Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Furrow schreef:Maar dat er zo moeilijk een indicatie gegeven kan worden lijkt mij zo moeilijk te geloven. Is de zorg in Nederland dan zo slecht als hij in de laatste fase zit van COPD dat er nog zoveel grenzen zijn tot hulp.
Zijn gediagnostiseerde COPD zou toch al een indicatie op zich moeten zijn.
mirriezz schreef:Ik heb geen tijd om alles te lezen nu, maar er zo doorheen scrollend komt er 1 gedachte bij me op. Die wil ik toch even met jullie delen, al zal de meerderheid het stom vinden.
Pff... Wat denken mensen die dit niet hebben meegemaakt hier makkelijk over zeg! Palliatieve zorg kan jaren duren en is super zwaar. Beetje makkelijk om tegen ts te zeggen dat ze niets regelt en niet voor zichzelf zorgt. Ze heeft genoeg aan haar hoofd al, en dat hoofd boven water houden zal haar al haar energie kosten. Tuurlijk laat je een hulpbehoevend persoon niet zomaar alleen dat je een paar dagen spontaan weg gaat. Wat denk je eigenlijk als je dat voorstelt?
Maar goed, dat is maar mijn bescheiden mening. Waarschijnlijk vinden mensen het ook raar dat ik voor mijn vader mijn eigen sociaal leven opzij heb gezet, studie heb vertraagd en dat terwijl ik een baantje erbij moest zoeken om het financieel te redden. Ik ben alleen maar blij dat ik dat gedaan heb.
Ilsje87 schreef:Furrow schreef:Maar dat er zo moeilijk een indicatie gegeven kan worden lijkt mij zo moeilijk te geloven. Is de zorg in Nederland dan zo slecht als hij in de laatste fase zit van COPD dat er nog zoveel grenzen zijn tot hulp.
Nee dat is zeker niet moeilijk. Maar de ts moet dit dan wel aankaarten. En zorg accepteren. Tuurlijk is dat lastig en zal haar vriend tegen stribbelen maar hij heeft het ook maar even te nemen zoals het is lijkt mij.
Dit hele topic komt bij mij over alsof de ts net zo hard de zorg niet kan/wil accepteren.
Er is al van alles geopperd en er wordt vanuit alle hoeken mee gedacht met haar. Maar niks schijnt goed genoeg te zijn...
Furrow schreef:Maar dat er zo moeilijk een indicatie gegeven kan worden lijkt mij zo moeilijk te geloven. Is de zorg in Nederland dan zo slecht als hij in de laatste fase zit van COPD dat er nog zoveel grenzen zijn tot hulp.
RoyceMack schreef:Kan je 'vriend' niet terug naar de vorige eigenaar?
Heeft ie geen exvrouw/vriendin ?:')
Maar doet het je niks dat zijn kinderen ook niks voor hem doen? Voel je je dan niet gekke henkie?
RoyceMack schreef:Kan je 'vriend' niet terug naar de vorige eigenaar?
Heeft ie geen exvrouw/vriendin ?:')
Maar doet het je niks dat zijn kinderen ook niks voor hem doen? Voel je je dan niet gekke henkie?
leestmee schreef:Tuurlijk kan ik bepaalde dingen erdoorheen drukken. Dat komt de sfeer hier thuis alleen niet ten goede terwijl ik al op eieren loop om maar geen verkeerd woord te laten vallen. Want dan is t heibel.
leestmee schreef:Tuurlijk kan ik bepaalde dingen erdoorheen drukken. Dat komt de sfeer hier thuis alleen niet ten goede terwijl ik al op eieren loop om maar geen verkeerd woord te laten vallen. Want dan is t heibel.
Ik heb hier te maken met een stronteigenwijs persoon het moet op zijn manier en niet anders.
Ik heb de afgelopen dagen ook alleen maar discussies gevoerd over de zorgboerderij en die liepen allemaal op ruzie uit.
Kreeg gister het verslag van de WMO binnen wat hij moest tekenen zodat het weer retour kon. Ik heb moeten banketstaaf als brugman en heb ook gezegd als je dit niet tekent prima maar dan trek ik mijn handen van je af.
Sabri schreef:Ken ook iemand met zo'n scheldende mopperende vent. Zij durft niks meer en heeft inmiddels chronische pijnen, hoofdpijnen, kaakpijn enz. Het kan je dus ook echt zelf ziek maken zo'n situatie, vraag me af of dat je je echt realiseert dat dat is wat je allemaal voor hem over hebt? Hoe was trouwens de relatie met je eigen vader? Vaak zie je dat als je het thuis niet goed hebt gekend je denkt dat dit soort dingen gewoon zijn. En dus hulpeloos blijft. Je zou ook echt recht hebben op zelf een goede coach of therapeut die je een spiegel voorhoudt. Het is niet niks al die stress die je hebt en lijkt te moeten ondergaan zonder zelf goed voor jezelf nog op te kunnen komen. De donderdag is nu de eerste stap en laat dat het begin zijn van verdere stappen
Goof schreef:Ik ben trouwens wel benieuwd hoe jullie het oplossen als er heibel is? Krijg je excuses aangeboden? Praat je het uit? Accepteer je het gewoon en krijgt hij gewoon weer wat hij wil en wordt hij op zijn wenken bedient?
Ga hem terug trainen; hij trapt heibel? Prima, lekker doen, maar jij doet weer iets voor hem als hij zich normaal gedraagt.
leestmee schreef:Goof schreef:Ik ben trouwens wel benieuwd hoe jullie het oplossen als er heibel is? Krijg je excuses aangeboden? Praat je het uit? Accepteer je het gewoon en krijgt hij gewoon weer wat hij wil en wordt hij op zijn wenken bedient?
Ga hem terug trainen; hij trapt heibel? Prima, lekker doen, maar jij doet weer iets voor hem als hij zich normaal gedraagt.
Ik probeer na een ruzie,het uit te praten maar dat lukt eigenlijk nooit. Het woordje sorry krijg ik ook nooit. Vaak weet hij het zo te draaien dat ik degene ben die verkeerd gereageerd heeft.
Als ik zo eens terugkijk is t af en toe een regelrechte mindfuck.
Maar ik weet dus ook niet zeker of hij het bewust doet of dat zijn eigen hersenpan al zo kapot is dat dat gebeurd.
Shiloh schreef:En dat hoeft niet perse in 1 keer permanent weg te betekenen. Desnoods regel je voor jezelf even een weekendje er tussen uit.