Pendelen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:41

Ooh ja! Zou iemand dat willen doen? Zat foto's!! :-) Hoe gaat dat dan verder? Via telefoon of iets?

Als iemand het op locatie wil doen ook graag!!

Edit: sorry als ik domme dingen zeg.. Heb er niet heel veel verstand van..

PrinceAmos

Re: Pendelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:40

Ik kom ook even binnen vallen. Ik heb een beetje het zelfde als _Elke, z'n gevoel dat ik hem goed ken maar ook weer niet haha! Ik krijg een beetje het gevoel dat hij niet zo lekker in zijn vel zit of iets dergelijke.. Maar zou het indd via een foto kunnen ?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 10:07

Hoe gaat het met iedereen? :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 17:48

Sorry maar pendelen om te vragen of je shet zijn deken op of af moet dames? Dat is een beetje onzin, is het niet?

Het is bedoeld voor serieuze zaken, niet voor ongein.

jebuurmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:02

Dat maakt toch niet uit? Als zij daarom wil pendelen is dat haar keuze.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 18:37

BarbaLala schreef:
Sorry maar pendelen om te vragen of je shet zijn deken op of af moet dames? Dat is een beetje onzin, is het niet?

Het is bedoeld voor serieuze zaken, niet voor ongein.

Als jij in dat geval gewoon enorm twijfelt kan je heel goed je pendel gebruiken.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:10

Ik denk dat je beter op buienradar of teletekst kan kijken en je pendel gebruiken voor serieuze zaken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:11

Bij buienradar weet je zeker dat ze er veel naast zitten..... :+

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:12

Buienalarm dan :+

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:47

Het leuke er van is dat die pony in kwestie precies weet of 's morgens onder de 10 graden is en er geen knutjes zijn en hij z'n deken dus niet op hoeft te houden 's avonds ;-)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:49

Juist ja..

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 12:20

BarbaLala schreef:
Ik denk dat je beter op buienradar of teletekst kan kijken en je pendel gebruiken voor serieuze zaken.

Wat dan zegt buienradar dat ik bij 12 graden de deken op moet doen, dat is nieuw voor mij. :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:16

Misschien zegt buienradar dat het best frisjes is, en wil de bokker het deken bij haar paard om doen, maar heeft shetlief het meer dan warm genoeg en vindt hij dat deken irritant.

Wie zijn wij om te bepalen of het opportuun is om dan te pendelen, we zijn toch de pendelpolitie niet? :+

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 19:48

Bhriseis schreef:
Misschien zegt buienradar dat het best frisjes is, en wil de bokker het deken bij haar paard om doen, maar heeft shetlief het meer dan warm genoeg en vindt hij dat deken irritant.

Wie zijn wij om te bepalen of het opportuun is om dan te pendelen, we zijn toch de pendelpolitie niet? :+

Precies! :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:52

Pendelpolitie _O-
Leuk gevonden :D

Nee maar serieus, je kan je eigen hersens nog wel gebruiken voor dat soort onzinnigheden toch?

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 08:25

Pendelen is geen spelletje en verkeerde indentiteiten kunnen zich ook aan voorwerpen hechten. Wie vraag jij het? Enig idee? Ben je beschermt zo ja hoe en door wie? Waarom kun je zelf geen bewuste keuze maken om een dekje oid? Voor serieuze zaken zou ik ook naar een expert gaan. T is niet zo slim. Ik leg kaarten tarot en Lenormand, maar ik waag mij niet eens meer aan pendelen aangezien ik daarmee echt verschijningen kreeg te zien wat stopte nadat ik stopte met pendelen. Ik was toen 15 nu 30. Kijk uit hoor! Als je wat gevoelig aangelegd ben kan het verkeerd uitpakken. Pendelen.... aan wie vraag je t gebruik je een naam?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 08:56

Ik vraag het aan 'Lieve Pendel', en heb daarbij in de verste verte geen bedoeling om entiteiten aan te roepen.

Edit: Barbalala, ik heb mijn pendel voor iets soortgelijks gebruikt.

Van de ene dag op de andere wilde mijn twenter haar eczeemdeken niet meer aan. Het deken leek echter perfect te zitten, ik dacht dat paardlief zich aanstelde en de clown wilde uithangen, en ik deed het toch om. Haar tegenspertelen bleef enkele dagen aanhouden, en dat ben ik van haar niet gewoon, maar ik kon aan het deken niets zien waarom ze het niet aan wou. Toen heb ik gependeld, en volgens de pendel vond paardlief haar deken te strak tijdens het bewegen - ook al paste het volgens de maattabel en mijn oog perfect en zat het meer dan ruim genoeg. Ik heb een grotere deken besteld, en paardlief stopte meteen met protesteren van zodra ik hem dichtdeed. Vanaf toen stond ze weer elke keer na het wassen braaf te wachten bij haar eczeemdeken, tot ik hem weer oplegde :+

Zowel mijn vriend als ik hebben meermaals haar deken geïnspecteerd en konden niet begrijpen waarom ze hem niet op wilde, maar ik was nu toch heel blij dat ik een extra communicatiemiddel had.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:26

Soraya10 schreef:
Pendelen is geen spelletje en verkeerde indentiteiten kunnen zich ook aan voorwerpen hechten. Wie vraag jij het? Enig idee? Ben je beschermt zo ja hoe en door wie? Waarom kun je zelf geen bewuste keuze maken om een dekje oid? Voor serieuze zaken zou ik ook naar een expert gaan. T is niet zo slim. Ik leg kaarten tarot en Lenormand, maar ik waag mij niet eens meer aan pendelen aangezien ik daarmee echt verschijningen kreeg te zien wat stopte nadat ik stopte met pendelen. Ik was toen 15 nu 30. Kijk uit hoor! Als je wat gevoelig aangelegd ben kan het verkeerd uitpakken. Pendelen.... aan wie vraag je t gebruik je een naam?

_/-\o_ Dus dat.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:25

Bhriseis schreef:
Ik vraag het aan 'Lieve Pendel', en heb daarbij in de verste verte geen bedoeling om entiteiten aan te roepen.

Van de ene dag op de andere wilde mijn twenter haar eczeemdeken niet meer aan. Het deken leek echter perfect te zitten, ik dacht dat paardlief zich aanstelde en de clown wilde uithangen, en ik deed het toch om. Haar tegenspertelen bleef enkele dagen aanhouden, en dat ben ik van haar niet gewoon, maar ik kon aan het deken niets zien waarom ze het niet aan wou. Toen heb ik gependeld, en volgens de pendel vond paardlief haar deken te strak tijdens het bewegen - ook al paste het volgens de maattabel en mijn oog perfect en zat het meer dan ruim genoeg. Ik heb een grotere deken besteld, en paardlief stopte meteen met protesteren van zodra ik hem dichtdeed. Vanaf toen stond ze weer elke keer na het wassen braaf te wachten bij haar eczeemdeken, tot ik hem weer oplegde :+

Zowel mijn vriend als ik hebben meermaals haar deken geïnspecteerd en konden niet begrijpen waarom ze hem niet op wilde, maar ik was nu toch heel blij dat ik een extra communicatiemiddel had.

Super gedaan! Zo mooi kan communiceren met je paard zijn ;)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 18:02

Bhriseis schreef:

Dat bedoel ik dus, dat had je je zelf niet kunnen bedenken. Zeker niet als de deken goed oogt.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:37

Maar dit dek incident had je ook zelf kunnen oplossen....... zo moeilijk is het niet, maar dan nog ff dit erbuiten laten........ wie gaf je t antwoord door de pendel?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 19:07

Soraya10 schreef:
Maar dit dek incident had je ook zelf kunnen oplossen....... zo moeilijk is het niet, maar dan nog ff dit erbuiten laten........ wie gaf je t antwoord door de pendel?

Blijkbaar niet dus, anders had ze haar pendel er niet bij gepakt.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:52

Neen, zowel mijn vriend en ik vonden dat de deken perfect paste, en de maattabel gaf hetzelfde aan. Van de ene dag op de andere begon mijn paard te klieren, en dat zij de deken te klein vond, was echt niet duidelijk. Het kon ook zijn dat ze hem gewoon niet aan wou doen, om god weet welke reden: misschien kroelt het niet fijn, het was ook nog eens zo'n graad of dertig, dus wie weet had ze te warm met het deken; of had ze gewoon even heel erg veel zin om te klieren, wat zeker mogelijk is, met haar leeftijd.

Indien het niet aan de maat had gelegen, was het probleem dan ook niet opgelost geweest toen ik een nieuwe grotere deken kocht. En die pendel was echt ontzettend handig, want een deken is altijd een flinke aankoop, bovendien leek het volledig perfect te liggen en was het in perfecte staat, dus vervanging voor een grotere maat kwam niet meteen in mij op.

En uiteindelijk bleek toch echt het probleem dat ze die maat niet fijn meer vond. Sindsdien geen een keer problemen meer gehad.

Ik vind het ook een heel handig middel tijdens (moeilijkere) trainingen. Zeker met mijn jonge paard let ik er altijd zo goed mogelijk op dat ze niet geestelijk oververmoeid raakt. Tijdens een sessie had ik een klein beetje de indruk dat ze een tikje tegendraads begon te doen - gewoon hele kleine signaaltjes - en toen heb ik ook de pendel er bij gepakt. Is het oké om verder te doen, of liever niet? Volgens de pendel vermaakte paard zich prima en was het helemaal oké om verder te doen. Zo gezegd, zo gedaan, en we hebben toen uiteindelijk een prima trainingssessie gehad.

En voor ik nu heel pendelend bokt over me heen krijg: neen, met alleen een pendel kan je niet communiceren met je paard. Maar in gevallen waar ik aan mezelf twijfel, vind ik het een handig HULPinstrument.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:13

oke, maar begrijp je dat ik het best eng vind dat je A) uberhaupt pendelt en B) je keuze's laat maken door een pendel in je leven. Je maakt een keuze op basis van een pendel over een levend wezen. Nou snap ik dat een dek geen halszaak is, maar waar ligt op een gegeven moment de grens? Anyway, ik ben er niet om een rel te starten, maar ik hoop gewoon dat je voorzichtig bent. Met jezelf en je paard. T is goed bedoelt. :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:15

Vandaar dat er duidelijk staat dat ik de pendel in deze aangelegenheden TWEE maal gebruikt heb. Met mijn vier paarden, die ik elke dag helemaal zelf verzorg en train.

Dus ik denk dat we niet kunnen stellen dat ik hiermee grenzen overschrijd :')

Vandaar ook dat er in caps 'hulp'instrument staat.