Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:26

nynke55 schreef:
Lastig, want hoe kom je als klant aan kleingeld? Om nou naar de bank te gaan om rolletjes kleingeld te halen omdat de supermarkten dat niet willen doen vind ik ook een beetje ver gaan.
Gisteren had ik nog zo'n 2 euro aan kleingeld in de portomonnee, maar ja toen kwam er een dame van de brandwondenstichting aan de deur, weg kleingeld. En om nou te zeggen; sorry, moet ik bewaren voor de supermarkt?

Collectanten krijgen sowieso niks hier, dat scheelt. :Y)

Overigens valt het best mee wat bedrijven moeten betalen voor kleingeld.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:36

Emmaa_ schreef:
Als je vaker met contant geld betaalt heb je automatisch ook wel kleingeld in je portemonnee lijkt mij. Ik in ieder geval wel :j

Ja, maar dat gaat ook weer op :) Bij alle keren dat ik aardig wil doen en wel gepast bijgeef (of gewoon gepast betaal, komt ook vaak voor.) En omdat ik de daklozenkrantverkopers steun, en als ik drankjes aan de bar moet afrekenen (daar is wisselen nog veel irritanter namelijk), en voor automaten. Gebeurt regelmatig dat het gewoon op is :)

Anoniem

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:37

En dat snap ik ook absoluut :n Ik ben niet een van de "weigeren" typetjes. Probeer altijd gewoon het geld te wisselen, hoe klein het ook moet. Maar soms HEB ik het gewoon even niet, en het duurt af en toe ook erg lang om het te krijgen (teamleidster bellen die het weer boven in het kantoor moet gaan halen e.d). Veel klanten bieden dan zelf aan om het bedrag wat ik niet kan wisselen te laten zitten of dat ze het even pinnen. Het komt bij mij amper voor hoor, dat ik geen wisselgeld heb. Probeer vrij consistent te zijn in het bijvragen van kleine bedragen en daarbuiten krijg ik een relatief hoog startbedrag :j

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:43

Wij krijgen ook een hoog startbedrag, maar als je alle muntrollen hebt ben je al 109 euro kwijt, heb je dan verder ook vrij volle muntenbakjes dan kan het best zo zijn dat je alsnog maar een stuk of zes vijfjes en één tientje hebt.
Ik ben altijd blij als ik op de pinkassa ingedeeld sta :')

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:01

Ik werk zelf 2 jaar bij de Kruidvat en ik maak ook wel wat mee :') Maar dan naar klanten toe:
- Mensen die verwachten dat ik ELKE actie ken (let op: ik neem de folder van de week erna mee naar huis om door te kijken en acties te kennen, sorry als ik dan net niet weet of je merk shampoo in de aanbieding is)
- Geld neersmijten, of, als ik mijn hand netjes openhoud het er langs leggen expres :')
- Hartstikke nors zijn. Ik WEET dat het vervelend is als ik naar een voordeelkaart vraag wanneer je die niet hebt, maar als ik het 1x niet vraag krijg ik een functioneringsgesprek. Breng het dan even op om normaal nee te zeggen, ik vraag je niet of je een dansje wil doen.

Verder vind ik de kassa wel ontzettend leuk hoor, en ik sta ook altijd vrolijk achter de kassa en ik wil best meelopen als iemand iets niet kan vinden oid. Als het moet loop ik zelfs even mee naar de auto of stop ik alle spulletjes in hun eigen tas. Ben echt niet zo iemand die nors of brak achter de kassa staat.

Oja! Wij mogen geen 100 euro briefjes aannemen, behalve als het bedrag echt rond de 100 ligt. Laatst kwam er een vrouw een shampoofles a 3 euro afrekenen en werd hartstikke kwaad op me. Schelden etc, toen ik mijn baas wilde roepen kreeg ik de shampoo fles langs mijn hoofd (ben blij dat ik wegdook).

Verder wel leuk hoor :')

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:29

Grootste frustratie blijft mensen die boos worden als ik om hun legitimatie vraag. Als ne 35 bent kan ik me voorstellen dat het vervelend is, maar als je 20 bent moet je niet piepen aangezien je tegenwoordig dus tot je 25ste moet legitimeren bij het kopen van alcohol tabak of tomaten. Als ze weer helemaal boos begin te tieren van "JA ZIE IK ERUIT ALS 14 OFZOW" zeg ik tegenwoordig maar gewoon "ja", die hoofden dan :'). Sowieso is het niet mijn probleem als je een babyface hebt vind ik, ga lekker rimpels kweken dan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:33

Het is soms ook echt moeilijk... vorige week waren er studenten, die waren 17 en 18, maar zagen eruit als 25 Door die 10 lagen.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:37

KimD schreef:
Het is soms ook echt moeilijk... vorige week waren er studenten, die waren 17 en 18, maar zagen eruit als 25 Door die 10 lagen.

Het is ook lastig. Mijn baas zegt dat hij ook liever heeft dat we het zekere voor het onzekere nemen. Liever met een persoon in discussie en misschien dat geld mislopen dan die boete, want die is veel duurder en vervelender.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:38

Ik vraag het ook maar gewoon te pas en te onpas. Ik vroeg het vandaag aan iemand uit 1985, vond ze volgens mij niet zo leuk maar ja. Ze zag er een stuk jonger uit :=

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:42

Ik vind die alcoholwet zo'n onzin! Neurotisch gedoe.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:42

Kijken jullie ook altijd naar de namen op de pinpassen? Ik kan dat namelijk zien (achternaam) en ik moet er vaak om gniffelen. :=

Kwam er een poedersuiker aan de kassa. :))

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 23:35

MarlindeRooz schreef:
Kijken jullie ook altijd naar de namen op de pinpassen? Ik kan dat namelijk zien (achternaam) en ik moet er vaak om gniffelen. :=

Naam op pinpas kan ik vaak niet zien, maar bij de id controle kijk ik op de één of andere manier ook altijd naar de naam/geboorteplaats.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:02

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:37

nynke55 schreef:
Lastig, want hoe kom je als klant aan kleingeld? Om nou naar de bank te gaan om rolletjes kleingeld te halen omdat de supermarkten dat niet willen doen vind ik ook een beetje ver gaan.
Gisteren had ik nog zo'n 2 euro aan kleingeld in de portomonnee, maar ja toen kwam er een dame van de brandwondenstichting aan de deur, weg kleingeld. En om nou te zeggen; sorry, moet ik bewaren voor de supermarkt?

Groot geld geven aan de brandwondenstichting :+

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:02

friendly schreef:
Groot geld geven aan de brandwondenstichting :+

Grapjas! Dan heb ik helemaal geen geld meer, zijn de cassieres ook niet blij mee.....

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:28

purny schreef:
Ik ben laatst voor de eerste keer gevraagd om mijn legitimatie... en ik ben 30. Ik kocht een paar krasloten.

http://www.alletop10lijstjes.nl/10-raarste-namen-schaamnamen/

:')

Als jij de gene bent in je profiel dan: :')
Al moet ik eerlijk bekennen dat ik het met drank en sigaretten ook wel eens moeilijk vind om te bepalen wanneer ik wel of niet naar een legitimatiebewijs moet vragen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:53

Ik werk in een dierenwinkel, wij hebben alleen geld in de kassa en verder niet in de winkel. Dat word vaak s avonds door de baas gehaald (meerdere winkels) En dat is alleen groot geld, het kleingeld zitten we vaak om verlegen omdat mensen graag eerst pinnen in de Zaanstreek om vervolgens de winkel in te lopen (ik blijf het scheef vinden, maar ieder zijn ding) Soms zijn mensen werkelijk verbaasd als je ze vraagt te pinnen (Dat heb ik net toch gedaan? Ja mevrouw.. buiten en niet in onze winkel. Wij hebben daar helemaal NIKS aan)

Tja, wat moet je ermee! Zo te zien eindeloos over door discussieren (Dus ik ga er nu van uit dat dat de grootste ergenis is voor mensen achter de kassa)

Nu werk ik in een dierenwinkel, het is werkelijk soms pijnlijk om te zien hoe zuinig mensen soms zijn. Vaak denken mensen dat wij een compleet assortiment aan medicijnen verkopen, en kijken ze je chagerijnig aan als je ze toch maar door verwijst naar de dierenarts. Want als Mister Fluffypants rode oren heeft waar pus uit komt spuiten kan ik je wel ear cleaner verkopen.. maar das weggegooid geld! Ik denk dat ik de klant help, maar nee.. ow dear lord! helpen doe je alleen als het gratis is.

En wat dacht je van iets laten vallen, per ongeluk stuk maken en niet even melden? Wij worden niet boos bedoel.. kan gebeuren, beetje krappe winkel.

Tijd geleden, sta in de rij bij de AH en een meneer wil geld bij pinnen. Nu is dat gewoon niet mogelijk bij de vestiging in Koog aan de Zaan omdat er 10 meter verderop een pinautomaat in de winkel zelf zit. Soms lastig, hij doet het niet altijd maar dat is niet het probleem van de winkel. Afijn.. de deze man voor mij wil 50 euro bij pinnen en dat kan niet, word die man toch boos! Zit te blazen tegen die arme jongen achter de kassa en draait zich om richting mij. Dat het belachelijk was dat hij niet mocht mocht bij pinnen. Ik heb het altijd al te doen gehad met mensen die in de retail werken (dit was voordat ik zelf in een winkel werkte) omdat je altijd gezeur over je heen krijgt. Heb het voor de kassamedewerker opgenomen door de man te vertellen dat die jongen de regels niet maakt, dat hij deze ook niet kon breken (ivm behoud baan) En dat als hij er problemen mee had hij met het hoofdkantoor moest bellen. De boze klant stopte met blazen, pint netjes zijn boodschappen en vertrok. Kassamedewerker was erg blij met me :) Arme drommel....

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:21

Hier ook weer een dagje overleefd. De Duitsers hebben weer vakantie en dat is te merken, wat een drukte! En ineens heel veel briefjes van €100, best handig als je rond de €80+ moet betalen maar ze willen ze graag stuk maken dus elk bedrag wordt ermee betaald.. €50 wordt hier ook veel mee betaald, vooral door oudere mensen. Ik kan gelukkig wel wisselgeld bij vragen en als ik los loop kan ik het zelf halen.

Waar ik me wel soms aan erger is mensen die bij willen pinnen en ik dan 'nee sorry dat heb ik op het moment niet' zeg, dan worden ze toch boos soms. Dan krijg je dingen als 'nou, ik kan altijd bij pinnen hier!' en 'Dat heb ik nog nóóit meegemaakt' ect te horen, ik ben geen bank!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:34

Petrichor schreef:
purny schreef:
Ik ben laatst voor de eerste keer gevraagd om mijn legitimatie... en ik ben 30. Ik kocht een paar krasloten.

http://www.alletop10lijstjes.nl/10-raarste-namen-schaamnamen/

:')

Als jij de gene bent in je profiel dan: :')
Al moet ik eerlijk bekennen dat ik het met drank en sigaretten ook wel eens moeilijk vind om te bepalen wanneer ik wel of niet naar een legitimatiebewijs moet vragen.

Ik zat ook even van... huh.. meen je dat echt. Wat ik ook irritant vind en dat is niet zozeer bij de kassa maar in het algemeen in de supermarkt dat ik soms wel eens chocola bij de mosterd vind en zakken snoep of chips die open zijn... of dat de kipfilet ongeveer 12 dagen over tijd was en ik het niet door had. Hij smaakte nog best vanmorgen... ben nu wel een beetje bang, niet op de THT gelet.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:35

Stiekeme pet peeve: klanten die bij hun doorzichtige zak zelf geschepte broodjes zeggen "dat zijn croissantjes" of "het zijn er twee".
Dat geeft me echt het idee dat ze denken dat ik te dom ben om tot twee te tellen.
Nog erger trouwens: dat ze vijf verschillende in een zakje proppen en dan zeggen "vijf van 29 cent!". Leuk, vast heel erg goed bedoeld ook, maar die dingen gaan op code, niet op prijs, bedankt.

Ik probeer er altijd op te letten dat ik zulke dingen zelf dus niet doe :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:52

MarlindeRooz schreef:

Nee ik kijk nooit naar de naam.
Ben altijd op zoek naar de geboortedatum, en kan moeilijk dan ook nog focussen op wat voor naam erop staat xD

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:54

Dat van de broodjes klinkt bekend, soms kan ik het niet laten om iets te zeggen van 'ja dat zie ik'.

Of als de barcode ontbreekt en dan roepen van het kost zoveel, ja mevrouw/meneer ik heb een code nodig, ik kan geen prijzen intikken. Dus collega erbij halen om een andere te halen, 'geloof je me niet dan!?'. En dan de andere scannen; 'ik zei toch dat het zoveel kost!' Sommige klanten luisteren echt niet.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 23:01

Maar hoe 'hoort' het dan? Ik doe ze nl ook weleens gemengd, als het maar duidelijk zichtbaar is. Dus bijv 5 pistoletjes in een zakje, en een ander zakje met 2 ham/kaas croissant en twee gewone: dan zeg ik dus wel altijd wat erin zit, is toch een stuk makkelijker? Les ze dan ook ook op de toonbank natuurlijk, voor als de cassiere het zelf goed wil nakijken, maar ik zeg het er echt niet bij omdat ik zou denken dat ze het niet ziet ofzo, maar puur om het net wat sneller te laten gaan?

Zelfde met appels oid: soms zie je een cassiere kijken welke appel het is, zeker de nieuwe mensen. Dan zeg ik ook meteen dat het Elstar is , en vaak zien ze daarna ook snel het stickertje op de appel. Maar waarom zou ik een Cassiere laten zoeken terwijl ik weet wat ik heb?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 23:13

Wat betreft appels heeft 'mijn' super het goed geregeld; alle appels die je zelf kan pakken in een zak zijn allemaal dezelfde prijs. Dan heb je nog 'schalen' van 6 appels met barcode en afhandelijk van aanbiedingen en seizoen heb je schalen of zakken met barcode.
Dus voor soorten appels hoeven ze nooit een andere code te zoeken.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 00:31

Marocje schreef:
Zelfde met appels oid: soms zie je een cassiere kijken welke appel het is, zeker de nieuwe mensen. Dan zeg ik ook meteen dat het Elstar is , en vaak zien ze daarna ook snel het stickertje op de appel. Maar waarom zou ik een Cassiere laten zoeken terwijl ik weet wat ik heb?

Los fruit (bij de AH) heeft een code op het stickertje. Die code moeten de caissieres intikken. Ze hebben geen toets met "Elstar" of "Braeburn".
Daarom zoeken ze dus naar dat stickertje.