Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:59

Prikkelbare egels! :j

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 13:06

ik heb bij maastricht een eer gehad dat er echt een half uur koeien op de sporen langzaam voor de trein op liepen. Beesten bleven echt mooi het spoor volgen...

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:09

Oh, dat heb ik een x gehad in de buurt van... Zwolle? Geen idee, lang geleden.

Maar goed, ik zat rustig in de trein. Trein ging steeds langzamer... stopte... bleef stilstaan, midden in een weiland.

Wordt er even later omgeroepen: Ja, dames en heren, we staan even stil want de trein voor ons heeft zojuist een koe aangereden.

Nou, daar sta je dan }:0

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:10

Dat had ik gelukkig niet :=

Gok dat er een trein voor zat, voor een station stond hij nog even helemaal stil maar nu rijdt hij weer normaal :D

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:12

Ik zat een keer in de trein tussen Zwolle en Lelystad, er waren al jongens gesignaleerd op het spoor maar ze waren al het weiland in gelopen. Ik zat in de trein ineens dikke knal, ik dacht echt dat er iemand was aangereden. Maar die jongens hadden stenen op het spoor gelegd waar we dus overheen gereden waren. :\

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:12

Een horde enthousiast lawaaiige kinderen, met een stuk of 5 begeleiders die de eerste de beste (vertraagde) trein in worden gedirigeerd, na het 2e (!) fluitsignaal. Nadat het laatste felgele hesje door de deuropening was gewurmd, brult de laatste begeleider die nog op het perron stond voor de zekerheid nog even naar de (mild geirriteerde, maar verder kalme) conducteur dat dit hopelijk wel de trein naar Amsterdam Centraal is.

Ehm, mee. Zoals het bord boven het perron en de tekst op (en ongetwijfeld op de displays in) de trein al aangaven, was dit de vertraagde sprinter naar Schiphol en Den Haag. Uiteraard duurde het nog twee minuten extra voor alle kinderen weer buiten stonden :j

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:27

Mensen die op je tas gaan zitten. Ik let altijd onwijs goed op, maar net kwam er iemand aan die gewoon gelijk ging zitten. Er zit een laptop in hoor? Ik was met mn hand al naar de tas toegeschoten om hem om te pakken en toch gewoon gaan zitten. Achterlijk.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:25

liekec schreef:
Mensen die op je tas gaan zitten. Ik let altijd onwijs goed op, maar net kwam er iemand aan die gewoon gelijk ging zitten. Er zit een laptop in hoor? Ik was met mn hand al naar de tas toegeschoten om hem om te pakken en toch gewoon gaan zitten. Achterlijk.

Dit dus.
Wou idd mijn tas al pakken maar gewoom gaan zitten.
Tegenwoordig controleer ik mn laptop ter plekke. Kwam er toen op school achter dat mijn scherm kapot was.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:28

Net nog een hele grote ergernis meegemaakt. Maar vooral ook triest.
Ik zat in de tram naar huis. Er komt op een gegeven moment controle in burger binnen. Helemaal niks ergs mee maar ook wel goed. Er word een stel gecontroleerd maar de dame geeft toe dat ze is vergeten om in te checken. Ze stelt voor als ze nog gaat inchecken maar krijgt daar geen kans toe. Gelijk een boete. Andere controleurs geven mensen nog een mogelijkheid om in te checken. Vond het zo sneu voor haar ze moest echt huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:30

purny schreef:
Net nog een hele grote ergernis meegemaakt. Maar vooral ook triest.
Ik zat in de tram naar huis. Er komt op een gegeven moment controle in burger binnen. Helemaal niks ergs mee maar ook wel goed. Er word een stel gecontroleerd maar de dame geeft toe dat ze is vergeten om in te checken. Ze stelt voor als ze nog gaat inchecken maar krijgt daar geen kans toe. Gelijk een boete. Andere controleurs geven mensen nog een mogelijkheid om in te checken. Vond het zo sneu voor haar ze moest echt huilen

Ik vind dit dus niet triest. Ze is vergeten in te checken, ze reist dus al gratis mee met de tram. Als je iedereen pas laat inchecken als er controle komt dan betaalt straks niemand meer voor het OV.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:34

Als je het vergeet, oprecht, dan is het triest. Als t lijkt alsof je t erom doet...ja..dan mag je m krijgen ook. Vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:37

Vind ik niet eigenlijk :n Als je met de trein gaat loop je altijd door of langs poortjes, en in de tram zitten de incheckapparaten zelfs bij de ingangen van de tram zelf. Beetje flauw als je dan wel kan toegeven dat je bent vergeten in te checken, maar in plaats van het dan gewoon gelijk te doen als je erachter komt, pas zeggen dat je nog wel even wilt inchecken als de conducteur al naast je staat. Iedereen moet gewoon betalen voor het OV, en als je het vergeet.. Ja dan moet je het maar niet vergeten :=

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:50

Een vriendin van mij betaalt regelmatig niet voor de trein, voor een stukje van 12 minuten. Poortjes staan er niet op haar opstapstations

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 02:00

DeEenhoorn schreef:
Een vriendin van mij betaalt regelmatig niet voor de trein, voor een stukje van 12 minuten. Poortjes staan er niet op haar opstapstations

dan zal ze uiteindelijk de totale kosten wel kwijt zijn voor de boete die voor zwart reizen staat :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 03:05

Je zou je verbazen hoeveel zwartrijders vergeten aks excuus gebruiken... Ik vind de boete volkomen terrecht

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 08:40

its_daantjee schreef:
DeEenhoorn schreef:

dan zal ze uiteindelijk de totale kosten wel kwijt zijn voor de boete die voor zwart reizen staat :+

Ooit wel

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 09:00

Je kon echt zien dat ze was geschrokken. Dit was echt een gevalletje azijnpissen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 10:02

purny schreef:
Je kon echt zien dat ze was geschrokken. Dit was echt een gevalletje azijnpissen.

Azijn pissen? Nee. Die man doet zijn werk gewoon.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 10:38

Schijnbaar heb ik een andere visie dan jullie. Je kan ook kijken wie er zwart rijd. Ik zie zo vaak dat mensen worden gematst. En dan kan ook niet even iemand een keer een ander matsen. Geven en nemen vind ik dat

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:25

purny schreef:
Schijnbaar heb ik een andere visie dan jullie. Je kan ook kijken wie er zwart rijd. Ik zie zo vaak dat mensen worden gematst. En dan kan ook niet even iemand een keer een ander matsen. Geven en nemen vind ik dat

Toe even zeg, als jij in de winkel een pak melk meeneemt, word je ook niet gematst.
Ik vind het niet meer dan normaal dat je gewoon een boete krijgt als je zwart rijdt. Tenzij er een "goede" reden is natuurlijk. Vergeten vind ik geen goede reden, dat vind ik een erg makkelijk excuus.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:26

purny schreef:

Misschien heb ik het verkeerd, maar ik dacht dat je een of twee keer per jaar kwijtschelding van een zwartrijdboete kunt aanvragen, juist omdat mensen het ook wel eens écht kunnen vergeten.
Omdat een conducteur ook maar een mens is en niet van iedereen kan nagaan of in hun geval -het 'vergeten'-excuus wel klopt, kan diegene dus gewoon boetes uitschrijven aan mensen die zwartrijden.
De NS zelf kan dan beoordelen of dat bij die reiziger zeldzaam genoeg is om hem het voordeel van de twijfel te geven.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:18

Studentenkaarthouders kunnen 1 keer per jaar een uitstel van betaling terugvragen als ze hem vergeten of zijn vergeten uit te checken. Jaarkaarthouders die een bepaald traject of door heel Nederland heen mogen met hun abonnement mogen hem 3 keer per jaar vergeten.
Maar even voor de duidelijkheid, het is soms erg moeilijk in te schatten of iemand oprecht per ongeluk zwart rijd of het opzettelijk doet, er zitten betere acteurs in de trein dan in GTST. Iedere conducteur die het werk al wat jaren doet heeft wel minimaal 1 keer meegemaakt dat ze iemand tegen kwamen met een zeer goed en geloofwaardig verhaal om vervolgens diezelfde persoon 1 of enkele dagen later weer tegen te komen met precies hetzelfde verhaal. En dan is de conducteur ineens de boeman, een azijnpisser, is niet medemenselijk....vul het lijstje maar aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 14:11

purny schreef:

Was jij niet ook degene die een paar weken geleden nog keihard liep te zeuren dat er niet genoeg werd gecontroleerd in de trein? :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 14:14

Ik ben al zo intens vaak gematst, ik reis al sinds mijn 12 regelmatig met de trein (van mijn 12e tot mijn 18e zeker 5 dagen per week) en ik heb nog nooit bewust zwart gereden. Maar ik ben wel een enorme chaoot die regelmatig wat vergeet of kwijt raakt. :P
Conducteurs kenden me wel een beetje na een paar jaar dus dan zeiden ze we weten dat je een abbo hebt. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 14:15

Ik kwam er een keer op het station Enschede achter dat mijn OV chipkaart leeg was en mijn bankpas kwijt. Trein vertrok bijna dus ben toen gewoon gaan zitten, en heb toen ook gewoon netjes mijn boete betaald.