legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

colunder

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:09

hahaha,wat toevallig,wij hebben er 2.

dan wil ik wel even een foto zien als hij af is.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 16:54

Ik heb dat toen met deze puzzel gehad: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/23 ... 08651d.jpg Het plaatje leek nog redelijk wat contrast te hebben, maar in het echt was alles ongeveer even donker qua zwart. Deze heb ik toen naar mijn moeder meegenomen, zodat ze mij kon helpen :))

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:00

Ik heb het met deze.

Afbeelding

Stukjes zijn zo klein en er passen er heel veel in elkaar die niet bij elkaar horen. En ook weinig contrast voor zon grote puzzel.
Misschien maak ik hem ooit af maar voor nu heb ik hem weggelegd.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:05

SpeechLess schreef:
Ik heb dat toen met deze puzzel gehad: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/23 ... 08651d.jpg Het plaatje leek nog redelijk wat contrast te hebben, maar in het echt was alles ongeveer even donker qua zwart. Deze heb ik toen naar mijn moeder meegenomen, zodat ze mij kon helpen :))

Was dat eentje van 1000 stukjes? Ik heb die hier ook liggen namelijk en vond dat eigenlijk wel meevallen.

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:01

colunder schreef:
*knip*
gashmiron,ik heb dat 1 keer gedaan,die ging ook gelijk de oud papier bak in. ik heb hem hier in het topic voorbij zien komen,al die puppies van verschillende honden op een rij. die had ik in een tweede hands winkel gekocht voor een euro omdat er een stukje miste. ik vond hem zo leuk,vooral omdat er ook een beagle op stond.maar wat een rotpuzzel vond ik het.

Volgens mij was ik dat met deze foto van zeven pups op een rijtje bij een hek:
Afbeelding
De tweede van links is volgens mij een Beagle? Ben verder niet zo thuis in de hondenrassen, ben meer een kattenpersoon :o . Maar het was zo'n schattig plaatje...die móest ik maken van mezelf <3 . Wij vonden de puzzel destijds juist meevallen. Ondanks gelijke kleuren was er wel (in mijn ogen in ieder geval) een duidelijk textuurverschil van de vacht op de stukjes te zien, waardoor je toch redelijk makkelijk de juiste stukjes per pup bij elkaar kon zoeken. Alleen die vierde en vijfde van de onderste rij hadden vergelijkbare vacht, maar daar was de ene beduidend geler van kleur dan de andere. Ik zag zelf juist het meeste op tegen het witte van het hek, maar door alle bloemetjes en vlinders etc plus de naden van de schutting vielen de grote witte stukken best mee om te puzzelen. Maar ieder zijn/haar voorkeur natuurlijk!

Ik heb trouwens onze tafel eens opgemeten i.v.m. die puzzels van 2000 stukjes bij de Lidl: onze tafel is 84 cm x 160 cm. Nou kon ik van deze exacte puzzels geen afmetingen vinden (iemand anders wel %) ??), maar als ik wat andere puzzels van 2000 stukjes van Clementoni en National Geographic nakijk, lijkt het wel te gaan passen. De puzzel van de luipaard is bijvoorbeeld 97,5 bij 66,8 cm. Wat denken jullie? Die met de olifanten, en die van de bergen lijken me erg gaaf om te maken namelijk. De walvis lijkt me wel erg egaal van kleur, dus onwijs lastig. Misschien is die groene ook nog wat, al kan ik niet helemaal zien wat het voor moet stellen. Zo vanuit dit plaatje van de Lidl lijkt het om het Noorderlicht te gaan??

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:32

xHaithi schreef:
Was dat eentje van 1000 stukjes? Ik heb die hier ook liggen namelijk en vond dat eigenlijk wel meevallen.

Ja klopt :j Ah oké, kan best zijn dat 'ie niet heel moeilijk was hoor, maar zo herinner ik me hem wel. Ik had toen nog vrij veel last van vermoeidheid, dus kan best dat het daar aan lag :+ Het kostte me in ieder geval te veel moeite en duurde me te lang dat zwarte, waardoor ik m'n moeder maar als hulptroep inschakelde :))

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 01:32

cnterpstra schreef:
colunder schreef:
*knip*
gashmiron,ik heb dat 1 keer gedaan,die ging ook gelijk de oud papier bak in. ik heb hem hier in het topic voorbij zien komen,al die puppies van verschillende honden op een rij. die had ik in een tweede hands winkel gekocht voor een euro omdat er een stukje miste. ik vond hem zo leuk,vooral omdat er ook een beagle op stond.maar wat een rotpuzzel vond ik het.

Volgens mij was ik dat met deze foto van zeven pups op een rijtje bij een hek:
Afbeelding
De tweede van links is volgens mij een Beagle? Ben verder niet zo thuis in de hondenrassen, ben meer een kattenpersoon :o . Maar het was zo'n schattig plaatje...die móest ik maken van mezelf <3 . Wij vonden de puzzel destijds juist meevallen. Ondanks gelijke kleuren was er wel (in mijn ogen in ieder geval) een duidelijk textuurverschil van de vacht op de stukjes te zien, waardoor je toch redelijk makkelijk de juiste stukjes per pup bij elkaar kon zoeken. Alleen die vierde en vijfde van de onderste rij hadden vergelijkbare vacht, maar daar was de ene beduidend geler van kleur dan de andere. Ik zag zelf juist het meeste op tegen het witte van het hek, maar door alle bloemetjes en vlinders etc plus de naden van de schutting vielen de grote witte stukken best mee om te puzzelen. Maar ieder zijn/haar voorkeur natuurlijk!

Ik liep stuk op de bladeren van de boomen en de lucht,de rest was geen probleem.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 03:08

SpeechLess schreef:
xHaithi schreef:

Ja klopt :j Ah oké, kan best zijn dat 'ie niet heel moeilijk was hoor, maar zo herinner ik me hem wel. Ik had toen nog vrij veel last van vermoeidheid, dus kan best dat het daar aan lag :+ Het kostte me in ieder geval te veel moeite en duurde me te lang dat zwarte, waardoor ik m'n moeder maar als hulptroep inschakelde :))

Hahaha! Ja ik zeg niet dat ik er doorheen gevlogen ben hoor maar ik vond het niet opvallend moeilijk t.o.v. andere die ik al heb gehad (bv een stralend blauwe lucht en een paard in een weiland), vandaar mijn opmerking. Ik struikelde wel heel erg over die bliksemschicht. Dat heeft echt een hele poos geduurd voor ik die had. Die stukken leken overal wel te passen maar deden dat dan nooit.

En vermoeidheid helpt vaak niet inderdaad :D Net als slechte belichting :\

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:47

Aghhh wordt gek van deze puzzel maar moet en zal hem afmetingen maar zo'n rare stukjes en dingen en alles lijkt op elkaar en soms kan je het niet in elkaar klikken

Afbeelding

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:18

Afbeelding

De 4 missende stukjes in de rand zit de dader van op de foto haha. Ik denk dat ik 'm straks ga opruimen, de hond zelf is af en de irritatie wordt op dit moment groter dan de plezier in her puzzelen :+

Edit: op de foto kan je de verschillen in het grijs wel goed zien maar als je bezig bent dus niet meer haha.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 15:04

Geweldig Gashmiron! Die kop! :))
Ik had ook een beagle, mijn ouders hebben er nu nog een, ik vind het de leukste honden allerrijksten! :D
Hele leuke puzzel ook, ben ik nog nooit tegen gekomen. Snap dat de achtergrond niet zo spannend meer is.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:37

Hahaha,die kop van je beagle.
de onschuld zelf.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:40

Voor de liefhebbers, bij toychamps is jan van haasteren en wat ziet gij 1 + 1 gratis.

Heb voor moeders 2 puzzels gekocht van jvh. De 2x 1000 puzzelfs in doos. Heeft ze nu toch even mooi 4 puzzels voor €19,99

Terwijl de normale met 1000 stukjes al €15,99 kost.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 01:05

Afbeelding

Net deze af een weekje over gedaan elke dag een uurtje
Missen helaas 2 stukjes ..

Op naar de volgende

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 09:34

Wat leuk, die hierboven hebben wij ook gemaakt :)
Mijne is wel compleet, maar ik had een aantal beschadigde stukjes

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 15:50

Hier ook eindelijk weer begonnen vanwege een knie blessure kon ik niet recht zitten maar kon ook mijn puzzelmap niet verdragen op mijn knie ben echt onwijs blij dat ik eindelijk weer kan puzzelen

Ben nu bezig met een disney kerst puzzel maar wil ook weer is wat anders doen dus miss komen er een paar van mijn puzzels te koop

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:46

Hier een aantal puzzels van Colin Thompson ontvangen van een andere bokker dus ik kan ook weer aan de slag! :)

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:10

Haha ja ze doet net alsof ze niks heeft gestolen maar ondertussen.... }>
Verder is het wel echt een superleuk beest, echt een knuffeldier maar wel een dief eerste klas :+

Ik ga nu beginnen met een wasgij van 500 stukjes, was in de aanbieding voor maar 4 euro dus dacht dat is wel leuk voor tussendoor een keer.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:51

Haha ja stelletje donders zijn het, die honden!

Wasgij puzzels heb ik ook eens geprobeerd maar ik kwam er maar niet uit! misschien ga ik het ooit weer eens proberen, maar voor nu heb ik meer plezier met voorbeeld puzzels.

Die puzzels van Colin Thompson lijken mij ook wel wat! ik denk dat ik daar maar een van op m'n verlanglijstje voor kerst zet :j

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 00:58

Ik heb weer 3 van mn tante mee haha maar had net zelf 1 gekocht

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:46

Welke heb je nu meegenomen en gekocht?

Ik heb zojuist twee Gibsons tweedehands gekocht, en even dankbaar gebruik gemaakt van de ToyChamp actie! :D

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 20:24

Ik heb er ook maar even 2 besteld, kon alleen niet zo goed kiezen haha.
Bedankt voor de tip :D

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 20:39

Na langere tijd geen puzzels meer gemaakt te hebben ben ik deze week aan deze begonnen:
Afbeelding

Heb de papagaai en giraffe al helemaal in elkaar zitten en ook de rand al af, ben nu met de tijger bezig

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:22

Ik ben deze aan t maken.
Pff wat een ellende. Maar goed, ik hou wel van een uitdaging dus ik zet door.

Groen, zwart en wit. Verder weinig kleur.
Gelukkig is het niet zo'n puzzel waarbij alles in elkaar past.

Afbeelding
Afbeelding

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:32

Moeilijk zeg die zebra,ik denk dat ik gek zou worden.

Die jungle puzzel vind ik heel mooi.