Mensen in de trein: "Mag ik met u meereizen?"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 18:26

Hier in trein zit nu ook iemand die bewust zo 40%procent kaart gekocht zonder het hebben van korting kaart, en ze schijnt vaker te doen.
Ik heb toch maar even wat van gezegd dat ik vet asso vindt om andere op te zadelen met de kosten van zo kortings kaart doordat ze te gierig is om zelf eentje aan te schaffen.

Sammie

Re: Mensen in de trein: "Mag ik met u meereizen?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 19:56

En wat zei ze terug :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 21:16

Ze durfde toen niks meer te zeggen :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 03:36

Fjorj schreef:
Ze durfde toen niks meer te zeggen :+

*\o/*

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:02

Ik zie trouwens dat het bedelen in de trein zelf binnenkort niet meer kan. De meereiskorting moet nu op een chipper geladen worden bij het kopen van het kaartje.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:25

vandaag een dagje Amsterdam gedaan met echtgenoot. Het kortingskaartje gebruikt welke de NS naar alle huishoudens in Nederland heeft verstuurd een week of 3 geleden. Dat scheelde maar liefst 38 euro! Met alvast excuses voor de toekomstige prijsverhoging van de NS voor iedereen die dagelijks met de trein reist :+

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:18

Bijna alle huishoudens dus. Terwijl de trein voor ons huis langs gaat -O- _-:(

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:20

Ik vind het best wel heel interessant hoeveel verschillende meningen mensen hierover hebben en hoeveel verschillende normen en waarden er gehanteerd worden.

Overigens heb ik totaal 3 abonnementen en dus 3 keer meereiskorting, is het dan ook drie keer zo hard mijn "plicht" om iemand mee te nemen erop? :+
Hahaha, zoals ik eerder zei zal het denk ik erg persoonsafhankelijk zijn en vooral liggen aan de manier waarop het gevraagd zou worden.

Ik reis zowat elke dag met de trein, maar heb nog nooit zo'n vraag gehad eigenlijk (alhoewel woon/werk ritjes doordeweeks hoofdzakelijk in de spits is waarbij je toch geen korting krijgt)
Ik ben ook wel benieuwd hoe vaak het eigenlijk gebeurt. Er zijn mensen die het regelmatig meemaken en mensen die het nooit mee maken. Is het dan afhankelijk van waar je reist ofzo?

Meereiskaartjes en overgangskaartjes krijg ik ook nooit, denk dat iemand anders die uit de brievenbus haalt (gedeelde brievenbus). Maar ik heb een aantal collega's die ze altijd aan mij geven omdat ze zelf nooit met de trein gaan. Alleen wel jammer dat ikzelf meestal alleen met de trein ga en dus niemand heb om mee mee te reizen. Misschien moet ik ook maar zo'n vraag actie beginnen :D
Dat druist trouwens ook wel erg tegen mijn rechtvaardigheids gevoel in, dus het zou niet snel in mij opkomen denk ik.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:31

Kinke schreef:
vandaag een dagje Amsterdam gedaan met echtgenoot. Het kortingskaartje gebruikt welke de NS naar alle huishoudens in Nederland heeft verstuurd een week of 3 geleden. Dat scheelde maar liefst 38 euro! Met alvast excuses voor de toekomstige prijsverhoging van de NS voor iedereen die dagelijks met de trein reist :+

Je snapt nog steeds niet waar het hier over gaat terwijl al een paar keer is uitgelegd dat het NIET over het kaartje gaat die je van de NS toegestuurd krijgt...

zou toch fijn zijn als je zou lezen voor je sarcastische opmerkingen gaat maken :)
Is zo zonder als je sarcasme geen doel treft...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:23

Bij mijn weten maakt het niets uit mbt de opmerking dat wanneer men een ander op korting meeneemt, de kaartjes duurder gaan worden, korting is korting. Dat jullie het over andere kaartjes hebben is me allang duidelijk.
Sarcasme is soms gewoon leuk :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:29

Kinke schreef:
Bij mijn weten maakt het niets uit mbt de opmerking dat wanneer men een ander op korting meeneemt, de kaartjes duurder gaan worden, korting is korting. Dat jullie het over andere kaartjes hebben is me allang duidelijk.
Sarcasme is soms gewoon leuk :D

Dan moet je sarcasme wel doel treffen en niet langs mensen heen gaan omdat het niks te maken heeft met het onderwerp :+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:33

:O
Fijn om te weten dat jij voor iedereen kan en mag spreken.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:09

Kinke schreef:
:O
Fijn om te weten dat jij voor iedereen kan en mag spreken.

_/-\o_