Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak heb jij seks met je partner per week?

Meer dan 3 keer per week.
373 (29%)
Ongeveer 2 keer per week.
340 (26%)
Een keer per week.
239 (18%)
Ongeveer 2 keer per maand.
164 (12%)
Minder dan 2 keer per maand.
158 (12%)

Totaal aantal stemmen: 1274

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:43

Dat heb ik nog niet eerder gehoord van mannen eigenlijk...
Ik ga het hier vragen! :p

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:59

Overigens opvallend hoeveel aannames en beperkende opvattingen er al gelijk in de onderwerpopener opgesloten zitten.

Sterker nog, de woorden in taal op zich al leggen ons beperkingen en begripsbeperkingen op.
Het is net als 'sneeuw' in het nederlands of engels versus inuit. Wij kunnen geen variaties van sneeuw aanduiden. Zo ook relaties. Het woord partner is daarbij nog behoorlijk ruim en laat meervoud open. In het spaans is het 'pareja' en dat sluit meervoud al gelijk volstrekt uit.
De kracht van taal is echt heel interessant.

'Mijn' partner, 'mijn' man (vrouw, vriend, vriendin). Huh.... eng hoor want het is gelijk een onbewuste indoctrinatie over bezit, hek eromheen, waar we geen erg in hebben.

We worden vrij geboren en zijn niet van wie dan ook.

Enneh... http://www.amazon.com/gp/product/159102 ... tingcom-20

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:00

Seriously... :roll:

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:02

Cinderella schreef:
HC heeft al meerdere malen duidelijk gemaakt dat hij de monogamische samenleving hypocriet vindt.

Nee hoor. Dat heb ik NIET geschreven. Een monogame samenleving kan op zich best. Onze is dat alleen in werkelijkheid niet en DAT is hypocriet.
Jammer dat begrijpend lezen uit het lespakket is.

Ayasha
Blogger

Re: Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:03

En wie ben jij om te bepalen wat de werkelijkheid is HC? Omdat x aantal procent vreemd gaat? Vergeet je niet dat er ook een procent NIET vreemd gaat.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:08

mmmmm ok ik begrijp jullie nu :j

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:09

@Hc: En laat ons dan direct verder gaan: wat is kennis? wat is de werkelijkheid? in hoeverre worden wij wel echt vrij geboren?
mogen we onze zintuigen wel geloven en in hoeverre is de waarneming correct?

Allemaal heel erg leuk en interessant maar hier gaat het er uiteindelijk om hoe vaak de gemiddelde bokker rampetampt met zijn/haar partner. En dat is imo nog altijd meer een basisinstinct dan een filosofische kwestie... En iedereen doet wat (en hoeveel) hij/zij niet laten kan...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:09

bliver schreef:
mmmmm ok ik begrijp jullie nu :j

:')

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:10

Huertecilla schreef:
Overigens opvallend hoeveel aannames en beperkende opvattingen er al gelijk in de onderwerpopener opgesloten zitten.

Sterker nog, de woorden in taal op zich al leggen ons beperkingen en begripsbeperkingen op.
Het is net als 'sneeuw' in het nederlands of engels versus inuit. Wij kunnen geen variaties van sneeuw aanduiden. Zo ook relaties. Het woord partner is daarbij nog behoorlijk ruim en laat meervoud open. In het spaans is het 'pareja' en dat sluit meervoud al gelijk volstrekt uit.
De kracht van taal is echt heel interessant.

'Mijn' partner, 'mijn' man (vrouw, vriend, vriendin). Huh.... eng hoor want het is gelijk een onbewuste indoctrinatie over bezit, hek eromheen, waar we geen erg in hebben.

We worden vrij geboren en zijn niet van wie dan ook.

Enneh... http://www.amazon.com/gp/product/159102 ... tingcom-20

Misschien moet je de wereld eens wat minder bekijken vanuit beperkingen en alles wat niet goed is. Kijken naar wat wel goed is, wordt je veel gelukkiger van. Als je dat had gedaan, had je gezien hoe ontzettend leuk, respectvol en gezellig dit topic verliep. Ik vind het oprecht bijzonder hoe een topic met zo'n leuke sfeer, bij jou zulke gedachtegangen kunnen losmaken.
'Mijn' partner/man/vrouw kan je ervaren als een negatief hekje, of juist als compliment aangezien je daarmee ook uitdrukt hoe gek je op iemand bent, zo gek dat je diegene het liefste als bezit zou willen hebben. Is dat per definitie slecht? Bedoel je daar dan mee dat de ander alleen bestaat voor jouw geluk en dat diegene er maar in moet schikken? Of zou het toch een veel positievere bedoeling hebben? Dus is het wel zo'n beperking als jij er van maakt? Ik durf dus heel hard te stellen van niet. Dat is jouw ervaring, jouw beleving en zeker geen feit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:11

Als het gaat om boekenwijsheid: we weten al langer dat wij vrouwen Godinnen van Venus zijn en de mannen, dat zijn gewoon marsmannetjes :Y)

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:12

@Varekaj: Amen _/-\o_

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:17

Als iedereen de sfeer zo nadelig vindt veranderen; negeer hem dan gewoon :Y) .

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:18

cp112 schreef:
Hc is altijd anti monogamie en verkondigd dat graag. Dat is alom bekend.

1. Ik ben niet anti-monogamie.
2. Het onbegrip is een voorbeeld van lezen wat men denkt/verwacht wat er staat op basis van de eigen opvatting.

De rest van jouw reactie is tegen de regels van Bokt en geen antwoord waard.

Terug naar het onderwerp merk ik nogmaals op dat het aantal niet relevant is. Dat het om de perceptie van de kwaliteit gaat.
Verder is imo de vraagstelling suggestief en beperkend. Het doet aannames over 'relatie' en ook over exclusief met alleen de partner. Gaat gemakshalve voorbij aan prostitutie en vreemd gaan terwijl de meerderheid van de duurzaam samenlevenden dat vakje aantikt.
Wat ik hypocriet vind is het volhouden dat duurzaam monogaam de norm van de samenleving is, terwijl het dat niet is.
Imo is het onderkennen van de werkelijkheid fundamenteel om duurzaam monogaam een kans te doen hebben.

Lees daar in wat je wil. Dat ligt buiten mijn onvloed.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:20

Wooo weet je dus wel wat tegen de regels van bokt is?
Oja wacht dat klopt.idd dat jij dat weet. Daarom omzeil je al jaren die permanente ban. Door precies om het punt heen te draaien en het zo te formuleren dat je geen ban krijgt.

Knap hoor! _O_

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:22

bijzonder hoe iemand panisch kan zijn voor het woord 'mijn'….en dat dit voor die persoon dan ook betekent dat je iemands bezit bent.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:22

Huertecilla schreef:
cp112 schreef:

2. Het onbegrip is een voorbeeld van lezen wat men denkt/verwacht wat er staat op basis van de eigen opvatting.

Terug naar het onderwerp merk ik nogmaals op dat het aantal niet relevant is. Dat het om de perceptie van de kwaliteit gaat.
Verder is imo de vraagstelling suggestief en beperkend. Het doet aannames over 'relatie' en ook over exclusief met alleen de partner. Gaat gemakshalve voorbij aan prostitutie en vreemd gaan terwijl de meerderheid van de duurzaam samenlevenden dat vakje aantikt.
Wat ik hypocriet vind is het volhouden dat duurzaam monogaam de norm van de samenleving is, terwijl het dat niet is.
Imo is het onderkennen van de werkelijkheid fundamenteel om duurzaam monogaam een kans te doen hebben.

Jeetje, wat schrijf jij vermoeiend zeg! Als je de vraagstelling suggestief en beperkend vindt, wat doe je dan in dit topic?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:23

Ik bespeur ergens een acute vorm van bindingsangst :p

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Huertecilla schreef:
cp112 schreef:

Lees nummer twee nu eens voor jezelf. Stukje zelfreflectie. Dit geld voor jou namelijk net zo hard.
Het gaat hier namelijk helemaal niet zozeer over norm van de samenleving en dat soort vergaand geneuzel. Dit was/is gewoon een leuk topic uit nieuwsgierigheid. Dat jij er zoveel meer van maakt, tja daar kunnen wij dan ook weer niks aan doen, ligt buiten onze invloed.

Huertecilla

maximuss schreef:
@Hc: En laat ons dan direct verder gaan: wat is kennis? wat is de werkelijkheid? in hoeverre worden wij wel echt vrij geboren?
mogen we onze zintuigen wel geloven en in hoeverre is de waarneming correct?

Ja, we worden vrij geboren doch daarna wordt het al snel geprogrammeerd.
Nee, we kunnen onze zintuigen niet vertrouwen. Het oog is een goed voorbeeld; we zien alleen maar wat we denken te zien, wat onze hersens van ons beeld maken en dat beeld i maar en fractie van wat is.

Citaat:
Allemaal heel erg leuk en interessant maar hier gaat het er uiteindelijk om hoe vaak de gemiddelde bokker rampetampt met zijn/haar partner.

En jij denkt dat de antwoorden eerlijk zijn?
Oh en het sluit daarbij niet uit dat er door beiden vaker gerampetampt wordt...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:25

HC: zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten. En meer ga ik er niet meer over zeggen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:27

Vos HC in het kippenhok, kom wel weer terug als de veertjes allemaal op de grond liggen. :D

Opzich snijd hij voor mij wel een boeiend onderwerp aan. Hoeveel mensen blijven uit angst bij elkaar, hoeveel mensen worden gebruikt door hun partner.
Ik vind monogamie een prachtig gegeven, maar de scheefheid die er soms uit voortkomt is niet altijd even fraai.
Liefde is er in zoveel vormen, zoek uit wat voor je werkt en wees daar blij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:28

We zitten hier niet in de les psychologie, die heb ik al genoeg gehad op school de voorbije 2 jaar. Inclusief dysfuncties alsjeblieft.

Waar dit topic om draait is dat Joolien net wil weten of die zogenaamde norm ook echt wel klopt en hoe de bokkers in een relatie daarover denken. Want laat ons er maar van uitgaan dat geen kat in zo'n onderzoek gaat aangeven dat die buiten te deur gaat vreten, met of zonder toestemming. Wat er een beetje op neerkomt dat jouw doelgroep, namelijk de niet-gelovenden in monogamie, hier niks mee te maken heeft en dat het onderzoek dan ook geen betrekking heeft op wat jij er van wil vinden.

Je kan polygamie ook als volgt zien: bang zijn om ooit iets te kort te komen en dus maar van tig walletjes tegelijk eten want oh, je zou maar eens even moeite moeten doen voor een ander om jezelf een beetje in te perken... (kort door de bocht)

En hou er nu gewoon over op.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:28

Open even een ander topic voor deze discussie, ik vond dit een leuk topic, maar hij wordt zo steeds minder leuk :')

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:29

Blijf eens allemaal lief voor elkaar, en kom eens terug op het eigenlijke topiconderwerp. (ja, s*x :D)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:30

Kinke schreef:
bijzonder hoe iemand panisch kan zijn voor het woord 'mijn'….en dat dit voor die persoon dan ook betekent dat je iemands bezit bent.

Je kan dit ook zien als respect voor vrijheid van keuze, beslissing.
Het is maar wat je perceptie, je referentiekader is.

Wanneer iemand van je weggaat als de deur open staat, dan was die persoon niet vrijwillig bij jou.