je over iets nuttigs druk maken.

Heeft niets met druk maken te maken. Is het zelfde als zeggen dat je naar Amerika gaat en de VS bedoelen.

dat zeggen ze in Amerika dus wel. "we're going to Europa to vistit the eifel tower"

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:08

waxmeltsenzo schreef:
Maar Spanje en Europa zijn 2 verschillende dingen al ligt Spanje natuurlijk gewoon in Europa. Holland is gewoon Nederland.

Als het nou om Belgié ging waar iemand zegt ik ga naar vlaanderen en uiteindelijk naar wallonie gaat dat is wel iets waarvan je zou kunnen zeggen dat klopt niet ;)

Maar dat is toch hetzelfde als zeggen dat je naar Holland gaat en in Friesland terecht komen? Dat klopt toch gewoon niet?
En dat is denk ik ook de reden dat mensen (ik in elk geval wel) er over blijven vallen.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:11

Waarschijnlijk gaan er nu heel veel kwartjes vallen. ...

Bij aluminium en bakpapier zitten aan de zijkant van de dozen flapjes die je kan indrukken zodat de rol er niet uitrolt

:D Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:14

Lalidan schreef:
waxmeltsenzo schreef:

Maar dat is toch hetzelfde als zeggen dat je naar Holland gaat en in Friesland terecht komen? Dat klopt toch gewoon niet?
En dat is denk ik ook de reden dat mensen (ik in elk geval wel) er over blijven vallen.

Tuurlijk niet.
Als iemand op vakantie gaat naar een ander land. Dus als ik naar Noorwegen ga dan zeg ik ik ga naar Noorwegen, ik bezoek dan meestal wel meerdere plaatsen maar dat blijft nog steeds noorwegen.
En friesland ligt gewoon in Nederland dus als een duitser zegt we gaan naar Holland dan is dat gewoon correct. Ook al is dat Friesland.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:16

Nicje87 schreef:

Bij aluminium en bakpapier zitten aan de zijkant van de dozen flapjes die je kan indrukken zodat de rol er niet uitrolt

:D

*kijkt in keukenla*
Weer wat geleerd :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:17

Nee dat is dus niet zo. Holland is Zuid- en Noord-Holland. Zeeland is geen Holland, Limburg is géén Holland en Utrecht is ook géén Holland.

Urbanus

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:19

Ik kom uit Holland. Dus dat zeg ik dan ook met liefde.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:20

Klijntje schreef:
Nicje87 schreef:

:D

*kijkt in keukenla*
Weer wat geleerd :D

:=
Hier ook!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:21

Wat een gezevenzeik over het Holland/Nederland verhaal zeg...

Zuid en Noord Holland, liggen tenslotte ook in Nederland. Maar toch geen haar op mijn hoofd die er voor overeind gaat staan, als wie dan ook, dus Hollanders/Nederlanders/Belgen of who ever, het verkeerd zeggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:23

Wanneer valt het kwartje dat dit geen wel of niet Holland-topic is? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:23

Handige dingen hier hahaha.

Bij mij heeft het echt jaren geduurd voor ik: 'Hoe lang is een chinees....' doorhad :')

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:24

Nicje87 schreef:

:D [ [url=m/c2E90L.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet! Weer wat geleerd inderdaad :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:25

mijn man kwam op een dag helemaal blij thuis. "Moet je zien!!!" dus die rent naar het keukenkastje, trekt er een rol alufolie uit en "Oh... -O- Dat wist jij al..." Ehm, ja? hahah.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:26

Robijntjah schreef:
Handige dingen hier hahaha.

Bij mij heeft het echt jaren geduurd voor ik: 'Hoe lang is een chinees....' doorhad :')

Of ik ken Frans :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:56

Nicje87 schreef:

:D [ [url=m/c2E90L.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jij bent de topper van de dag! :D

saphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 14:30

Overigens krijgen mensen die tegen mij "hè?" of "wat?" zeggen standaard de respons "je bedoelt 'wat zeg je?'", net zo lang tot ze netjes "wat zeg je?" of "sorry?" zeggen. ~~}> Het wordt hier ook als onbeleefd ervaren als je alleen 'hè' of 'wat' gebruikt.[/quote]

lol, ik ben opgevoed met de standaard respons..

- Hè? Wat? (of nog erger wah?)
> Of je worst lust!

of gewoon: Met 2 woorden spreken
en als ik dan dacht lollig te zijn door daarop: He, wat? of.. Ja, ja.. of Nee, nee te zeggen, kon ik een draai om mijn oren krijgen :')[/quote]

Wij hebben thuis de wat "ergere"versie. Wij vragen of iemand stront lust, dan kun je mee eten.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 14:32

Als ik iets niet versta zeg ik: sorry? :P

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 14:36

Anoniem schreef:

Doe jij eerst maar eens moeite om je in een ander in te leven.

Holland, dat zijn de provincies Noord- en Zuid-Holland. De rest van het land wordt daar sinds de zeventiende eeuw stelselmatig bij achtergesteld. Alle kinderen worden op school van meet af aan gedwongen Hollands te spreken, daar begint het al. Dat agressieve schoolbeleid heeft ervoor gezorgd dat de talen van andere gewesten (die we enkel en alleen om politieke redenen 'dialecten' noemen) serieus in hun voortbestaan bedreigd worden. En al spreekt iemand uit die gebieden Hollands, hij wordt toch wel uitgelachen omdat hij een accent heeft.
De katholieke religie van het zuiden en delen van het oosten is eeuwenlang verboden geweest en werd tot in de twintigste eeuw gediscrimineerd t.o.v. het protestantisme, de religie van Holland.
Brabant en Limburg waren in de zeventiende en achttiende eeuw wingewesten zonder zelfbestuur, die wel torenhoge belastingen moesten betalen. Ook daarna heeft de regering stelselmatig meer geld uitgegeven in de Randstad.
De media zijn praktisch op de Randstad gefixeerd. De geschiedenis op school krijg je vanuit een compleet Hollands perspectief. 5 mei vieren we Bevrijdingsdag, terwijl het grootste deel van het land toen allang bevrijd was.

Kortom: het hele land is ingericht op die twee provincies. En op de koop toe verwacht jij ook nog dat ze in de rest van het land zichzelf "Holland" laten noemen. Tegen een Limburger zeggen dat hij uit "Holland" komt is hetzelfde als tegen jou zeggen dat je uit Duitsland komt!

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:37

musiqolog schreef:
Anoniem schreef:

Doe jij eerst maar eens moeite om je in een ander in te leven.

Holland, dat zijn de provincies Noord- en Zuid-Holland. De rest van het land wordt daar sinds de zeventiende eeuw stelselmatig bij achtergesteld. Alle kinderen worden op school van meet af aan gedwongen Hollands te spreken, daar begint het al. Dat agressieve schoolbeleid heeft ervoor gezorgd dat de talen van andere gewesten (die we enkel en alleen om politieke redenen 'dialecten' noemen) serieus in hun voortbestaan bedreigd worden. En al spreekt iemand uit die gebieden Hollands, hij wordt toch wel uitgelachen omdat hij een accent heeft.
De katholieke religie van het zuiden en delen van het oosten is eeuwenlang verboden geweest en werd tot in de twintigste eeuw gediscrimineerd t.o.v. het protestantisme, de religie van Holland.
Brabant en Limburg waren in de zeventiende en achttiende eeuw wingewesten zonder zelfbestuur, die wel torenhoge belastingen moesten betalen. Ook daarna heeft de regering stelselmatig meer geld uitgegeven in de Randstad.
De media zijn praktisch op de Randstad gefixeerd. De geschiedenis op school krijg je vanuit een compleet Hollands perspectief. 5 mei vieren we Bevrijdingsdag, terwijl het grootste deel van het land toen allang bevrijd was.

Kortom: het hele land is ingericht op die twee provincies. En op de koop toe verwacht jij ook nog dat ze in de rest van het land zichzelf "Holland" laten noemen. Tegen een Limburger zeggen dat hij uit "Holland" komt is hetzelfde als tegen jou zeggen dat je uit Duitsland komt!

Jeetje, met het verkeerde been uit bed gestapt?

Laten we stoppen met deze discussie en terug gaan naar het onderwerp.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:39

Dat is een opmerking die ook net zo goed tegen Pernilla gezegd kan worden (en even zo tegen andere mensen die denigrerend doen over het Hollland vs. Nederland). Ik zeiniet voor niks.. Kwestie van geschiedenis kennen. Dan snap je waarom het Nederland is en niet Holland en waarom sommigen daar over vallen. Hoe een ieder daar vervolgens persoonlijk over denkt is ieder voor zich, maar dat gebagatelliseer over waar maak je druk om en ik lig er niet wakker van en nog meer van dat soort zoek het uit opmerkingen is niet nodig. Als iemand zegt er is geen verschil.. dat is er dus wel en dat kan gewoon uitgelegd worden.. Net zolang tot het muntje valt. :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:42

Komop stop nu met daarover te zeuren of open er een ander topic voor...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:47

Das de volgende : Wie zeurt er hier nou..? Lees er overheen en reageer gewoon niet ipv bepalen wat gezeur is.