Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:43

pluche_pluus schreef:
Wat een geduld moet je vriend hebben percyleen :j fijn dat het vorm begint aan te nemen.

Nancy, leuk he verschillende accent en :D

Eulogy, misschien beetje geven en nemen? Dag biologisch en dag 'normaal' eten? :)* ik vind bepaalde dingen biologisch of duurder belangrijker dan andere. Met beperkt budget moet dat te doen zijn.
Wij hebben een max van 150 p.m. voor boodschappen. Hoe hebben jullie dat?

Ohja ik ga per 5 April definitief over naar mijn vriend *\o/*

We hebben nog niet echt een budget vastgesteld, daar willen we dit weekend naar gaan kijken maar op zich kunnen we het 'makkelijk' betalen. Hij wil het alleen niet :+ En we zijn ook allebei veel te koppig, dus ik stond te mokken in de supermarkt dat ik geen gewoon vlees wilde want daar zitten antibiotica en hormonen in en blabla. Dus toen kwam ik met de antibioticaresistentie-preek en daar geloofde hij niet in, dus toen heb ik het opgezocht en toen was hij boos omdat ik gelijk had en daar veel te triomfantelijk over deed :') We zijn soms echt net een stel kleuters haha.
Maar je hebt wel gelijk hoor, wil het er ook echt serieus over hebben want ik vind het oprecht geen fijn idee om op vlees etc te besparen. Wat Nachtlampje inderdaad ook zegt, ik wil dan nog wel besparen op groenten etc, dat hoeft van mij niet per se biologisch. We zullen het er dit weekend eens over hebben :j We hebben gister £60 uitgegeven (is denk ik zo'n 80 euro?) voor deze week, maar daar zaten ook wel een hoop dingen bij die langer mee gaan (3 grote zakken diepvriesgroenten bijvoorbeeld, heel wat vlees want er was een aanbieding en schoonmaakmiddelen).

Oh dat is al snel joh, wat leuk!! :D
Wij hebben zaterdag onze housewarming!

Meraki

Re: Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:46

Ik ga me hier ook weer melden, heb in het begin wel meegekletst maar toen stond alles nog op een laag pitje :j
Nu gaan we a.s. zaterdag naar de Open Huizendag :):) een aantal huizen bekijken.

Inderdaad leuk dat de meesten inderdaad daadwerkelijk één dezer maanden over gaan :) En er zijn er ook al een aantal die al over zijn, gefeliciteerd dames!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 09:13

Pluche, redden jullie het met 150 euro per maand? :wow:
Ik heb er 250 voor opgeschreven.. 50 euro per week, plus beetje extra voor eventuele wasmiddelen en dergelijke..

Ik had laatst voor een heel jaar een vaatwastabletten gekocht :+ Waren in de aanbieding.
Wasmiddel heb ik ook al, en wasverzachter.. Heb ook al de nodige schoonmaakmiddelen..
Dus ik hoef alleen nog maar het 'echte' eten te hebben straks haha.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:52

Nouja dat moeten we dus nog gaan ervaren :') maar heb er op zich wel vertrouwen in hihi

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:57

Het is wel een uitdaging :') :j 150,- pm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:14

Dat gaven mijn ouders volgens mij per week uit toen ik nog thuis woonde :=

Ik ga echt een Excel bestand maken met al onze inkomsten en uitgaven. Vriend staat alweer de hele week rood (hij krijgt donderdag betaald) -O-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-03-15 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:15

Poeh 150 is pittig! Maar zeker haalbaar hoor! Wij doen altijd netjes een lijstje maken en dan komen we op een mooi bedrag maar vaak gaan we in het weekend nog wat halen voor dat weekend en das dan bijna evenduur als de hele week boodschappen...
Wij hebben er een budget van 300 euro voor uitgetrokken.

Ons huis heeft nu eindelijk muren. Oplevering ong. Juli/augustus :)

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:43

Ik denk dat het ook heel afhankelijk is van wat voor wensen je hebt qua boodschappen, en wat de mogelijkheden in de buurt zijn om boodschappen te doen.
Straks zit ik op 100 meter van de jumbo af, maar op 3 minuten fietsen van de aldi en albert .
Wij thuis halen gewoon overal wel boodschappen en kijken altijd even de folders door en aan de hand daarvan bedenken we vaak ook wat er die week gegeten wordt. Kan soms heel voordelig maar toch lekker!
Dit wordt alleen wel lastiger als er maar 1 supermarkt in de buurt zit.

Seni, begint nu dus eindelijk vorm te krijgen!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:03

Eugoly, dat is handig hoor :j
Hebben wij ook gedaan, heel overzicht gemaakt van wat er binnen komt en wat er uit gaat.

Wij gaan straks ook gedeeltelijk boodschappen doen bij de Aldi, als in kaas en drinken. Aldi zal misschien 5 minuten rijden zijn met auto..
Verder zit hier dus ook een jumbo op 300 meter afstand :j
Hier ook maar één supermarkt in de buurt. Voor de AH moet ik alweer stukje verder rijden..

Handig he, alles zo dichtbij, Yesterday :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:36

Haha ik ben accountant dus ik zou het zeker moeten doen! :D Komt ook wel goed, het is alleen dat er de afgelopen weken even wel heel veel op me af is gekomen en dat ik er gewoon niet aan toe ben gekomen. Ik ga met Pasen een weekje naar Nederland, misschien doe ik het dan wel :)
We hebben anderhalve week geleden op stel en sprong ook een droger gekocht (tweedehands, van Gumtree = soort Marktplaats) omdat meneer beweerde dat dat goedkoper was dan 5 nieuwe overhemden kopen en anders redde hij het niet met de overhemden die hij nu heeft. 2 uur later konden we er een ophalen voor £80 - leek een goede deal tot we er afgelopen weekend achter kwamen dat hij niet draait omdat de riem kapot is. Dussss... Dom :+

Heel handig om alles zo dichtbij te hebben! Wij hebben in onze straat een kleine supermarkt maar die sluit al om 7 uur (normaal gaan die om 11 uur dicht maar hier in de straat was er heel veel protest tegen die supermarkt omdat ze alles hier onafhankelijk en lokaal wilden houden :+ ) dus dat haal ik meestal niet - bij m'n sportschool dus 10 minuutjes lopen hier vandaan wel een die tot 11 uur open is en op zo'n 10 minuten rijden een hele grote die 24/7 open is :)

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:58

Oei, dat is wel heel erg zuur zeg.. dus nu alsnog geen droger.

Wat een tijden joh, de winkel 24/7 open of tot 11 uur 's avonds. Hier is het tot maximaal 9 uur, en op zondag gesloten (kunnen natuurlijk wel naar de stad toe rijden, ong 12 minuten met de auto dus prima te doen).
Nancy, zo dicht bij is inderdaad ideaal, ook nog is 5 minuten lopen vanaf het station en nog geen 10 minuten rijden naar de A1. Dus echt super centraal gelegen en alles in de buurt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:06

Je kan volgens mij zo'n riem kopen voor niet al te veel geld en het zelf vervangen. Maar alsnog niet ideaal, we hadden wel gekeken of hij het deed maar niet aan gedacht dat hij ook moest draaien :+

En ja, ik ben er inmiddels helemaal aan gewend dus moet in Nederland er nu juist aan wennen dat er niet altijd wel iets open is. Ik vind het ideaal maar je zult er maar moeten werken. De grote gaat overigens op zaterdagavond om 12 uur dicht en is dan op zondag van 10-4 open, dus niet 24/7 maar wel bijna. De kleine zijn dan wel gewoon van 7-11 open :') De Spar bij het nieuwe huis van mijn ouders (zijn van Gouda naar Hoenderloo verhuisd -O- ) gaat ook echt om 6 of 7 uur dicht.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:28

Eugoloy, zou dat iets voor de accountancy zijn dan? :') Ik werk ook in de accountancy haha.

L*llig van je droger zeg.. Eigenlijk ben je gewoon opgelicht zo..

Yesterday, zeker handig zo centraal gelegen.
Ik woon vlak bij de A2, kwartiertje naar Den Bosch, nog geen half uur naar Utrecht. Je bent overal zo :D

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:33

Hier gelukkig alles in de buurt, jumbo, Deen, AH, deka, Lidl
Dus kan alles ergens vandaan halen.

Vind het alleen vervelend om met boodschappen uit andere winkel te lopen, maar daar zal ik mijzelf even overheen moeten zetten.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:39

Balen van je droger Eulogy!

Wij zijn nog niet toe aan boodschappen budget :+

Yesterday, wij zijn eerst zelf wezen kijken bij het huis. Toen besloten dat het niets werd, slechte staat, hoge vraagprijs. Paar weken/maanden later toch een de makelaar gebeld of ze niet konden zakken. Daarna zijn we met een aankoopmakelaar geweest. Het kost wel iets, maar het is toch wel fijn dat iemand je kan adviseren! Nu kwam m'n achterneef ook wel met een idee en eventueel adviseur aanzetten, maar net te laat.. Ik vind dat we die aankoopmakelaar nu niet kunnen afwimpelen, nu we in onderhandeling zitten :+ Overigens is hij wel echt slecht te bereiken.. Ik vind dat je toch praktisch direct te bereiken moet zijn voor je klanten en dat je ze anders nog dezelfde dag terug belt? Of ben ik de enige die hier op die manier in staat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:49

Haha oh wat leuk! :D Werk je bij een groot kantoor? Wat doe je precies, als ik vragen mag?

Ja heel banketstaaf... was ook echt een keurig gezin (met 2 Audi's voor de deur en met 4 kinderen, help :+ ), dan verwacht je dat toch niet. Maar goed, niets aan te doen.

Ik zou dezelfde verwachting hebben hoor, is immers gewoon je werk LdJ :j Zou ik ook vervelend vinden.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 14:15

Wij hebben een budget van 300-350 euro per maand, voor 2 personen.
Als we verhuisd zijn moeten we meer huur betalen, en gwl en internet enz, maar doordat mijn vriend meer vergoeding krijgt voor reiskosten en hij iets meer gaat verdienen kunnen we dat budget gewoon houden.

Wij leven desondanks ook wel erg luxe hoor :3 Elke maand halen we wel iets zoals sushi of gaan we bij een goedkoop restaurantje uit eten.

Eulogy, even met een sleutel langs de audi's? :P Flauw hoor, zoiets.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 14:45

Wat flauw eugoly!
Je woont wel in de buurt naar waar ik ga verhuizen geloof ik. Ik zit precies in het midden van die driehoek van de a2, a15 en a27 ;)

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:36

Mag ik me ook melden? =)

Mijn vriend en ik zijn sinds deze maand actief opzoek naar een leuke koopwoning :D.
We wonen nu nog beide officieel thuis, ik meer bij hem thuis maargoed haha.

We zijn maandag bij de bank geweest en hebben nu een beetje een indicatie van wat we kunnen lenen,
vanmiddag hebben we een bezichtiging bij een leuk huis, spannend! :):)

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:20

Seni schreef:
Wat flauw eugoly!
Je woont wel in de buurt naar waar ik ga verhuizen geloof ik. Ik zit precies in het midden van die driehoek van de a2, a15 en a27 ;)

Haha ik woon redelijk dicht bij waar de ouders van eugoly wonen! Dus dan kom jij ook redelijk dichtbij te wonen haha

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:21

Gashmiron schreef:
Mag ik me ook melden? =)

Mijn vriend en ik zijn sinds deze maand actief opzoek naar een leuke koopwoning :D.
We wonen nu nog beide officieel thuis, ik meer bij hem thuis maargoed haha.

We zijn maandag bij de bank geweest en hebben nu een beetje een indicatie van wat we kunnen lenen,
vanmiddag hebben we een bezichtiging bij een leuk huis, spannend! :):)

Welkom! Hoe was de bezichtiging?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:34

Welkom Gashmiron! :) Wat voor iets zoeken jullie?

Haha Yesterday, ik ben er nog niet helemaal over uit of ik de omgeving daar leuk vind. Ben wel vanaf dat ik een jaar of 10/11 was een paar keer daar op ponykamp geweest dus 2 hele goede vriendinnen wonen in Apeldoorn (oh nee! Die is ook gaan samenwonen in Zwolle nu, maar toen nog in Apeldoorn) en Hoenderloo, maar verder... :=

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:46

pfff, ik weet het niet..
We wisten dat er wat aan moest gebeuren, maar zoveel?!
Mijn hemel.

Er stonden minimaal bedden voor 7 personen en nog een 2 persoons luchtbed,
even ter vergelijking, er waren 3 en een halve zegmaar slaapkamers. _/-\o_
De kozijnen moeten van beneden naar boven gedaan worden,
badkamer, keuken, plafonds, eigenlijk alles dus :x

We moeten even kijken hoe het zit met een bouwdepot etc.
we hebben veel gespaard maar zoveel nou ook weer niet haha.

We zijn wel aan het zoeken naar een beetje een klushuis.
Mijn vriend zijn halve familie zit in de bouw dus voor alles hebben we ongeveer wel iemand,
maargoed, de spullen moeten wel betaald worden en je wilt het ook nog een beetje leuk inrichten.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:51

Altijd handig, handige mensen in je familie :j lijkt me dat je best veel keuze aan klushuizen heb Gashmiron? Is soms aantrekkelijker omdat je groot kan kopen voor minder geld? Of lijkt dat maar zo :D

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:48

Inderdaad groot voor weinig,
maar ook nog eens op ongeveer de meest centrale plaats hier.

Moeilijk, zit zwaar te twijfelen.
Meneer ziet het al wel helemaal zitten haha