In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:11

Niet iedereen heeft "last" van hc dus betrek t niet op heel bokt :)

Nou ja HC, voor TS en wie weet wat anderen toch een leermoment.. Achteraf kijk je een koe in de kont maar voor de toekomst staan hier toch goeie dingen tussen, me dunkt :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:13

Ik meen me te herinneren dat HC weleens verteld heeft een vrije relatie te hebben waarbij het geen enkel punt is er andere seksuele partners op na te houden, dus die zou niet wakker liggen van dit soort appjes. (of in zijn geval geschreven brieven :') )

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:40

Huertecilla schreef:
Het is imo meer dan schandalig dat ´relatieleer´ geen onderdeel is van vervolgonderwijs, liefst al eerder.
Maar ja, het huidige model is een soort van optimum op het gebied van grip en economie, dus dat is een utopie.
Bovendien zou die relatieleer toch uitdraaien op indoctrinatie in dienst van Staats- en industriebelangen.

Oef, ik ben geen fan van 'het systeem' maar ben bang dat ik toch heel hard zou pleiten voor staatslessen relatieleer als het alternatief HC relatieleer zou zijn :') .

Maargoed, ik ben een vrouw en hou bovendien van Disney, dat zal het zijn :) .

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:54

anneliesdj schreef:
Ik meen me te herinneren dat HC weleens verteld heeft een vrije relatie te hebben waarbij het geen enkel punt is er andere seksuele partners op na te houden, dus die zou niet wakker liggen van dit soort appjes. (of in zijn geval geschreven brieven :') )

Mijn lief zou simpelweg opmerken of het uitkomt dat ze ergens bij iemand gezellig wat gaat drinken en ik zou daar verder niet meer bij invullen dan ze vertelt.

Wanneer er intieme gevoelens bij zouden spelen zou ze dat vertellen.

Ik ben niet bereid haar te wantrouwen... en dat is een kéuze :)*

@ Sallandval.
HC relatieleer zou volstrekt neutral breed informatie verstrekkend zijn met nadruk op keuzevrijheid van betrokkenen, respect daarvoor en vooral eerlijkheid, praten; communicatie.

Licor

Re: In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:18

Jullie vinden HC mss vervelend maar ik vind het vervelend dat iedereen maar persoonlijke aanvallen doet en maar blijven zeggen dat HC z'n mond moet houden..

Sommige mensen vinden zijn aandeel wel waardevol..
Dus ipv maar telkens te blijven zeggen hoe vervelend HC wel niet is, zouden jullie er ook gewoon zijn berichten/discussie niet lezen en niet op reageren.. scheelt jullie frustratie en scheelt ook frustratie bij de mensen die de discussie wel boeiend vinden

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:10

Ik probeer serieus al pagina's lang dit topic op normale wijze te lezen, heb al het een en ander gefoeid, maar ik kom er gewoon niet doorheen. Puur om het feit dat er nu alleen ge-'wel waar/niet waart' wordt over de theorieën van HC en gedachtes daarom heen. Vast leuk en interessant, maar niet hier.
Laatst bijgewerkt door Jennifuur op 21-08-15 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:21

Huertecilla schreef:
anneliesdj schreef:

Mijn lief zou simpelweg opmerken of het uitkomt dat ze ergens bij iemand gezellig wat gaat drinken en ik zou daar verder niet meer bij invullen dan ze vertelt.

Wanneer er intieme gevoelens bij zouden spelen zou ze dat vertellen.

Ik ben niet bereid haar te wantrouwen... en dat is een kéuze :)*

Dat snap ik, maar heb ik ongelijk?
Want als het zo is dat je een vrije relatie hebt, dan is het ook totaal niet van belang wat iemand buiten de deur doet...

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:34

horsies5 schreef:
Jullie vinden HC mss vervelend maar ik vind het vervelend dat iedereen maar persoonlijke aanvallen doet en maar blijven zeggen dat HC z'n mond moet houden..

Dus ipv maar telkens te blijven zeggen hoe vervelend HC wel niet is, zouden jullie er ook gewoon zijn berichten/discussie niet lezen en niet op reageren.. scheelt jullie frustratie en scheelt ook frustratie bij de mensen die de discussie wel boeiend vinden

:j tlijkt wel een hype om HC af te vallen :? Terwijl ik vind dat hij menig nuttige dingen weet te zeggen. Natuurlijk, soms is hij klinkt hij iets te betweterig of zijn zijn posts een beetje.. langdradig en onbegrijpelijk :D maar daarin is hij zeer zeker niet de enige! Wel de enige die keer op keer de grond in geboord wordt....

Mijn mening:
Gsm's zijn prive en dienen niet zonder toestemming bekeken te worden. Aan de andere kant snap ik wel dzt TS zich onzeker voelt en klaarheid wil, maar dan kan ze beter een openhartig, niet aanvallend gesprek aangaan waarbij ze duidelijk zegt hoe ze zich hierbij voelt enz... als ze daarna geen zekerheid/vertrouwen heeft gevonden, is het aan haar de keuze of ze hier mee wil verder gaan of niet.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 00:23

Huertecilla schreef:
Stral schreef:
edit: laat maar, hopeloos.

Ach, met 10 jaar meer duurzame liefdesrelatie(s) onder de riem dan jij oud bent heb ik meer zekerheid dan hoop ;) :)* *\%/*

Jij vind jezelf/ je relaties wel erg goed hè? Het is echt niet verkeerd om eerst 'slechte' relaties te hebben vooraleer je de ware tegen komt. We kunnen tenslotte niet allemaal meteen de nummer 1 keuze van ons leven maken, daar hebben we ook leerprocessen voor nodig.
Er is niet één manier van liefde/ liefhebben die de juiste is. Dat de jouwe voor jou toevallig de juiste is, is heel erg fijn voor jou. Wil je nu een sticker?
Zoveel verschillende mensen er bestaan zoveel verschillende behoeften er zijn. Ieder moet doen wat voor hem/ haar goed voelt en of daarbij hoort dat je in je relatie in elkaars telefoon kijkt: so be it.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 01:49

Ben benieuwd hoelang je dit nog trekt..

T kan ook gewoon wel onschuldig zijn he....

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:41

Ik reageer eigenlijk nog weinig op bokt maar heb dit topic toevallig vanaf het begin gevolgd (puur uit een soort 'ordinaire' nieuwsgierigheid, vrees ik).

Ik moet eerlijk bekennen dat ik me wel kan vinden in wat HC schrijft. Feitelijk is namelijk het enige dat hij steeds in andere bewoordingen schrijft dat elke relatievorm waar je voor kiest, gebaat is bij open communicatie. Hoewel hij er vaak erg moeilijke woorden voor gebruikt, lijkt me dat je geen 'brain surgeon' hoeft te zijn om het belang van 'open met elkaar praten' te begrijpen.
Daarbij zeg ik trouwens niet dat dat makkelijk is hoor. Gevoed door onzekerheid doen we het soms anders dan wenselijk zou zijn Geeft niks, ervan leren en erover praten.

Waar ik trouwens ook nieuwsgierig naar ben (ja ik vrees dat ik een nieuwsgierig mens ben). In elkaars telefoon kijken is veelal geaccepteerd blijkbaar maar op elkaars computer kijken ook?
Wat als de vriend van TS toevallig dit topic onder ogen zou krijgen?
Persoonlijk zou ik erg verdrietig zijn als ik een dergelijk topic van mijn man zou lezen. Dat hij ervoor zou kiezen om advies omtrent zijn onzekerheid liever op een forum in te winnen dan bij mij.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:48

tja, als ik ts haar vriend was en ik zou dit topic onder ogen krijgen zou er hoe dan ook danig gepraat worden en met wat pech zou dat ook het laatste gesprek zijn. :)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:06

Mijn vriend kan als hij wil alles zien van mij, fb, bokt, mail. Het enige wachtwoord dat ik niet opsla is dat van miniforum dat ik met vriendinnen heb, voor hun privacy dus. Ik kan op zijn mail ook. 'T is niet omdat het kzan dat ik dat ook continu doe trouwens. Ik zou nooit zo'n topic als TS openen en zou dat omgekeerd ook niet leuk vinden :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:23

nathalie2302 schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik me wel kan vinden in wat HC schrijft. Feitelijk is namelijk het enige dat hij steeds in andere bewoordingen schrijft dat elke relatievorm waar je voor kiest, gebaat is bij open communicatie. Hoewel hij er vaak erg moeilijke woorden voor gebruikt, lijkt me dat je geen 'brain surgeon' hoeft te zijn om het belang van 'open met elkaar praten' te begrijpen.
Daarbij zeg ik trouwens niet dat dat makkelijk is hoor. Gevoed door onzekerheid doen we het soms anders dan wenselijk zou zijn Geeft niks, ervan leren en erover praten.

Ik heb tot op heden nog niet serieus gereageerd maar ik moet hier toch even op reageren.

Ik ben het volledig eens met HC (alleen denk ik dat ander taalgebruik meer begrip zou opleveren maar dat terzijde) alleen het probleem is dat je in een relatie 2 partijen hebt. Niet iedereen is even gemakkelijk in communicatie, niet iedereen is even open en eerlijk. En wat de een ziet als 'niet de moeite van het vermelden waard' kan de ander weer opvatten als 'opzettelijk verbergen'.
Daarbij kan partij één wel heel eerlijk zijn en er vanuit gaan dat de ander dat ook is, maar dat kan er ook in resulteren dat je keihard bedrogen wordt en bij wijze van spreken je hele omgeving dat weet behalve jij 'omdat je er vanuit gaat dat je partner eerlijk is'.

Dusja, in een ideale wereld gaat het zoals HC omschrijft, of je nu een open of monogame, biseksuele of watvoor relatie dan ook hebt. Alleen het in praktijk brengen is niet altijd even makkelijk en je hebt nu eenmaal geen invloed op wat je partner doet.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 00:01

Damned schreef:
horsies5 schreef:

:j tlijkt wel een hype om HC af te vallen :? Terwijl ik vind dat hij menig nuttige dingen weet te zeggen. Natuurlijk, soms is hij klinkt hij iets te betweterig of zijn zijn posts een beetje.. langdradig en onbegrijpelijk :D maar daarin is hij zeer zeker niet de enige! Wel de enige die keer op keer de grond in geboord wordt....

Mijn mening:
Gsm's zijn prive en dienen niet zonder toestemming bekeken te worden. Aan de andere kant snap ik wel dzt TS zich onzeker voelt en klaarheid wil, maar dan kan ze beter een openhartig, niet aanvallend gesprek aangaan waarbij ze duidelijk zegt hoe ze zich hierbij voelt enz... als ze daarna geen zekerheid/vertrouwen heeft gevonden, is het aan haar de keuze of ze hier mee wil verder gaan of niet.

Open dan lekker een topic van hc s relatie advies ipv alle relatie topics te ruïneren

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:39

Moderatoropmerking:
Zoals jullie ook in de regels kunnen lezen, verwachten dat iedereen respectvol blijft naar elkaar:

"De belangrijkste regel voor een goede discussie blijft: reageer op de argumenten van de tegenpartij (op de bal) en richt je niet op de tegenpartij zelf (op de man). Hoe sterk je het ook met iemand oneens bent: maak van een discussie geen persoonlijke aanval maar weerleg het standpunt van je discussiepartner met argumenten."

Het is dan ook niet de bedoeling om anderen bokkers negatief te bespreken of persoonlijk aan te vallen. Ik wil jullie vragen hier in de rest van het topic aan te denken.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:21

Ts ben je al terug van vakantie? Hoe is het gegaan?
Toch een beetje kunnen genieten?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 21:09

vrouwke schreef:
Ts ben je al terug van vakantie? Hoe is het gegaan?
Toch een beetje kunnen genieten?

Hier ben ik ook erg benieuwd naar :j Ik hoop ondanks alles dat je het heel fijn hebt gehad TS :)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 21:13

@bon charmeur wat is dit nu weer voor een reactie? :?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 21:55

anneliesdj schreef:
Alleen het in praktijk brengen is niet altijd even makkelijk

Dat is wat ik ook schrijf ja, Ook dat je al doende leert. Voortschijdend inzicht verwerft.

Citaat:
en je hebt nu eenmaal geen invloed op wat je partner doet.

Oh jawel. Heel grote zelfs. In een reciproke relatie zelfs per definitie.

Wel neemt iedereen uiteindelijk zélf beslissingen, dus ook de partner.

Daarover ben je beter op de hoogte naarmate de bespreekbaarheid laagdrempeliger is.

Dat er personen (m/v) zijn die niet open/eerlijk zijn is een gegeven. Sterker nog we zijn allemaal gradaties van (situationeel) eerlijk/open. Zie ook de TS.
In een duurzaam bedoelde liefdesrelatie echter zijn openheid en vóór je partner zijn toch cruciaal.
Al met al is dat een balans tussen vertrouwen en naieviteit.
Wantrouwen en jaloezie zijn contraproductief; horen niet op de balans.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 22:47

Reciproke relatie? De omgekeerde relatie? :?

Anyway, je noemt nu open en eerlijk als één, terwijl het natuurlijk niet hetzelfde is. Niet iedereen is even open en praat even makkelijk, zelfs niet met de partner. En dat hoeft niet te betekenen dat die persoon niet eerlijk is, maar kan wel zo opgevat worden, of het komt over als desintresse, of het maakt gewoon simpelweg het praten over dit soort onderwerpen moeilijk. Niet iedereen kan dat even makkelijk mee omgaan en zeker als de partner wel heel open is en makkelijk praat kan dat een struikelblok zijn.
Daarnaast, je hebt idd tot op zekere hoogte invloed op je partner, maar als die niet wil praten, niet eerlijk wil zijn of wat dan ook, je veranderd er niets aan. En het is niet altijd even makkelijk uit te vogelen wat er precies achter schuilt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 23:38

anneliesdj schreef:
Anyway, je noemt nu open en eerlijk als één, terwijl het natuurlijk niet hetzelfde is.

Ik noem het beíden :)*
Kan er ook integer bij zetten, als in écht.
De crux is dat beiden, met elkaar praten over wat hen écht bezig houdt, dat de drempels om dit te bespreken laag gehouden worden. Dát is nog het lastigste eigenlijk; zorgen dat jouw partner geen negatief gevoel anticipeert mbt iets intiems delen.

Reciproke; wederkerige.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 23:41

Alleen heb je ook mensen die gewoon niet zulke praters zijn, vooral mannen zijn daar niet zo goed in :+

Reciproke is mij anders geleerd maar oke, als je zulke termen niet gebruikt ontstaat er ook geen verwarring over ;)

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 23:49

Heb je al een beslissing gemaakt?

Ik snap je heel goed ook dat je gekeken hebt ! Ik zou ook gaan voor meteen confronteren. Anders knaagt het je hele vakantie aan je.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 23:55

Ik heb niks tegen je hoor HC, ik vind de discussie heel interessant alleen vind ik het soms jammer van de moeilijke woorden. Ik heb best een vocabulaire, maar die reikt nog niet zo ver.

Zoals Anneliesdj zegt, minder verwarring B-)

Ik ga weer in meeleesmodus :))