vertrekken bij vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KozieZ

Re: vertrekken bij vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 09:01

Oh wat vervelend! Lijkt me ook niet fijn nee...

Kan je telefonisch maandag niet alvast een afspraak maken? Misschien een vriendin die mee kan of een van je ouders?

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 09:47

Ik ken het gevoel, mijn ex is waarschijnlijk zelfs vreemd gegaan, en wil ik niet toegeven. Maar goed ben op dit moment ook niet eerlijk naar hem. Heb op dit moment leuk contact met een jongen die ik via via heb ontmoet. Gaat hem ook niets aan. Maar pijn doet het wel dat hij ook al waarschijnlijkw en ander heeft, bij mij gaat het zelfs om 15 jaar. Maar gelukkig begint mijn leven weer te stralen. Heb inmiddels een baan, nu nog een woning. Dus er is hoop voor je. En mijn pb box blijft open staan.

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 12:01

Vroeg een collega net ook al: weet je wel zeker dat het niet al eerder was? 100% zeker zal ik dat nooit weten.
Ik weet ook niet 100% zeker dat hij een ander heeft. Zijn fb status is wel nog vrijgezel. Maar zelfs zijn moeder heeft haar al toegevoegd op fb en met andere mensen die t kent gebeurd dit niet. Vandaar ook mijn vermoeden :j
Net vroeg een vriendin van mijn moeder hoe het was en ik sta dan al meteen weer te brullen |( .
Ik wil helemaal niet meer brullen om hem! Ik wil niet dat hij me nog kan raken.

Dinsdag in het huis post ophalen en nog wat dingen van mij mee nemen. Laat t niet weten dat ik kom omdat ik denk dat hij dan of thuis blijft of zijn 1 van zijn ouders daar laat bivakeren en daar heb ik geen behoefte aan en denk ook niet dat dat goed zal gaan :n

Afspraak zal ik morgen inderdaad proberen te maken, misschien dat het dan ook eerder kan :)
Ik hoop zo dat deze ellende snel voorbij zal zijn, maar ben bang dat dat nog tegen gaat vallen

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 12:03

Ga je dan niet alleen? Voor het geval T thuis is. Om je tegen jezelf te beschermen, je niet uit te laten lokken tot uitspraken en dergelijke. Ik adviseer het in ieder geval niet om alleen te gaan.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 12:10

Zou op zich wel mooi zijn als hij al weer een nieuwe relatie heeft. Zoals een ander al schreef, dat verlegt zijn focus wat van jou naar haar. Kan hij haar mooi kaal plukken in plaats van jou.

Laat je hoe dan ook niet verleiden tot het doen van toezeggingen in welke vorm dan ook en door wie dan ook.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 12:19

Oeh super juist als hij een nieuwe meid heeft gevonden, met een beetje geluk kan die mooi mee betalen aan het huis zodat jij er uit kan :j

En als hij met haar verder wil dan wil hij ook van jou af...alleen maar voordelen voor jou als het een beetje een normale meid is die met hem verder wil zonder gedoe met zijn ex :j

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 12:24

Nee, ga niet alleen.
Misschien inderdaad goed als hij een ander zou hebben, maar dat maakt mijn gevoel niet minder klote. Verstand en gevoel zitten zo niet op een lijn :n
Aan het huis had ik ook al gedacht inderdaad :j maar nog steeds is dat gevoel dat je 'vervangen' wordt niet fijn

Ik merk ook dat ik nog steeds heel erg bezig ben met: is het niet inderdaad allemaal mijn schuld?? Want als ik niet zus of zo, had hij niet zus of zo gedaan. Ik twijfel zo erg aan mezelf :n
Ga maandag ook de huisarts bellen en een doorverwijzing regelen zodat ik kan gaan praten met iemand.
Weet niet of dat helpt, want verstandelijk gezien weet ik het allemaal wel, maar gevoelsmatig krijg ik het maar niet in orde. Maar niet geschoten is altijd mis. En er zijn ook dingen waar ik over moet praten die gebeurd zijn waarvan ik wéét en ook voel dat ik daar niet raar of verkeerd is geweest hoe ik reageerde maar die nog wel erg gevoellig liggen door het onderwerp :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 12:29

Als je met die gevoelens en vragen zit, wellicht kan het je rust geven door de hele vraag uit de gedachtengang te halen :)

Ga er even vanuit dat het jouw schuld zou zijn geweest. Jouw zus-of-zo matchte dan blijkbaar gewoon niet goed met hem, waardoor het niet werkte en jullie elkaar negatief beïnvloedden.

Had jij je dan helemaal aan moeten passen? Had jij het anders moeten doen?
Jullie pasten gewoon niet bij elkaar, kan gebeuren :)

Iemand die beter bij je past zal anders op jouw gedrag reageren waardoor het wèl werkt :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 13:37

Goed dat je zowel juridische hulp gaat zoeken, als een professioneel iemand om mee te praten! Je kan er beter nu aan werken, dan het later alsnog op je bord krijgen :)

Om advies in te winnen bij het Juridisch Loket bel ik altijd even en als ze het telefonisch niet af kunnen handelen, kan je gelijk een afspraak maken. Dat is veel handiger dan gewoon langs te gaan, want dan zit er een kans in dat ze je niet kunnen helpen, of dat je echt een eeuw moet wachten...

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 13:39

Natuurlijk heb je dit soort gedachten nog heel erg. Jullie breuk is nog heel vers, daar hangt ook gewoon, ook al is het je eigen keuze, een heel rouwproces om heen waar je doorheen moet. En zeker als iemand je een aantal jaren lang heeft verteld dat je het net niet helemaal bent in sommige opzichten, en dat wordt ook nog eens ondersteund door idiote uitspraken van andere familieleden, gaat je dat niet in je je koude kleren zitten en ga je twijfelen aan jezelf. Er zijn ongetwijfeld dingen die je anders had kunnen doen maar had dat de uitkomst veranderd, namelijk dat jullie niet bij elkaar passen? Nee, deze breuk was dan gewoon op een ander tijdstip gekomen.

Als je denkt dat praten helpt, vooral doen. Maar zo te lezen ben je een veerkrachtig en krachtdadig typje en heeft het vooral tijd nodig om je te realiseren dat je gewoon een leuk iemand bent die een leuk iemand in d'r leven verdient.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 14:01

Sterkte, zal allemaal echt niet gemakkelijk zijn maar een nieuwe vriendin voor hem kan voor jou de snelste oplossing uit deze toestand zijn.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 14:03

Vind je echt heel sterk en verstandig zeg, kan het blijven zeggen +:)+ Slim om met iemand te gaan praten, want natuurlijk doet het zeer als hij een ander heeft. Kan ook voor hem goed een vluchtneiging zijn om vooral maar niet te hoeven denken aan wat hij kwijtgeraakt is, de zogenaamde 'rebound-relatie.' Gevoel & verstand hebben tijd nodig om met elkaar op 1 lijn te komen maar je kunt ook zeker van deze situatie leren, dus zou vooral gaan praten met een hulpverlener :j Als je daar maar een paar handvatten uit krijgt waar je iets mee kunt, ben je alweer geholpen.
Sterkte meid!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 14:07

Geef jezelf ook tijd meid... Zo snel verwerk je dit allemaal niet! Mij heeft het na een relatie van 3,5 jaar al bijna een jaar gekost. En jou relatie was ongetwijfeld nog heftiger en langer dus huil die tranen en geef jezelf alle tijd die je nodig hebt. Jet gaat met ups en downs en het is idd een grote achtbaan, maar ook daar komt wel weer een einde aan, dat duurt alleen nog... Hou je taai!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:28

Ik hoop voor je dat hij niet al de sloten heeft vervangen en dat je er wel in kunt dinsdag.
Neem zoveel mogelijk mee van je spullen zodat je niet nog een keer terug hoeft naar dat huis met alle herinneringen.
Het zal nog wel een poosje zeer doen maar je mag gewoon janken als je daar behoefte aan hebt. Je hoeft je niet te schamen, hij is degene die zich moet schamen....

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 15:58

Ben vandaag al langs geweest. Na een sms van vodafone (wat hij geregeld zou hebben... niet goed dus) had ik zoiets van: eerst eens snel gaan kijken wat er nog meer ligt.
Sloten zijn nog niet vervangen.
Mijn zusje was mee geweest wat op zich wel lief was. Alleen naderhand ruzie. Want ik vind het toch best moeilijk om daar te komen en ben dan wat stiller op de terug weg. En zij wou naar de mac en ik niet en dan wordt ze dus boos. Ik laat ook altijd alles om mij draaien volgens haar.

Was precies wat ik er nog bij nodig had :n. Dus net even in een flinke dip gezeten maar gelukkig heeft een lieve vriendin me daar al weer uit geschopt :j

Nu bezig met een mail voor T. Is ook erg lastig gezien zijn vorige mail doorspekt was met beledigingen en verwijten. Vind het moeilijk om daar niet op te reageren want ik wil mezelf graag verdedigen. Ik ga dit alleen niet doen want dan gaat het getouwtrek alleen maar langer duren.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:11

Waarom schrijf je niet een brief naar hem met verwijten, je boosheid daarna verbrandt je hem zodat niemand hem kan lezen, maar jij je frustratie toch kwijt bent.

Ik begrijp dat je wat stiller bent, maar je had toch juist wel mee kunnen gaan na de Mac? Dan had je even je zinnen kunnen verzetten toch?

Sterkte!

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 16:22

Nee, ik heb een verleden met een eetstoornis en ik weet dat als ik op zulke momenten ga eten er kans is dat het mis gaat. En tot nu toe is het goed gegaan en dat wil ik graag zo houden. Vandaar mijn keuze niet naar de mac te willen

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:25

Je zusje gaat met jou mee om je te steunen. Vervolgens op je mopperen omdat jij niet naar de Mac wilt omdat je wat gespannen bent en weer wat te verwerken hebt, is natuurlijk niet zo handig. Heb je het haar wel uit kunnen leggen? Je zusje is mist nog wat levenservaring zo te lezen (gelukkig maar misschien). Niet te veel van aantrekken.

Vooral zakelijk blijven in je emailwisseling met je ex (en met anderen). Iets kapot gooien of een brief schrijven en die verbranden (goeie tip) doe je maar alleen. Of lekker een buitenrit gaan maken op je paard, helpt ook goed. Moet je wel even zorgen dat je een juiste state of mind hebt voordat je naar je paard gaat anders heeft het arme dier ook nog "last" van je :D.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:57

Ik snap je TS, aan de andere kant je had ook mee kunnen gaan en niks hoeven eten, dat is een keuze die jezelf maakt.

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 17:09

Dat had ik voorgesteld en ook uitgelegd waarom ik niet wou. Maar dan is ze al boos en dan doet dat er niet toe en denk ik ook alleen maar aan mezelf.
Maar goed, die crisis hebben we ook weer overleefd :j

Heb net m'n mail verstuurd naar degene die er verstand van heeft. Even kijken hoe hij het vindt :j
heb geloof ik goed de verwijten er uit gehouden en ben er ook niet op in gegaan. Heb in de brief gezet dat ik daar de meerwaarde niet van inzie en dat dat alleen maar tijd kost en alles alleen maar rekt wat we beide beter niet kunnen hebben.

Zei net tegen m'n moeder: Ergens wel grappig. Ik ben een mail aan het schrijven die ik helemaal niet kan schrijven en die ik uiteindelijk ook niet geschreven heb :')

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:16

Nou TS,als ik zoals jij zo terug kwam had ik ook geen trek in een big mac hoor :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:24

Nouja dat weet je dan ook weer voor de volgende keer... als je geen ruzie wilt het je zusje gunnen om ook iets "voor haar" te doen op zo'n tripje en dan zelf een redelijk gezonde keus maken met een salade ofzo :P

Heel goed van je met die brief om er niet op in te gaan, volwassen hoor +:)+

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:24

some1 schreef:
Zei net tegen m'n moeder: Ergens wel grappig. Ik ben een mail aan het schrijven die ik helemaal niet kan schrijven en die ik uiteindelijk ook niet geschreven heb :')

Je bent een goede geest :D.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:44

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het eigenlijk aardig egoïstisch van je zusje... Ze gaat toch mee om jou te supporten? Als ik slecht in mn vel zit heb ik ook vaak geen zin om op "drukke" plekken te zijn en wil dan gewoon graag naar huis om tot mezelf te komen. Ik zou dan ook niet met haar mee zijn gegaan en hebben gezegd dat ik een andere keer graag met haar mee ga, of dat ze maar ff door de Mc Drive zou moeten gaan ;)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:38

Hoe gaat het met je TS?