Vegetarier zijn, hoe leg ik dit een kind uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:14

Sizzle schreef:
Nee dat klopt maar als ze het erg lekker vinden dan kan het net zo goed zijn dat ze dan ineens zeggen: ja maar de kip was al dood toch?
Kinderen van die leeftijd (van elke leeftijd) moet je uiteraard gewoon serieus nemen maar ze zijn ook zo veranderlijk als de wind.

Oh dat geloof ik. Maar ik denk dat jij er hetzelfde over denkt als ik, namelijk dat als een kind vandaag besluit geen vlees te willen eten omdat het zielig is voor de dieren je dat hoort te respecteren, ook als dat morgen weer anders is. Om dezelfde reden zou je anders ook moeten kunnen redeneren dat je je kind nooit vlees geeft tot ie er zelf een mening over kan vormen, wat ik zeker geen slechte zaak zou vinden maar toch denk ik niet dat iedereen het ermee eens zou zijn :+ Want je zou maar je mening opdringen aan je kind.

Vind dat overigens totaal niet vergelijkbaar met geen groenten willen eten. oid.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:18

Ik zou het zeker respecteren ja.
Maar ik zou ook uitleggen hoe ik erover denk zodat het twee kanten kan belichten.
Het kan namelijk heel goed zijn dat bijvoorbeeld de dag ervoor een moeder van een vriendje er een zielig preek tegen gegeven heeft.
Kinderen praten immers ook letterlijk alles na.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:25

Moderatoropmerking:
Een verzoek om hier ontopic te blijven. De oorspronkelijke vraag betrof hoe TS aan een kind zou uitleggen dat ze vegetariër is. Uiteraard is het prima dat hier wat discussie uit voortkomt, maar het bespreken van recepten en welke vleesvervangers lekker zijn, horen niet in dit topic thuis.

Maartje1990

Re: Vegetarier zijn, hoe leg ik dit een kind uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:44

Ik vind het wel bizar dat bij een paginalange discussie die net zo goed compleet off topic was er níet werd ingegrepen en nu er heel even werd gesproken over recepten etc. Wel. Oprecht bijzonder te noemen

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:52

Maartje1990 schreef:
Ik vind het wel bizar dat bij een paginalange discussie die net zo goed compleet off topic was er níet werd ingegrepen en nu er heel even werd gesproken over recepten etc. Wel. Oprecht bijzonder te noemen

Precies mijn gedachte. Maarja, er zijn gewoon mensen die vervelend moeten doen om niks blijkbaar.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:03

Daarnaast zijn we volgens mij wel uitgediscussieerd over de beginpost.. Alles is al gezegd, toch?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:07

Het is ook een klein beetje kinderachtig om gelijk te beginnen over wie er wel en niet offtopic mag. Modjes zien niet alles, duh.