Nou ja HC, voor TS en wie weet wat anderen toch een leermoment.. Achteraf kijk je een koe in de kont maar voor de toekomst staan hier toch goeie dingen tussen, me dunkt
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Huertecilla schreef:Het is imo meer dan schandalig dat ´relatieleer´ geen onderdeel is van vervolgonderwijs, liefst al eerder.
Maar ja, het huidige model is een soort van optimum op het gebied van grip en economie, dus dat is een utopie.
Bovendien zou die relatieleer toch uitdraaien op indoctrinatie in dienst van Staats- en industriebelangen.
.
. anneliesdj schreef:Ik meen me te herinneren dat HC weleens verteld heeft een vrije relatie te hebben waarbij het geen enkel punt is er andere seksuele partners op na te houden, dus die zou niet wakker liggen van dit soort appjes. (of in zijn geval geschreven brieven)

Huertecilla schreef:anneliesdj schreef:Ik meen me te herinneren dat HC weleens verteld heeft een vrije relatie te hebben waarbij het geen enkel punt is er andere seksuele partners op na te houden, dus die zou niet wakker liggen van dit soort appjes. (of in zijn geval geschreven brieven)
Mijn lief zou simpelweg opmerken of het uitkomt dat ze ergens bij iemand gezellig wat gaat drinken en ik zou daar verder niet meer bij invullen dan ze vertelt.
Wanneer er intieme gevoelens bij zouden spelen zou ze dat vertellen.
Ik ben niet bereid haar te wantrouwen... en dat is een kéuze
horsies5 schreef:Jullie vinden HC mss vervelend maar ik vind het vervelend dat iedereen maar persoonlijke aanvallen doet en maar blijven zeggen dat HC z'n mond moet houden..
Sommige mensen vinden zijn aandeel wel waardevol..
Dus ipv maar telkens te blijven zeggen hoe vervelend HC wel niet is, zouden jullie er ook gewoon zijn berichten/discussie niet lezen en niet op reageren.. scheelt jullie frustratie en scheelt ook frustratie bij de mensen die de discussie wel boeiend vinden
tlijkt wel een hype om HC af te vallen
Terwijl ik vind dat hij menig nuttige dingen weet te zeggen. Natuurlijk, soms is hij klinkt hij iets te betweterig of zijn zijn posts een beetje.. langdradig en onbegrijpelijk
maar daarin is hij zeer zeker niet de enige! Wel de enige die keer op keer de grond in geboord wordt....Huertecilla schreef:Stral schreef:edit: laat maar, hopeloos.
Ach, met 10 jaar meer duurzame liefdesrelatie(s) onder de riem dan jij oud bent heb ik meer zekerheid dan hoop![]()
![]()
nathalie2302 schreef:Ik moet eerlijk bekennen dat ik me wel kan vinden in wat HC schrijft. Feitelijk is namelijk het enige dat hij steeds in andere bewoordingen schrijft dat elke relatievorm waar je voor kiest, gebaat is bij open communicatie. Hoewel hij er vaak erg moeilijke woorden voor gebruikt, lijkt me dat je geen 'brain surgeon' hoeft te zijn om het belang van 'open met elkaar praten' te begrijpen.
Daarbij zeg ik trouwens niet dat dat makkelijk is hoor. Gevoed door onzekerheid doen we het soms anders dan wenselijk zou zijn Geeft niks, ervan leren en erover praten.
Damned schreef:horsies5 schreef:Jullie vinden HC mss vervelend maar ik vind het vervelend dat iedereen maar persoonlijke aanvallen doet en maar blijven zeggen dat HC z'n mond moet houden..
Sommige mensen vinden zijn aandeel wel waardevol..
Dus ipv maar telkens te blijven zeggen hoe vervelend HC wel niet is, zouden jullie er ook gewoon zijn berichten/discussie niet lezen en niet op reageren.. scheelt jullie frustratie en scheelt ook frustratie bij de mensen die de discussie wel boeiend vinden
tlijkt wel een hype om HC af te vallen
Terwijl ik vind dat hij menig nuttige dingen weet te zeggen. Natuurlijk, soms is hij klinkt hij iets te betweterig of zijn zijn posts een beetje.. langdradig en onbegrijpelijk
maar daarin is hij zeer zeker niet de enige! Wel de enige die keer op keer de grond in geboord wordt....
Mijn mening:
Gsm's zijn prive en dienen niet zonder toestemming bekeken te worden. Aan de andere kant snap ik wel dzt TS zich onzeker voelt en klaarheid wil, maar dan kan ze beter een openhartig, niet aanvallend gesprek aangaan waarbij ze duidelijk zegt hoe ze zich hierbij voelt enz... als ze daarna geen zekerheid/vertrouwen heeft gevonden, is het aan haar de keuze of ze hier mee wil verder gaan of niet.
anneliesdj schreef:Alleen het in praktijk brengen is niet altijd even makkelijk
Citaat:en je hebt nu eenmaal geen invloed op wat je partner doet.
anneliesdj schreef:Anyway, je noemt nu open en eerlijk als één, terwijl het natuurlijk niet hetzelfde is.