Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cinderella schreef:HC heeft al meerdere malen duidelijk gemaakt dat hij de monogamische samenleving hypocriet vindt.
Huertecilla schreef:Overigens opvallend hoeveel aannames en beperkende opvattingen er al gelijk in de onderwerpopener opgesloten zitten.
Sterker nog, de woorden in taal op zich al leggen ons beperkingen en begripsbeperkingen op.
Het is net als 'sneeuw' in het nederlands of engels versus inuit. Wij kunnen geen variaties van sneeuw aanduiden. Zo ook relaties. Het woord partner is daarbij nog behoorlijk ruim en laat meervoud open. In het spaans is het 'pareja' en dat sluit meervoud al gelijk volstrekt uit.
De kracht van taal is echt heel interessant.
'Mijn' partner, 'mijn' man (vrouw, vriend, vriendin). Huh.... eng hoor want het is gelijk een onbewuste indoctrinatie over bezit, hek eromheen, waar we geen erg in hebben.
We worden vrij geboren en zijn niet van wie dan ook.
Enneh... http://www.amazon.com/gp/product/159102 ... tingcom-20
cp112 schreef:Hc is altijd anti monogamie en verkondigd dat graag. Dat is alom bekend.
Huertecilla schreef:cp112 schreef:Hc is altijd anti monogamie en verkondigd dat graag. Dat is alom bekend.
1. Ik ben niet anti-monogamie.
2. Het onbegrip is een voorbeeld van lezen wat men denkt/verwacht wat er staat op basis van de eigen opvatting.
De rest van jouw reactie is tegen de regels van Bokt en geen antwoord waard.
Terug naar het onderwerp merk ik nogmaals op dat het aantal niet relevant is. Dat het om de perceptie van de kwaliteit gaat.
Verder is imo de vraagstelling suggestief en beperkend. Het doet aannames over 'relatie' en ook over exclusief met alleen de partner. Gaat gemakshalve voorbij aan prostitutie en vreemd gaan terwijl de meerderheid van de duurzaam samenlevenden dat vakje aantikt.
Wat ik hypocriet vind is het volhouden dat duurzaam monogaam de norm van de samenleving is, terwijl het dat niet is.
Imo is het onderkennen van de werkelijkheid fundamenteel om duurzaam monogaam een kans te doen hebben.
Lees daar in wat je wil. Dat ligt buiten mijn onvloed.
Huertecilla schreef:cp112 schreef:Hc is altijd anti monogamie en verkondigd dat graag. Dat is alom bekend.
1. Ik ben niet anti-monogamie.
2. Het onbegrip is een voorbeeld van lezen wat men denkt/verwacht wat er staat op basis van de eigen opvatting.
De rest van jouw reactie is tegen de regels van Bokt en geen antwoord waard.
Terug naar het onderwerp merk ik nogmaals op dat het aantal niet relevant is. Dat het om de perceptie van de kwaliteit gaat.
Verder is imo de vraagstelling suggestief en beperkend. Het doet aannames over 'relatie' en ook over exclusief met alleen de partner. Gaat gemakshalve voorbij aan prostitutie en vreemd gaan terwijl de meerderheid van de duurzaam samenlevenden dat vakje aantikt.
Wat ik hypocriet vind is het volhouden dat duurzaam monogaam de norm van de samenleving is, terwijl het dat niet is.
Imo is het onderkennen van de werkelijkheid fundamenteel om duurzaam monogaam een kans te doen hebben.
Lees daar in wat je wil. Dat ligt buiten mijn onvloed.
maximuss schreef:@Hc: En laat ons dan direct verder gaan: wat is kennis? wat is de werkelijkheid? in hoeverre worden wij wel echt vrij geboren?
mogen we onze zintuigen wel geloven en in hoeverre is de waarneming correct?
Citaat:Allemaal heel erg leuk en interessant maar hier gaat het er uiteindelijk om hoe vaak de gemiddelde bokker rampetampt met zijn/haar partner.
Kinke schreef:bijzonder hoe iemand panisch kan zijn voor het woord 'mijn'….en dat dit voor die persoon dan ook betekent dat je iemands bezit bent.