nynke55 schreef:Lastig, want hoe kom je als klant aan kleingeld? Om nou naar de bank te gaan om rolletjes kleingeld te halen omdat de supermarkten dat niet willen doen vind ik ook een beetje ver gaan.
Gisteren had ik nog zo'n 2 euro aan kleingeld in de portomonnee, maar ja toen kwam er een dame van de brandwondenstichting aan de deur, weg kleingeld. En om nou te zeggen; sorry, moet ik bewaren voor de supermarkt?
Collectanten krijgen sowieso niks hier, dat scheelt.
Overigens valt het best mee wat bedrijven moeten betalen voor kleingeld.

Bij alle keren dat ik aardig wil doen en wel gepast bijgeef (of gewoon gepast betaal, komt ook vaak voor.) En omdat ik de daklozenkrantverkopers steun, en als ik drankjes aan de bar moet afrekenen (daar is wisselen nog veel irritanter namelijk), en voor automaten. Gebeurt regelmatig dat het gewoon op is
Ik ben niet een van de "weigeren" typetjes. Probeer altijd gewoon het geld te wisselen, hoe klein het ook moet. Maar soms HEB ik het gewoon even niet, en het duurt af en toe ook erg lang om het te krijgen (teamleidster bellen die het weer boven in het kantoor moet gaan halen e.d). Veel klanten bieden dan zelf aan om het bedrag wat ik niet kan wisselen te laten zitten of dat ze het even pinnen. Het komt bij mij amper voor hoor, dat ik geen wisselgeld heb. Probeer vrij consistent te zijn in het bijvragen van kleine bedragen en daarbuiten krijg ik een relatief hoog startbedrag