Storm op komst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:28

Ik moet vanmiddag ook de kinderen uit school halen. Oppassen met de auto en de kids maar aan de hand houden

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:28

Hier waait t echt gigantisch hard. Ik woon in Alkmaar (rode gebied dus..)
Rond half 11 naar stal gefietst, hartstikke leuk die wind mee, ik hoefde amper te trappen. onderweg onwijs veel omgevallen bomen gezien en grote takken op de grond die je ook liever niet op je hoofd krijgt..
Op een gegeven moment kreeg ik dus zijwind. Heel leuk als je in de open weilanden fietst.. dus ik kreeg ineens een flinke windvlaag tegen me aan en toen lag ik :') bijna in de sloot.. kreeg mn fiets bijna niet overeind door die wind.
Heb toen op stal de paarden buiten gezet, stelletje tikkende tijdbommen waren het. En ik sta nu te wachten tot de wind wat afneemt samen met Famke.. lekker uit de wind in de stallen.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:29

Ook hier gaat het flink tekeer, het zijn echt van die windstoten.
De dakpannen zijn hier al van het dak gewaaid, schok me rot zat juist aan die kant onder het schuine dak te studeren!! Ook mijn auto is al getroffen, daar liggen een paar dakpannen op.
Verder heb ik al meerdere tuinstoelen over de weg zien vliegen, je lekker weertje hoor :roll:

MarvanTom

@ Bonny_CT: Tjeempie, die boom! :oo

Het lijkt hier iets beter, maar er komen nu steeds pittige buien voorbij.
Al die tijd was het een 'droge storm', maar nu met die regen erbij, vrees ik dat er meer bomen omgaan...

Roosyes

Aagje_Nimbly schreef:
Kan iemand vertellen hoe het is in/rondom Venray? Ik moet rond kwart voor 2 met de auto daar naar toe. :+

Niks aan de hand nu hier. Snelweg was goed te doen met de golf.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:30

kiki1976

Zie nu net op buienradar dat er op de wadden nu windkracht 12 is, dus dan is het gewoon een orkaan kracht

Urbiezira

Sanned schreef:
In Amsterdam is het best heftig... Ik heb het nog nooit zo hard zien waaien. Op stal ligt er een boom op de parkeerplaats en is er een dakplaat van één van de stallen gewaaid. Mijn paard staat buiten, kan er tenminste geen dak op z'n kop waaien... Bij mij in de buurt lag er een bord op een auto, de vlaggenmasten liggen om, van die grote vuilcontainers waaien over straat. En ik heb net een voetganger om zien waaien. Alle trams en bussen rijden niet meer, de brandweer vraagt iedereen om binnen te blijven...

Echt een rampgebied inderdaad. Ik had gelukkig vroeg mijn mondeling en kon nog met de tram terug naar huis, maar andere medescholieren zijn nu "gestrand" op school. :(

Nicje87

Re: Storm op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:31

Ik heb om 16:00 uur een sollicitatie gesprek bij Schiphol. Ik kan pas om 14:30 uur weg van mijn huidige werk in Amsterdam. Ik hoop optijd bij mijn sollicitatie te kunnen zijn. Er rijden geen treinen en trams en bussen hoorde ik...

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:32

LukieBradley schreef:
Dat er dan toch mensen onnodig op pad gaan verbaasd me, althans zeker op fietsen!!

Tja, sommige mensen moeten werken... Zit nu dus met vouwfiets en al op werk, ben benieuwd of en hoe ik straks thuis kom. Vrees dat het geplande omweggetje via de EJ 'm iig niet meer wordt vandaag := Naar stal vanavond denk ik ook niet, alles moet op de fiets en om nou tussen de akkers te gaan fietsen naast een dikke sloot lijkt me niet verantwoord zo.

Amaris

Hier in Eindhoven waait het wel hard, maar van Amsterdamse toestanden is gelukkig geen sprake. Ik ga toch vroeg naar huis, maak me een beetje zorgen om de kippetjes en daarbij kan ik vandaag het NS gedeelte maar zsm achter de rug hebben....

kiki1976

karuna
Drukke kabouter

Wadden gebied officieel een orkaan nu. Vlieland 151 km/uur.

Anoniem

Jeetje... ik hoop dat het morgen minder erg is, anders twijfel ik toch echt of ik wel naar Amsterdam ga voor dat tentamen.

Kinke

Vond ik het hier tot een uur of 11 nog wel meevallen...nu gaat het echt tekeer. Tot nu, schade aan het dak van de koeienstal (1 dikke boomtak erop), de schuifdeuren van de koeienstal hangen gedeeltelijk uit hun hengsels (hopen dat ze niet gaan wegwaaien), 2 bomen naast de paddock omgewaaid en een paar enorme takken van de eikenbomen op onze oprit.

Urbiezira

Volgens mij inmiddels de 3e dode in Amsterdam, of een verklaring van de 1e...jakkes!

_KellyAV

Fantabulouss schreef:
Ik zag net op facebook dat de afsluitdijk (gedeeltelijk) is afgesloten, weet iemand daar meer van? :=

Hmm ik woon er dicht bij, mn vader werkt in Harlingen ik hoop maar dat hij al weer in noord holland zit..
Kan ook niks vinden op internet

Anoniem

N0a

Ben blij dat ik vanmorgen gewacht heb om met de trein te gaan. Rijden niet veel treinen meer geloof ik. Toch om 9 uur een poging gewaagd, maar er lag een tak op het spoor waardoor de treinen het met 1 spoor moesten doen en dus 3 kwartier vertraging hadden of meer. Moest naar Zwolle, maar zonde van m'n tijd. Kan ik beter thuis aan mn project werken. Dus ik zit weer lekker thuis :).

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:33

Mensen die ik ken op de waddeneilanden zeiden dat het daar nu echt verschrikkelijk is. Deuren en ramen die dicht zijn, maar helemaal eruit worden getrokken enzovoorts..

Sjokki

wij hebben gister voor de zekerheid de trampoline maar vast gezet. 2 jaar geleden is hij helemaal weggewaaid. hopen dat het dit keer niet gebeurd.

echt erg voor iedereen die schade heeft. hier op school zie je buiten ook de bomen heen en weer gaan. ik heb vanmiddag gelukkig wel wind mee uit school maar ben toch wel bang om door de straat te fietsen. daar staan namelijk overal bomen en staat pal op de wind. maar we zullen zien.

succes iedereen!

Urbiezira

karuna schreef:
Wadden gebied officieel een orkaan nu. Vlieland 151 km/uur.

:oo

karuna
Drukke kabouter

taverno schreef:

Vreemd genoeg, ik belde mijn schoonmoeder een uur geleden, die woont in den haag en had twee tuinmannen aan het werk en de wind viel mee. Hoe kan dat? :? Terwijl de berichten daan zo slecht zijn.

Marit

Het ergste lijkt hier nu achter de rug.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:34

Een vriend van mij zit op Terschelling en kan niet terug, want de boten gaan niet. Om 14:00 moeten ze hun huisje uit, dus ze kunnen geen kant op. Zelf klappert hier alles, ook in huis, de vuilnisbakken liggen overal en de blaadjes vliegen door de dichte(!) ramen naar binnen. Vind het maar niets, woon aan de buitenkant van de stad en achter ons is het alleen maar weilanden en boerderijen, dus de wind heeft hier vrij spel. Misschien zo toch maar het konijn naar binnen halen, moet er niet aan denken dat het hok omklapt... Ben blij dat ik vandaag niet naar school ofzo hoef!