Relatie met een getrouwde man...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:54

Geryon schreef:
'Doet zij het niet, doet iemand anders het wel.' Ja en nee. Als zij het wel doet, doet die ander het misschien alsnog, dus 2 ipv 1 vrouw om mee vreemd te gaan. En ookal zou het waar zijn, je moet niet volgens die beredenatie leven, daar wordt de wereld alleen maar slechte r van :n

Maar daarom is dat zijn verantwoordelijkheid ;) niet per se die van haar... Hij weet wat hij op het spel zet, hij maakt die keuze bewust... Waarom is het dan haar probleem? Omdat ze er aan mee werkt?

(Ik hou van slechte voorbeelden om dingen duidelijk te maken) maar een barman die iemand biertjes geeft, hoeft zich ook niet schuldig te voelen als diegene van zijn fiets afvalt doordat ie te veel gedronken heeft ;))

En ja, is totaal wat anders... Maar in hoeverre is het iemands "schuld"? Het is gewoon iets wat iemand bewust doet en daaraan kunnen gevolgen zitten, dat weet diegene ook en toch kiest hij ervoor... Dan is de ander er toch niet voor verantwoordelijk?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:54

minikatje schreef:
Heel onschuldige anekdote:
Mijn beste vriend kreeg van zijn vriendin nooit zuurkool te eten. (Wou ze niet/lustte ze niet, i dunnow)
Dus als hij bleef eten plunderden we de zuurkool afdeling van de plaatselijke super.
Zijn (nu ex)vriendin heeft me zowat de ogen uitgekrabt en hem beschuldigd van emotioneel vreemdgaan.

Moraal van het verhaal?
Een relatie is geven en nemen.
Vergeet niet te geven en krab anderen niet de ogen uit om dingen die jij hebt gelaten.

Als jij een man hebt alleen voor de sex ben je geen prostituee. punt uit.
behalve als hij betaalt.

Ik maak spruiten voor m'n kerel en eet zelfs mee. Heb ik nu de garantie dat hij levenslang bij me blijft?
Of moet ik ook nog 20kg afvallen, 10cm langer worden, m'n haren blonderen, koken in m'n nakie en hem elke dag opwachten met ballonnen, omdat zijn smaak verandert en ik de dagelijkse boterham met pindakaas voor hem ben geworden?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:55

minikatje schreef:
behalve als hij betaalt.

Daar komen we op een interessant gebied!

Menig gehuwde vrouw heeft sex met de kostwinner uit economisch belang.
Dat kan je zien als prostitutie met 1 klant.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:55

ruitje schreef:
Citaat:
Paardeneigenaren hebben het druk met hun paard en geen tijd voor 2 relaties ;)

De partners van paardeneigenaren hebben dan wel weer tijd zat, je vriendin zit toch altijd bij de paarden :')

Heeft ie ook iets om te rijden ;) prima toch :p

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:56

SRG1972: Dit is een moeilijke situatie waar je in zit. Voor jou lastig omdat je inderdaad eigenlijk als ik tussen de regels doorlees ook wat meer wil ondertussen;) En dat durf je nog niet onder ogen te zien en weerlegt het zelf weer.

Als ik de man zijn kant lees zoals jij het uitlegt want hoor zijn kant natuurlijk niet, gaat hij nooit zijn vrouw verlaten voor jou.

Het is nu aan jou of jij er eventueel voor de rest van jou leven genoeg aan hebt met alleen dit te krijgen? Het kan spaak lopen door allerlei reden maar het kan ook nog jaren goed gaan. Daar kunnen we geen toekomst voor kijken.

Ik denk dat jij de voors en tegens voor jezelf op papier moet zetten of je dit voor altijd gaat trekken? Je wordt ook ouder straks en wil hij jou dan nog wel of gaat hij door naar een ander vrouwtje die hem nog beter lijkt. Of als hij ouder wordt wil jij hem dan zo nog wel? En als het stopt ben je weer alleen?

Voor mij maak je de indruk dat je uiteraard iets voelt voor die persoon maar is het liefde? Misschien meer zo gegroeid door het zo hebben van de alleen leuke dingen eigenlijk? Ken je hem verder goed genoeg Want stel dat hij wel voor jou zou kiezen...is het wel de man van je dromen dan?

jij bent bang om alleen te zijn en zo heb je toch nog iets. Stiekem lees ik tussen de regels dat je wel iets meer wil. Maar bent ook nuchter genoeg dat dit niet gaat.

Kan maar een ding zeggen de enige persoon die knopen kan hakken ben jij! wij kunnen van alles roepen maar het gaat om jou gevoel jou leven....is dit wat je uit je leven wil halen? Stel dat er geen morgen meer zou zijn..is dit zoals je geleefd wil hebben?

alle commentaar snap ik ook wel. Maar ik blijf altijd van mening..de man is degene die het probleem maakt voor 2 kanten..bij zijn eigen vrouw en bij zijn 2de partner. Hij heeft gekozen om gebonden door het leven te gaan:) Terwijl hij ook vrij had kunnen blijven als hij dit toch blijft doen. Dit zijn mannen die ik het eigenlijk gun na alle vrouwen buiten de deur ook thuis niet meer terug te hoeven komen en nergens meer in de smaak te vallen. Gewoon omdat ze het zo wel makkelijk hebben. Bij man is het geen gevoel in het speel vaak..maar meer lust als ze dit doen....

Als ik jou was..zou ik los laten! Want zo lang je hier in blijft hangen..sta je niet open voor andere mannen die je wel helemaal voor jezelf hebt. en er zijn goede die je ook gewoon je eigen leven laten lijden zonder je te claimen en toch met je willen samen leven op een leuke manier. Je wordt ouder het stopt een keer ergens. Maar dat zou ik zijn....het is jou leven dat je moet leven zoals jij denkt dat het goed is en goed voelt en er mee kan leven wat je hebt.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:56

Lianne86 schreef:
Omdat het een belachelijk voorbeeld is, maar het wel aangeeft dat het niet meer is dan een behoefte-opvulling... Ik lees uit het verhaal niet dat ze een relatie met hem wil of wat dan ook...

En nee, het is niet iemands leven verzieken... Heel bot gezegd, doet zij het niet, doet iemand anders het wel :') En dan? TS ziet nog in dat ze nauwelijks kans heeft dat het echt iets gaat worden en legt zich er bij neer... Wat is dan het probleem?

(Ja, hij kan beter met zijn vrouw er over praten, als het alleen om seks zou gaan, zouden ze vanalles kunnen doen in de slaapkamer, buiten de slaapkamer, op de swingersclub... Maar is het alleen seks? Tis ook gewoon opvulling van sociale dingen...)

Ik zeg niet dat het netjes is wat ze doen... Maar het is ook geen leven verzieken...

Het probleem is dat zijn eigen vrouw denkt geen soa op te kunnen lopen. Dat ze denkt dat hij haar trouw is in het breedste zin van het woord. Dat zij kapot van verdriet zal zijn als zij erachter komt dat haar relatie met hem een grote leugen is geweest. Tenminste als zijn vrouw er net zo instaat als mij . Ik walg bij het idee dat mijn vent zijn leuter ergens anders in roert. Dan is het bye bye. Mijn relatie met hem staat los vam onze relate met onze kinderen. Als hij ontevreden is met zijn relatie met mij dan verwacht ik van hem dat hij dat met mij bespreekt en kijkt of we daar samen uit kunnen komen. Zo niet, even goede vrienden ga lekker op zoek naar een situatie die je gelukkig maakt maar niet met mij. Onze kinderen bouden hun ouders. Maar leven meteen leugenaar no way.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:57

ruitje schreef:
Ik vind het hilarisch dat volgens de cijfers 1 op de 3 vrouwen vreemd gaat en hier iedereen tegen is. Dat doet mij afvragen of paardeneigenaren trouwer zijn, lijkt mij een durex onderzoekje waard :+

Hier hebben ook vrouwen zich gemeld die vreemd zijn gegaan en die nu toch vinden dat zoiets niet normaal is om te doen.

Callisto04

Waarom is het voor de kinderen geen probleem als de ouders uit elkaar gaan en dan een nieuwe relatie krijgen itt vreemdgaan en als het uitkomt mogelijk toch uiteen gaan?
Soms heb ik de indruk dat het twee-ouder gezin als veilige haven wordt vooropgesteld als de norm, op andere momenten lijkt het dat vooral het vreemdgaan/breken van vertrouwen als het grote probleem wordt gezien maar de partner verlaten en elders verder gaan niet zo problematisch is. Is het dan niet vooral de manier waarop de bedrogen partner zich gedraagt dat problemen/trauma's veroorzaakt?
Ik weet het zelf allemaal niet goed en zit in zo'n situatie met drie kinderen, uit elkaar na jarenlang
vreemdgaan.

ruitje

Ailill schreef:
ruitje schreef:
Ik vind het hilarisch dat volgens de cijfers 1 op de 3 vrouwen vreemd gaat en hier iedereen tegen is. Dat doet mij afvragen of paardeneigenaren trouwer zijn, lijkt mij een durex onderzoekje waard :+

Amen, altijd maar de schuld bij ons mannen deponeren _O-

Ja of vrouwen zijn hypocriet, of jullie doen het met elkaar... een andere verklaring is er niet echt :')

SophievdV

Geryon schreef:
SophievdV schreef:
Nee Pizza, tis alleen hypocriet als de vrouwen die het zelf doen dit afkeuren.

Maar ook zij weten dat het fout is, dus waarom zouden zij 'hypocriet' naar hun hoofd geslingerd moeten krijgen als zij een ander erop wijzen dat het fout is? Ik kan het alleen maar waarderen!

En dan zelf lekker door gaan en tegen de ander zeggen dat ze het niet moet doen?

Dat is hypocrisie ten top. Krijg ik bultjes van :')

Al behoor ik niet tot de 1 op de 3 natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door SophievdV op 13-01-15 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anomien

Miss87 schreef:
Walgelijk... Door zo'n vrouw als jij zijn mijn ouders uit elkaar en is ons leven een paar jaar een soort van hel geweest. Denk alvast even aan de kinderen als zijn vrouw er achter komt.

quote van tig pagina's terug maar toch van gisteren.

Eigenlijk begrijp ik bovenstaande reactie wel. Maar anderzijds, die vrouw heeft je vader niet gedwongen...maar het slechts wat gemakkelijker gemaakt.

Er is dan ook zeker niet 1 schuldig in dit verhaal. Je vader was er ook bij. En je moeder zal misschien ook wel een aandeel hebben naar de hele aanleiding tot die keuze.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:58

Kriel schreef:
Huertecilla schreef:

Inderdaad.
Ik denk eerder dat er sprake is van grotere angstagressie dan bij de modale vrouw omdat de meeste dames hier een paard rijden door kostwinnerschap van manlief.
Soort van hyperhypocrisie door groter egoistisch belang.

Alsjeblieft HC......je kan het ook te ver zoeken :+
En houdt het begrijpbaar voor de gemiddelde bokt vrouw

De meeste vrouwen die een paard hebben, of paardrijden, kunnen dit, omdat hun mannen dit bekostigen.
Aangezien de vrouwelijke bokkers hun paarden niet kwijt willen, roepen ze dan ook hard dat ze tegen vreemdgaan zijn.

Je begon zo goed in deze discussie HC... Waar je normaal vrij snel begint met mensen te beledigen, zowel direct als indirect, vond ik je posts toch vrij oké. Jammer dat het nu toch weer deze kant omslaat. Laat dat ''hypocriet' nou eens varen. Door je mening op deze manier te presenteren, zullen mensen ook minder snel jouw posts nog met enige interesse proberen te lezen.
Zonde hoor, want enkele dingen die je in het begin poste, vind ik helemaal niet verkeerd.

JeaDH

ruitje schreef:
pizza64 schreef:

Maar omdat 1 op de 3 vrouwen het doet moet ik het dan goedkeuren?

Misschien een hint dat we meer in echt gaan communiceren en kijken of het huidige sexuele moraal wel iets voor ons is :)

Daar is niks mis mee, en dan zullen we tot de conclusie komen voor sommigen wel en voor sommigen niet.
Openheid is niets mis mee, integendeel!

Anomien

Huertecilla schreef:
minikatje schreef:
behalve als hij betaalt.

menig man wil aan de vrouw om zijn warme maaltijd voorgeschoteld te krijgen en wat schone gestreken kledij in de kast te hebben... wat maakt dat de man dan?
Laatst bijgewerkt door Anomien op 13-01-15 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Omdat ze eraan mee werkt ja. Als zij dat niet deed, ging hij niet vreemd. Of probeerde hij het met een ander, maar als die hetzelfde dacht kon hij daar ook niet mee vreemd gaan. enzv. Het probleem/de schuld ligt dus wel degelijk ook bij de ander. Want zonder die ander kan het probleem 'vreemdgaan' er niet eens zijn.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:59

Huertecilla schreef:
minikatje schreef:
behalve als hij betaalt.

Zoals het een goede huisvrouw betaamt :j

Furrow

Sjah die onderzoeken, op de doelgroep van de viva of flair.
Verbaast mij niet dat er 1 op 2 uitkomt...

Laat mij maar echt wetenschappelijk materiaal zien :)

Ailill

Knert schreef:
Huertecilla schreef:

menig man wil aan de vrouw om zijn warme maaltijd voorgeschoteld te krijgen en wat schone gestreken kledij in de kast te hebben... wat maakt dat de man dan?

Slim.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:00

Geryon schreef:
Omdat ze eraan mee werkt ja. Als zij dat niet deed, ging hij niet vreemd. Of probeerde hij het met een ander, maar als die hetzelfde dacht kon hij daar ook niet mee vreemd gaan. enzv. Het probleem/de schuld ligt dus wel degelijk ook bij de ander. Want zonder die ander kan het probleem 'vreemdgaan' er niet eens zijn.

potato potato... als die MAN er niet was... was die vrouw misschien wel gelukkig getrouwd. Wat een gespeculeer naar mijn mening. 2 schuldigen, mits het verkrachting was.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 13-01-15 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:00

Quellian schreef:
Ik maak spruiten voor m'n kerel en eet zelfs mee. Heb ik nu de garantie dat hij levenslang bij me blijft?
Of moet ik ook nog 20kg afvallen, 10cm langer worden, m'n haren blonderen, koken in m'n nakie en hem elke dag opwachten met ballonnen, omdat zijn smaak verandert en ik de dagelijkse boterham met pindakaas voor hem ben geworden?

Als je wil dat hij zijn salaris bij jou inlevert is dat een prima zakelijke deal ja.
Je krijgt beiden wat je beloont.

Hij werkt uithuizig en jij houdt het thuisfront op ore.

Hij weerstaat alle verleidingen en jij maakt dat de moeite waard.

Dat kunnen beiden gerust anders invullen.
Jij doet wat minder aantrekkelijk voor hem en hij geeft wat verdiensten aan uithuizig lekkers uit.
Wederom krijgt een ider wat hij/zij beloont.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:01

Quellian schreef:
minikatje schreef:
Heel onschuldige anekdote:
Mijn beste vriend kreeg van zijn vriendin nooit zuurkool te eten. (Wou ze niet/lustte ze niet, i dunnow)
Dus als hij bleef eten plunderden we de zuurkool afdeling van de plaatselijke super.
Zijn (nu ex)vriendin heeft me zowat de ogen uitgekrabt en hem beschuldigd van emotioneel vreemdgaan.

Moraal van het verhaal?
Een relatie is geven en nemen.
Vergeet niet te geven en krab anderen niet de ogen uit om dingen die jij hebt gelaten.

behalve als hij betaalt.

Nope, maar om dan de ander uit te maken voor relatiebreker is wel een beetje ver gezocht toch? :)

De rest zou een leuke optie zijn. Misschien moeten we daar een topic over openen op bokt.
Koken in je nakie is wel frisjes momenteel.

Huertecilla schreef:
minikatje schreef:
behalve als hij betaalt.

_O-
Zolang je je belasting maar betaald.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:02

Jeetje wat een reltopic :roll: Ik keur het niet goed van TS, maar zat vrouwen en mannen gedragen zich zo en die worden ook allemaal menselijk behandeld..

In mijn directe omgeving ken ik al 2 personen waarbij dit gaande was. Ik had overigens liever wel gehad dat zij mij er buiten hadden gelaten, want ik kan het niet waarderen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:03

Ailill schreef:
Knert schreef:

Slim.

Werkelijk, ik denk haast dat een hulp in huis en een reguliere prutsmuts goedkoper zijn en je hebt gewoon de garantie dat ze hun werk ook doen, doen ze dat niet zijn ze veel makkelijker te vervangen etc. Lijkt mij dus juist dom voor de man als je het puur zo bekijkt :o? .

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:04

Huertecilla schreef:
minikatje schreef:
behalve als hij betaalt.

Dat is waar, hoeveel mensen niet bij elkaar blijven om financiele redenen :=

Maar dat is ook de kern van het hele probleem, men pikt teveel en doen zichzelf vaak tekort in een relatie.
Waarom bij elkaar blijven als het niet werkt? Om de kinderen, gewoonte, gemakzucht,
om niet alleen te zijn, om aan het ideaalbeeld te voldoen, financiele redenen.
Als er iets niet werkt in een relatie, is het tijd om te stoppen....maar mensen zijn rare wezens en steken graag hun kop in het zand om bovenstaande redenen.

Ze zijn liever ongelukkig dan dat ze zelf het heft in handen nemen en zelf hun (gelukkige) koers bepalen in het leven.

IK denk ook dat het voor TS een patroon is waar ze in vertrikt is geraakt en ze eigenlijk meer wil dan dat de man in kwestie haar kan bieden.
De man in kwestie kan haar alleen sex bieden, meer niet.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:05

Daar vergeet je de emotionele behoeftes van een man (ja die hebben ze).